عصر کرد

آخرين مطالب

احداث نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر کلید خورد اقتصادي

احداث نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر کلید خورد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی موسسه جهاد توسعه، مراسم کلنگ‌زنی نخستین شهر مولد شیلاتی در منطقه دلیران بوشهر با حضور مسوولان بلندپایه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موسسه جهاد توسعه، استانداری بوشهر و سایر مقامات محلی برگزار شد. این پروژه که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد دریامحور مقام معظم رهبری شناخته می‌شود، با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریایی و اشتغال‌زایی گسترده در سواحل جنوبی کشور آغاز به کار کرده است.
اشتغالزایی، توسعه اقتصادی و حفظ منابع طبیعی
استاندار بوشهر در این مراسم، به تشریح تجرببات استان در پرورش میگو و اهمیت این پروژه برای توسعه اقتصادی و حفظ منابع طبیعی پرداخت و گفت: دولت سیزدهم با روحیه‌ای جهادی و با تکیه بر توصیه‌های مقام معظم رهبری، تلاش کرد تا فرآیندهای تولید در این حوزه را بهینه‌سازی و بهره‌وری را افزایش دهد و در این راستا سپاه پاسداران با ایده‌ای جدید و نوین از شهرهای مولد شیلاتی، توانسته است گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.
احمد محمدی‌زاده افزود: جمعی از کارشناسان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ما اعلام کردند که در سطح بین‌المللی روش‌های جدیدی برای پرورش آبزیان وجود دارد که می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین، در زمینی به مساحت دو هزار متر، برداشت محصولی معادل یک حوضچه ده هزار متری داشته باشیم. این ایده در نهایت منجر به ایجاد نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر شد.
وی با اشاره به اهداف کلان این پروژه گفت: احداث نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر از یک سو اشتغال‌زایی گسترده‌ای در منطقه ایجاد خواهد کرد و از سویی دیگر به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از فساد منجر خواهد شد. برآوردهای ما نشان می‌دهد که این پروژه می‌تواند برای هزاران نفر اشتغال‌زایی کند و به ویژه جوانان تحصیل‌کرده در رشته‌های شیلات و کشاورزی را در رشته تخصصی‌شان به کار گیرد.
مدرن‌سازی صنعت شیلات و پرورش میگو
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این مراسم، با تأکید بر لزوم تحول در شیوه‌های پرورش میگو، پیروی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از فرصت‌های دریا، گفت: این پروژه یک گام اساسی در جهت مدرن‌سازی صنعت شیلات و ایجاد اشتغال در استان بوشهر است.
مرتضی بحرانی افزود: احداث شهرک مولد شیلاتی دلیران با به‌کارگیری روش‌های نوین و مداربسته پرورش میگو، دقیقاً همان مسیری است که در کشورهای مختلف جهان تجربه شده و به‌عنوان یک روش دانش‌بنیان، نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته است. هرچند کارهای نو در ابتدا با مقاومت‌هایی روبرو می‌شوند، اما این پروژه به‌خوبی نشان می‌دهد که می‌توانیم به روش‌های اثبات‌ شده در جهان و توانمندی دانشمندان جوان ایرانی جهت پیاده سازی این تجارب در کشور اعتماد کنیم.
حمایت جدی دستگاه قضا از اقتصاد دریامحور
رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: اقتصاد مقاومتی که از سیاست‌های دستوری و محوری مقام معظم رهبری است، وظیفه‌ای مهم بر دوش دستگاه قضایی گذاشته است.
