عصر کرد

آخرين مطالب

4 هزار خودرو خارجی از گمرک بندرعباس مرجوع شد اقتصادي

4 هزار خودرو خارجی از گمرک بندرعباس مرجوع شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.
در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.
30 مهر 1354؛ بانک رهنی 200 میلیون تومان وام می دهد بانک رهنی ایران یک درصد بهره وام‌های جدید خانه‌سازی را کاهش داد و 2 میلیارد ریال اعتبار تازه برای خانه‌سازی یا بهره فوق اختصاص داد.
دکتر اهری، مدیرعامل بانک رهنی درباره آیین‌نامه جدید پرداخت وام برای اجرای طرح‌های خانه‌سازی بانک رهنی افزود: در اجرای اوامر ملوکانه و به تبعیت از سیاست‌ خانه‌سازی دولت در زمینه افزایش تعداد واحدهای مسکونی از طریق تشویق و ایجاد تسهیلات لازم برای سازندگان بخش خصوصی و همچنین کاهش هزینه مسکن، بانک رهنی ایران به افراد و یا شرکت‌های ساختمانی که در نظر داشته باشند، واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت و متوسط قیمت به قصد فروش احداث نمایند، طبق آیین‌نامه‌ای که اخیرا به تصویب هیات مدیره بانک رسیده است وام ساختمانی ارزان و با شرایط بسیار سهلی پرداخت می کند.
30 مهر 1364؛ شایعه سهمیه‌بندی بنزین تکذیب شد در پی شایعات گسترده پیرامون احتمال برقراری مجدد سهمیه‌بندی بنزین و کوپنی شدن آن، امروز از منابع موثق در وزارت نفت کسب اطلاع شد که چنین احتمالی وجود ندارد و به این ترتیب شایعه سهمیه‌بندی و کوپنی شدن بنزین تکذیب می‌شود.
کارگران از الحاق سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار پشتیبانی کردند
به منظور بررسی چگونگی جدا نمودن سازمان تامین اجتماعی از وزارت بهداری صبح دیروز به دعوت خانه کارگر «سمینار بررسی مسائل تامین اجتماعی» در محل وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد.
در این سمینار که وزیر کار و امور اجتماعی، اعضای کمیسیون کار مجلس شورای اسلامی، بازرس ویژه نخست‌وزیر در مسائل کارگری و جمع‌گیری از کارگران، اعضای شوراهای اسلامی کار و انجمن‌های اسلامی واحدهای تولیدی شرکت داشتند.
نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به مشکلات موجود در جامعه کارگری در زمینه تامین درمان گفت: چرا باید بیمه‌شدگان سالانه 7 میلیارد تومان بابت خدمات درمانی بپردازند و در عین حال از بدترین سرویس درمانی نیز برخوردار باشند.
وی در پایان خواستار الحاق سازمان تامین اجتماعی به وزارت کار شد.
حسین کمالی، رئیس کمیسیون کار مجلس شورای اسلامی گفت: بحث دیگری که مطرح می شود این است که این پول مال کارگران نیست و یک حالت سه‌جانبه دارد.
یعنی دولت، کارفرما و کارگر قراردادی را تنظیم می‌کنند که براساس آینده کارگر را تامین نمایند، ولی به هر حال باید مشخص شود که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خصوصی است یا دولتی و اگر امروز این مطلب روشن نشود تا 10 سال دیگر روزگار کارگر سیاه است.
30 مهر 1374؛ ایران پیشنهاد همکاری شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفتی را رد کرد یک نشریه نفتی انگلیسی نوشت: «ایران شرکت های آمریکایی را در انجام پروژه‌های نفتی خود شرکت نمی‌دهد.»
تاکنون بیش از 100 شرکت خارجی برای مشارکت با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. به نوشته پترولیوم ارگوس، چاپ لندن، مقام‌های شرکت ملی نفت ایران تمام درخواست‌های شرکت‌های آمریکایی برای همکاری در انجام پروژه‌های آتی نفتی و گازی در ایران را رد کرده‌اند.
به گفته این مقام‌ها، علیرغم اجرای لایحه تحریم سرمایه‌گذاری و تجاری آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌های نفتی و مهندسی این کشور نسبت به همکاری در انجام پروژه‌های نفتی با ایران ابراز تمایل کرده‌ و خواستار شرکت در کنفرانس بین‌المللی نفتی ایران شده بودند.
4 هزار خودرو خارجی از گمرک بندرعباس مرجوع شد
تاکنون بیش از 4 هزار دستگاه انواع خودرو سواری خارجی از طریق گمرک بندرعباس مرجوع شده است.
امیر عباس‌نیا، ناظر گمرکات استان هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: بیش از 1200 دستگاه خودرو سواری خارجی در گمرک بندرعباس آماده مرجوع شدن است.
وی افزود: تاکنون صاحبان و شرکت‌های واردکننده، تعداد 6582 دستگاه خودرو وارداتی را به این گمرک اظهار کرده و فرم مربوطه را دریاف داشته‌اند.
به گفته وی، بیشترین خودروهای مرجوعی متعلق به شرکت آسان‌موتور واردکننده خودروهای «هیوندای» است.
