شعار سال 1404؛ نقش مهم رسانه در امید آفرینی برای سرمایهگذاری تولیدی
سیاسی
بزرگنمايي:
عصر کرد - خبرگزاری مهر، گروه استانها: نامگذاری سال 1404 به عنوان «سرمایه گذاری برای تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیانگر ضرورت توجه بیش از پیش به مسئله اقتصاد و پویایی چرخه اقتصاد کشور است.
بازخوانی شعارهای سال در چندسال اخیر گواه این مهم است که دغدغه اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور نیازمند یک همت جمعی است.
به گواه بسیاری از صاحب نظران سرمایهگذاری، موتور محرکه تولید است و «تولید»، شاه کلید حل مشکلات اقتصادی است لذا تحقق این مهم نیازمند یک اراده ملی و انسجام درونی برای مقابله با سیاستهای تحریمی بدخواهان ایران اسلامی و پویایی اقتصاد درونی است، از این رو باید گفت که مردمی سازی تولید و نقش مردم در سرمایهگذاری منجر به پویایی چرخه اقتصاد کشور میشود چرا که وقتی بذری کاشته میشود دغدغه ثمر دادن آن، منجر به تحرک و پویایی و تلاش مضاعف برای نتیجه دادن است حال اگر این بذر، بذر اقتصادی باشد و توسط مردم کاشته شود قطعاً مراقبت از آن و سپس تلاش برای ثمر دادن آن نیز دو چندان میشود.
این نامگذاری هدفمند و جهتدار، از سلسله کلیدواژههای اقتصادمحور است که همانند چراغ راهی روشن پیش روی دولت مردان قرار دارد لذا رسانهها ظرفیتهای تبلیغاتی هستند که میتوانند از طریق فرهنگ سازی صحیح و مشارکت عمومی، انگیزه جمعی را در میان مردم برای حضور و مشارکت در تولید ایجاد کنند و میتوانند با تبیین اهمیت مؤلفه تولید ملی و مشارکت عمومی، انگیزه جمعی لازم را در میان مردم برای حضور در این عرصه ایجاد و اینگونه تسهیلگر فرایند دستیابی کشور به توسعه اقتصادی شوند.
نقش رسانه در ایجاد امید و انگیزه برای سرمایهگذاران با توجه به تلاش رسانههای معاند در ناامید سازی از چرخه اقتصاد کشور و البته برخی کج سلیقگیهای برخی مسئولین بسیار مهم و اساسی است از این رو، در گفتگو با مسئول بسیج رسانه گیلان به تحلیل جایگاه رسانه در تحقق شعار سال 1404 پرداختیم.
تحقق شعار سال نیازمند یک همت جمعی است
«سرهنگ مهدی پارسا» مسئول بسیج رسانه گیلان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال 1403 در خصوص سرمایهگذاری برای تولید، اظهار کرد: تولید و حمایت از تولید به عنوان عنصر غیر قابل انکار پویایی اقتصاد کشور در چندسال اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این مهم نشان از اهمیت حمایت از تولید و تلاش برای رونق تولید میباشد.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید، رونق تولید و سرمایهگذاری برای تولید در کشور که در سالهای اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده مرحله به مرحله مورد فرایند مردمی سازی اقتصاد را مورد تاکید قرار داده است، گفت: حمایت از تولید منجر به رونق تولید و رونق تولید پس از حمایت، نیاز به سرمایهگذاری دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تاکید به این مؤلفههای مهم اقتصادی، بر پویایی چرخه اقتصاد کشور تاکید داشتند.
نقش رسانه در امید آفرینی برای سرمایهگذاری تولیدی
پارسا با تاکید بر نقش رسانه در ارائه تصویری واقعی از دستاوردهای انقلاب و روایت پیشرفت از موفقیتها و دستاوردهای ایران اسلامی نقش مهمی در ایجاد امید و مقابله با جریان تحریف دارند، گفت: سرمایه گذاری در تولید مسیر پیشرفت کشور را تسهیل میکند لذا این سرمایهگذاری و رشد تولید عامل مهمی در رفع مشکلات اقتصادی و مهار تورم خواهد شد.
مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه حمایت از تولید به ویژه حمایت از دانش بنیانی ها از مؤلفههای مهم تحقق شعار سال خواهد بود، افزود: سرمایهگذاری در تولید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم ضروری است لذا نقش دولت در رفع موانع برای سرمایه گذاری تولیدی غیر قابل انکار است.
نقش رسانه در فرهنگسازی سرمایهگذاری بر عرصه توسعه اقتصادی
پارسا با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش در فرهنگسازی، آگاهسازی و ترغیب جامعه به مشارکتجویی و سرمایه گذاری بر عرصه توسعه اقتصادی کشور دارد، بیان کرد: اعلام شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای پیشرفت کشور است لذا اصحاب رسانه با فرهنگسازی و پیگیری متمرکز مشکلات تولیدکنندگان تا حصول نتیجه به عنوان حلقه اتصال بین مسئولین و تولیدکنندگان نقش آفرینی میکنند.
احیای واحدهای تولیدی منجر به افزایش تولید داخلی میشود
در انتها باید گفت با راهاندازی کارگاهها و کارخانجات جدید و احیای واحدهای تولیدی که با ظرفیت کم کار میکنند یا تعطیل شدهاند، میتوان گامهای مؤثری در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش تولید داخلی برداشت که این مهم خود از مؤلفههای تحقق شعار سال است.
کد خبر 6416212
-
دوشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۴:۴۷
-
۸ بازديد
-

-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/976798/