مهدی مهرانگیز به اهمیت تولید و اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: اقتصاد دریامحور به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم مقام معظم رهبری شناخته شده است. ما در دستگاه قضایی به ‌طور جدی از این نوع اقتصاد حمایت می‌کنیم و در این زمینه با سایر ارگان‌ها همکاری می‌کنیم.
فعالیت بیش از دو هزار واحد تولید آبزیان
مدیر پروژه شهرک مولد شیلاتی دلیران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره فرآیند اجرایی پروژه، گفت: این پروژه در 14 فاز اجرا خواهد شد که در هر فاز، چندین واحد تولیدی جدید راه‌اندازی می‌شود. در مجموع، بیش از دو هزار واحد تولید آبزیان در این شهرک فعالیت خواهند کرد که برآورد می‌شود سالانه بیش از 20 هزار تن میگو تولید شود.
امامی افزود: این پروژه از نظر زیست‌محیطی نیز کاملاً امن و هماهنگ با استانداردها است. ما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، به مصرف بهینه آب و انرژی و همچنین افزایش بهره‌وری دست یافته‌ایم، چرا که واحدهای تولیدی این پروژه، توانایی استفاده مجدد از آب و تولید محصولات با کمترین آسیب به محیط زیست را خواهند داشت.
وی همچنین بر اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی تأکید کرد و گفت: تحقق این پروژه بدون حمایت نهادهای دولتی، بخش خصوصی و همکاری سپاه پاسداران امکان‌پذیر نبود. ما به دنبال این هستیم که از این پروژه به عنوان الگویی برای سایر استان‌های کشور در زمینه بهره‌برداری از منابع دریایی استفاده کنیم و با ایجاد اشتغال پایدار، نقش مهمی در بهبود اقتصاد منطقه ایفا کنیم.
استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی
فرماندار شهرستان تنگستان نیز در این نشست به نقش کلیدی این پروژه در توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: شهر مولد شیلاتی دلیران نه تنها یک پروژه بزرگ اقتصادی است، بلکه یک گام اساسی در بهبود وضعیت اشتغال در شهرستان تنگستان به شمار می‌آید. ما از این فرصت برای ایجاد زیرساخت‌های جدید و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی بهره خواهیم برد.
لطفی افزود: این پروژه قرار است به ایجاد بیش از دو هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در حوزه آبزی‌پروری منجر شود و برآورد ما نشان می‌دهد که با تکمیل این پروژه، بیش از پنج هزار شغل مستقیم و چند هزار شغل غیرمستقیم در زنجیره‌های تأمین و خدمات جانبی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: این پروژه سطح جدیدی از بهره‌برداری از منابع را با رویکردی پایدار و نوآورانه ارائه می‌دهد. ما در تنگستان، تمامی تلاش خود را برای حمایت از این پروژه خواهیم کرد تا به سرعت به بهره‌برداری برسد و تأثیرات مثبت آن به زودی در سطح استان احساس شود.
گفتنی است؛ پروژه شهر مولد شیلاتی دلیران گامی بزرگ در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد دریا محور مقام معظم رهبری است. این پروژه نه تنها به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در استان بوشهر کمک خواهد کرد، بلکه به الگویی برای سایر استان‌های کشور در بهره‌برداری از ظرفیت‌های دریایی تبدیل خواهد شد. به گفته مسوولان، این طرح می‌تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقدامات برای توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در کشور شناخته شود
گزارش خطا 0 پسندیدم لینک کوتاه کپی لینک شیلات اشتغالزایی اخبار ویژه

