عصر کرد

آخرين مطالب

صاحب‌نظران در نشست اتحادیه نویسندگان روسیه: پیروزی مقاومت حتمی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سفارت ایران در مسکو، ، معاون سابق دوما و رئیس حزب اتحاد مردمی روسیه در این نشست ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر حزب الله سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان و همرزمان آنها گفت: این ترورها و حملات وحشیانه و نسل کشی‌ها، رژیم صهسونیستی را به اهدافش نخواهد رساند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ما طرفدار صلح هستیم. برای جهانی عادلانه، نه برای جهانی که امروز می بینیم دهها سال است که مردم فلسطین برای آزادی خود می‌جنگند. به همین دلیل است که امروز وقتی به من می‌گویند فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها می‌جنگند، تعجب می‌کنم که امروز ارزش‌ها را به این شکل تغییر می‌دهند.
وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی، شهید هنیه، شهید سید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت تمام عمرشان و زندگی شان را وقف مبارزه برای دفاع از مظلومین بویژه فلسطین، غزه و لبنان و سوریه و در راه مبارزه برای رهایی فلسطین کردند، افزود: یقین داریم خون شهدا و مقاومت مردم مظلوم غزه، لبنان، سوریه، یمن به پیروزی منجر خواهد شد. در اینجا اعلام می‌کنیم که ما با شما مردم مظلوم هستیم و تا آخر ایستاده‌ایم.
سرگئی ایوانوویچ مدیر اتحادیه نویسندگان روسیه نیز در این نشست ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیر کل حزب الله و همرزمانش، خاطرنشان کرد: جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، کشتار کودکان و زنان و مردم بی دفاع در غزه و لبنان؛ قلب هر انسانی را در سراسر دنیا به درد آورده است. ما نسبت به پیروزی زودهنگام بر فاشیسم رژیم صهیونیستی امیدوار هستیم.
وی با هشدار به جامعه جهانی برای هوشیاری در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: بی‌ثباتی در منطقه می‌تواند عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد.

عصر کرد

عبدالرسول شبیبی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با اشاره به بررسی تحولات مربوط به فلسطین و خاورمیانه، ابعاد حقوقی ترور شهدای مقاومت، گفت: امروز یکسال از عملیات طوفان الاقصی در غزه سپری می‌شود، شاید تا پیش از این که از حق مردم فلسطین و خوی رژیم صهیونیستی صحبت می‌کردیم، موضوع به اندازه امروز، آشکار نشده بود.
وی با بیان اینکه تا پیش از طوفان‌الاقصی، طرح صلح بین برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در حال پررنگ شدن بود و حتی ارتش رژیم صهیونیستی خودش را به عنوان اخلاق مدارترین ارتش دنیا معرفی می‌کرد، افزود: امروز در سالگرد طوفان الاقصی شاهدیم، ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی برای تمام مردم جهان آشکار شده است.
دیپلمات جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشریح صدور بیش از یک هزار قطعنامه توسط مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این قطعنامه ها همه از زمان روی کار آمدن این رژیم درباره مسئله فلسطین و اقدامات غیرقانونی صهیونیست‌ها، صادر شده است.
شبیبی عنوان کرد: پس از طوفان الاقصی فقط سرزمین و باریکه محاصره شده غزه مورد تجاوز قرار نگرفت، بلکه به لبنان، سوریه و یمن تجاوزاتی را انجام داد که با هیچ یک از موازین و مقررات بین‌المللی سازگاری نداشت، فراتر از آن در خاک جمهوری اسلامی ایران و با نقض تمامیت ارضی و حاکمیت یک کشور، مهمان رسمی مراسم تحلیف جمهوری اسلامی را مورد ترور قرار داد.
این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جنایات رژیم منحصر به این جنایات و تجاوزات نبوده و نیست، اظهار داشت: هدف قرار دادن سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن تعداد قابل توجهی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران، از دیگر جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی است که مغایر با موازین مبرهن قوانین بین المللی است.
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به جنوب لبنان و ترور شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله و تعداد قابل توجهی از همراهان ایشان از جمله سردار شهید عباس نیل فروشان از مستشاران نظامی در 27 سپتامبر، گفت: علی‌رغم همه این جنایت‌ها، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت تلاش کردند از طریق شورای امنیت سازمان ملل، خشونت و کشتار در فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.
شبیبی افزود: متاسفانه حمایت بی چون و چرای واشنگتن از تلاویو سبب شد که سازو کار تعریف شده شورای امنیت در صدور قطعنامه متوقف مانده و تمام تلاش ها ناتمام و ناکام شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران علیرغم خویشتن‌داری، از حق دفاع مشروع خویش استفاده کرد.
وی دستاورد عملیات وعده صادق 2 را نقطه بطلانی بر افسانه قدرتمندی رژیم صهیونیستی و افسانه شکست‌ناپذیری توصیف و تصریح کرد: پایگاه‌های مختلف نظامی و اهداف مهم نظامی رژیم صهیونیستی در این عملیات آسیب دید و اگر چنانچه این رژیم بخواهد حماقت دیگری مرتکب شود، با پاسخ شایسته جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
دیپلمات جمهوری اسلامی ایران، در پایان تاکید کرد: شهادت سید حسن نصرالله و همراهان حادثه بسیار تلخی بود که داغ کشتار مردم بی‌گناه فلسطین را تازه‌تر کرد؛ اما معتقدیم خون این شهیدان پایمال نخواهد شد و ثمره آن از بین رفتن ظلم و ظالم در منطقه خواهد بود.

