عصر کرد

آخرين مطالب

سیروان دهگلان پدیده‌ای جدید در فوتبال/وقتی معادن کارساز نشد اجتماعی

سیروان دهگلان پدیده‌ای جدید در فوتبال/وقتی معادن کارساز نشد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سیروان دهگلان نامی جدید در فوتبال کردستان بوده که خیلی زود توانسته به سطح اول فوتبال راه پیدا کند و حتی قهرمان جام حذفی استان نیز بشود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بعد از چندین سال که رقابت فوتبال فقط مختص به شهرستان‌های بانه، سنندج و مریوان می‌شد، سیروان دهگلان نامی جدید در فوتبال استان کردستان بوده که خیلی زود توانسته به سطح اول فوتبال استان راه پیدا کند و حتی قهرمان جام حذفی کردستان نیز بشود.
فوتبال دهگلان در سالیان اخیر فقط در رده‌های پایه فعالیت جدی داشته و حتی در دهه 90 تیم توحید دهگلان قهرمان لیگ برتر نونهالان استان شد اما هیچ‌گاه حداقل در 15 سال اخیر نتوانسته در رده بزرگسالان حرفی برای گفتن داشته باشد تا اینکه تیم سیروان دهگلان بعد از چند سال حضور ناموفق در مسابقات فوتسال تصمیم گرفت در لیگ دسته اول فوتبال استان شرکت کند و همان سال اول نشان از تیمی منسجم و آینده‌دار داد که خیلی زود توانست به لیگ برتر کردستان راه پیدا کند و حتی در جام حذفی هم شگفتی‌ساز شود و به مقام قهرمانی برسد.
شاگردان فرهاد صیدی در اولین سال حضور در لیگ برتر استان هم نشان از یک پدیده داشتند و در حال حاضر در رده دوم جدول هشت تیمی استان قرار دارند، نتیجه‌ای که برای فوتبال دهگلان پیشرفت بسیار خوبی به شمار می‌رود. خبرنگار ورزشی تسنیم آخرین وضعیت این تیم را سرمربی سیروان دهگلان پیگیری کرده که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:
تسنیم: تیم سیروان دهگلان در چه وضعیتی قرار دارد؟
سیروان دهگلان بعد از قهرمانی سال گذشته در لیگ یک امسال در لیگ برتر حضور پیدا کرد و بعد از حدود 16 سال تیمی از دهگلان در لیگ برتر استان حضور دارد و تیم‌هایی که بار اول در لیگ بالاتری حضور پیدا می‌کنند سال اول برای حفظ جایگاه و ماندن در لیگ تلاش می‌کنند اما تیم ما با توجه به برنامه و هدفی که داشتیم و کارهای که انجام دادیم توانستیم سال اول مدعی قهرمانی باشیم و نتایجی خیلی خوب در شأن فوتبال لیلاخ کسب کردیم و نتایج سال گذشته قابل قبول بود و تمام تلاشمان را می‌کنیم که با رتبه خیلی خوب لیگ را به پایان برسانیم.
باشگاه سیروان از سال 1390 صاحب مجوز رسمی از اداره کل ورزش و جوانان کردستان شد و فعالیت خود را از همان سال آغاز کرده و هر ساله درلیگ‌های مختلف استان هم در فوتبال و فوتسال فعالیت داشته، بعد از سال‌ها تلاش و زحمت، ثمره اینها در سال گذشته نتیجه داد و با کسب عنوان قهرمانی لیگ یک و جام حذفی افتخار بزرگی نصیب باشگاه سیروان و فوتبال دهگلان شد و بعد از سال‌ها تیمی از دهگلان در سطح اول استان حضور پیدا کرد و سال گذشته با برطرف کردن نقاط ضعف تیم و تمرینات خوب توانستیم تیم خوبی را ببندیم که نتیجه هم داد و همان اسکلت اصلی تیم را برای امسال حفظ کردیم، البته سال گذشته شهرداری تیم را تا حدودی در بحث مالی ساپورت کرد که این موضوع هم در نتایج خوب تیم تأثیر‌گذار بود که جا دارد از شهردار سابق و اعضای شورای شهر هم تشکر کنم.
تسنیم: چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟
مهمترین هدف ما در باشگاه سیروان ساختار درست باشگاه‌داری و ترویج اخلاق‌مداری در کنارش پرورش درست فوتبال‌آموزان در باشگاه هست و با استفاده از افراد متخصص، کاردان و با تجربه در باشگاه، قهرمانی هم کسب کنیم و باشگاه سیروان را به قطب اول فوتبال استان تبدیل و به کشور معرفی کنیم، همچنین با شناسایی استعدادهای شهرستان بتوانیم زمینه‌ساز پیشرفت بازیکنان و معرفی به تیم‌های مطرح کشور باشیم البته در کنار این نکات حمایت مالی مهمترین عامل پیشرفت خواهد بود و باید بتوانیم سرمایه‌گذاران خوبی هم جذب کنیم.
به جرأت می‌توانم بگویم شهرستان دهگلان بهترین استعدادهای استان را نه تنها در فوتبال بلکه در سایر رشته‌ها هم دارد و با توجه به شرایط جغرافیای منطقه بهترین استعدادها را داریم اما متأسفانه یکی از دلایل عدم موفقیت و پیشرفت این استعدادها شرایط بد مالی خانواده‌ها و عدم توانایی حمایت مالی است که ما بهترین استعداد‌های ورزشی‌مان به دلیل شرایط کاری و مالی خیلی زود تمام ورزش را کنار می‌گذارند و هیچ کسی هم در این راه حمایت و پشتیبان این استعدادها نیست.