عصر کرد

تئوری مقاومت در کلام آیت الله میرباقری + فیلم

عصر کرد

تأثیرات اجتماعی و فرهنگی شهادت سید حسن نصرالله

عصر کرد

واکنش آیت الله میرباقری به تیتر روزنامه هم میهن

عصر کرد

اظهار درماندگی حمید فرخ‌نژاد ؛ آقای بازیگر عاقبت وطن فروشی همین است؟!

عصر کرد

پاسخ مفصل مجری پاورقی به علی دایی که گفته بود مسئولان فقط به فکر غزه و لبنان هستند!

عصر کرد

عصر کرد

عصر کرد

عصر کرد

جدیدترین اخبار پربازدید ها راننده 19ساله و بدون گواهینامه عامل تصادف مرگبار کرج بود! این دارو خطر یکی از بدترین سرطان‌ها را نصف می‌ کند تب سرماخوردگی را با این دارو تسکین دهید طرح ترسناک روی خودروی حمل جنازه در تهران! 8 گیاه جادویی برای آرامش اعصاب! این نوشیدنی طبیعی و مقوی قاتل سرماخوردگی است دلایل خارش چشم قدرتمندترین پراید جهان رونمایی شد +عکس مطالعه جدید درباره مکمل ویتامین دی و ارتباط آن با فشار خون، سطح کلسترول و انسولین شـام آخـر مادر و 3 دخترش در خانه همسایه دانشمندان راز تنظیم ساعت داخلی بدن را کشف کردند جسد مارادونا منتقل شد سوزش معده نشانه چیست ؟ این علامت نشان دهنده رفلکس معده‌ است بهترین زمان ورزش از نظر طب ایرانی اعدام 2 سارق مسلح در ملاءعام بهترین ساعت خواب و بیداری در فصل پاییز بدترین چیزی که می توانید برای صبحانه بخورید | بهترین مواد غذایی برای صبحانه کدام است؟ اعترافات پسری که دختر 16 ساله را آتش زد کلاهبرداری با سواستفاده از لقب کارآفرین آیا می‌ارزید نیمی از ملت ما درماجرای تسخیر لانه جاسوسی شهید شوند؟/ پاسخ امام خمینی (قدّس سرّه) + فیلم واکنش آیت الله میرباقری به تیتر روزنامه هم میهن حمله به محل اقامت نتانیاهو در آخرین درگیری یحیی السنوار با نیروهای اشغالگر چه گذشت؟ تئوری مقاومت در کلام آیت الله میرباقری + فیلم شورای‌نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرد/ تکذیب اظهارات پزشکیان شهادت برادرمان یحیی السّنوار را تبریک و فقدانش راتسلیت میگویم/ جبهه مقاومت کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله/ حماس زنده است و زنده خواهد ماند سکانس جاودانه قهرمان «یحیی السنوار» شرط بهبود اقتصاد، FATF نیست داشتن برنامه و همت است ما قصه یحیی را سال‌ها برای بچه‌هایمان تعریف خواهیم کرد

عصر کرد

عصر کرد

شبکه های اجتماعی image/svg+xml حزب الله پس از نصرالله، خطرناک تر و بسیار دردسرساز تر برای اسرائیل خواهد بود image/svg+xml روایت توئیتری‌ها از حضور سردار قاآنی در تشییع شهید نیلفروشان image/svg+xml "سوییت سنوار" صهیونیست‌ها را عصبانی کرد image/svg+xml خبرسازی جدید رسانه‌های رژیم درباره سردار قاآنی نشانه چیست؟ image/svg+xml کاربران توئیتری از وعده صادق 2 چه نوشتند؟ image/svg+xml دلیل جالب رسایی برای نرفتن به جنگ با اسرائیل

عصر کرد

عصر کرد

پربحث ترین عناوین آیا می‌ارزید نیمی از ملت ما درماجرای تسخیر لانه جاسوسی شهید شوند؟/ پاسخ امام خمینی (قدّس سرّه) + فیلم (1 نظر) پر طرفدار ترین ها راستی آزمایی یک گزاره نادرست درباره ایران/ از جیب مردم برای مقاومت هزینه می‌شود؟ شرط بهبود اقتصاد، FATF نیست داشتن برنامه و همت است در آخرین درگیری یحیی السنوار با نیروهای اشغالگر چه گذشت؟ استفاده روزنامه کرباسچی از تاکتیک منافقین! تشدید برخورد با گران‌فروشی لبنیات آغاز شد سوال بازدیدکننده از غرفه اسرائیلی؛ تکنولوژی کودک کشی دارید؟ آدرس دروغین تنش زدایی؛ اروپا دنبال تنش افکنی بود معمای پیجرها؛ چگونه موساد پیچیده‌ترین ترور تکنولوژیک را رقم زد؟ تماس با ما درباره ما پیوند ها جستجو آرشیو آب و هوا اوقات شرعی خبرنامه نظرسنجی RSS تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به 598 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. / طراحی و تولید: "ایران سامانه"

عصر کرد


لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/902294/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شوک بزرگ به استقلال؛ مصدومیت جدی مهرداد!

