عصر کرد

آخرين مطالب

کارشناسی داوری بازی تراکتور: اشتباهات داوری یا قضاوت صحیح؟ اجتماعی

کارشناسی داوری بازی تراکتور: اشتباهات داوری یا قضاوت صحیح؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا به نقل از ورزش3، تراکتور در شرایطی در این دیدار خانگی با نتیجه دو بر یک شکست خورد که تصمیات داور این مسابقه باعث شد تا هواداران تبریزی در جریان بازی به شدت علیه او شعار بدهند و بازی تحت تأثیر این حواشی قرار بگیرد.
امیر عرب براقی در ابتدا در دقیقه 30 بازی و در پی اعتراض تعدادی از بازیکنان تراکتور به تصمیم او در یک صحنه، ایگور پوستونسکی را با کارت زرد جریمه کرد‌.
در ادامه و در دقایق پایانی نیمه اول نیز این بازیکن پس از برخورد با احسان پهلوان کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از زمین اخراج شود.
این تصمیم جنجالی که اعتراض شدید هواداران را به دنبال داشت، باعث شد تا اعضای تیم تراکتور تحت تأثیر این اخراج تمرکز خود را از دست بدهند و لحظاتی بعد گل اول را دریافت کنند. پنجره نقل و انتقالات تراکتور بسته شد بخوانید همچنین در دقایق پایانی مسابقه و روی یک ضربه کرنر، در ابتدا مهاجم تراکتور در پی برخورد با مدافع حریف در محوطه‌ جریمه سرنگون شد و در ادامه یک برخورد مشکوک به هند رخ داد تا این دو صحنه مورد اعتراض میزبان قرار بگیرد.
در همین خصوص نظرات کارشناسان داوری را می‌خوانید:
???? اعتراض ایگور پوستونسکی (دقیقه 30 - کارت زرد اول)
✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه ابتدا برخوردی بر روی بازیکن تراکتور که در جلوی منطقه فنی قرار دارد اتفاق افتاده و در ادامه خطا به درستی روی بازیکن فولاد اعلام می‌گردد، اما اینکه صحنه اول خطا بوده یا خیر اولا در تصاویر کاملا مشخص نیست دوما تیم داوری به ویژه داور چهارم بسیار به صحنه نزدیک و اشراف کامل دارند. در این لحظه یک بازیکن دیگر تراکتور به نشانه اعتراض به سمت داور ‌چهارم رفته و رفتار و‌ کلماتی را به‌کار می‌برد که کمک‌داور اول و داور مسابقه دخالت کرده و در ادامه به ایشان کارت زرد نشان می‌دهد.
✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه به نظر می‌رسد بازیکن تراکتور به خاطر اعتراض به تصمیم داور اخطار گرفت. تصمیم داور در این صحنه درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: قبل از اعلام خطا برای تیم فولاد توسط کمک داور، تیم تراکتور ظاهرا اعتقاد به منجر شدن خطا به روی بازیکن خود را دارد و همین موضوع باعث اعتراض بازیکن آن تیم و درگیری با بازیکن دیگری از فولاد و کمک داور مسابقه می‌شود که داور به درستی به بازیکن تراکتور به دلیل اعتراض کارت زرد نشان میدهد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن در این صحنه به سمت داور هجوم می‌آورد و اخطاری هم که دریافت می‌کند، به دلیل رفتار و شاید صحبت‌هایی بوده که صورت گرفته است.
✅ تورج حق‌وردی: داور به درستی بازیکن تراکتور را با کارت زرد جریمه کرد.
✅ سعید علینژادیان: مشخص نیست که بازیکن تیم قرمز به چه دلیل کارت زرد می‌گیرد. احتمالا به خاطر مشاجره‌ای که با بازیکنان و کادر فنی تیم حریف داشته این کارت را گرفته باشد.
???? برخورد ایگور پوستونسکی و احسان پهلوان (دقیقه 4+45 - کارت زرد دوم و اخراج) سرمربی کروات سکان دار آکادمی باشگاه تراکتور شد بخوانید ✅ محمدرضا ابوالفضلی: بازیکنی که یک کارت زرد دارد می‌بایستی به مراتب بیشتر مراقب رفتار و‌ اعمال خود باشد، در این مورد بازیکن تراکتور با دست اقدام به جلوگیری از حمله تیم فولاد نموده و هنگام ورود به محوطه جریمه وی را سرنگون می‌نماید، لذا کارت زرد به درستی به وی داده شد.
