عصر کرد

آخرين مطالب

برگزاری اولین رویداد ملی «صنعت یاران» در کرمانشاه اجتماعی

برگزاری اولین رویداد ملی «صنعت یاران» در کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - اولین رویداد ملی «صنعت یاران» به همت سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، با همکاری پارک علم و فناوری و شرکت شتابدهنده «شیمی یار کوشا» برگزار شد.
مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در این مراسم با بیان این که ساختار‌های حوزه پژوهش در دنیا در حال تغییر است، گفت: با توجه به این تغییرات باید بتوانیم حوزه پژوهش کشور را به روز کنیم، اقدامی که در سازمان جهاددانشگاهی استان از دو سال پیش آغاز شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بیشتر بخوانید جهاددانشگاهی کرمانشاه گام ارزشمندی در درمان ناباروری برداشته است 5 منشاء بروز کمردرد چیست؟/ آمار عجیب جراحی های ناشی از کمردرد اجرای طرح پژوهشی ارائه الگوی بهره‌برداری بهینه از سرمایه انسانی دانشی و مشاغل دانش‌بنیان
حدیدی گفت: از دو سال پیش فرایند تحولی در حوزه پژوهش سازمان جهاددانشگاهی استان شکل گرفته و مولود آن «هسته‌های فن پژوه» هستند.
وی افزود: در جهاددانشگاهی به جای پژوهش صرف، «فناوری» را چاشنی کار کرده و تلاش کرده‌ایم با استفاده از تفکر فناورانه کار پژوهش را پیش ببریم.
حدیدی در ادامه با اشاره به شکل گیری زیست بوم نوآوری و فناوری در استان، گفت: این زیست بوم در حال حاضر بازیگران قوی دارد که از جمله آن می‌توان به مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها و ... اشاره کرد و در تلاشیم سایر بازیگران را وارد این زیست بوم کنیم.
وی به برگزاری رویداد ملی صنعت یاران اشاره کرد و افزود: ما در این رویداد به دنبال برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت هستیم.
رشته‌های دانشگاهی کشور و ظرفیت پذیرش آنها باید به روزرسانی شود
خدایی مشاور استاندار در امور علم و فناوری هم در این مراسم با تقدیر از سازمان جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان در برگزاری این رویداد گفت: حقیقت این است که ما در زمینه فناوری عقب هستیم و باید نخبگان را پای کار آورده تا بتوانیم مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم.
خدایی گفت: قطعا اقدام جهاددانشگاهی در برگزاری این رویداد ارزشمند است چرا که زمینه حضور نخبگان و صاحبان ایده را در کنار صنایع فراهم و راه رفع نیاز صنایع را با بهره گیری از توان و نبوغ نخبگان ایجاد کرده است.
مشاور استاندار در امور علم و فناوری در ادامه با اشاره به سرعت پیشرفت علم در دنیا، گفت: در همین راستا نیاز است که برنامه‌ها و ساختار‌های علمی در فواصل کوتاه زمانی به روز رسانی شوند.
خدایی با تاکید بر بروزرسانی رشته‌های دانشگاهی و ظرفیت‌های آنها، گفت: زمانی که به رشته‌ای نیاز نداریم، پذیرش بالای دانشجو عملا بی معنی است و باید این وضعیت ساماندهی و اصلاح شود.
خدایی با تاکید بر لزوم جذب دانشجو در رشته‌های مورد نیاز کشور، گفت: باید رشته‌های مورد نیاز کشور را گسترش داده و جذب دانشجو در این رشته‌ها افزایش یابد و از طرف دیگر پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که کاربرد چندانی برای کشور ندارند، محدود شود.
باید پای صاحبان صنایع را به «زیست بوم نوآوری و فناوری» کرمانشاه باز کنیم
سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه هم دراین رویداد با اشاره به وجود 50 هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار در استان، گفت: اگر نتوانیم این افراد را وارد فرآیند توسعه استان کنیم قطعا صحبت از توسعه هدفمند در استان بی معنی خواهد بود.
آزادی تاکید کرد: اگر نتوانیم این ظرفیت بالقوه را بالفعل کنیم، تنها با توسعه زیرساخت‌های صرف و گسترش سخت افزارها، به توسعه پایدار و واقعی نخواهیم رسید.
آزادی گفت: یکی از راهکار‌ها برای بهره گیری از این ظرفیت بالقوه برقراری ارتباط میان نخبگان و صاحبان ایده با بخش صنعت است.
