عصر کرد

آخرين مطالب

تاکتیک‌های رزمایش آیونز 2024/صحنه‌گردانی ایران در اقیانوس هند اجتماعی

تاکتیک‌های رزمایش آیونز 2024/صحنه‌گردانی ایران در اقیانوس هند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رزمایش مرکب دریایی آیونز (IMEX 2024) دارای برخی عملیات‌های جدید و متفاوت بود که با صحنه گردانی و فرماندهی نیروهای مسلح ایران با موفقیت انجام شد.
مرحله اصلی رزمایش مرکب دریایی آیونز (IMEX 2024) با حضور تعدادی از کشورهای حاشیه اقیانوس هند طی روزهای 25 الی 29 مهرماه و به میزبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و با شعار «با هم برای اقیانوس هند امن و ایمن» و با شرکت ناوگروه کشور روسیه و ناوگروه کشور عمان و نظارت نمایندگان کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند که از نزدیک بر رزمایش نظارت داشتند و دیگر اعضای آیونز نیز به صورت برخط و تصویری نظاره گره رزمایش بودند برگزار و پیام رزمایش صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی اعلام شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مهمترین اهداف آیونز (IMEX 2024)
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت جمعی پایدار و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و همچنین نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در راستای حمایت مشترک از صلح و دوستی و امنیت دریایی است.

عصر کرد

از اهداف دیگر این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، صیانت از خطوط مواصلاتی دریایی در اقیانوس هند و آبراه‌های بین المللی بر پایه صلح و دوستی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات اشاره کرد.
برگزاری رزمایش مرکب دریایی یا مشترک میان دو یا چند کشور نیازمند مقدمات بسیار گسترده‌ای است و در کنار تعاملات و روابط گسترده سیاسی و نظامی، نیاز به مدارک و کتب مرجع دریا نوردی و رسیدن به یک زبان مشترک تاکتیکی دارد که تهیه این مدارک با توجه به تنوع تجهیزاتی، فرهنگی و تفاوت زبانی به پیچیدگی و اهمیت این رزمایش می‌افزاید.
با توجه به اینکه کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند و البته دیگر اعضای اتحادیه نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، زبان، فرهنگ و کتب مرجع دریا نوردی خود را دارند و ایران نیز به همین شکل زبان، فرهنگ و قوانین دریا نوردی ویژه خود را دارد وقتی بخواهند این چندگانگی در کنار هم قرار بگیرند باید مشترکات را هدف گذاری کرده و این مشترکات را تقویت کنند.
همچنین باید دانست رزمایش IONS2024 به عنوان یک اقدام چندجانبه، بر اهمیت همکاری‌های دریایی میان کشورهای حاشیه اقیانوس هند تأکید دارد. این رویداد به عنوان بستری برای تقویت همکاری‌های امنیتی و تبادل اطلاعات در راستای تأمین امنیت منطقه‌ای عمل می‌کند. در دنیای امروز، اهمیت منطقه‌گرایی و ایجاد نهادهای همکاری در سطح محلی بیش از پیش احساس می‌شود و برگزاری چنین رزمایش‌هایی نشان‌دهنده تمایل کشورها به همبستگی و همکاری در برابر تهدیدات مشترک است.
یکی از دستاوردهای کلیدی این رزمایش، ایجاد فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات میان نیروهای دریایی کشورهاست. با توجه به افزایش چالش‌های امنیتی غیر سنتی در دریاها، برگزاری نشست‌های مشابه می‌تواند به تقویت درک مشترک و پیشبرد استراتژی‌های همکاری‌جویانه کمک کند. این گردهمایی همچنین به عنوان پلتفرمی برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل امنیتی، می‌تواند به شناسایی و حل چالش‌های موجود یاری رساند.
نمایش اقتدار دریایی ایران
برگزاری رزمایش مرکب بین ایران، روسیه و عمان و با نظارت مستقیم کشورهای عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، بنگلادش و هند بیانگر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران و اثبات آن برای جهانیان است. این اقتدار و توانمندی موجب شد که قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به این منطقه بیایند و با نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش مرکبی دریایی را برگزار کنند.