30 مهر 1384؛ انتقاد شدید احمدی نژاد از سیستم بانکی دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری گفت: علت و علل بسیاری از مسائل مبتلا به کشور، سیستم بانکی است.
محمود احمدی نژاد تصریح کرد: باور دارم چنانچه بتوان سیستم بانکی را اصلاح کرد و آن را مسیر عدالت و انقلاب قرارداد، بسیاری از مسائل کشور حل خواهد شد.
رئیس جمهوری، محوری‌ترین شعار دولت را عدالت گستری دانست و به تبیین موضوع عدالت‌گستری در سیستم بانکی پرداخت و گفت: منابع بانکی ما توزیع جغرافیایی، موضوعی و حجمی مناسب ندارند.
احمدی نژاد با اشاره به آمارهایی گفت: بانک‌های دولتی سالانه بیش از 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می کند و بانک‌های خصوصی غیر ماجرایی است که فقط یکی از آنها در مدت چهار سال، سرمایه‌اش از 150 میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی توضیح داد که «اگر متوسط منابع لازم برای یک اشتغال را 100 میلیون ریال فرض کنیم، با این منابع می‌توان سه میلیون شغل ایجاد کرد که معادل عدد بیکاران کشور است، اما ادعا می کنیم که سالی 700 هزار شغل ایجاد کرده ایم.»
جنگ تجاری ایران و کره جنوبی
به دنبال بروز شایعاتی درخصوص تحریم تجاری کره جنوبی و انگلیس از جانب ایران دیروز اعلا شد که «لی کیو هیونگ» معاون وزیر خارجه دولت سئول به زودی به تهران می‌آید تا دو مورد ابهامات جاری در روابط بازرگانی دوجانبه گفت‌و‌گو کند. ناظران سیاسی دیروز گفتند با توجه به حجم گسترده مراودات تجاری ایران و کره که سال گذشته به رقمی بالغ‌بر 3 میلیارد دلار رسید، هیونگ در این سفر به نحوی تلاش خواهد کرد تا کدورت‌هایی را که بر اثر رای مثبت کره در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران پیش آمده است، مرتفع سازد.
30 مهر 1394؛ دیدار فعالان بخش خصوصی با رایزنان 9 کشور اروپایی پس از ورود هیات های تجاری اروپایی به ایران و رایزنی آنها درخصوص ارتقای روابط اقتصادی با بخش خصوصی، این بار تاق بازرگنی تهران فاز جدیدی از رایزنی‌های خود را با سفرای برخی از کشورهای اروپایی آغاز کرده است. این اولین باری است که جلسه ای در این سطح برگزار شده و مشکلات تجاری اروپا با ایران به صورت شفاف مطرح شده است.
در این نشست دوستانه که با حضور 26 نفر از مقامات ارشد سفارتخانه‌های خارجی برگزار شد طرفین با تشریح وضع موجود و بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر این نکته تاکید کردند که همکاری‌های ایران و اروپا می تواند در دوره جدید و پس از لغو تحریم‌ها، شکل تازه‌ای به خود بگیرد و روند صعودی داشته باشد.
صندوق بین‌المللی پول: هوای اقتصاد ایران خوب است
صندوق بین‌المللی پول (IMF) گزارشی از چشم‌انداز اقتصادی خاورمیانه و آسیای مرکزی منتشر کرد و در این گزارش فصلی را به تاثیر لغو تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اختصاص داد.
در این گزارش آمده است، اجرای برجام و لغو تحریم‌ها در چهار حوزه تاثیرگذار خواهد بود: 1- صادرات و حمل و نقل هیدروکربن و محصولات مرتبط با هیدروکربن 2- بانکداری و دیگر خدمات مالی و معاملات شامل دسترسی مجدد به سیستم پرداخت بین‌المللی 3- دسترسی به دارایی‌های مالی خارجی 4- فروش، تامین قطعات و انتقال کالاها و خدمات در بخش‌های خودرو و حمل و نقل هوایی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی مربوط به این بخش‌ها.
توان پوششی وام‌های جدید مسکن
پیشنهاد «عملیات ضربتی و عاجل برای خروج از رکود مسکن» که صبح سه‌شنبه در جلسه اتاق فکر وزارت راه و شهرسازی با هدف «تحریک تقاضای خرید مسکن» مطرح شد، عصر دیروز در نشست شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.
براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید مسکن از حمل «اوراق» در شهر تهران به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
افزایش سقف «وام» خرید مسکن از محل اوراق در سایر شهرهای کشور به 50 و 40 میلیون تومان، سهم پوششی وام از قیمت کل آپارتمان‌های مسکونی در همه مراکز استان‌ها به استثنای شهر تهران را به 66 درصد رساند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/901186/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب «درآمدی بر فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه» منتشر شد