وی افزود: اگر بتوانیم ارتباط صاحبان ایده با صنایع را برقرار کنیم، هم معضلات و مشکلات صنایع مرتفع شده و هم زمینه‌ای برای بهره گیری توان و ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان استان فراهم می‌شود.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: اگر رفع نیاز صنایع بر پایه ایده و فعالیت دانش بنیان‌ها باشد زمینه حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان فراهم می‌شود و این اتفاق بزرگی است که همه باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
آزادی با تاکید بر لزوم ورود صنایع به زیست بوم نوآوری وفناوری استان گفت: جهاددانشگاهی کرمانشاه گام بزرگی در ایجاد این زیست بوم برداشته است و نیاز است که بازیگران آن افزایش یابند و یکی از مهم‌ترین بازیگران این زیست بوم قطعا صاحبان صنایع خواهند بود و یکی از ابزار‌های ورود آنها به این زیست بوم برگزاری همین رویدادهاست.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: اگر بتوانیم اطمینان صنایع را جلب کرده و نیاز آنها از طریق صاحبان ایده و دانش بنیان‌ها رفع شود قطعا زیست بوم نوآوری و فناوری استان توسعه پیدا کرده و به اهداف حقیقی خود نزدیک می‌شود.
وی افزود: در کنار صاحبان صنایع، نیاز است که زمینه ورود اعضای هیات علمی استان را هم به زیست بوم نوآوری و فناوری فراهم کنیم.
آزادی افزود: در حال حاضر 2000 عضو هیات علمی در استان داریم که کمتر از 10 درصد آنها به این حوزه وارد شده اند و باید تلاش‌های بیشتری در زمینه جذب آنها و ورود به کسب و کار‌های دانش بنیان استان صورت گیرد.
آزادی در ادامه از سه رقمی شدن دانش بنیان‌های استان خبر داد و افزود: کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه دانش بنیان دارد و خوشبختانه مهرماه امسال تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان به 100 شرکت رسیده است.
وی افزود: در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی هم در دستور کار قرار دارد و شرکت‌هایی در استان داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح ملی و حتی بین المللی دارند، شرکت‌هایی که سایر کشور‌ها متقاضی خرید فناوری از آنها هستند.
ارسال 33 طرح به دبیرخانه اولین رویداد ملی «صنعت یاران»
زهرا فدایی دبیر علمی اولین رویداد ملی صنعت یاران هم در این مراسم با اشاره به لزوم ورود نخبگان و صاحبان ایده به حوزه صنعت، گفت: اگر بتوانیم نخبگان را برای رفع نیاز صنایع پای کار بیاوریم قطعا بسیاری از معضلات و مشکلات صنایع و کشور رفع شده و از طرفی زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هم فراهم می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت بسیاری صنایع غذایی و کشاورزی در استان، گفت: یکی از معضلات صنایع این حوزه، ضایعات و پسماند که اگر مدیریت شود قطعا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.
فدایی گفت: در همین راستا در گروه پژوهشی شیمی سازمان جهاددانشگاهی استان به این نتیجه رسیدیم که با صنایع وابسته کشاورزی استان مذاکره کرده و نیاز سنجی انجام دهیم تا بتوانیم از صاحبان ایده برای رفع نیاز‌های آنها بهره بگیریم.
دبیر علمی اولین رویداد ملی صنعت یاران گفت: در این مسیر پارک علم و فناوری استان و شرکت شتابدهنده شیمی یار کوشا هم در کنار جهاددانشگاهی قرار گرفتند تا بتوانیم این رویداد را برگزار کنیم. فدایی از ارسال 33 طرح در هشت محور به دبیرخانه این رویداد خبر دادو افزود: امروز با داوری اولیه صورت گرفته 10 طرح به که به مرحله نهایی راه یافته اند طرح‌های خود را ارائه داده و از میان آنها طرح‌های برگزیده انتخاب می‌شوند.
در پایان این رویداد ایده «سید محمد علی شیخ الاسلامی» با عنوان «فرآوری ضایعات کارخانجات پسته پاک کنی با هدف تولید خوراک دام ارزان قیمت»، اید «محمد مهدوی و صبا زنده چشم» با عنوان «شناسایی و اندازه گیری سم ماترین در گیاه تلخ بیان، ایده «فاطمه نظری و زهرا کاظمی زاده» با عنوان «تولید اسانس و پکتین از پسماند مرکبات با قابلیت کاربرد درصنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی» و ایده «صبا رحیمی» با عنوان «تبدیل پسماند مایسیلیوم کارخانه اسیدسیتریک به محصولات کاربردی شامل گلوکز آمین، کیتوسان و کیتین» به عنوان ایده‌های برتر اولین رویداد ملی صنعت یاران در استان کرمانشاه معرفی شدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/902501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احتمال ورود زودهنگام پرندگان مهاجر به کرمانشاه