بهترین‌های سال 1402 ورزش کردستان معرفی شدند

بهترین‌های ورزش کردستان در سال 1402 معرفی شدند

آنچلوتی: این گل‌های وینی برای توپ طلای 2025 است!

شهدا ولی نعمتان ما هستند که جان شان را در راه دفاع اسلام فدا کردند

مسافر دقیقه نودی تنها ‎ طلایی روز دوم ایران در تیرانا

با ظهور هوش مصنوعی 85 میلیون شغل حذف می شود

نزدیک بود تروسار شب آرتتا را خراب کند

گل چهارم رئال مادرید به دورتموند توسط وینیسیوس

گل پنجم رئال مادرید به دورتموند به توسط وینیسیوس

فونسکا: میلان امشب در درک بازی مشکل داشت

سه دقیقه طوفانی؛ رئال روی مود چمپیونزلیگ!

بهترین گل این هفته چمپیونزلیگ انتخاب شد!

وزیر ورزش: تراکتور جلو بیاید تا ورزشگاه بدهیم

آتش‌بازی رئال با هت‌تریک وینی و باخت یوونتوس در لحظه آخر!

رشد اقتصادی ایران امسال به 3.7 و تورم 31.7 درصد می‌رسد

بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از یک طرح حمایتی

چرخه آب جهانی از تعادل خارج شد؛ زنگ خطر برای میلیاردها انسان

گریه ستاره میلان؛ VAR نگذاشت رکورد فاتی را بشکند!

هت‌تریک تیرک؛ رئال در برنابئو طلسم شده!

شوت محکم برانت و سیو تک‌دست کورتوآ

سیو کورتوآ روی شوت مالن

گل آرسنال به سبک برزیل-فرانسه 86

دورتموند 4 ماه دیر راه گل زدن به رئال را فهمید

اشلوت: در هیچ مقطعی از فصل اجازه باخت نداریم!

گل اول رئال مادرید به دورتموند توسط آنتونی رودیگر

گل دوم رئال مادرید به دورتموند توسط وینیسیوس

گل سوم رئال مادرید به دورتموند به توسط واسکز

تشریح خدمات بیمه سلامت در کردستان

اولویت شرکت گاز استان کردستان تامین گاز طبیعی منازل مسکونی است

لزوم ترویج اقامه نماز در جامعه

آیین افتتاح دادگاه های صلح مرکز استان برگزار شد

قانون ملاک عمل شهرداری سنندج در صدور پروانه در سایت ساماندهی صنوف آلاینده است

انجمن مد و لباس استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد

مدرسه حکیم نظامی قم صاحب زمین چمن مصنوعی شد

احداث نخستین شهرک مولد شیلاتی کشور در بوشهر کلید خورد

جواب پازل بازی میجر چهارشنبه 2 آبان 1403

معاون قوه قضاییه: عمده مسائل امروز ما ناشی از اقتصاد دولتی است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه:اولین رویداد استانی «صنعت‌یاران» در کرمانشاه برگزار شد

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه: از صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌شود

شعرخوانی دکتر کاکاوند

عرضه «لب خط» در بازار نشر/ روایتی از زندگی سردار حسین بهشتی

کتاب بچه‌ها بهنام به چاپ چهارم رسید

جگرسوزترین شعر استاد شهریار برای خان ننه

بخشی از کتاب/ هفت عادت مردمان مؤثر

صحبت های رامین رضائیان بعد از باخت در برابر النصر

گل اول کلوب بروخه به میلان توسط کریانی

گل دوم میلان به کلوب بروخه توسط ریندرز

گل سوم میلان به کلوب بروخه و دبل ریندرز

مورایس: رقابت‌ها هنوز برای ما تمام نشده است