عصر کرد

بلوغ صنعت دریایی کشور
رزمایش مرکب دریایی آیونز (IMEX 2024) همچنین نشان‌دهنده بلوغ صنعت دریایی ایران در حوزه دفاعی و نظامی و در واقع اثبات‌کننده توان دریایی نیروهای مسلح ایران اسلامی است. نکته حائز اهمیت این رزمایش آن است که فرزندان ایران در نیروهای مسلح موفق شدند با وجود بیش از 44 سال تحریم و فشار ناعادلانه به توانمندی و قدرت دریایی دست بیابیم که تمام تجهیزات دفاعی دریایی را در داخل طراحی و تولید کرده و بخشی از شناورهایی که از سوی ایران در این رزمایش مرکب شرکت داده شدند، ساخت فرزندان ایران زمین در وزارت دفاع و سایر نیروهای مسلح در ارتش و سپاه بود.
این رزمایش شامل برخی عملیات‌های جدید و متفاوت بود که از جمله می‌توان به عملیات اطفا حریق و نجات کارکنان شناور آسیب دیده و مهار لکه نفتی اشاره کرد. همچنین در جریان آن تبادل اطلاعات و مهارت افزایی در حوزه امداد و نجات دریایی، انواع تمرینات مخابراتی و عملیاتی، تمرین فرماندهی و کنترل، توسط یگان‌های منتخب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان‌هایی از کشور روسیه و عمان انجام شد.
ابطال سناریوی انزوای ایران
رزمایش‌های مشترک دریایی ایران در سال‌های گذشته به نمادی از همکاری‌های بین المللی دفاعی و مهمتر از آن شکست سیاست انزوا و اجماع جهانی برعلیه ایران تبدیل شده است.
در جریان تحولات منطقه غرب آسیا که با جنایت‌های رژیم صهیونیستی همراه بود، محور غربی تلاش کرد تا سناریوی انزوای ایران را به صورت یک عملیات روانی پیگیری کند، در چنین شرایطی، برگزاری رزمایش دریایی IONS2024 به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور 10 کشور مهم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، ضمن ابطال این سناریو، بار دیگر اثبات کرد که ایران در شرایط حساس فعلی منطقه تا چه اندازه از اعتبار جهانی و تأثیرگذاری بین‌المللی برخوردار است.
باید گفت نشست آیونز بزرگترین گردهمایی مقامات دریایی کشورهای عضو بوده که هدف آن مقابله با چالش‌های امنیتی غیرسنتی دریایی در منطقه و تقویت همکاری‌های بیشتر است. بنابراین سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند می‌تواند به عنوان یک مکانیسم امنیتی و همکاری مؤثر در منطقه ایفای نقش کند و حتی به عنوان یک انجمن و گردهمایی فنی و تکنیکی، جهت وحدت کشورهای ساحلی در رابطه با اصول و استراتژی‌های مشترک مورد استفاده قرار گیرد.
ارتقای تراز راهبردی ایران
برگزاری رزمایش دریایی IONS2024 به میزبانی ایران، نه تنها به تقویت همکاری‌های دریایی کمک می‌کند، بلکه به عنوان پاسخی مؤثر به سناریوهای ضدایرانی، اعتبار و نفوذ این کشور را در سطح بین‌المللی تقویت می‌کند. در شرایطی که تحولات منطقه‌ای در غرب آسیا تحت تأثیر رفتارهای تروریستی رژیم صهیونیستی قرار گرفته لزوم همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را افزایش داده است. در چنین فضایی، برگزاری رزمایش دریایی IONS2024 به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقشی اساسی در تغییر معادلات سیاسی و امنیتی منطقه‌ای ایفا می‌کند. این رزمایش با مشارکت 10 کشور مهم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به وضوح اعتبار و تأثیرگذاری ایران را در عرصه بین‌المللی در شرایط حساس کنونی نشان می‌دهد.

