عصر کرد

آخرين مطالب

نفس تازه امنیت با پلیس هوشمند کرمانشاه اجتماعی و فرهنگی

نفس تازه امنیت با پلیس هوشمند کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج
، وجود و به تعبیر عاماینه با خیال راحت در سطح خیابان و کوچه راه رفتن، مطمئن و به دور از هر گونه استرس و نگرانی فرستادن کودکان و نوجوانان به مدرسه، با آرامش خیال در سطح خیابان‌ها رانندگی کردن و ده‌ها نمونه مصداقی دیگری از این دست برای هر شهروندی در محل زندگیش باید وجود داشته باشد تا بتواند آسوده خاطر به فعالیت روزمره و در مسیر توسعه را طی کند و قاعدتا پلیس به عنوان پیشانی حفظ امنیت وظیفه خطیری را در این راستا بر عهده دارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نکته مهم و اساسی که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری خود با عنوان بزرگترین رسالت سبزپوشان نیروی انتظامی استان از آن یاد کرد و ابراز داشت: با گسترش روز افزون جوامع و بیشتر شدن میزان مبادلات و ارتباطات بین مردم، میزان اختلافات و درگیری های موجود نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد و این موضوع موجب ضرورت تبین یکسری از قوانین و قراردادها و همچنین الزام مردم به رعایت آن را ایجاب می کرد.
وی ادامه داد: در کشورما نیز به عنوان یکی از تمدن های بی نظیر در دنیا مکتوبات بسیاری در تاریخ خود در خصوص این موضوع دارد که می توان به شهربانی، ژاندارمری و فرماندهی کل انتظامی کشور به عنوان بخشی از آن در سال های اخیر و نه چندان دور اشاره کرد.
سردار حاجیان تصریح کرد: پیشرفت روز افزون تکنولوژی به ویژه در سال های اخیر که گستره فضای مجازی گوی سبقت را از هر مدل ارتباطی و دست افزارهای معمول گذشته ربوده، موجب شده این بستر علیرغم تمامی امکانات و محاسنی که دارد به یک فضای مورد علاقه برای مجرمان تبدیل شود و از سوی دیگر محدودیت هایی که در خصوص تامین نیروی انسانی و تجهیزات در فعالیت های مختلف به ویژه ماموریت های پلیسی وجود دارد باعث شده تا حرکت فراجا به سوی هوشمند سازی و تغییر رویه خود در این خصوص سرعت قابل توجهی به خود بگیرد.
وی افزود:حجم بالا و عدم دسته بندی داده های موجود در فضای مجازی و همچنین فعالیت های گسترده مجرمان که به اشکال مختلف با استفاده از نا آگاهی یا حتی دارا نبودن آگاهی لازم کاربران در خصوص تهدیدات فضای مجازی آن ها را مورد سوء استفاده قرار داده و سالانه تعداد زیادی از کاربران به عنوان قربانیان این بستر راهی محاکم قضائی و تشکیل پرونده شکایت شده اند، از دیگر دلائلی است که پلیس را به تحول و حرکت به سوی هوشمند سازی ناگزیر می کند.
رئیس پلیس استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهترین، مناسبترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با هرگونه تهدید و آسیب موضوع پیشگیری است، خاطرنشان ساخت: قطعا این مهم در صورتی محقق خواهد شد که بتوان با جدیدترین و به روزترین فرصت ها و تهدیدات موجود در پیرامون خود آشنا شد.
به گفته سردار حاجیان کلاهبرداری های اینترنتی، سوء استفاده از اطلاعات، تصاویر یا نشر اکاذیب از جرائم نوظهوری است که در سایه پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همه گیری مردم جهان در استفاده از فضای مجازی به وجود آمده و در حال افزایش است.