✅ محمدحسین ترابیان: اخطار بازیکن قرمز به دلیل قطع حمله موثر حریف درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: بازیکن تیم تراکتور به وضوح و با گرفتن بازیکن فولاد مانع از حرکت وی و حمله موثر می‌شود، لذا تصمیم داور مبنی بر اعلام کارت زرد کاملا صحیح می‌باشد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه بازیکن فولاد در حال ورود به محوطه جریمه است که بازیکن تراکتور او را می‌گیرد و مرتکب خطا می‌شود. اخطار دوم به درستی به این بازیکن داده شد.
✅ تورج حق‌وردی: تصمیم داور برای جریمه بازیکن تراکتور با کارت زرد دوم کاملا درست بود.
✅ سعید علینژادیان: داور به درستی به بازیکن تیم قرمز کارت زرد دوم را نشان می‌دهد که متعاقب آن اخراج می‌شود. وی با گرفتن بازیکن حریف از یک حمله موثر جلوگیری می‌کند.
???? برخورد مدافع فولاد و مهاجم تراکتور (دقیقه 4+90 - مشکوک به پنالتی) ⚪️ محمدرضا ابوالفضلی: زمانی که این برخورد صورت می‌گیرد، هنوز ضربه کرنر زده نشده است. البته ظاهرا گرفتن یا هل دادن وجود دارد اما داور اشراف کامل دارد و هیچ تصویری وجود ندارد که به ما نشان بدهد این برخورد خطاست یا نه.
⚪️ محمدحسین ترابیان: از این زاویه و با این تصویر، صحنه قابل ارزیابی نیست.
✅ مهدی عالیقدر: تصویر برداری به هیچ وجه خوب نیست، اما ظاهرا هنگام این برخورد توپ در جریان بازی نیست.
✅ ابراهیم میرزابیگی: صحنه واضح نیست، اما با این تصاویر به نظر می‌رسد برخوردی رخ نداد که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند و بنابراین تصمیم او درست بود.
✅ سعید علینژادیان: خطایی نیست، هر دو بازیکن در یک چلنج نرمال فوتبالی هستند.
???? برخورد توپ به مدافع فولاد (دقیقه 4+90 - مشکوک به هند پنالتی) بلیت بازی تراکتور تبریز و باشگاه پرسپولیس فقط آنلاین فروخته می‌شود بخوانید
✅ محمدرضا ابوالفضلی: ضعف بالا در کیفیت تصاویر کاملا مشهود است. نمی‌توان با این وضوح به‌طور قطع نظر داد اما با این تصاویر به نظر بنده، توپ با سرِ مدافع برخورد داشته نه دستِ وی، چراکه اگر توپ با دست برخورد داشت از شدتِ آن کاسته می‌شد و با آن سرعت به سمتِ راستِ مدافع نمی‌رفت بلکه جلوی خودِ مدافع می‌افتاد. زمانی‌که مدرک محکم و قابل استنادی برای تغییر تصمیم داور توسط داوران اتاق VAR وجود نداشته باشد، همان تصمیم ابتدایی داور بر قوت‌ خود باقی می‌ماند.
⚪️ محمدحسین ترابیان: در این صحنه با توجه به تصویر و زاویه دوربین، مشخص نیست بازیکن مدافع توپ ارسالی به سمت دروازه را با سر دفع می‌کند یا با دست. برای اظهار نظر قطعی باید صحنه از زوایای بهتر (پشت دروازه یا روبرو) و با کیفیت تصویر بهتر آنالیز گردد. ظاهرا در این بازی VAR وجود داشته که می‌بایست در این صحنه ورود می‌کرد.
✅ مهدی عالیقدر: واقعا ارزیابی چنین تصاویری برای تشخیص تخلفی مانند هند بسیار دشوار است و قطعا نمی‌توان با حدس و گمان نظر داد، اما می‌توان گفت با توجه به جایگیری خوب داور و دیدی که دارد و همچنین اینکه این بازی جزو مسابقاتی بوده که با var برگزار می‌شده و قطعا قابل ارزیابی برای آنها نیز بوده است، باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.
✅ ابراهیم میرزابیگی: با این تصاویر به نظر می‌رسد توپ به سر مدافع برخورد کرد و خطای هند رخ نداد. با توجه به اینکه داور و VAR هم دستور به ادامه بازی دادند، باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.
✅ تورج حق‌وردی: توپ به سر بازیکن برخورد کرد و خطای هندی رخ نداد.
⚪️ سعید علینژادیان: با این کیفیت تصویر برداری به طور قطع نمی‌توان گفت که توپ به دست برخورد کرده یا خیر، مگر اینکه زاویه تصویربرداری دیگری باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/899429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترجمه آخرین رمان یوسا وارد بازار نشر شد