عصر کرد

نقش‌آفرینی ایران در اتحادیه IONS
اتحادیه دریایی IONS به عنوان نهادی فعال در این حوزه، تمرکز خود را بر افزایش همکاری‌های دریایی میان کشورهای ساحلی اقیانوس هند قرار داده است. این نهاد برای ارتقا امنیت دریایی و تقویت همکاری‌ها، فضایی را برای گفت‌وگو و تبادل نظر فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، IONS می‌تواند به عنوان یک مکانیسم مؤثر برای پاسخ به چالش‌های امنیتی و ایجاد پیوندهای مستحکم‌تر بین کشورهای عضو عمل کند.
برگزاری رزمایش دریایی IONS2024 به میزبانی ایران، نه تنها به تقویت همکاری‌های دریایی کمک می‌کند، بلکه به عنوان پاسخی مؤثر به سناریوهای ضد ایرانی، اعتبار و نفوذ این کشور را در سطح بین‌المللی تقویت می‌نماید. این رزمایش نشان‌دهنده عزم و اراده کشورها برای ایجاد یک چارچوب امنیتی مشترک در منطقه است که می‌تواند به تقویت صلح و ثبات در اقیانوس هند و فراتر از آن یاری رساند.
در ادامه گزارش به بررسی تاکتیک‌ها و عملیات‌های صورت گرفته در این رزمایش می‌پردازیم.
استقبال بالگردها و ناوهای ایرانی از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش
آئین استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی 2024 توسط یگان‌های پروازی و شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

عصر کرد

در این آئین ناوگروه روسیه و ناوگروه کشور عمان مورد استقبال بالگردها و شناورهای نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته و وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند.

عصر کرد

همچنین نمایندگان کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند که ناظر بر رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 هستند نیز وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شده و مورد استقبال قرار گرفتند.
برگزاری نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024
نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 یکی از مهمترین مراحل این رزمایش بود که با حضور کارکنان ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این رزمایش به میزبانی منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد.
در این نشست، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر دریادار دوم جلیل مقدم فرمانده قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش سخنرانی کردند.
جهان شاهد بزرگترین نسل‌کشی در طول تاریخ بشریت است
استفاده از فرصت نشست هماهنگی و توجیهی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024) برای رساندن پیام مظلومیت ملت فلسطین و لبنان به گوش جهانیان و بازگویی جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع مهمانان کشورهای خارجی که به منظور برگزاری نشست هماهنگی و توجیهی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024) در بندرعباس گرد هم آمده بودند، با قدردانی از خداوند متعال بابت این فرصت و بعد از بیان مزیت‌های حاشیه اقیانوس هند به بیان بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و به وضعیت ناگوار انسانی در همسایگی اقیانوس هند اشاره کرد و گفت: «متأسفانه امروز جهان شاهد بزرگترین نسل‌کشی در طول تاریخ بشریت است و مردم مظلوم فلسطین، لبنان و یمن تحت فشار قرار دارند. آزادی‌خواهان و ادیان الهی در سایه جاه‌طلبی و بی‌عدالتی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.»
وی ادامه داد: اما مدعیان دروغین حقوق بشر در آمریکا و اروپا که فقط واژه حقوق بشر را برای مداخله در ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورها به ویژه کشورهای مسلمان به‌کار می‌گیرند، امروز با تمام توان بدون در نظر گرفتن خواسته‌های مردم خود، مردم مظلوم منطقه، زنان و کودکان و نیروهای سازمان‌های بین‌المللی را فارغ از اعتقادات دینی با سلاح‌های پیشرفته به خاک و خون می‌کشند و همواره تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه میان کشورهای صلح طلب منطقه اقیانوس هند، نیروهای دریایی حاشیه این اقیانوس را درگیر چالش‌های امنیتی کنند.
امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: تکلیف همه ما با همین همدلی و همراهی که امروز شاهد آن هستیم، همانا تأمین و تقویت امنیت، اقتصاد دریایی جهان است.
ایران متولی دو کمیته امنیت دریایی و اقدامات بشر دوستانه آیونز است
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همچنین در حاشیه برگزاری رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024) و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدای عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی امنیت اقیانوس هند، رزمایش مرکب دریایی آیونز را در شمال اقیانوس هند برگزار می‌کند.»