عصر کرد

مهمترین برنامه باشگاه ما برای آینده فعالیت قوی در رده‌های پایه باشگاه و حضور تیم بزرگسالان در لیگ‌های کشوری است و به امید خدا و با تلاش و کوشش بچه‌ها این اتفاق بزودی برای بزرگسالان خواهد افتاد و برنامه دیگر باشگاه ایجاد منبع درآمد خوب و جذب اسپانسر همیشگی برای باشگاه هست تا در بحث مالی با کمترین مشکل مواجه باشیم.
برنامه دیگر باشگاه تشکیل تیم بانوان است که در اسرع وقت این اتفاق خواهد افتاد و فوتبال بانوان هم در باشگاه فعال خواهد شد.
تسنیم: مشکل اصلی باشگاه سیروان دهگلان چه مسئله‌ای است؟
مشکل اصلی نه تنها باشگاه سیروان، بلکه کل باشگاه‌ها و رشته‌های دیگر مشکل مالی هست که متأسفانه همه باشگاه‌ها درگیر آن هستند. در مناطق ما معادن و شهرک صنعتی و ارگان‌هایی وجود دارند که راحت می‌توانند تیم‌های ورزشی را حمایت کنند ولی چون هیچ مسئولی پیگیر نیست، برایشان مهم نیست و کسی حمایت نمی‌کند.
در طول این چند سال فقط با کمک افراد خیر توانستیم با کم و کاستی، تیم‌ها را راهی مسابقات کنیم که کمک این افراد هم همیشگی نیست و مقطعی است و خیلی از هزینه‌های دیگر به کمک مربیان و سرپرستان و افراد مسئول در باشگاه پرداخت می‌شود. البته ناگفته نماند یکسال گذشته شهرداری دهگلان از باشگاه ما حمایت کرد و تا حدودی همین حمایت هم نتیجه خوبی داد.
مشکل دیگر شهرستان ما بحث فضای ورزشی است ما 13 سال بدون زمین چمن در مسابقات شرکت کردیم و میزبانی ما در شهرهای همجوار بود و در این مدت خیلی از استعدادهای فوتبالی ما نابود شدند. همین استادیوم علیزاده دهگلان هزار و یک ایراد دارد و معلوم نیست کی قراره درست شود؟!
ما بهترین تماشاگران را داریم که خیلی علاقه‌مند به ورزش هستند و در بدترین شرایط حامی ما بودند اما وقتی میان استادیوم یک جای نشستن پیدا نمی‌شود و اطراف استادیوم به خرابه تبدیل شده است، دیگر چطور انتظار حمایت داشته باشیم؟
یک سالن چند منظوره هم وجود دارد که با توجه به مساحت سالن واقعاً فعالیت در آن به ناچار و از روی زور خواهد بود و جوابگو ظرفیت ورزش شهرستان نیست که امیدوارم و اگر خدا بخواهد و مسئولان هم کمی دلشان بسوزد، این مشکلات را حل کنند.
مسئولان ما اصلاً به ورزش اهمیت نمی‌دهند همین امسال ما چندین جلسه با شهردار و شوراهای شهرستان داشتیم که شهرداری همچون سال گذشته تیم را حمایت کنند وقتی که نامه شهرداری و مصوبه شوراها رفت فرمانداری، فرماندار سابق آقای معتصمی خیلی راحت نامه را رد کرد که نمی‌خواهد به ورزش کمک کنید واقعاً خیلی جای تأسف داشت که شاید اگر برای کمک به جاهای دیگر بود راحت قبول می‌کردند.
گوشه‌ای از مصائب فوتبال در کردستان/ ورزشی که هیچی ندارد! تسنیم: وضعیت فوتبال استان کردستان به چه صورتی است؟
فوتبال استان تا روزی که یک منبع مالی نداشته باشد به جایی نخواهد رسید، متأسفانه الان اکثر تیم‌ها به‌دلیل مسائل مالی نمی‌توانند تا آخر راه ادامه دهند و ما هر باشگاهی را می‌بینیم از مشکلات مالی ناله می‌کنند، به نظر بنده بحث مالی مهمترین عامل موفقیت خواهد بود.
افراد دلسوز و کار بلد و ورزشکار با استعداد در این استان زیاد داریم که اگر بدون دغدغه کار کنند حرفای زیادی برای گفتن دارند، عدم برنامه‌ریزی خوب هم در فوتبال استان نمونه‌اش را امسال دیدیم که متأسفانه به دلیل لج و لج بازی مسئولان کاری کردند که فوتبال کردستان را در یک ماه خلاصه کردند، فوتبال ما اگر قراره پیشرفتی داشته باشد باید در تمام رده‌ها لیگ با برنامه و منظمی داشته باشیم.
انتهای پیام/488/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/900770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جشنواره گل بارسلونا در خانه؛ دبل لواندوفسکی و توره

