عصر کرد

آخرين مطالب

اظهارنظر جلیلی و پزشکیان درباره رشد تولید/ واحدهای تولیدی همچون 3 سال گذشته احیا می‌شوند؟ اقتصادي

اظهارنظر جلیلی و پزشکیان درباره رشد تولید/ واحدهای تولیدی همچون 3 سال گذشته احیا می‌شوند؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید محصولات داخلی در هر کشوری رونق و رشد اقتصادی را بدنبال دارد بنابراین با توجه به اهمیت رشد تولید داخلی دو نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای گذشته به بیان دیدگاه های اقتصادی خود در این زمینه پرداختند.
به گزارش ایسنا، حمایت از تولید داخلی به عنوان یک راهبرد مهم در توسعه اقتصادی کشورها شناخته شده است.
با این کار، ارزش افزوده داخلی و درآمد ملی افزایش می‌یابد، این امر، بهبود سطح زندگی و رفاه اجتماعی مردم را در پی دارد. به علاوه، استفاده از تولید داخلی باعث کاهش وابستگی کشور به واردات و افزایش استقلال اقتصادی می‌شود. با توجه به نوسانات بازار جهانی، کشورهایی که به تولید داخلی تکیه می‌کنند، در برابر شوک‌های خارجی مقاومت بیشتری دارند و قادر به ادامه فعالیت‌های اقتصادی خود هستند. همچنین، حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند باعث بهبود فناوری و نوآوری در کشور شود. با توسعه صنایع داخلی، کشورها از دانش فنی و تجربه کاری بالقوه خود بهره می‌گیرند. بنابراین، حمایت از تولید ملی برای توسعه اقتصادی، کاهش وابستگی و افزایش استقلال اقتصادی، بهبود سطح زندگی و رفاه اجتماعی مردم و همچنین پیشرفت فناوری و نوآوری در کشور بسیار مهم است.
کارشناسان بر این باورهستند آنچه زمینه تولید را هموار می‌کند اعتماد سرمایه‌گذاران به فضای کلی اقتصاد است. این اعتماد زمانی متبلور می شود که ثبات نسبی در مسیر حرکت اقتصاد حس شود.
شاید بتوان این‌گونه ادعا کرد که مباحث اقتصادی و حل معضلات آن برای هر دولت و حکومتی یک اولویت است. اهمیت بحث تولید را از جایی می‌شود متوجه شد که رهبر انقلاب در پیام به ملّت ایران تاکید کرد که اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملی به نحو مطلوب انجام گیرد، بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مثل مسئله‌ تورم، اشتغال و مسئله‌ ارزش پول ملی حل خواهد شد.
تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد و تولید در انتخاب عناوین سال‌ها که خط‌مشی سیاست‌گذاری‌های هر سال به شمار می‌آید، تایید همین ادعاست. بنابراین پیدا کردن شاه کلیدهایی که می‌توانند قفل‌های بسته شده بر درهای اقتصاد را بگشایند، اصلی‌ترین وظیفه دولت‌مردان و تصمیم‌سازان کشور است.
از آنجایی که اولویت باید به سمت توسعه اقتصادی کشور باشد دولت سیزدهم هم از این موضوع غافل نمانده و در دوره سه ساله خود توجه بسیاری به آن کرده است. خدمات دولت سیزدهم را می‌توان در موارد بی‌شماری ذکر کرد. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به احیای 8770 واحد تولیدی راکد و اتمام هزاران طرح نیمه‌تمام که سالیان سال متوقف مانده بودند اشاره کرد. تنها در سال 1402، بالغ بر 1200 پروژه عمرانی بزرگ و کوچک به ارزش روز بیش از 500 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
حال با توجه به برگزاری زود هنگام چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری طی سه هفته گذشته نامزهای منتخب دیدگاه‌های خود را در حوزه اقتصادی از جمله تولید بیان کرده‌اند. مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد منتخبی هستند که پس از اعلام نتایج انتخابات به عنوان دو نامزد نهایی به دور دوم برگزاری انتخابات راه یافته‌اند.
پزشکیان: نباید بدن تولید کننده بلرزد که فردا قرار است چه بلایی بر سر او بیاید

عصر کرد

مسعود پزشکیان - نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری راهکار دستیابی به رشد را در عمل به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و گفت: برای این منظور باید دو کار صورت بگیرد؛ گام اول مشارکت مردم و به صحنه کشیدن آنها در اقتصاد و سپس شکستن یخ اختلاف میان دولت و مردم است؛ الان بین مردم و دولت شکاف ایجاد شده است و باید مردم را در صحنه نگه داریم؛ باید مغزها، استعدادها و نیروهای نخبه‌ای که به دلیل رفتارهای ما در حال خروج از کشور هستند را در کشور نگه داریم، چرا که این افراد کسانی هستند که ما را به رشد مورد نظر برسانند.
به گفته پزشکیان، باید به تولید کنندکان، اتاق بازرگانی و مشارکت‌کنندگان در تولید میدان دهیم و دست‌شان باز باشد تا کار کنند؛ نباید بدن تولید کننده بلرزد که فردا قرار است چه بلایی بر سر او بیاید.
وی البته قیمت گذاری دستوری را هم معضل دیگر بخش تولید می‌داند و معتقد است که «قیمت‌گذاری باید به صورت آزاد صورت گیرد برای حفظ سرمایه‌گذاری و تولید.»
او همچنین ارز ترجیحی را به عنوان رانت معرفی کرده و بر این باور است که «دولت باید گروه‌های هدف را شناسایی کند تا ارز به صورت مستقیم در اختیار کسانی قرار گیرد که واقعاً به آن نیاز دارند.»
سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم بارها درصحبت های خود به مسئله تولید اشاره و آن را امری مهم دانسته است.