چلسی موفق نمی‌شود چون دروازه‌بانش ترسناک نیست!

واکنش رئیس بایرن به شایعه جنجالی

طرح ویژه afc برای جایزه مرد سال با حضور ستاره ایرانی

به داور جام جهانی در هفته نهم قضاوت ندادند

بازیکن مصدوم النصر در فهرست دیدار با استقلال

بخش خصوصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی نقش آفرین باشد

مغز ما می‌تواند روزها را مانند صحنه‌های فیلم تقسیم کند

قتل ناخواسته یا جنایتی برنامه‌ریزی شده؟ | فارغ‌التحصیل حقوق پشت میله‌های زندان

سروش صحت در پشت صحنه «اکنون»+ عکس

سفر به ایران قدیم؛ کارگردان ایرانی پشت صحنه فیلمش درگذشت

شایعه خطرناک علیه سردار آزمون در امارات

سوختگی سارق سیم و کابل حین سرقت در شهر کرمان

تاکتیک‌های رزمایش آیونز 2024/صحنه‌گردانی ایران در اقیانوس هند

نوید محمدزاده تهیه‌کننده یک تئاتر و چند اجرای دیگر

تکه تکه شدن زن سنندجی در خانه‌اش

500 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کردستان زیر کشت پاییزه رفت

صدای همتی از فیلترینگ درآمد

4 هزار خودرو خارجی از گمرک بندرعباس مرجوع شد

آیا اقتصاد ایران از سیطره طلای سیاه نجات می‌یابد؟

اختصاص یک لاین به کالاهای صادراتی کرمانشاه در گمرک پرویزخان

قصرشیرین کرمانشاه میزبان جشنواره خرما

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت متد برگزار شد

اعطای بیش از 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به جامعه ایثارگری در سال 1402

بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد مطلوبی در خدمت به جامعه ایثارگری داشته است/ درمان و دارو از اولویت‌های بودجه سال 1404

نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد/ تاکید مسئولان بنیاد و نمایندگان مجلس بر حمایت از جامعه ایثارگری

رد شایعه خطرناک سردار در دبی!

شوک به تیم ملی و قلعه‌نویی: آزمون رباط پاره کرد؟

«داستان لطیف» ایرج طهماسب بدون عروسک هایش اجرا می شود

سردار آزمون رباط صلیبی پاره کرد؟ | اخبار ورزشی

پیام مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به مناسبت 29 مهرماه روز ملی صادرات

ماجرای جنجالی رباط صلیبی سردار آزمون

VAR ورزشگاه شهرقدس بدون استفاده ماند!

سردار آزمون رباط صلیبی پاره کرد؟

احتمال بازگشت زودهنگام نکونام به لیگ

اختصاصی - رد شایعه خطرناک سردار در دبی!

اهمیت امنیت سایبری منجر به تشکیل ستاد امنیت سایبری شد

پدری: گاوی لیاقت بازوبند کاپیتانی را دارد

اینزاگی: لائوتارو جزو پنج بازیکن برتر دنیاست!

گاوی: انتظار نداشتم پدری بازوبند را به من بدهد!

آینده سخت در انتظار اقتصاد جهان

جشنواره گل بارسلونا در خانه؛ دبل لواندوفسکی و توره

برد بزرگ اینتر در غیاب طارمی؛ رُم در خانه زانو زد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت + عکس

زنده باد اراک، زنده باد آلومینیوم

پایان انتظار؛ بازگشت پسر طلایی بارسا بعد از 337 روز!

خداحافظی احساسی دقیقی با یک حکایت جالب!

خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

فال انبیا امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

اثر مستقیم بحران‌های خاورمیانه بر بازار‌های ایران؛ از طلا و ارز تا بورس/ فرمول‌های عجیب اقتصادخوانده‌ها برای درمان اقتصاد بیمار ایران