عصر کرد

وی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای مختلف در این رزمایش گفت: «تعدادی از کشورهای عضو آیونز به صورت حضوری با اعزام یگان‌های شناوری و ناظر و برخی دیگر به صورت بر خط در این رویداد مهم مرتبط با امنیت تجارت دریایی و اقتصاد جهانی حضور دارند.»
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: «قطعا در این رزمایش تجارب قابل توجهی را به اعضا منتقل خواهیم کرد که این بخشی از برنامه‌های ابداعی جمهوری اسلامی ایران است.»
امیر دریادار ایرانی همچنین افزود: «نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت شمال اقیانوس هند را برای کشتیرانی و ناوگان تجاری کشور برقرار کرده‌اند و با اقتدار شاهرگ اقتصادی کشور فعال است. همچنین به تمامی شناورهایی که در این محدوده تردد دارند، در صورت درخواست کمک و یاری خواهیم رساند.»
وی تأکید کرد: «حضور ما در دریاها به خودی خود امنیت‌آفرین است و به لطف خداوند متعال، خطوط کشتیرانی در امنیت کامل قرار دارد.»
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دو کمیته امنیت دریایی و اقدامات بشر دوستانه آیونز را بر عهده دارد و به درستی در حال انجام آن هستیم.
برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از جزیره هرمز
اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و دریایی ایران، از جزیره زیبای هرمز واقع در خلیج فارس بازدید کردند. این بازدید با هدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی و آشنایی با ظرفیت‌های بالفعل گردشگری کشورمان انجام شد.
در این بازدید، مقامات نظامی و دریایی از کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان و بنگلادش با اماکن و جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز آشنا شدند. اعضای ناوگروه‌ها همچنین در بدو ورود به جزیره هرمز مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفتند و در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش بر این مهم تاکید کردند که ایران کشور بسیار زیبا و با مردمی خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز است و آن چیزی که از نزدیک از کشورمان دیده‌اند با آنچه که از رسانه‌ها درباره ایران شنیده‌اند بسیار متفاوت است.

عصر کرد

جزیره هرمز مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی است که با توجه به مناظر طبیعی و گردشگری که در این جزیره وجود دارد مقصدی برای طبیعت دوستان و گردشگران از اقصی نقاط جهان است، همچنین اعضای ناوگروه‌ها در این بازدید، ضمن بررسی منابع طبیعی و اکوسیستم‌های دریایی منطقه، بر اهمیت حفاظت از محیط زیست دریایی تأکید کردند.
این بازدید به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد روابط دوستانه و همکاری‌های نظامی میان کشورها تلقی می‌شود و انتظار می‌رود نتایج آن به تقویت امنیت دریایی در منطقه کمک کند. رزمایش مرکب دریایی 2024 به عنوان یک رویداد مهم، به کشورهای شرکت‌کننده این امکان را می‌دهد تا توانمندی‌های خود را در زمینه عملیات مشترک دریایی به نمایش بگذارند و در برابر چالش‌های امنیتی منطقه‌ای بهتر آماده شوند.
برگزاری مسابقات ورزشی دوستانه و اجرای ورزش صبحگاهی مشترک توسط اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 از دیگر برنامه‌هایی بود که در سواحل خلیج فارس برگزار شد.
همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی و غذاهای سنتی اقوام مختلف کشور به منظور بازدید و آشنایی اعضای ناوگروه‌ها و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 در بندرعباس برگزار شد.
اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی
در ادامه برگزاری مراحل اصلی و فاز دریایی رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 (IMEX 2024) یگان‌های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفا حریق و نجات کارکنان شناور آسیب دیده و مهار لکه نفتی را تمرین کردند.
در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حادثه شده، ابتدا منطقه عملیات توسط یگان‌های شرکت کنندگان مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس شناورها و بالگردها برای اجرای عملیات اطفا حریق اعزام کرد.

عصر کرد

و سپس نیروهای شرکت کننده در رزمایش، نسبت به اجرای عملیات اطفا حریق نفت کش سانحه دیده اقدام کردند.
همچنین نمایندگان کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند که در ناو جماران حضور داشتند از نزدیک بر مراحل مختلف این رزمایش نظارت داشته و دیگر اعضای آیونز به صورت ارتباط تصویری و بر خط در این رزمایش شرکت داشتند.
اجرای تمرین عکس‌برداری هوایی در رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024
در این مرحله از رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024، یگان‌های شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، فدراتیو روسیه و عمان تمرین عکسبرداری هوایی (Photo Ex)و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.
برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند رزمایش مرکب دریایی آیونز را برای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی طراحی و با محوریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند به اجرا گذاشته‌اند.