عصر کرد

جلیلی: فرجام تولید، صادرات است
او به ضرورت اشراف دولت به جریان پول، مشارکت مردم در پیشرفت کشور و نقش روستاها در پیشرفت و صادرات اشاره کرد و گفت: فرجام تولید، صادرات است. باید بازارهای منطقه و جهان دسترسی داشته باشیم پس تعامل سازنده با اکثر کشورها نیاز است.
جلیلی تأکید کرد می توان با 200 کشور دنیا روابط را توسعه داد. زمانی می‌گفتند گشایش ایجاد شده است صادرات ما به افغانستان دو برابر کشورهای اروپایی بود. زمانی فقط با سه چهار کشور ارتباط گرفته شد که دشمن ما بودند. در سه سال گذشته نفت ما فروخته شد و بسیاری از کشورها می‌گویند می‌خواهند روابط راهبردی با ایران داشته باشند. اجازه نمی دهم نگاه های جزئی مانعی برای همکاری های پرسود برای کشور باشد.
اگر چه هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه‌های متفاوتی در زمینه تولید دارند اما یک هدف مشترک که منجر به رشد اقتصادی می‌شود را پیگیری می‌کنند. بنابراین با توجه به حال و هوای انتخاباتی حاکم بر جامعه و اهمیت مسئله اقتصاد انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده هر یک از نامزدها در برنامه‌های گوناگون از جمله مناظره‌ها به صورت شفاف به تشریح برنامه‌های خود در حوزه مختلف اقتصاد از جمله رشد تولید داخلی بپردازند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/852249/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پسر کو ندارد نشان از پدر...

وداع رونالدو با یورو 2024

رونالدو و مسی! شما حق ندارید بابت از دست دادن یه پنالتی ناراحت باشید

برترین ماراتن های پنالتی یورو

آخرین قدم‌های CR7 در رقابت‌های یورو

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس به‌ همراه دستیارش، دقایقی قبل وارد تهران شدند

عزیزی: فرانسه در ضربات پنالتی فوق العاده بود

افزایش 10 درصدی مشارکت در استان کرمانشاه

فرصت طلایی ترمیم اقتصاد؛ اهمیت دو سال نخست دولت جدید

مشارکت 39.2 درصدی کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات

شمارش آرا نیمی از شعب اخذ رای در کرمانشاه آغاز شد

نمودار مرحله حذفی یورو 2024

آخرین لحظه حضور رونالدو در یورو

خلاصه بازی فرانسه و پرتغال

براساس قوانین یوفا؛ نباید برای آلمان پنالتی گرفته می‌شد

سرمربی جدید پرسپولیس به تهران رسید

اسپانیا با یک اتوبوس غایب در نیمه نهایی

ضربات پنالتی دیدار پرتغال 0 (3)-0 (5) فرانسه

اشک‌های په‌په؛ خداحافظی در راه است

حمید سوریان به المپیک می‌رود

پایان 2 اسطوره یورو

ضیافت پنالتی‌ها این بار ناجی رونالدو نشد؛ فرانسه حریف اسپانیا در نیمه نهایی

اقدام عجیب جواد خیابانی در دقایق پایانی آلمان - اسپانیا

روایت فرآیند انتخابات در 147 شعبه اخذ رأی رباط‌کریم

هیچگونه مشکل ارتباطی در امر انتخابات وجود نداشته است

حضور معنادار مردم کردستان در ساعات پایانی انتخابات+فیلم

فعالیت ادارات و بانک‌های کردستان دورکاری شد

پیرمرد 106 ساله کردستانی در پای صندوق رأی حاضر شد

آغاز شمارش آرا در شعب اخذ رای کردستان

آغاز شمارش آرا در اکثر شعب اخذ رای کرمانشاه

شمارش آرا در کرمانشاه آغاز شد

ضربه کاماوینگا که توپ عرض دروازه پرتغال را طی کرد

تمامی گل‌های ساموئل لینو در اتلتیکو مادرید 2023/24

شوت دمبله به بیرون رفت؛ فرانسه 0-0 پرتغال

پالینیا بازی بعدی را از دست داد؛ فرانسه 0-0 پرتغال

کیمیش: بی‌عدالتی شد، داور پنالتی ما را نگرفت

گوندوگان: درباره خداحافظی بعدا تصمیم می‌گیرم

فولکروگ: هضم حذف آلمان هر لحظه سخت‌تر می‌شود

موقعیت خوب گلزنی برای لیائو که توپ توسط مدافعان فرانسه دفع شد

ضربه سر ژائو فلیکس به تور کنار دروازه برخورد کرد

حرکت انفرادی بارکولا که ضربه نهایی او راهی به دروازه نداشت

حذف میزبان به دست ماتادورها؛ خداحافظی تلخ کروس با دنیای فوتبال

فال انبیا فردا شنبه 16 تیر 1403

همه آمدند/حماسه همدلی در کردستان رقم خورد

جزئیات دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی کردستان در روز شنبه 16 تیر

مردم کردستان پای صندوق‌های رأی چه گفتند؟+فیلم

آغاز شمارش آرای شعب سیار در کرمانشاه

استاندار: مشارکت کردستانی‌ها در دور دوم انتخابات بیشتر بوده است

جزئیات دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی کردستان در روز شنبه

پایان مهلت رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری