عصر کرد

آخرين مطالب

توسعه فرودگاه‌های کردستان در دولت سیزدهم اجتماعی

توسعه فرودگاه‌های کردستان در دولت سیزدهم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سرپرست فرودگاه‌های استان کردستان از توسعه فرودگاه‌های کردستان در دولت سیزدهم خبر داد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی اکبر کمالان عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرودگاه‌ها پرداخت و اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که از سالیان قبل شروع و در این دولت توسط شهید رئیسی به عنوان یک مطالبه دیرینه مردمی به بهره‌برداری رسید، پروژه فرودگاه سقز بود که در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان کردستان قول دادند که در سفر دوم این فرودگاه را رسماً افتتاح کردند.
وی افزود: خوشبختانه بخش اعظمی از فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی ایران مورد بهره‌برداری و آماده سازی فرودگاه سقز انجام شد. فردا بیست و نهمین پرواز فرودگاه سقز به زمین خواهد نشست.
سرپرست فرودگاه‌های استان کردستان بیان کرد: نقش فرودگاه و اهمیت حمل و نقل هوایی در توسعه اقتصادی و پیشرفت منطقه بسیار مهم است، امیدواریم فرودگاه سقز در کنار سایر بخش‌های خدمت‌رسان بتوانند جهش اقتصادی در دولت و نظام در استان کردستان اجرا کند.
کمالان بیان کرد: اقدامات مهمی در سفر اول تا سفر دوم شهید رئیسی در بحث ایمنی فرودگاه، احداث برج مراقبت فرودگاه، احداث ترسیم مسیرهای فرودگاه، تأسیسات کنترل هوایی فرودگاه در برج مراقبت، تأمین امنیت فرودگاه، تهیه تجهیزات ترمینالی تخصیص‌ها تامین و شاهد بهره‌برداری از این خدمات هستیم.
کنترل کیفیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی
امید احمدی، مدیرکل شرکت آزمایشگاه‌ فنی مکانیک استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک یکی از شرکت‌های دولتی و زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی دراستان کردستان با 45 نفر نیر در حال فعالیت است.
وی افزود: پروژه شاخص استان کردستان در بخش راه آهن تهران- همدان - سنندج در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و 17 هزار آزمایش از این طرح انجام شد که با کل شروع کار برابری خواهد داشت.
مدیرکل شرکت آزمایشگاه‌ فنی مکانیک استان کردستان خاطر نشان کرد: پروژه شاخص فرودگاه سقز نیز از زمان شروع مجدد تا کنون بیش از 45 هزار آزمایش فنی و مهندسی داشته است، متولیان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کل پروژه‌های مهم و دارای اهمیت استان حضور و کنترل وظیفه کیفیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی، راهداری، شرکت ساخت، شرکت آب منطقه‌ای و شرکت خصوصی حوزه صنعت را بر عهده دارند.
احمدی اظهار کرد: بیش از 30 قرار داد انجام شده و تعداد تفاهم‌نامه با بخش‌های خصوصی با صنایع بیش از 200 تفاهم‌نامه کنترل کیفی بوده در تمام شهرستان‌ها در 31 نقطه مستقر و کنترل کیفی انجام می‌شود، تعداد آزمایشات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی در استان کردستان 209 هزار و 470 آزمایش در 5 حوزه بوده است.
اجرای 2100 میلیارد تومان پروژه برای توسعه راه‌های کردستان
امجدی، عضو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: این شرکت متولی ساخت پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در بحث راه و راه‌آهن است، در استان کردستان پروژه راه آهن همدان - سنندج، از جمله کریدور بزرگراه غرب کشور، پروژه سنندج- همدان، پروژه بیجار- زنجان در حال فعالیت است.
وی به عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اشاره و افزود: پروژه‌های شروع شده دولت سیزدهم یا (متوقف شده) قطعات 5 و 6 بیجار- زنجان با پیشرفت 13 درصد، قطعه 30 بانه- سقز با پیشرفت فیزیکی 5 درصد، شروع سه راهی مریوان به سمت گردنه تیتور با پیشرفت 10 درصد، پروژه نواقص آسفالت بزرگراه سنندج ـ همدان و آغاز به کار قطعاتی در کریدور در دولت سیزدهم شروع و در حال انجام است.
عضو شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربیان کرد: اعتبار قراردادی این پروژه‌ها در دولت سیزدهم بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان است که شروع به کار شده است، پروژه‌های تقاطع گاران پیشرفت 15 درصدی به 64 درصد، کریدور بزرگ راه غرب کشور با پیشرفت 65 درصد به 71 درصد ارتقا یافته است.
امجدی خاطر نشان کرد: پروژه راه آهن سنندج - همدان افتتاح و با رسیدن راه آهن به گردنه صلوات آباد سنندج مطالعات انجام شد، این پروژه در دولت گذشته ریل‌گذاری انجام اما با مشکلاتی مواجه شد، ایستگاه سنندج با پیشرفت 87 درصدی در دولت سیزدهم به صددرصد رسید، همچنین ایستگاه دهگلان با پیشرفت فیزیکی 12درصد به 22 درصد، ایستگاه قروه با پیشرفت فیزیکی 8 درصد اکنون به 42 درصد رسیده است، سایر ایستگاه‌های حمل بار نیز از پیشرفت فیزیکی 5 درصد به صددرصد به اتمام رسیده است.
احداث 366 کیلومتر راه روستایی در کردستان
هایده فلاحی رئیس اداره برنامه‌ریزی راهداری استان کردستان نیز به ارئه گزارشی از عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: در دولت سیزدهم در بحث احداث راه‌های روستایی استان کردستان در سال 1400 حدود 51 کیلومتر، سال 1401 حدود 181 کیلومتر رتبه اول کشوری و در سال 1402 حدود 134کیلومتر در مجموع 366 کیلومتر انجام شده است.
وی با ذکر اینکه در بحث بهسازی و احداث، 14 هزار و 72 خانوار از خدمات دولت بهره‌مند شده‌اند، افزود: در حوزه حذف و اصلاح پر حادثه از مجموع هزار و 511 نقطه پرحادثه کشور، 13 مورد توسط راهداری استان کردستان رفع و اصلاح شده است.
فلاحی گفت: در حوزه لکه‌گیری و بهسازی آسفالت شریانی، فرعی و روستایی عملکرد سال 1400 حدود 94 کیلومتر، سال 1401 حدود 273 کیلومتر و سال 1402 حدود 394 کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است، در بخش ایمنی راه نیز اجرای حفاظ در نواحی میانی راه‌ها 72 کیلومتر، خط‌کشی راه‌های استحفاظی 7 هزار و 427 کیلومتر، نصب علائم ایمنی و تابلوهای اخطاری و انتظامی 21 هزار و 133 عدد، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی 2هزار و 16 مترمربع، ایمن‌سازی اضطراری 664 کیلومتر، احداث روشنایی طولی 8 کیلومتر، نگهداری سیستم روشنایی 70 کیلومتر و بسیاری از اقدامات دیگر در دولت سیزدهم اجرایی شده است.
انتهای پیام/484/.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/853313/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکار یک تصویر تکان‌دهنده از رونالدو و امباپه

