عصر کرد

آخرين مطالب

حنای دولت‌مردان در پرداخت مطالبات گندم‌کاران دیگر رنگی ندارد! سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری آریا - نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این پرسش از رئیس سازمان برنامه و بودجه که پول گندم‌کاران و کشاورزان کردستانی چه شده است؟ عنوان کرد: وعده‌هایی که در این چند ماه و چند هفته اخیر به کشاورزان داده شده، همه پوچ از آب درآمده است و حنای دولت‌مردان درخصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران دیگر رنگی ندارد؛کشاورزان چشم انتظار شما هستند، هرچه سریعتر آن را تعین‌تکلیف کنید.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، در نشست علنی امروز (یک‌شنبه 29 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان‌دستور خود ضمن اشاره به حوادث یک سال اخیر منطقه غرب آسیا، گفت: ارتش کودک‌کش و تروریستی صهیونیستی با حمایت‌های آمریکای جنایت‌کار نشان داده که در قتل‌عام شهروندان غیرنظامی غزه و لبنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناشد. «هیچ حیوانی به حیوانی نمی‌دارد روا / آنچه این نامردان با جان انسان می‌کنند»
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه نطق خود گفت: در این روزها که وجدان جامعه جهانی به خواب رفته است و چشمان دولت‌های حامی حقوق بشر در مقابل این حجم از توحش و جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی نابینا شده است، یاد شهیدان بزرگ جبهه مقاومت هم‌چون حاج اسماعیل هنیه، مجاهد نستوه سید حسن نصرالله و شهید اخیر حاج یحیی سنوار را گرامی می‌داریم.
فتحی ادامه داد: به رزمندگان جبهه مقاومت، خاصتاً سربازان و حافظان امنیت کشور بزرگمان ایران هم که در هر لباسی نام بزرگ جمهوری اسلامی ایران را در جبهه‌های حق علیه باطل پرآوازه کرده‌اند و عملیات سلحشورانه و بی‌بدیل وعده صادق 2 را به بهترین وجه ممکن به سرانجام رساندند، عرض خداقوت و دست‌مریزاد دارم و به این سربازان جبهه مقاومت تبریک می‌گویم که طی دو عملیات وعده صادق 1 و 2 هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را -که به تعبیر زیبای شهید نصرالله سست تر از لانه عنکبوت است- به سخره گرفتند.
فتحی در بخش دیگر نطق خود با اشاره به اینکه این روزها ایام وفاق و همدلی و حمایت قاطع مردم از نظام و رهبری است؛ تصریح کرد: در کجای دنیا می‌توانیم شاهد حماسه و حمایتی مانند برگزاری نماز جمعه نصر به امامت شجاعانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب باشیم.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رئیس جمهور که برای نخستین بار بعد از چند دهه مطالبه تاریخی و مشروع کردها-خاصتاً جامعه اهل سنت- در زمینه انتصاب یک استاندار کرد اهل سنت را به نتیجه رساند؛ گفت: طبیعتاً انتظاری که از استاندار منتخب رئیس جمهور در کردستان داریم آن است که به این نکته مهم توجه داشته باشد که جایگاهی که در آن قرار دارد، نتیجه سال‌ها مطالبه‌گری جامعه اهل‌سنت در مناطق کردنشین کشور است و حضور او در این جایگاه وامدار این مطالبه‌گری تاریخی است.
فتحی خطاب به آرش لهونی، استاندار کردستان گفت: انتظار به جا و به حقی که از شما به عنوان استاندار می‌رود، آن است حال که این مطالبه به سرانجام رسیده، با هم‌فکری و هم‌گرایی با تمام گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی، صنفی، مدنی، دانشگاهی و تمام اقشار و طیف‌های جامعه به همه آنانی که دل در گرو نظام و توسعه کردستان دارند، از این مطالبه به‌حق و تاریخی جامعه اهل‌سنت صیانت و پاسداری کنید؛ تا نخبگان اهل‌سنت کردستان توانایی بالقوه خود در امر مدیریت کلان منطقه و حتی کشوری را بالفعل کنند.
وی خطاب به استاندار کردستان ادامه داد: برادر عزیز و همکار سابق گرامی جناب آقای لهونی! امروز با حضور شما به عنوان استاندار، بارقه‌ای از امید در کردستان ایجاد شده است؛ بنابراین شما محکوم به موفقیت هستید و برای رسیدن به این هدف؛ مجمع نمایندگان استان، همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به شما به کار خواهد گرفت.
نماینده مردم سندج در مجلس شورای اسلامی افزود: سپردن امور اجرایی به جوانان خوش‌فکر و نخبه کردستانی قطعاً سرعت توسعه استان را افزایش خواهد داد؛ اما اگر خدای ناکرده امور اجرایی استان به افرادی واگذار شده که قبلاً آزمون خود را پس د اده و نتوانسته‌اند از آن سربلند بیرون بیایند، جامعه دچار سرخوردگی خواهد شد و امیدها به ایجاد توسعه در کردستان توسط دولت چهاردهم به یأس بدل خواهد شد.
فتحی خطاب به استاندار کردستان ادامه داد: متأسفانه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه منفعت‌طلبان و شکست‌خوردگان سیاسی که بازمانده جریان انحرافی در کردستان هستند، حلقه مشاورین شما هستند. بنده به عنوان یک دوست و همکار قدیمی که از نزدیک شما را می‌شناسم، کراراً آن را تکذیب کرده و از شما دفاع کردم؛ امیدوارم جناب‌عالی با انتصابات مبتنی بر شایسته‌سالاری، خط بطلانی بر آن شایعات بکشید.
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفت: پول گندم‌کاران و کشاورزان کردستانی چه شده است؟ وعده‌هایی که در این چند ماه و چند هفته اخیر به کشاورزان داده شده، همه پوچ از آب درآمده است و حنای دولت‌مردان درخصوص چرداخت مطالبات گندم‌کاران دیگر رنگی ندارد؛ هرچه سریعتر تعین‌تکلیف کنید کشاورزان چشم انتظار شما هستند. متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنید.
فتحی در پایان و در خطاب به وزیر آموزش و پرورش هم گوشزد کرد: ساماندهی نیروهای نهضتی، پیش‌دبستانی و خرید خدمات از تعهدات شما بود./
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/901045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سردار آزمون رباط صلیبی پاره کرد؟