عصر کرد

رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش
رزمایش مرکب دریایی آیونز 2024 نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند رزمایش با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.
در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای روسیه و عمان از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند.
در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های جماران، البرز و ناوهای موشک‌انداز زره و همچنین شناور شهید سلیمانی، شناورهای الماس و همچنین شناور مبشر از کشور عمان و شناور مرکوری روسیه حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/901191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب «درآمدی بر فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه» منتشر شد

چلسی موفق نمی‌شود چون دروازه‌بانش ترسناک نیست!

واکنش رئیس بایرن به شایعه جنجالی

طرح ویژه afc برای جایزه مرد سال با حضور ستاره ایرانی

به داور جام جهانی در هفته نهم قضاوت ندادند

بازیکن مصدوم النصر در فهرست دیدار با استقلال

بخش خصوصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی نقش آفرین باشد

مغز ما می‌تواند روزها را مانند صحنه‌های فیلم تقسیم کند

قتل ناخواسته یا جنایتی برنامه‌ریزی شده؟ | فارغ‌التحصیل حقوق پشت میله‌های زندان

سروش صحت در پشت صحنه «اکنون»+ عکس

سفر به ایران قدیم؛ کارگردان ایرانی پشت صحنه فیلمش درگذشت

شایعه خطرناک علیه سردار آزمون در امارات

سوختگی سارق سیم و کابل حین سرقت در شهر کرمان

تاکتیک‌های رزمایش آیونز 2024/صحنه‌گردانی ایران در اقیانوس هند

نوید محمدزاده تهیه‌کننده یک تئاتر و چند اجرای دیگر

تکه تکه شدن زن سنندجی در خانه‌اش

500 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کردستان زیر کشت پاییزه رفت

صدای همتی از فیلترینگ درآمد

4 هزار خودرو خارجی از گمرک بندرعباس مرجوع شد

آیا اقتصاد ایران از سیطره طلای سیاه نجات می‌یابد؟

اختصاص یک لاین به کالاهای صادراتی کرمانشاه در گمرک پرویزخان

قصرشیرین کرمانشاه میزبان جشنواره خرما

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت متد برگزار شد

اعطای بیش از 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به جامعه ایثارگری در سال 1402

بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد مطلوبی در خدمت به جامعه ایثارگری داشته است/ درمان و دارو از اولویت‌های بودجه سال 1404

نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد/ تاکید مسئولان بنیاد و نمایندگان مجلس بر حمایت از جامعه ایثارگری

رد شایعه خطرناک سردار در دبی!

شوک به تیم ملی و قلعه‌نویی: آزمون رباط پاره کرد؟

«داستان لطیف» ایرج طهماسب بدون عروسک هایش اجرا می شود

سردار آزمون رباط صلیبی پاره کرد؟ | اخبار ورزشی

پیام مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به مناسبت 29 مهرماه روز ملی صادرات

ماجرای جنجالی رباط صلیبی سردار آزمون

VAR ورزشگاه شهرقدس بدون استفاده ماند!

سردار آزمون رباط صلیبی پاره کرد؟

احتمال بازگشت زودهنگام نکونام به لیگ

اختصاصی - رد شایعه خطرناک سردار در دبی!

اهمیت امنیت سایبری منجر به تشکیل ستاد امنیت سایبری شد

پدری: گاوی لیاقت بازوبند کاپیتانی را دارد

اینزاگی: لائوتارو جزو پنج بازیکن برتر دنیاست!

گاوی: انتظار نداشتم پدری بازوبند را به من بدهد!

آینده سخت در انتظار اقتصاد جهان

جشنواره گل بارسلونا در خانه؛ دبل لواندوفسکی و توره

برد بزرگ اینتر در غیاب طارمی؛ رُم در خانه زانو زد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت + عکس

زنده باد اراک، زنده باد آلومینیوم

پایان انتظار؛ بازگشت پسر طلایی بارسا بعد از 337 روز!

خداحافظی احساسی دقیقی با یک حکایت جالب!

خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

فال انبیا امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

اثر مستقیم بحران‌های خاورمیانه بر بازار‌های ایران؛ از طلا و ارز تا بورس/ فرمول‌های عجیب اقتصادخوانده‌ها برای درمان اقتصاد بیمار ایران