عصر کرد

آخرين مطالب

خبرهای که برای سینما و تئاتر مخابره شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در ادامه‌ی نامگذاری سالن های پردیس سینمایی باغ کتاب به نام سینماگرانی که سابقه تالیف کتاب نیز دارند، سالن کودک این پردیس به نام فرشته طائرپور، سینماگرخوشنام و نویسنده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان نام گذاری شد.
این تهیه کننده فقید سینما در حوزه کودک و نوجوان آثار شاخصی چون «گلنار»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «نان و شعر»، «پسر مریم»، «یکی بود یکی نبود» و «نخودی» را از خود به یادگار گذاشته و در زمینه نویسندگی و ترجمه کتاب های کودکان و نوجوانان نیز آثار شاخصی را تالیف کرده است که از میان آنها می توان به «ماجرای احمد و سارا»، «ماجرای احمد و ساعت»، «پینه‌دوز بداخلاق»، «آرزوی فیل خاکستری» و «ماهی تنها» اشاره کرد.
زنده یاد طائرپور بر اثر بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن 26 مرداد ماه 1400 در سن 69 سالگی درگذشت.
پیش از این نیز همزمان با روز ملی سینما، سالن اصلی پردیس سینمایی باغ کتاب به نام علی حاتمی و همزمان با هفته دفاع مقدس دو سالن به نام های شهید سیدمرتضی آوینی و رسول ملاقلی پور نامگذاری شد.
####
تیزر رسمی فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی عماد حسینی در آستانه اکران سراسری این فیلم سینمایی رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «استاد» به نویسندگی پیام لاریان و عماد حسینی، کارگردانی عماد حسینی از فردا چهارشنبه 18 مهرماه توسط پخش بهمن سبز در سینماها سراسر کشور اکران می‌شود.
در خلاصه داستاناین فیلم آمده‌ است: گلنوش برای مهاجرت و ادامه‌ی تحصیل به توصیه‌نامه‌ی استاد ادریس که معمار و نقاش مشهوری است نیاز دارد اما ماجراهایی برای او و استادش پیش می‌آید که شرایط را پیچیده می‌کند.
حسن معجونی، سجاد بابایی و هدیه حسینی‌نژاد از جمله بازیگران این فیلم هستند. «استاد» به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی محصول سینما فردا، موسسه فرهنگی فردایی دیگر و روبیکا است. سجاد بابایی برای بازی در این فیلم توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره چهل و یکم فیلم فجر را دریافت کند.
تیزر فیلم سینمایی «استاد» توسط قدیر حمزه امامچای ساخته شده است. عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلم‌برداری: مجید یزدانی، تدوین: هانیه جلوخانی، مدیر صدابرداری: احسان خزایی، بازیگردان: پیام لاریان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پریسا جباری اصل، طراح صحنه و لباس: مریم میرباقری، طراح چهره‌پردازی: تینا بخشی، مدیر تولید: حسین زرقام، مدیر هنری و طراح عنوان فیلم: مهدی دوایی، سرمایه‌گذاران پروژه: سینما فردا، موسسه فرهنگی فردایی دیگر و روبیکا، مدیر کمپین تبلیغاتی: وحید محرابیان، مدیر روابط عمومی: زهره محرابیان.
###
با حضور بهروز شعیبی /فیلم «آغوش باز» در فرهنگسرای اندیشه، اکران و نقد می‌شود
فیلم سینمایی «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی در باشگاه «سینما اندیشه» فرهنگسرای اندیشه، اکران، نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، «آغوش باز» روایت‌گر سه قصه عاشقانه است. سه زوج که درگیر روابط عاطفی پیچیده‌ای هستند، فرصت می‌یابند تا در مواجهه با چالش‌های زندگی و احساسات درونی خود، تعریفی نو از عشق پیدا کنند. فیلم «آغوش باز»، ششمین ساخته این فیلمساز، به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، در بخش سودای سیمرغ چهلمین و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و یکی از آثار محبوب تماشاگران این دوره از جشنواره بود. این فیلم پس از نمایش با حضور بهروز شعیبی، کارگردان فیلم، مهرزاد دانش، نویسنده و منتقد سینما و محسن سلیمانی فاخر، کارشناس و منتقد سینما، نقد و بررسی خواهد شد. این نشست 18 مهرماه، ساعت 17 برگزار می‌شود و حضور برای سینما دوستان و علاقه‌مندان، به‌نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، فرهنگسرای اندیشه، آزاد و رایگان است.
####
فرهاد ناظرزاده کرمانی به تماشای «هاملن» نشست/ نمایشی به سبک آثار فوتوریست‌های اروپای شرقی
فرهاد ناظرزاده کرمانی پس از تماشای «هاملن» این اثر را برگرفته از شیوه و شگردهای فوتوریست‌های اروپای شرقی دانست.
نمایش «هاملن» نوشته علی منصوری با کارگردانی مژگان معقولی با حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی، استاد، مدرس و پژوهشگر تئاتر روی صحنه رفت.
ناظرزاده کرمانی، پس از تماشای این نمایش گفت: «اجرای نمایش «هاملن» من را به یاد فوتوریست‌های اروپای شرقی انداخت و انگار شگردها و شیوه‌های نمایشی آن‌ها را با مقداری تغییر به تماشا نشسته بودم.»
 او ادامه داد: «به نظر من مژگان معقولی کارگردان خلاقی است که سابقه تئاتری خوبی دارد و سبک‌ها را به خوبی می‌شناسد.»
این هنرمند افزود: «نمایشنامه آثای منصوری خوب است اما به شخصه دوست داشتم تا بارقه‌هایی از امید را هم در نمایش می‌دیدم. در هر حال این اثر را جزو یکی از آثار خوب روی صحنه ارزیابی می‌کنم و برای گروه آرزوی موفقیت دارم.»
مهرزاد نیکنام، گندم ابراهیمی، امیر پور صفا، مرجان زاغریان، مهدی حیدری، سولماز زارع، پارسا متقی، فاطمه قاسمی، سینا زینال پور، سهیلا تیلاوی، سارا عاکف، وحید اسکندری، محمدرضا فرهمندتبار، عارفه حبیب زاده، سارا ابراهیمی، رضا طاهری، محمدرضا ابراهیمی، شقایق شاهسون، ستایش جعفرزاده، هستی عزیزی، زهرا سمیع فرد، دایانا داداشی گوکه، سینا الله یاری و آوا سلطانی زند بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش «هاملن» هر شب ساعت 18 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود و تماشاگران می‌توانند برای تهیه بلیت این اثر به سایت تیوال یا گیشه عمارت مراجعه کنند.
####
فیلمبرداری فیلم کوتاه «وینستون خیلی لایت» روز گذشته در تهران به پایان رسید.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، با اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «وینستون خیلی لایت» به نویسندگی و کارگردانی حمید شریف‌زاده در تهران، هم‌اکنون این فیلم وارد مراحل تدوین و صداگذاری شده است.
سارا باقری و خیام وقارکاشانی دو بازیگر اصلی این فیلم کوتاه هستند.

