عصر کرد

آخرين مطالب

بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از یک طرح حمایتی اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با گسترش بازار‌های جهانی و افزایش تقاضا برای دستیابی به محصولات و کالا‌های مورد نیاز، اقتصاد‌های جهانی بر پایه تولیدات خلاقانه و تجاری سازی محصولات قرار گرفته است. از این رو حمایت از شرکت‌های صاحب ایده در راستای تولیدات فناورانه موضوع مهمی محسوب می‌شود.
امروزه در اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، بهبود فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی شرکت‌ها و مؤسسات، برخی از مصوبات و طرح‌های حمایتی به عنوان بخش‌های مهم در ارتقاء و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را در بر گرفته اند که این طرح‌ها تحول بزرگی در حمایت از دانش بنیان‌ها ایجاد می‌کنند.
مصوبات راهگشای در مسیر حرکت دانش بنیان ها برخی قوانین و مصوبات، راهگشای مسیر حرکت دانش بنیان هاست. مدتی است که قانون معافیت پرداخت ضرایب حق بیمه قرارداد‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از قوانینی که در راستای حمایت از این شرکت‌ها و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات تصویب شده است. بر اساس این قانون، شرکت‌های دانش‌بنیان که از تسهیلات و حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار هستند و قرارداد‌های پیمانکاری خود را در زمینه‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهند، معاف از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها به سازمان تأمین اجتماعی هستند.
بیشتر بخوانید

عصر کرد

البته این معافیت به شرط تأیید موضوع قرارداد توسط معاونت علمی و فناوری صادق است و سایر قرارداد‌های منعقده طبق مقررات جاری سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مطالبه خواهد شد. این قانون با هدف بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، افزایش نفوذ بازار داخلی و خارجی، ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های علمی و فناورانه و تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی طرح شده است.
با توجه به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در ایجاد رشد مثبت تولید در اقتصاد کشور و همچنین دستور موکد رهبر معظم انقلاب در جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از دانش بنیان‌ها به عنوان بخش پیشرو در صنعت کشور بدیهی است. در همین راستا اقداماتی برای حمایت از این شرکت‌ها طرح ریزی شده است که از آن جمله می‌توان به معافیت قرارداد‌های دانش بنیان از ضرایب حق بیمه قرارداد‌ها اشاره کرد.
با توجه به این بخشنامه شرکت‌های دانش بنیانی که مورد تایید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته از پرداخت ضرایب حق بیمه قرار داد‌ها معاف خواهند شد. یعنی بر اساس اجرای بند 19 بخشنامه شماره 12101/99/1000 مورخ 20/12/ 1399 سازمان تامین اجتماعی در خصوص تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه کاران، کلیه قرارداد‌های دانش‌بنیان که به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور برسند از پرداخت ضرایب حق بیمه قرارداد‌ها معاف خواهند بود.
ارزیابی قراردادها تا معافیت از ضرایب بیمه ای

عصر کرد

شیوه استفاده از این خدمات به این صورت است که متقاضیان درخواست خود را به همراه متن قرارداد و نامه اعلام پایان پروژه یا درخواست مفاصاحساب توسط کارفرمای قرارداد را در سامانه مربوط ثبت کرده و پس از ارزیابی قرارداد و در صورت انطباق آن با فعالیت‌های دانش‌بنیان، شرکت نامه تأیید معافیت از ضرایب، توسط معاونت علمی و فناوری برای شعبه موردنظر در سازمان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد.
بیشتر بخوانید

عصر کرد

این چیزی است که بر روی کاغذ در مورد این بخشنامه نوشته شده است، اما آیا به راستی این بخشنامه اجرا می‌شود؟ شاید برخی ازصاحبان شرکت‌های دانش بنیان از نحوه اجرای طرح‌های حمایتی انتقاداتی داشته باشند و یا مدعی بوده اند که اجرای این طرح‌ها به کل با مشکلاتی مواجه است. اما دو فعال دانش بنیانی در بخش تولیدی وضعیت اجرای معافیت قرارداد‌های دانش بنیان از ضرایب حق بیمه قرارداد‌ها را تشریح کردند.
رفع پیچیدگی‌ها در حوزه بیمه در ابتدا سمانه جعفری فعال دانش بنیانی در زمینه تولیدی، چنین گفت: در حوزه بیمه‌ای مشکل خاصی برای این شرکت دانش بنیان وجود ندارد و تاکنون با پیچیدگی خاصی در حوزه بیمه کارکنان و بیمه مسئولیت برخورد نشده است.
به گفته این مسئول در شرکت دانش بنیان؛ ملاحظات بیمه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک امتیاز در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید

عصر کرد

وی همچنین تصریح کرد که موفق به استفاده از تسهیلات طرح مذکور شده اند و این شرکت با صدور مفاصاحساب، موضوع قرداد بدون ضریب صادر شده است.
جعفری با اشاره به ضرورت تشدید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: تاکنون مشکلی در خصوص خسارات شکست طرح‌های تحقیقاتی برای شرکت ما به وجود نیامده است، اما اگر با مورد این چنین نیز برخورد کنیم قطعا از حمایت‌های لازم در این خصوص بهره خواهیم گرفت.
حمایت‌ها از دانش بنیان‌ها بیشتر بخوانید