عصر کرد

بشار جعفری ، سفیر سوریه در روسیه، از دیگران حاضران در این نشست نیز ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی در به شهادت رساندن رهبر حزب الله و همرزمانشان، با مرور وقایع تاریخی اروپا بویژه در دوره قرون وسطی و نازیسم، تصریح کرد: نخستین جنگ صلیبی نه علیه اورشلیم، بلکه علیه قسطنطنیه انجام شد، جایی که مسیحیان ارتدوکس قربانی خودخواهی صلیبیون شدند. ناپلئون نیز در اورشلیم همین مطلب را علیه مسلمانان تکرار کرد، بیش از سه هزار نفر اعدام شدند.
وی کشتار مسلمانان در دوره ناپلئون و نازیسم را، بیانگر نتیجه اومانیسم اروپایی دانست و بیان کرد: ناپلئون نخستین زمامداری بود که گفت زمان ایجاد یک کشور یهودی فرا رسیده است و همین سیاست‌ها آغازی برای ریشه کن کردن مردم فلسطین توسط غرب در اوایل قرن هجدهم است.
بشار جعفری در ادامه با بیان اینکه داعش یک گروه مصنوعی ساخته دست صهیونیسم است، تاکید کرد: صهیونیسم برای ایجاد فضای ترس در بین مسلمانان گروه های مصنوعی تروریستی مثل داعش را ایجاد کرده است، گروهی که در فدارسیون روسیه یک سازمان تروریستی ممنوعه اعلام شده است.
سفیر سوریه در پایان تاکید کرد: خداوند با ماست و ما یقین داریم که مردم سوریه، فلسطین، لبنان و یمن بر این ظلم‌ها پیروز خواهند شد.