عصر کرد

«وینستون خیلی لایت» مضمونی اجتماعی دارد و برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی تهیه و تولید شده است.
حمید شریف‌زاده در کارنامه خود به عنوان بازیگر در آثار تلویزیونی همچون «بچه مهندس»، «فاصله‌ها»٫ «ترور خاموش»٫ «ملکاوان»٫ «کیفر» و فیلم‌های سینمایی «چشم» و «ناسپاس» به ایفای نقش پرداخته و «وینستون خیلی لایت» اولین تجربه کارگردانی وی در حوزه فیلم کوتاه محسوب می‌شود.
سایر عوامل اصلی این پروژه عبارت هستند از: تهیه‌کننده: حمید شریف‌زاده، تصویربردار: امین عزیزی، صدابردار: علیرضا کریم‌نژاد، تدوین و اصلاح رنگ: محمد پهلوان، منشی‌صحنه: مریم بابایی، طراح‌گریم: هادی قالی‌خانی، مجری طرح: بهزاد جاودان‌فرد، مدیر تولید: بهناز کشاورز، آهنگساز: مهران سپیدست، صداگذار: سید علیرضا صادقی، طراح حرکت: نازنین فرخه، طراح لباس: شهره حجری، عکاس: ایمان ارجمندی٫ طراح صحنه: حمید شریف‌زاده، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، جلوه‌های بصری: محمد پهلوان، مجریان‌گریم: یاسر مرآتی، راضیه بخشی، برنامه‌ریز: آیدا عارفی، دستیاران کارگردان: رعنا رحمانی، فاطمه گوشه، محمد شریف‌زاده، دستیاران تصویربردار: حسین مرادی، مژگان خراسانی‌زاده، پشتیبانی فنی:‌ استودیو هورنو.
###
«شازده کوچولو» در راه جشنواره فیلم کوتاه تهران 
همزمان با حضور فیلم کوتاه «شازده کوچولو» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از پوستر آن رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه، همزمان با حضور فیلم کوتاه «شازده کوچولو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عمار خطی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پوستر این اثر با طراحی محمد شکیبا منتشر شد.
این فیلم برای نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رونمایی می‌شود و در بخش اصلی و شاخه زیتون جشنواره حضور دارد.