عصر کرد

از سوی دیگر میترا سادات اسماعیل زاده حسینی دیگر فعال دانش بنیان در خصوص بهره گیری از تسهیلات طرح معافیت قرارداد‌های دانش بنیان از ضرایب حق بیمه قرارداد‌ها، گفت: شرکت‌های دانش بنیان همواره در مسیر حرکت با مشکلات زیادی مواجه هستند که در این راه باید از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.
وی گفت: شرکت دانش بنیان توانست با استفاده از این تسهیلات قرارداد‌های خود را بدون محاسبه ضریب به ثبت برساند و با توجه به ایجاد بستر‌های لازم برای استفاده از تسهیلات، شرکت‌های دانش بنیان از این مزایا بهره‌مند شده اند.
به گفته این فعال دانش بنیان؛ تا امروز پیچیدگی خاصی نیز برای استفاده از این طرح وجود نداشته است و به راحتی توانسته ایم از تسهیلات به نحوه درست و مناسب بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/902313/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شوک بزرگ به استقلال؛ مصدومیت جدی مهرداد!

بهترین‌های سال 1402 ورزش کردستان معرفی شدند

بهترین‌های ورزش کردستان در سال 1402 معرفی شدند

آنچلوتی: این گل‌های وینی برای توپ طلای 2025 است!

شهدا ولی نعمتان ما هستند که جان شان را در راه دفاع اسلام فدا کردند

مسافر دقیقه نودی تنها ‎ طلایی روز دوم ایران در تیرانا

با ظهور هوش مصنوعی 85 میلیون شغل حذف می شود

نزدیک بود تروسار شب آرتتا را خراب کند

گل چهارم رئال مادرید به دورتموند توسط وینیسیوس

گل پنجم رئال مادرید به دورتموند به توسط وینیسیوس

فونسکا: میلان امشب در درک بازی مشکل داشت

سه دقیقه طوفانی؛ رئال روی مود چمپیونزلیگ!

بهترین گل این هفته چمپیونزلیگ انتخاب شد!

وزیر ورزش: تراکتور جلو بیاید تا ورزشگاه بدهیم

آتش‌بازی رئال با هت‌تریک وینی و باخت یوونتوس در لحظه آخر!

رشد اقتصادی ایران امسال به 3.7 و تورم 31.7 درصد می‌رسد

بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از یک طرح حمایتی

چرخه آب جهانی از تعادل خارج شد؛ زنگ خطر برای میلیاردها انسان

گریه ستاره میلان؛ VAR نگذاشت رکورد فاتی را بشکند!

هت‌تریک تیرک؛ رئال در برنابئو طلسم شده!

شوت محکم برانت و سیو تک‌دست کورتوآ

سیو کورتوآ روی شوت مالن

گل آرسنال به سبک برزیل-فرانسه 86

دورتموند 4 ماه دیر راه گل زدن به رئال را فهمید

اشلوت: در هیچ مقطعی از فصل اجازه باخت نداریم!

گل اول رئال مادرید به دورتموند توسط آنتونی رودیگر

گل دوم رئال مادرید به دورتموند توسط وینیسیوس

گل سوم رئال مادرید به دورتموند به توسط واسکز

تشریح خدمات بیمه سلامت در کردستان

اولویت شرکت گاز استان کردستان تامین گاز طبیعی منازل مسکونی است

لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه

آیین افتتاح دادگاه های صلح مرکز استان برگزار شد

قانون ملاک عمل شهرداری سنندج در صدور پروانه در سایت ساماندهی صنوف آلاینده است

انجمن مد و لباس استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد

مدرسه حکیم نظامی قم صاحب زمین چمن مصنوعی شد

احداث نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر کلید خورد

جواب پازل بازی میجر چهارشنبه 2 آبان 1403

معاون قوه قضاییه: عمده مسائل امروز ما ناشی از اقتصاد دولتی است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه:اولین رویداد استانی «صنعت‌یاران» در کرمانشاه برگزار شد

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه: از صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود

شعرخوانی دکتر کاکاوند

عرضه «لب خط» در بازار نشر/ روایتی از زندگی سردار حسین بهشتی

کتاب بچه‌ها بهنام به چاپ چهارم رسید

جگرسوزترین شعر استاد شهریار برای خان ننه

بخشی از کتاب/ هفت عادت مردمان مؤثر

صحبت های رامین رضائیان بعد از باخت در برابر النصر

گل اول کلوب بروخه به میلان توسط کریانی

گل دوم میلان به کلوب بروخه توسط ریندرز

گل سوم میلان به کلوب بروخه و دبل ریندرز

مورایس: رقابت‌ها هنوز برای ما تمام نشده است