عصر کرد

عبدالحافظ نوفل ، سفیر فلسطین در روسیه از دیگر سخنرانان این نشست، با محکوم کردن جنیایات اخیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: اگر اتفاقات اخیر در فلسطین و لبنان در جای دیگری از جهان مثل اروپا و روسیه رخ دهد و مناطق زندگی و زیرساخت‌های غیرنظامی به طرز وحشیانه‌ای بمباران شود و انسان ها کشته می شدند، واکنش و ارزیابی جهانیان چطور بود؟
وی با اشاره به نیاز فلسطینی‌ها به کمک‌های بشردوستانه، گفت: چرا جنایات اسرائیل ادامه دارد؛ زیرا آمریکا و ائتلاف کشورهای اروپایی به این رژیم کمک می‌کنند؛ آنها به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهند که فلسطینیان را نسل‌کشی کنند.
سفیر فلسطین در روسیه آمریکا را مسئول ترور شهید سید حسن نصرالله خواند و اظهار داشت: شهید نصرالله دوست ابدی مردم فلسطین بوده و هست. ما تأیید می‌کنیم که او برای قدس و برای مردم فلسطین شهید شد. به همین دلیل است که امروز شهرها و روستاهای لبنان در حال سوختن هستند. همچنین اعلام می‌کنیم که ما در کنار هم هستیم و تا پیروزی خواهیم جنگید و تا آخر ایستاده‌ایم.
ماکسیم شوچنکو ، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی مشهور روسیه نیز در این کنفرانس با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید سید حسن نصرالله و همرزمانش گفت: امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی در خاورمیانه هستیم. برای تحلیل و توصیف درست آنچه اتفاق می افتد، ارائه تعریف دقیق از آن مهم است.
وی افزود: در این روزهای غم و اندوه و در شرایطی که برادران ما در غزه و لبنان درگیر جنگ هستند، قطعا تمایل ما این است تا به جای حرف اقدام کنیم.
این روزنامه نگار هدف کنفرانس را رسیدن به درک و تفسیر صحیحی از آنچه در غزه و لبنان در جریان است، خواند و با اشاره به درایت رهبر معظم انقلاب در توصیف رژیم صهیونیستی به غده سرطانی، تصریح کرد: برای رسیدن به این درک و فهم دلایل جنگ جاری اظهارات اخیر رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای بسیار مهم است، ما این تعبیر را قبول داریم و با قاطعیت اعلام می‌کنیم که این جنگ خیر و شر است.
شوچنکو تصریح کرد: به یاد بیاوریم که زمانی امام خمینی از شیطان کوچک و شیطان بزرگ نام برد. شیطان کوچک از بین رفت، اما شیطان بزرگ همچنان پا بر جاست و تلاش دارد دیگران را به اطاعت خود در آورد. در نبرد با این شیطان و خواسته‌های او روس‌ها، ایرانی‌ها، فلسطینی‌ها در یک جبهه قرار دارند.
وی افزود: نبرد پیش رو نه تنها در بعد سیاسی، بلکه در جنبه معنوی و مذهبی نیز جریان دارد. آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد مبارزه برای حق داشتن یک کشور نیست، این مبارزه برای انسان در برابر امر غیرانسانی است. ما مردم هستیم و باید اتحاد خود را تقویت کنیم، از هرگونه بیگانه هراسی و ترویج صهیونیسم و ناسیونالیسم که ابزار شیطان است و علیه مردم جهان طراحی شده، پرهیز کنیم.
مفتی انار رمضانوف رئیس اداره دینی مفتیات مرکزی روسیه نیز با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و همرزمانش، گفت: شهدای مقاومت، نه تنها شایسته احترام بلکه تحسین برانگیزند. آنان از آن چیزی محافظت می کنند که باید ارتش لبنان دفاع کند.
وی افزود: ارتش اسرائیل تلاش می‌کند تا لبنانی‌ها را علیه حزب الله که به قیمت جان نیروهایش در مقابل نیروهای ارتش اسرائیل ایستاده‌، برانگیزد.
رییس اداره دینی مفتیات مرکزی روسیه با اشاره به آیاتی از قرآن درباره مقام رفیع شهادت، خاطرنشان کرد: شهدا در قلب نسل های جدید زنده خواهند ماند.
انار رمضانوف با برشمردن کشتار کودکان، زنان و سالمندان از سوی رژیم صهیونیستی، ضمن اعلام همبستگی مسلمانان روسیه با مردم فلسطین و لبنان، اظهار داشت: برادران عرب و کشورهای عربی، از یک سو نباید تصور کنند که اسرائیل خواهان صلح است و از سوی دیگر باید بدانند که دشمن مسلمانان فقط اسرائیل نیست بلکه کل بلوک نظامی غرب است و آنها تا لحظه آخر علیه مسلمانان خواهند جنگید.
اولگ فومین ، رئیس موسسه روس آر، از دیگر سخنرانان این نشست ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار توسعه روابط روسیه و کشورهای عربی با سوریه، فلسطین و لبنان شد.
وی با بیان اینکه جنایات و تجاوزات اسرائیل در سال های اخیر بیانگر دروغگویی و حلیه گری سازمان های بین المللی در مسئله نسل کشی فلسطین است، تصریح کرد: تا چه زمانی جامعه و کشورهای عربی می‌خواهند در خواب باشند و فریب حیله‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را بخورند.
فومین در پایان هدف کنفرانس بزرگداشت شهدای مقاومت را اعلام همبستگی مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه و یمن خواند.
امیل آشوروف ، رئیس بنیاد اسلاو و مسلمانان، از دیگر سخنرانان این کنفرانس ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بویژه ترور شهدای مقاومت، گفت: اسرائیل نوک نیزه آمریکا و اروپا است و جامعه جهانی و کشورهای عربی باید علیه دیکتاتوری جهانی آمریکا و غرب پویش مشترکی تشکیل دهند.
وی افزود: صهیونیست‌ها، جنگ علیه نسلی کشی خود را به عدم مدارا با یهودیان نسبت می دهند درحالیکه که ما آن دسته از یهودیانی را که حقوق دیگر ملت ها پایمال نمی کنند و جلاد مردم مظلوم فلسطین نیستند، مانند همه مردم جهان دوست داریم.
آشوروف با انتقاد از برخی از هیات‌های دیپلماتیک که سالگرد هفتم اکتبر را به رژیم صهیونیستی تسلیت می گویند، تصریح کرد: آیا این هیات‌ها به مردم فلسطین هم تسلیت گفتتند؟ چه کسی ظرف یک سال قربانی خشونت، نسل کشی و ترور آشکار دولتی اسرائیل شده است؟
رئیس بنیاد اسلاو و مسلمانان با طرح این پرسش که آیا در نقشه جهان، به جز جمهوری اسلامی ایران، کسی نیست که بتواند از مردم شکنجه شده محافظت کند؟، اظهار داشت: علیرغم اینکه جامعه جهانی غرب، ایران را در واکنش به جنایات اسرائیل مقصر می‌داند، ایران سمت درست تاریخ ایستاده است و سرانجام پیروزی از ما خواهد بود و به زوردی همه ما در بیت المقدس پیروزی را جشن می‌گیریم.
جهان دفتر مسکو 0 نفر برچسب‌ها سوریه مقاومت خاورمیانه رژیم صهیونیستی غزه طوفان الاقصی فلسطین پروندهٔ خبری سید حسن نصرالله، شهید مقاومت

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/900034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعری در وصف مولا علی(ع) از الهی نامه ی عطار

چرا اشعار حافظ «رمزگونه» است

چه سخت است داغ علمدار دیدن...

