عصر کرد

آخرين مطالب

کاهش معضلات اجتماعی در دستور کار مسئولان شهری کرمانشاه اجتماعی و فرهنگی

کاهش معضلات اجتماعی در دستور کار مسئولان شهری کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مقابله با معضلات اجتماعی از جمله افزایش سرقت در نقاط مختلف شهر یکی از مطالبات اصلی شهروندان کرمانشاهی طی چند ماه اخیر بوده که مقابله با آن در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یکی از وظایف مسئولان شهری فراهم کردن محیطی امن برای شهروندان و گردشگران است تا آن‌ها با آرامش کارهای روزانه خود را انجام دهند، در این میان مدیریت آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و متولیان امر باید برای کنترل این آسیب‌ها برنامه داشته باشند و درصدد رفع آن‌ها برآیند.
توجه نکردن به این معضلات و تلاش نکردن برای رفع آن‌ها، آسیب‌ها جبران‌ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد و افراد زیادی را درگیر مشکلات و مصاعبی می‌کند که بسیاری از آن‌ها جبران‌ناپذیر خواهد بود، در این میان اعتیاد یکی از موضوعات و آسیب‌های اجتماعی است که اگر به موقع برای آن چاره‌اندیشی نشود، ضربات مهلکی را بر پیکره اجتماع وارد خواهد کرد.
کرمانشاه یکی از شهرهایی است که طی سال‌های اخیر با آسیب‌های فزاینده‌ای روبه‌رو بوده است و در این میان معتادان متجاهر که تعدادشان در شهر و استان کرمانشاه کم نیست، یکی از نگرانی‌های امروز شهروندان به شمار می‌رود.
افرادی که در همه نقاط شهر قابل مشاهده هستند و با پرسه زنی‌های خود علاوه بر ایجاد چهره‌ای زشت برای این دیار، تا حدی ناامنی را به دنبال خود می‌کشانند.
یکی دیگر از حواشی معتادان متجاهر، موضوع افزایش سرقت‌های خرد است که با حضور آن‌ها اتفاق می‌افتد، افرادی که برای تأمین مواد مصرفی خود مجبور به سرقت می‌شوند تا بتوانند با فروش اموال مسروقه مواد یک یا چند وعده خود را تأمین کنند.
در چنین شرایطی شهروندان جامعه باید تاوان اعتیاد افرادی را پس بدهند که درد اعتیاد چاره‌ای جز سرقت برای آن‌ها باقی نگذاشته است، مردمی که یا بخشی از اموال شخصی خود را از دست می‌دهند یا با سرقت سیم، کابل برق یا تجهیزات مخابراتی از خدمات عمومی محروم می‌مانند.
برای برخورد با معتادان متجاهر دستگاه‌ها و نهادهای زیادی مسئولیت دارند؛ پلیس، بهزیستی، شهرداری، فرمانداری و استانداری از جمله دستگاه‌ها و نهادهای مسئولی هستند که اگر هرکدام وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شاهد رفع این معضل اجتماعی خواهیم بود.
حدود یک ماه پیش بود که سرقت از دو گردشگر سفر در یکی از بوستان‌های شهر کرمانشاه خبرساز شد، همین امر سبب شد تا مقابله با معضلات اجتماعی در دستور کار مدیران قرار گیرد، در این میان پلیس یکی از متولیان اصلی برخورد با معتادان متجاهر است و آنگونه که مسئولان مرتبط عنوان می‌کنند تاکنون و در کنار مدیریت شهری اقدامات خوبی را برای مقابله با این ناهنجاری انجام می‌دهند.