احتمال بازگشت زودهنگام نکونام به لیگ

اختصاصی - رد شایعه خطرناک سردار در دبی!

اهمیت امنیت سایبری منجر به تشکیل ستاد امنیت سایبری شد

پدری: گاوی لیاقت بازوبند کاپیتانی را دارد

اینزاگی: لائوتارو جزو پنج بازیکن برتر دنیاست!

گاوی: انتظار نداشتم پدری بازوبند را به من بدهد!

آینده سخت در انتظار اقتصاد جهان

جشنواره گل بارسلونا در خانه؛ دبل لواندوفسکی و توره

برد بزرگ اینتر در غیاب طارمی؛ رُم در خانه زانو زد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت + عکس

زنده باد اراک، زنده باد آلومینیوم

پایان انتظار؛ بازگشت پسر طلایی بارسا بعد از 337 روز!

خداحافظی احساسی دقیقی با یک حکایت جالب!

خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

فال انبیا امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

اثر مستقیم بحران‌های خاورمیانه بر بازار‌های ایران؛ از طلا و ارز تا بورس/ فرمول‌های عجیب اقتصادخوانده‌ها برای درمان اقتصاد بیمار ایران

رشد اقتصادی آمریکا واقعی است؟

سود میلیاردی VPN فروشان و نابود شدن میلیون‌ها کسب و کار

بیش از 270 برنامه فرهنگی در کرمانشاه به مناسبت 13 آبان برگزار می‌شود

همه خوبی هاتو یک جا برای کسی خرج نکن...

چند دقیقه قبل از شروع بازی؛ ترکیب بارسا تغییر کرد

اعتراض فولاد به پنالتی منجر به برد آلومینیوم

حسینی وارد قلب‌ها شد

نعمتی: مسئولیت این شکست با بازیکنان است

مدیرعامل آلومینیوم: حضور خانم‌ها برگ برنده ما بود

دلیلی ندارد برای بازی با لیورپول به کلوپ زنگ بزنم!

روی دبل اشتباه رمی‌ها؛ گل تماشایی لائوتارو

پیکه درباره جدایی از شکیرا؛ دنیا دو روزه!

لیگ هلند هم برای جایزه پوشکاش نماینده دارد!

روزبه، همسفر ویژه استقلالی‌ها در امارات

پلمپ املاکی در رباط‌کریم به دلیل اجاره دادن خانه به اتباع غیرمجاز

بیانیه لیگ برتر: گل منچسترسیتی صحیح بود

کمبود فضای سبز دغدغه شهروندان رباط کریم شد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت (عکس)

لیورپول شانس آورد پنالتی چلسی را نگرفتند!

ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت

عدم ترخیص 106 دستگاه ماشین آلات راهسازی

فال انبیا فردا دوشنبه 30 مهر 1403

مراسم بزرگداشت «مستوره اردلان» در سنندج برگزار می‌شود

معاون وزیر راه: خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

قدردانی علمای دینی بانه از شرکت گاز کردستان/ گاز، ثبات و آسایش را به مردم هدیه داد

طعمه‌گذاری مناطق آلوده به موش

چین کمترین رشد اقتصادی در 18 ماه گذشته را ثبت کرد

رسانه عبری: اقتصاد اسرائیل بهای سنگینی را می‌پردازد

خبر خوش اتابک برای احیای شورای عالی صادرات

همتی: فیلترینگ فعالیت‌های اقتصادی را محدودکرده است / حل مسئله فیلترینگ در اولویت است

ایجاد کارگاه تولیدی پوشاک در سماله گتوند در راستای اقتصاد مقاومتی

تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر اهمیت ستاد امنیت سایبری

افشین: اهمیت امنیت سایبری منجر به تشکیل ستاد امنیت سایبری شد