عصر کرد

آخرين مطالب

انتقاد تولیدکنندگان از بانک‌های کردستان اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش ایرنا، خودسانسوری دستگاه های اجرایی، ریسک پذیر نبودن مدیران و توپ را در میدان دیگر دستگاه های اجرایی انداختن هم به گفته فعالان اقتصادی، بخش دیگری از موانع بر سر راه سرمایه گذاری و تولید در کردستان است.
کردستان نه تنها در بخش کشاورزی به واسطه داشتن منابع مناسب آب و خاک دارای ظرفیت است در حوزه صنعت و معدن هم پتانسیل های فراوانی دارد به گونه ای که پنجمین استان معدنی کشور است.
بی شک اگر از این ظرفیت ها و توانمندی های کردستان در مقاطع مختلف به خوبی استفاده می شد، امروز برچسب بالاترین نرخ تورم و بیکاری بر پیشانی استان نقش نبسته بود.
سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی برای رونق تولید در این استان پیشقدم شده اند ولی همچنان موانعی هم چون بروکراسی پیچیده اداری بر سر راه آنها قرار گرفته که انگیزه سرمایه‌گذاری را در آنها کاهش داده است و حال امید آنها تغییر نگاه مدیریت جدید در استان به بخش تولید است.
اداره کل بازرسی کردستان به مناسبت روز ملی سازمان بازرسی در راستای ارزیابی صحیحی از مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان نشستی را با فعالان اقتصادی برگزار کرد.
رئیس خانه صنعت و معدن کردستان در این نشست با اشاره به اینکه همه به توانمندی ها و ظرفیت های استان آگاه هستند، اظهار کرد: اطلاع و آگاهی لازم درباره شاخص های منجر به رفاه اجتماعی در استان داریم و نیاز به بیان دوباره آن نیست.
سیدکمال حسینی ادامه داد: یکی از مولفه های توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای وجود زیرساخت های مناسب است که کردستان در این زمینه دارای عقب ماندگی تاریخی است و کمبود فراوانی در این حوزه دارد.
وی بیان کرد: آنچه فعالان اقتصادی را آزار می دهد و مانع جذب سرمایه گذاری هم شده خودسانسوری دستگاه های اجرایی، ریسک پذیرنبودن مدیران و توپ را در میدان دیگر دستگاه اجرایی انداختن است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج ادامه داد: انتظار می رود سازمان بازرسی راهکارهای حمایتی خود را از کسانی که می خواهند کار کنند ولی جرات انجام آن را ندارند، ارائه کند.

عصر کرد

عدم رضایت فعالان اقتصادی از بانک های استان یکی از فعالان اقتصادی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه حلقه بسته ای در بانک ها برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است، گفت: هیچ واحد تولیدی در استان از عملکرد بانک ها و تسهیلات سرمایه در گردش راضی نیستند.
حامد رنجبر بیان کرد: تامین ارز برای واحدهای تولیدی در راستای استمرار تولید امری ضروری است و تولیدکنندگان استان در این رابطه هم با مشکلاتی مواجه هستند.
یکی دیگر از فعالان اقتصادی کردستان با اشاره به اینکه سه مجموعه تولیدی در استان دارد، اظهار کرد: سه مجموعه راکد و ورشکسته با بیش از 15 سال تعطیلی را می خواهم راه اندازی و احیا کنم.
معروف آذر ادامه داد: با راه اندازی این سه مجموعه تولیدی سه هزار و 500 نفر در شهرک صنعتی دهگلان مشغول به کار خواهند شد ولی بانکداری در استان به معضلی برای تولیدکنندگان و اصناف تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه 10 هزار مترمربع واحد تولیدی در استان ایجاد کرده است، افزود: بروکراسی پیچیده اداری در استان اجازه کار و فعالیت و رونق تولید را به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نمی دهد.
این تولیدکننده کردستانی با اشاره به اینکه در ماه 10 میلیارد ریال حقوق پرداخت می کند، ادامه داد: سال گذشته گردش مالی زیادی داشتیم ولی با برخورد بانک‌ها به این نتیجه رسیدیم که بانکداری در این استان به دنبال زمین زدن تولیدکنندگان و بدنامی آنها در بخش مالی است.