وی ادامه داد: بخش دیگر شعار هفته انتظامی یعنی "مردم قانونمدار" نیز تکمیل کننده فرآیند هوشمندسازی پلیس در پیشگیری از جرائم و بهره مندی از خدمات پلیس است، مطمئنا تحقق این شعار موجب رشد و شکوفایی شگرفی در جامعه خواهد شد، چرا که هر 2 بخش از این شعار مکمل همدیگر هستند و موفقیت بیشتر فراجا در اجرای ماموریت های خود تا بخش قابل توجهی در تعامل با مردم و قانونمداری آن ها قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با ارائه آماری از عملکرد نیروی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص اهم فعالیت ها ابراز داشت: نیروی انتظامی استان در ایام اربعین با استقرار 10 پاسگاه فرماندهی امنیت کاملی را در مسیر تردد زائران از مرز خسروی در عالی‌ترین سطح خود ایجاد کرد.
وی به پایش پهپادی (پرنده هدایت پذیر از دور) محورهای محل تردد زائران اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر 100 دوربین هوشمندی که در محورها تردد خودروها را رصد می کردند، در طول محورهای مواصلاتی نیز از پایش پهپادی که تصاویر ضبط شده را مستقیما به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می کردند، استفاده شد.
ایجا امنیت پایدار با اجرای «هر کلانتری یک شهر» سردار حاجیان با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در ماموریت های پلیس یادآور شد: در این راستا تاکنون هشت کلانتری در شهر کرمانشاه زیر پوشش طرح "هر کلانتری یک شهر" قرار گرفته و به تمام دوربین های سایر ارگانها و بانک های اطلاعاتی مختلف در حوزه استحفاظی خود مجهز شده اند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 80 درصد کلانتری های زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت افزود: حتی در برخی روستاهایی که با فراوانی جرم مواجه شده اند نیز دوربین هایی نصب خواهد شد که به اجرای این طرح در استان کمک شایانی خواهد کرد.
سردار حاجیان با بیان اینکه مدل های کشف جرم در استان تغییر پیدا کرده است، یادآور شد: در کشف جرایم هم اکنون پلیس های تخصصی بلافاصله حضور پیدا کرده و در مورد آن بررسی و تحقیقات لازم را برای کاهش زمان کشف آن اعمال می کنند و همین امر باعث شده است تا میزان کشف جرم از 32 درصد در سال گذشته به 52 درصد در سال جاری برسد و تا پایان امسال نیز به 62 درصد ارتقا یابد.
پابندهای الکترونیکی برای مجرمان سابقه دار کرمانشاه افزایش می‌یابد فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح پابند الکترونیکی برای مجرمان سابقه دار در استان اجرایی شده است گفت: تاکنون 100 نفر از مجرمان سابقه داری که دارای بیش از چهار فقره سرقت بوده و به نوعی در اصطلاح پلیسی جزو سارقان عادت محسوب می شوند از این نوع پابند برای آنها استفاده شده که به صورت 24 ساعته مانیتورینگ می شوند و در این راستا تلاش خواهیم کرد تا این تعداد را تا پایان امسال به 300 و در یک برنامه سه ساله به هزار پابند برسانیم.
وی افزود: در سرقت های مهم نیز در مجموع 22 درصد این سرقت ها در استان و به میزان یک هزار و 131 فقره، در بحث موبایل قاپی 34 درصد کمتر شده است و در بحث کشف سوخت قاچاق نیز امسال در مقایسه با پارسال با افزایش 9 برابری مواجه هستیم.
سردار حاجیان ادامه داد: سرقت های مسلحانه نیز در استان 12 درصد کاهش یافته است ضمن آنکه در حوزه کشف سلاح نیز یک هزار و 186 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در استان کشف شده است.
رییس پلیس استان کرمانشاه در پاین تصریح کرد: با راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی واکنش سریع در حوزه فضای مجازی با شماره تلفن 096380 اقدام خوبی در این زمینه انجام شده است که کشف 10 میلیارد تومان از مبلغ کل 28 میلیارد تومان پول های کلاهبرداری شده در 6 ماهه نخست امسال از جمله این اقدامات است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/900141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهانبخش بازیکنان ازبکستان را مسخره کرد!