عصر کرد

در خلاصه داستان «شازده کوچولو» آمده است: امینه، دختری هشت ساله است که با پدربزرگش زندگی می‌کند و هرشب از حفره سقف ویران‌شده‌ خانه، به‌ آسمان خیره می‌شود تا با دیدن ستاره‌ دنباله‌دار آرزویش برآورده شود. واقعیت اما شبیه به خیال او پیش نمی‌رود.
این اثر محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و انجمن سینمای جوانان ایران است که بازیگرانی چون رونیکا بهرام زاده، محمد پور حسن و تصنیف حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سایر عوامل «شازده‌کوچولو عبارتند از:
نویسندگان: محمدحسین گودرزی، عمار خطی، مدیر فیلمبرداری: شهرام خطی، صدابردار: محمدرضا مرتضایی، طراح صحنه: سعید قلی‌زاده، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محمد رحمانیان، طراح لباس: ساناز ترابی، مدیر تولید: افشین رئوفی، تدوین: علی گورانی، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: علی نوروزی، آهنگساز: ایمان پویان، جلوه‌های ویژه: محمد پهلوان، چهره‌پرداز: الهام شهاب‌الملک‌فرد، منشی صحنه: یاسمین پدری، طراح لوگو: محمود آراسته، عکاس حمیدرضا هادی نژاد، روابط عمومی: الهام عرشی‌زاده.
منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/899279/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای مهم الریاضیه درباره مکان بازی استقلال و النصر

پرسپولیسی‌های ذوب در انتظار سهراب و تیمش!

تیکی‌تاکا در شهر قدس؛ حفظ توپ زیبای استقلال

بیوگرافی حکمت کارامان، سرمربی لینک شده به استقلال؛ از دستیاری دنیزلی تا همکاری با پنج بازیکن ایرانی

حرکات تکنیکی و پاسِ No-Look از کریستیانو رونالدو برای سادیو مانه

در کلیت اقتصاد باید به سمت تک نرخی شدن حرکت کنیم

علوی: ناظر AFC هم از لغو میزبانی مشهد تعجب کرد

اقتصاد فروپاشیده اسرائیل با کمک آمریکا نیز نجات نمی‌یابد

با پیوستن به FATF هم اتفاق خاصی در اقتصاد ایران رخ نمی‌دهد/ این بار مجمع تشخیص به FATF رأی مثبت می‌دهد

شوخی با برنج نخوردن وحید شمسایی و شکست ایران در بخش فان 360

دلیل عصبانیت یامال از تعویض مشخص شد

پیام پدری به اینیستا؛ خداحافظ الگو!

صحبت‌های شهردار تبریز در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها

والورده: خدا را شکر که امباپه بازیکن رئال است

قلعه‌نویی دنبال طلسم‌شکنی مقابل ازبکستان با هدف صدرنشینی

لطیفی: مقابل ازبکستان نباید بی‌محابا بازی کنیم

انتظار تماس برای دعوت به تیم ملی ایتالیا را نداشتم!

ادای احترام ویژه زیدان به اینیستا

برنامه جدید قلعه‌نویی و فدراسیون برای بازی با قطر

با دیدن این نقاشی‌ها به «آخرالزمان» می‌روید!

معرفی فیلم «گرگ ها» با بازی جورج کلونی و برد پیت

جلیلی: باید تردیدافکنی دشمن را از بین ببریم

برگزاری مسابقه‌ی نقاشی به مناسبت روز جهانی کودک در دبستان صابرین کامیاران

چه قیمتی پیشنهاد بدهیم تا در حراج سکه 18 مهر برنده و صاحب سکه شویم؟

فال انبیا امروز چهارشنبه 18 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

اتصال بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز

فیلم/ سایه جنگ بر کشور چقدر می‌تواند اقتصاد را متزلزل کند؟

نیازمند طرح‌های جدید در اقتصاد دیجیتال هستیم

جامعه صنعت خراسان رضوی به کمک اقتصاد هنر آمد

دستور پیگیری مدیرعامل برای تسهیل ارسال مرسولات پستی از کیش

سفرنامۀ پولاک؛ روایتی ماندگار از ایرانیان در دورۀ قاجار

معرفی کتاب جایی که خیابان ها نام داشت

تغییر نام ورزشگاه اتلتیکو با بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ!

وارث پیراهن گریزمان در تیم فرانسه مشخص شد

مصدومیت ستاره پرسپولیس جدی نیست

کلیپ اتحادیه جهانی کشتی از حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان

تصادف بزرگ در مسابقات رانندگی ناسکار

خیبر تمرین فیفادی را استارت زد

استقلال و النصر در تهران برگزار می‌شود

سرمربی طارمی، گزینه سرمربیگری العین

پالمر مرد سال فوتبال انگلیس شد

مومنی: برای تغییر ترتیب بازی با فدراسیون قطر مذاکره کردیم

رئیس شورای شهر نصیرشهر دستگیر شد

مهدی طارمی در عربستان؟اینتر، میلان و یوونتوس در صحنه‌ای جدید

صحنه عجیب و باورنکردنی که عروس بیچاره در روز عروسی از داماد دید+جزئیات باورنکردنی

آواز بهشتی؛ آرمان امیدی خیلی زیبا ترانه لری بلالم رو می خونه همه رو به وجد میاره

خبرهای که برای سینما و تئاتر مخابره شد

جلسه کارگروه تخصصی ورزش کنگره شهدای استان برگزار شد

فال انبیا فردا چهارشنبه 18 مهر 1403

موج تحولات شرکت ملی پست با ورود موج اقتصاد دیجیتال کشور