هیچ کس! هیچ کس اینجا به تو مانند نشد

«ساختن بهشت در جهنم» و «نوشتن زندگی»

اتفاقی که استقلال- ذوب‌آهن را عقب می‌اندازد

رئیس فدراسیون قطر: جام جهانی منتظر ماست!

پیام تشکر فدراسیون تکواندو از رهبر معظم انقلاب

کاکا الگوی مالدینی

ارزیابی روسیه از حضور در المپیک 2028 لس‌آنجلس

بارسلونا مشتری بدحساب

بهترین لحظات مقدماتی جام جهانی 2026 در آسیا

گل زیبای احمدرضا عابدزاده مقابل استقلال اهواز که مردود اعلام شد

پیاده‌روی صبحگاهی برخی بازیکنان ازبکستان در محوطه هتل

رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان مشخص شد

مربی ازبکستان: بازی سخت و هیجان‌انگیزی با ایران داریم

تصمیم غیرمنتظره؛ کلوپ به فوتبال برگشت!

آخرین اخبار درباره سردار قاآنی؛ اسرائیلی‌ها اعتراف کرند!

شهر رباط پایتخت جهانی کتاب سال 2026 شد

فیلم جنجالی از رقص کُردی ژیلا صادقی در پشت صحنه

بهنوش بختیاری و بهراد خرازی با «معجون عروسکی» به خانه‌ها می‌آیند

کارشناسی داوری بازی تراکتور: اشتباهات داوری یا قضاوت صحیح؟

عکس/ عاشقانه‌ترین صحنه ثبت شده از صدام حسین با اسلحه‌ای روی شقیقه همسرش

حتی کسری ناجی هم فهمید...

استندآپ کمدی «سلطنت‌طلبان» روی صحنه ضدانقلاب

کودکان از صحنه‌های جنگ چه می بینند؟

ویزیت رایگان ورزشکاران ناشنوا

فیلم «باغ کیانوش» بازخوردهای مثبتی از مخاطبان دریافت کرده است

اهتزاز پرچم مقاومت در میدان آزادگان کرمانشاه

وب تایید کرد: VAR باز هم علیه یونایتد بود

38 روستا در آذربایجان‌غربی صاحب طرح هادی شدند

باورنکردنی؛ کیلیان امباپه با لباس کردی در کردستان ایران ! +ویدیو

امسال 95 خانواده خراسان جنوبی صاحب فرزندان 2 و 3 قلو شدند

توزیع عادلانه خدمات سرلوحه کار مدیریت شهری سنندج است

سرعت و دقت در بررسی شکایات مردم اولویت بازرسی باشد

12 پرونده قاچاق مرغ به تعزیرات حکومتی کردستان ارسال شد

زنان کولبر در تقاطع رنج؛ روایتی از ابعاد ناخوانده و گمشده زندگی زنانی در فرودست ترین طبقه کارگری

مراسم «روضه خانگی» در سریش‌آباد برگزار می‌شود

اقدامات شهرداری و شورای سنندج قابل تقدیر است

شاهد پیشرفت‌های خوبی در توسعه شهر سنندج بوده‌ایم

آغازِ لیگ برتر بسکتبال بدون حضور تیم های صاحب نام

راه‌آهن تهران – مشهد برقی می شود؟

رکوردشکنی سهام در دومین اقتصاد بزرگ جهان

تداوم بازار در گرو پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

بحران اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا

تغییرات بی‌پایان ستادها در معاونت علمی؛ این روند معقول است؟

معافیت مالیاتی کارمندان و حقوق بگیران تغییر می‌کند؟

FATF هم مشکل اقتصاد ایران را حل نمی‌کند

بهای گزاف جنگ برای صهیونیست‌ها

طوفان الاقصی چه بر سر اقتصاد رژیم صهیونیستی آورده است؟

اولین دوره نمایشگاه سرمایه گذاری تامین مالی یزد آغاز به کار کرد

کیش اینوکس فرصتی برای رفع موانع توسعه اقتصادی است