کنگره ملی شهدا سبب تقویت هویت ملی و دینی جامعه می شود

جایگاه‌های سوخت در آستانه تعطیلی!

خواص این «نان طلایی» را بشناسید

کرمانشاه دروازه کربلا آماده برگزاری کنگره ملی شهداست

ایثار و رشادت رزمندگان و شهدا را برای نسل جوان تبیین کنیم

دمای 7 شهر کرمانشاه به زیر صفر درجه رسید

کرمانشاه 53 پروژه ورزشی نیمه‌کاره دارد

اتمام پروژه نورپردازی سراب نیلوفر کرمانشاه

مصرف گاز بخش خانگی کرمانشاه 2 برابر شد

ترور و قتل خروجی کارنامه سیاه صهیونیست‌هاست

استاندار کردستان: دستگاه‌های اجرایی توان دفاعی در فضای سایبری را ارتقا دهند

ملاقات عمومی سرپرست بنیاد شهید تهران بزرگ با جانبازان و خانواده‌های جامعه هدف

نشست توسعه اندیشکده ها در جامعه نخبگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

شناسایی 183 بیمار مبتلا به هپاتیت در کردستان

عرضه «جهادی بدون مرز» در کتابفروشی‌ها

لزوم آشنایی نسل جدید با تاریخ معاصر

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

معادل جدید فارسی «فلش‌کارت» اعلام شد

مونسون: المپیک دیگر اعتباری پیش مردم ندارد

گمشده پرسپولیس از دیدار با الاهلی تا رویارویی با السد

رامین رضاییان: مهرداد قوی باش

رضایت تمام و کمال عربستانی‌ها از برد النصر مقابل استقلال

حضور کارگری در نشست هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا

بازیکنان تیم فوتسال امید ایران انتخاب شدند

اختلاف عجیب سپاهان با حریف اماراتی!

عملکرد کول پالمر ستاره چلسی در پانزده سالگی

انریکه نگران وضعیت PSG در لیگ قهرمانان

جزئیات جدید از پرونده فساد فوتبال

طارمی رهبر خط حمله اینتر برابر یانگ بویز

آخرین وضعیت مصدومیت مهرداد محمدی

باشگاه سپاهان 71 ساله شد

نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر مازندران معرفی شد

نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر مازندران اعلام شد

لحظه تلخ تسلیم شدن حسینی مقابل لاپورت+عکس

خانواده‌های شهدا اسوه استقامت هستند

معرفی نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر مازندران

صحنه دهشتناک؛ عقاب بدسگال شکم تمساح درحال خوردن کومودو رو درید باهاش لونه ساخت

ارکستر آکادمی پایتخت به صحنه وحدت می‌رود

شهید نصرالله و سنوار قبل از شهادت اسرائیل را شکست دادند

«خبری از او نیست» به صحنه برمی‌گردد

سردار نقدی: شهیدان نصرالله و سنوار قبل از شهادت اسرائیل را شکست دادند

لحظه ورود گل النصر به دروازه استقلال و سیدحسین

«خبری از او نیست» به صحنه باز می‌گردد

نگاهی به نمایش «کمپانی فیلم سازی آقای داتان» | جستجوی حقیقت در دنیای پیچیده ذهن انسان

بازیگران سریال ستایش و آوای باران در یک قاب؛ آیا آنها در فیلم جدیدی همبازی هستند؟

نوشیدنی مسموم برای قتل یکی از بستگان

«داستان لطیف» ایرج طهماسب روی صحنه تئاتر شهر می‌رود

صحنه زد و خورد بهرام رادان، پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر در مراسم عروسی | زمان اکران «صبحانه با زرافه‌ها» مشخص شد

شهیدان نصرالله و سنوار کار اسرائیل را تمام کردند