برد بزرگ اینتر در غیاب طارمی؛ رُم در خانه زانو زد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت + عکس

زنده باد اراک، زنده باد آلومینیوم

پایان انتظار؛ بازگشت پسر طلایی بارسا بعد از 337 روز!

خداحافظی احساسی دقیقی با یک حکایت جالب!

خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

فال انبیا امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

اثر مستقیم بحران‌های خاورمیانه بر بازار‌های ایران؛ از طلا و ارز تا بورس/ فرمول‌های عجیب اقتصادخوانده‌ها برای درمان اقتصاد بیمار ایران

رشد اقتصادی آمریکا واقعی است؟

سود میلیاردی VPN فروشان و نابود شدن میلیون‌ها کسب و کار

بیش از 270 برنامه فرهنگی در کرمانشاه به مناسبت 13 آبان برگزار می‌شود

همه خوبی هاتو یک جا برای کسی خرج نکن...

چند دقیقه قبل از شروع بازی؛ ترکیب بارسا تغییر کرد

اعتراض فولاد به پنالتی منجر به برد آلومینیوم

حسینی وارد قلب‌ها شد

نعمتی: مسئولیت این شکست با بازیکنان است

مدیرعامل آلومینیوم: حضور خانم‌ها برگ برنده ما بود

دلیلی ندارد برای بازی با لیورپول به کلوپ زنگ بزنم!

روی دبل اشتباه رمی‌ها؛ گل تماشایی لائوتارو

پیکه درباره جدایی از شکیرا؛ دنیا دو روزه!

لیگ هلند هم برای جایزه پوشکاش نماینده دارد!

روزبه، همسفر ویژه استقلالی‌ها در امارات

پلمپ املاکی در رباط‌کریم به دلیل اجاره دادن خانه به اتباع غیرمجاز

بیانیه لیگ برتر: گل منچسترسیتی صحیح بود

کمبود فضای سبز دغدغه شهروندان رباط کریم شد

پشت صحنه «اکنون» سروش صحت (عکس)

لیورپول شانس آورد پنالتی چلسی را نگرفتند!

ترانه‌های تفنگ در مراغه روی صحنه رفت

عدم ترخیص 106 دستگاه ماشین آلات راهسازی

فال انبیا فردا دوشنبه 30 مهر 1403

مراسم بزرگداشت «مستوره اردلان» در سنندج برگزار می‌شود

معاون وزیر راه: خانواده متوفیان حادثه معدن طبس صاحب مسکن می‌شوند

قدردانی علمای دینی بانه از شرکت گاز کردستان/ گاز، ثبات و آسایش را به مردم هدیه داد

طعمه‌گذاری مناطق آلوده به موش

چین کمترین رشد اقتصادی در 18 ماه گذشته را ثبت کرد

رسانه عبری: اقتصاد اسرائیل بهای سنگینی را می‌پردازد

خبر خوش اتابک برای احیای شورای عالی صادرات

همتی: فیلترینگ فعالیت‌های اقتصادی را محدودکرده است / حل مسئله فیلترینگ در اولویت است

ایجاد کارگاه تولیدی پوشاک در سماله گتوند در راستای اقتصاد مقاومتی

تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر اهمیت ستاد امنیت سایبری

افشین: اهمیت امنیت سایبری منجر به تشکیل ستاد امنیت سایبری شد

ضرورت رفع ناترازی بانکهای زیانده؛ چقدر زود، دیر می‌شود!

زنان در اقتصاد و تربیت خانواده تاثیر گذارند

نصف واردات ایران تحت رصد غرب

عکس پازل امروز بازی میجر دوشنبه 30 مهر 1403

سرپرست ستاد «توسعه اقتصاد دانش بنیان علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی» منصوب شد

مروری بر عملکرد رادیو اقتصاد درآستانه 17 سالگی

اسرائیل، اقتصاد بیروت را نشانه گرفت/ حملات عمدی تل‌آویو به ساختمان‌های تجاری لبنان

تداوم کاهش دمای هوا تا روزهای پایانی هفته در کرمانشاه