کابوس جنجالی‌ترین مدافع جام

کانادا حریف آرژانتین شد

«سی‌صد»؛ هندوانه در بسته کم‌مزه!

مردم کردستان پای صندوق‌های رأی چه گفتند؟

سفر سرپرست وزارت اقتصاد طالبان به چین

نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

صاحب خانه شدن چهار هزار و 730 نفر از مددجویان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

حضور مردم کردستان در ساعات پایانی انتخابات

شواین اشتایگر: آلمان می‌تواند به تیم خود افتخار کند

شادی مردم تهران، تبریز، اردبیل، کرمانشاه و ایلام پس از پیروزی پزشکیان

پسر کو ندارد نشان از پدر...

وداع رونالدو با یورو 2024

رونالدو و مسی! شما حق ندارید بابت از دست دادن یه پنالتی ناراحت باشید

برترین ماراتن های پنالتی یورو

آخرین قدم‌های CR7 در رقابت‌های یورو

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس به‌ همراه دستیارش، دقایقی قبل وارد تهران شدند

عزیزی: فرانسه در ضربات پنالتی فوق العاده بود

افزایش 10 درصدی مشارکت در استان کرمانشاه

فرصت طلایی ترمیم اقتصاد؛ اهمیت دو سال نخست دولت جدید

مشارکت 39.2 درصدی کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات

شمارش آرا نیمی از شعب اخذ رای در کرمانشاه آغاز شد

نمودار مرحله حذفی یورو 2024

آخرین لحظه حضور رونالدو در یورو

خلاصه بازی فرانسه و پرتغال

براساس قوانین یوفا؛ نباید برای آلمان پنالتی گرفته می‌شد

سرمربی جدید پرسپولیس به تهران رسید

اسپانیا با یک اتوبوس غایب در نیمه نهایی

ضربات پنالتی دیدار پرتغال 0 (3)-0 (5) فرانسه

اشک‌های په‌په؛ خداحافظی در راه است

حمید سوریان به المپیک می‌رود

پایان 2 اسطوره یورو

ضیافت پنالتی‌ها این بار ناجی رونالدو نشد؛ فرانسه حریف اسپانیا در نیمه نهایی

اقدام عجیب جواد خیابانی در دقایق پایانی آلمان - اسپانیا

روایت فرآیند انتخابات در 147 شعبه اخذ رأی رباط‌کریم

هیچگونه مشکل ارتباطی در امر انتخابات وجود نداشته است

حضور معنادار مردم کردستان در ساعات پایانی انتخابات+فیلم

فعالیت ادارات و بانک‌های کردستان دورکاری شد

پیرمرد 106 ساله کردستانی در پای صندوق رأی حاضر شد

آغاز شمارش آرا در شعب اخذ رای کردستان

آغاز شمارش آرا در اکثر شعب اخذ رای کرمانشاه

شمارش آرا در کرمانشاه آغاز شد

ضربه کاماوینگا که توپ عرض دروازه پرتغال را طی کرد

تمامی گل‌های ساموئل لینو در اتلتیکو مادرید 2023/24

شوت دمبله به بیرون رفت؛ فرانسه 0-0 پرتغال

پالینیا بازی بعدی را از دست داد؛ فرانسه 0-0 پرتغال

کیمیش: بی‌عدالتی شد، داور پنالتی ما را نگرفت

گوندوگان: درباره خداحافظی بعدا تصمیم می‌گیرم

فولکروگ: هضم حذف آلمان هر لحظه سخت‌تر می‌شود

موقعیت خوب گلزنی برای لیائو که توپ توسط مدافعان فرانسه دفع شد