گل زیبا و دیدنی ولاهوویچ در بازی های لیگ قهرمانان اروپا

وقتی دروگبا اسطوره چلسی به استمفوردبریج بازگشت

کارواخال و رودری با عصا هم اسپانیا را تنها نمی‌گذارند! (عکس)

واکنش مربی تیم ملی فوتبال به تساوی با ازبکستان

تست جدیدی که «احتمال مرگ» در یک سال آینده را اندازه‌گیری می‌کند

مانچینی: از اول می‌دانستیم که باید برای دومی بجنگیم

جلسه ویژه در رئال؛ همه به دنبال راضی کردن پرز!

اسپالتی: اخراج پلگرینی تیم‌مان را نابود کرد!

قلعه‌نویی: دنبال برد مقابل ازبکستان بودیم

بازگشت ستاره عراقی از مرگ به صحنه گلزنی!

تنش‌های منطقه و اقتصاد گردشگری

نگرانی بزرگ آرتتا؛ بوکایو ساکا مصدوم شد!

وضعیت عجیب زمین؛ مسی باید در استخر بازی کند!

موریاسو: هیچ امتیازی از دست نخواهیم داد!

جدول رده‌بندی گروه A؛ ایران در جایگاه دوم

قلعه‌نویی: 2 پنالتی طلبکار شدیم

قلعه‌نویی: 2 پنالتی و 2 امتیاز طلبکار شدیم

راهیابی نمایش خیابانی «هیرکان» از مازندران به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

کاهش 7 درصدی جرایم در کردستان

فال انبیا فردا جمعه 20 مهر 1403

بیدارباش به اقتصاد آمریکا: اکونومیست درباره بازگشت ترامپ به کسب‌وکارها هشدار داد

ضرورت حرکت آبادان بر روی اقتصاد دیجیتال

اعلام همتی در خصوص برنامه جدید دولت/ انقباض و رکود ادامه دارد

همتی: پیگیر رفع موانع بر سر راه تولید هستم

اعلام همتی در خصوص برنامه جدید دولت

همتی برنامه اقتصادی جدید دولت را اعلام کرد/انقباض و رکود ادامه دارد

خبر مهم از استرداد لایحه متناسب سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی | بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند

شرط رسیدن به آرمانهای انقلاب بهره گیری از معلمان خوب و تولید محتوای مطلوب است

حزب الله نمونه بارز جریانی است که حکمرانی اسلامی را پیاده می‌کند

کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور

حافظ عمر کوتاهی داشت و مقام بالاتری نسبت به خیام دارد

بحرین 2 - 2 اندونزی؛ سوپرگل و کامبک در قلب رفاع!

پیروزی آبی‌ها با گل‌های نونس و شهباززاده

ستارگان تیم ملی علیه ماشا؛ به ما نمی‌خورید!

تصویری که عظمت اینیستا را نشان می‌دهد

اشتباه مرگبار پیکفورد را مدافع چلسی جمع کرد

واکنش علی نعمتی به تجربه اولین بازی ملی

قطر با سه گل به ایران رسید

سپاهان ناقص به زمین تمرین برگشت

پیروزی کنگو در شب نیمکت‌نشینی بازیکن استقلال

شکست خانگی عربستان برابر ژاپن و دومین بُرد عراق

قلعه‌نویی: درپی پیروزی مقابل ازبکستان بودیم

قلعه‌نویی:2 امتیاز و 2پنالتی از بازی با ازبکستان طلبکار شدیم

کارشناسی داوری صحنه‌های مشکوک بازی ازبکستان – ایران

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه جنجالی/ داور به درستی پنالتی نگرفت – آفتاب نو | اخبار ورزشی

داور استرالیایی به نفع ازبکستان قضاوت کرد؟ | کارشناسی داوری جنجالی‌ترین صحنه بازی ایران و ازبکستان

طارمی: داور با تصمیمی که گرفت به ما بی‌احترامی کرد

آرش مجیدی: از «هاشم طلا» تا «تانک خورها»، بازیگری که همیشه در صحنه است!

صحنه‌ای وحشتناک از آتش‌سوزی مهیب در بوستان آلاله تهرانپارس+فیلم