معنی ریشه جالب مثل «عرب نی انداخت»

القصه پی شکست ما بسته صفی

مصدومیت و خون ریزی از ناحیه سر بازیکن ازبکستان روی ضربه ایستگاهی تیم ملی ایران

صحنه ای مشکوک در محوطه جریمه ایران که بازیکنان ازبکستان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند

اعتراض شدید باشگاه‌ها؛ قرارداد، کاغذ بی‌ارزش نیست!‏

ملی‌پوش شدم چون با مادربزرگم فوتبال بازی می‌کردم!‏

صحنه مشکوک در محوطه جریمه ازبکستان که بازیکنان تیم ملی اعتقاد به خطای هند داشتند

اخراج مستقیم صالح حردانی به دلیل خطای شدید روی بازیکن ازبکستان بعد از بازبینی VAR توسط داور

همین حالا هم دیر است، فورا اعتصاب کنیم!‏

اشتباه طارمی و موقیعت خطرناک برای ازبکستان که توپ از کنار دروازه ایران به بیرون رفت

وضعیت بحرانی در دفاع تیم ملی؛ دومین موقعیت پیاپی از دست رفته تیم ازبکستان

سرنگونی سردار آزمون در محوطه جریمه ازبکستان که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت

گزارش زنده؛ ازبکستان 0 - 0 ایران

درویش: آقا کریم گفت فقط پرسپولیس!

کارمند یکی از ادارات رباط‌کریم به اتهام ارتشا راهی زندان شد

پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی رونمایی شد

دستگیری یک کارمند توسط اطلاعات سپاه | کارمند یکی از ادارات رباط‌کریم راهی زندان شد

خانواده های شهدای روحانی اهل سنت شهرستان روانسر تجلیل شدند

تجلیل از پیشکسوتان هنرمند در آیین مهر سینمای ایران

گزارش زنده: ازبکستان 0 - 0 ایران/ حردانی اخراج شد! +ویدیو

رئیس سازمان ثبت اسناد:82درصد اراضی کهریزک صاحب سند تک‌برگ شده‌اند

عکس/ اروپایی‌ترین روستای ایران در کردستان

صاحب‌نظران در نشست اتحادیه نویسندگان روسیه: پیروزی مقاومت حتمی است

سالگردی برای آغاز فصل جدیدی از شکوفایی‌های فرهنگی شهر سنندج

تجلیل از پژوهشگر و شاعر صاحب‌نظر بروجردی تجلیل شد

لزوم اشرافیت مجموعه های نظارتی بر قوانین

شهرستان بیجار پیشتاز در اجرای طرح جوانی جمعیت است

شادی و امید در دبستان حضرت فاطمه(س) دیواندره

برگزاری همایش بزرگ ازدواج‌آسان برای اولین بار در کامیاران

صحبت‌های معاونین و مدیران در نشست هم‌اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور

گلستان آماده آغاز سرشماری کشاورزی از 12 آبان

مولدسازی در سال آینده پر رنگ‌تر می‌شود

پنجاه و هشتمین حراج شمش طلا مرکز مبادله 22 مهر برگزار خواهد شد

موتور اقتصاد ایران روشن است؛ اولویت اصلی دولت چهاردهم مشخص شد

رشد اقتصادی اعلام شده برای بهار امسال فاصله چشمگیری با هدفگذاری‌های برنامه هفتم دارد

جنگ منطقه‌ای با اقتصاد‌های خاورمیانه‌ای چه خواهد کرد؟

توصیه یک نماینده برای ساماندهی صنعت خودرو

ادعای ضرر 500میلیاردی همخانگی با سگ و گربه!

خلاصه بازی آریو اسلامشهر 2 – بعثت کرمانشاه 0

در کرمانشاه امنیت خوبی داریم/ باید احساس امنیت را هم بالا ببریم

نننن

بزرگداشت حافظ و مولانا برگزار شد

1186قبضه سلاح غیر مجاز از ابتدای امسال در کرمانشاه کشف شد

آیین بزرگداشت مولانا و حافظ به همت جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد

جزئیات نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال 1404 مشخص شد

محکومیت 2٤ نفر از متخلفان حوزە اداری در استان کردستان

افتخارآفرینی هنرمند کردستانی در جشنواره بین‌المللی