عصر کرد

پیگیری انتقادات فعالان اقتصادی از بانک های استان دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان هم در این نشست با پذیرش بخشی از انتقادهایی که به سیستم بانکی استان شد، اظهار کرد: هر انتقادی که نسبت به عملکرد بانک های استان وجود دارد و اگر در محاسبات بانکی حقی از فردی ضایع شده اعلام کند بی شک آنرا پیگیری خواهیم کرد.
اسماعیل حیدری بیان کرد: همه مقررات و خط مشی های بانک های استان برگرفته از بانک مرکزی است و براساس این چارچوب اقدام می کنند.
رئیس اتاق اصناف سنندج هم در این نشست با اشاره به وجود 96 هزار واحد صنفی در استان، بیان کرد: اگر در این استان از بخش صنعت و معدن حمایت می شد مردم به سمت واحدهای صنفی هجوم نمی آوردند.
شهاب ناصری اضافه کرد: در برخی مناطق سطح شهر سنندج اجاره مغازه ها به 800 میلیون ریال رسیده و این بر روی قیمت نهایی محصول تحویلی به مشتریان تاثیرگذار است و مغازه داران مجبور می شوند آن را گران تر بفروشند.
ریسک‌پذیری مدیران نباید در راستای منافع برخی افراد باشد بازرس کل کردستان هم بعد از شنیدن سخنان فعالان اقتصادی اظهار کرد: یکی از شروط اصلی ابقای مدیر یا انتصاب آن این است که راه‌گشا و به دنبال انجام کار باشد.
عیسی هواسی با اشاره به اینکه سهم کردستان از سرمایه گذاری خارجی در کشور کمتر از یک درصد است، افزود: یکی از دلایلی که استان در جذب سرمایه گذار موفق نبوده است به بروکراسی پیچیده اداری و معطل کردن چندین ماهه سرمایه گذاران و کاهش رغبت آنها بر می گردد.
وی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برخی از دستگاه های اجرایی اجرا نمی کنند در حالیکه براساس قانون موظف به اجرایی کردن آن هستند، یادآور شد: سختگیری های غیرموجه ادارات و نداشتن دید وسیع و توسعه ای در مدیران مانع از فعالیت های تولیدی شده است.
بازرس کل کردستان با تاکید براینکه مدیر باید ریسک پذیر و خلاق باشد، ادامه داد: ریسک پذیر بودن مدیران باید در راستای افزایش تولید و بهره وری و گشودن گره های تولید باشد نه منافع شخص خاصی.
اینکه وضعیت بخش تولید در دولت چهاردهم چگونه خواهد بود به تصمیم و برنامه‌ریزی و نگاه و رویکرد متولیان جدید در این دولت برمی‌گردد که امید می رود در این دوره شاهد تحول در این بخش و بهبود فضای کسب و کار باشیم.
استان‌ها کردستان 0 نفر برچسب‌ها سازمان بازرسی کل کشور کردستان فعالان اقتصادی سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/899906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیشنهادهایی برای تقویت زبان فارسی

حکایتی از مولوی درباره جبر و اختیار انسان

جواد خیابانی: اگر از شش امتیاز بازی مقابل ازبکستان و قطر دو امتیاز هم بگیریم خوب است

نامه عجیب یک مدیرکل در وزارت ورزش

دیدار ایران و قطر به میزبانی امارات قطعی شد

هالند: از کاری که با گابریل کردم، پشیمان نیستم

بیرانوند امروز در آغوش یحیی گل‌محمدی!

ترکیب احتمالی ازبکستان با ستاره‌های سرخابی

دیدار عزیزی با رؤسای فدراسیون جهانی و آسیایی تنیس

سقوط قهرمان اروپا در منچستر

بازگشت مدافع سابق یوونتوس به دنیای ورزش در رشته‌ای متفاوت!

پرسپولیس باید یک میلیارد به اسپانسرش بدهد

موافقت باشگاه تاجیکستانی با درخواست تراکتوری‌ها

جواد خیابانی: آقای اورونوف دل میلیون ها هوادار پرسپولیس را شکستی

هشتمی تیم ملی تنیس روی میز ایران در قهرمانی آسیا

کمیته وضعیت باشگاه استقلال را محکوم کرد

اعلام آمادگی 60 گروه صحنه‌ای و خیابانی در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی

گروه موسیقی «نقش» با اجرای «مخمس» به صحنه می‌رود

رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی

دانشگاه کردستان یکی از مراکز مهم علمی کشور

95 پدر و مادر در خراسان جنوبی صاحب فرزندان دوقلو و سه قلو

روزنامه گل| صاحب صدر رسید!

جشنواره طلایه داران شکوه ایران در دلبران قروه آغاز به کار کرد

بانکداری در کردستان حامی تولید نیست

استقبال باشکوه آملی ها از دختر طلایی تکواندو نوجوانان جهان

انتقاد تولیدکنندگان از بانک‌های کردستان

جشنواره طلایه داران شکوه ایران در دلبران آغاز به کار کرد

مجموعه‌های نظارتی کردستان باید بر قوانین اشرافیت کامل داشته باشند

حرکت دست به عصای مدیران پذیرفتنی نیست

حل ناترازی‌اقتصاد‌ با مشارکت مردم

آسیب بزرگ به اقتصاد دیجیتال کشور با مصوبه‌ فوری دولت سیزدهم

حراج بعدی شمش طلا در این تاریخ برگزار می شود

گسترش بانک‌های قرض الحسنه به شکوفایی اقتصاد کمک می‌کند

واکنش غضنفری به درخواست‌ها برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی

مجموعه شعر کُردی «ری» اثر بابک دولتی شاعر کرمانشاهی منتشر شد

گردهمایی «آماده نبردیم» در کرمانشاه برگزار می‌شود

آغاز برداشت زعفران از مزارع کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 6 تن زعفران در استان کرمانشاه

مجموعه شعر کُردی ری اثر بابک دولتی شاعر کرمانشاهی منتشر شد

پرورش ماهی در قفس فرصتی طلایی و نو برای سرمایه گذاری در کرمانشاه

مسئولان بنیاد استان قزوین با 73 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان تاکستان دیدار کردند

اینفوگرافی/ 6 عامل تهدیدکننده سلامت‌روان

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

جهان چاه درد دل توست، سیّد!

تغییر نسل در فوتبال ملی سخت است

نظر هاشم بیک زاده برای برد ایران مقابل ازبکستان

تمرین صبحگاهی ازبک‌ها در غیاب ارونوف

گواردیولا در سیتی می‌ماند

حمله الدوساری به طلسم ده ساله سعودی

بیرو و کلین‌شیت حیثیتی در تاشکند!