عصر کرد

جمع‌آوری معتادان متجاهر از برنامه‌های اصلی پلیس در سال جاری است سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به بعضی معضلات اجتماعی استان یکی از آن‌ها را وجود معتادان متجاهر عنوان کرد و به خبرنگار ایمنا، گفت: جمع‌آوری این افراد جزو برنامه‌های اصلی پلیس در سال جاری است.
وی با بیان اینکه پلیس همواره اهتمام لازم برای برخورد با آسیب‌های حوزه اعتیاد و مواد مخدر را داشته است، خاطرنشان کرد: بدون شک من و همه همکارانم تلاش خواهیم کرد تا معضل و خانمان‌سوز اعتیاد را در استان به حداقل برسانیم.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه معتادان متجاهر در پس مصرف بی‌رویه مواد مخدر به دام اعتیاد گرفتار و امروز به این نام شناخته می‌شوند، اظهار کرد: اعتقاد دارم اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه خود به درستی عمل کنند، تعداد زیادی از این افراد قابل بازپروری هستند و می‌توانند زندگی دوباره‌ای برای خود بسازند.
سردار حاجیان با اشاره به رویکرد ایجابی پلیس در مواجهه با معضلات اجتماعی، تصریح کرد: این رویکرد در مواجهه با معتادان متجاهر نیز وجود دارد و پلیس این توان را دارد تا ظرف مدت 48 ساعت همه معتادان را از سطح شهرها و خیایان‌ها جمع‌آوری و آن‌ها را به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل کند.
وی تاکید کرد: زیرساخت و شرایط نگهداری همه افراد معتاد به ویژه افراد متجاهر که بالغ بر 4500 نفر در استان هستند، وجود ندارد تا پلیس بتواند وعده خود مبنی بر جمع‌آوری 48 ساعته این افراد را عملیاتی کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: با این حال طی سال جاری به ویژه دو سه هفته اخیر، چند طرح بزرگ جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرایی شده و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بهزیستی و دیگر نهادهای مسئول بالغ بر 100 نفر از معتادان در قالب این طرح‌ها جمع‌آوری شدند، سال گذشته نیز 9 مکان که به پاتوقی برای حضور این افراد تبدیل شده بود، تخریب شد.
سردار حاجیان افزود: حضور معتادان متجاهر پدیده نامبارکی است که اگر به موقع برای رفع این آسیب اقدام نشود، شاهد وقوع و پیدایش دیگر آسیب‌ها از جمله سرقت به ویژه سرقت‌های خرد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود پلیس عزم خود را برای جمع‌ آوری معتادان متجاهر جزم کرده است، با تداوم طرح‌های مقابله‌ای تعداد بسیار بیشتری از این افراد را جمع آوری و به کمپ‌ها منتقل می‌کنیم، به این امید که هم از نازیبایی چهره شهر جلوگیری شود و هم بخشی از آن‌ها با اصلاح رفتار و وضعیت خود بتوانند زندگی جدیدی را آغاز کنند.

عصر کرد

جمع‌آوری حدود 900 معتاد متجاهر در سال 1403 هوشنگ مبارکی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا از جمع‌آوری حدود 900 معتاد متجاهر در سه ماه سپری شده سال جاری خبر داد و تاکید کرد: جمع‌آوری این تعداد معتاد متجاهر در سه ماه سپری شده از سال جاری با سال گذشته برابری می‌کند و به طور قطع روند جمع‌آوری این افراد با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی و آماده کردن زیرساخت‌ها و محل‌های نگهداری افزایش پیدا خواهد کرد.
وی از دستگیری 641 خرده‌فروش مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد خبر داد و اضافه کرد: دستگیری این افراد نیز کماکان با جدیت دنبال خواهد شد و اقدامات شدیدتری برای مقابله با این افراد انجام می‌شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ادامه داد: در سه ماه سپری شده از سال جاری، حدود 550 کیلوگرم انواع مواد کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 19 کیلوگرم افزایش داشته است.
مبارکی گفت: ضربه به باندهای توزیع مواد مخدر و مقابله شبانه‌روزی با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر از برنامه‌هایی است که امسال جدی‌تر از سال‌های گذشته در استان کرمانشاه دنبال خواهد شد.
کد خبر 764988

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/859977/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

کفش‌های مخصوص آدیداس برای فضانورد بایرن

لوا هم‎‌تیمی‌اش را نشناخت؛ تو دیگه کی هستی!

جوانمردی: دلم برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تنگ می شود

اشک‌های غلامرضا رحیمی تیرانداز تیم ملی پس از حذف زودهنگام

حذف زودهنگام غلامرضا رحیمی از بخش انفرادی تیراندازی ریکرو مردان

مربی‌گری همسر غلامرضا رحیمی بجای مربی تیم

هشدار به گریلیش؛ باید منتظر هو شدن باشی!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : بیش از 250 هزار خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زائرین اربعین ارائه شد

خدمت به جانبازان و آزادگان پاسخ به فداکاری آن‌ها است/فاصله ی بین شایستگی و خدمات به جانبازان و آزادگان باید به حداقل برسد

ویرایش جدید کتاب «ایستاده باید مرد» در بازار نشر

لیسیتسین: مثل ایران، جام جهانی می‌خواهیم

پرز بهترین تاریخ است، رئال مرا نخواهد از اروپا می‌روم

وینیسیوس خراب کردی، سریع عذرخواهی کن!

کیچین: امیدوارم صعود کنیم

شروع نشست خبری امیر قلعه نویی و مهدی طارمی پیش از دیدار با قرقیزستان

بازگشت به کابوس؛ ایسکو بدترین خبر را شنید

قلعه‌نویی: منتقدین هم مشاور من هستند

رحیمی حذف شد

طارمی: هستم تا باافتخار به تیم ملی کمک کنم

عیسی گل محمدی قهرمان بوکس چطور به قتل رسید ؟

قتل مربی ورزشی در باغ ویلایی در رباط کریم +عکس

برپایی دو نمایشگاه در پیرانشهر

فیلم | حج فقرا؛ سروده دختران کرمانشاهی در مدح امام رضا

فوری و قاطع؛ رودریگو جواب بلینگام را داد!

اولین آتش‌بس هانسی فلیک در بارسلونا

سلیمی خیال استقلال را راحت می‌کند

بازیکن قرقیزستان: تلاش خودمان را می‌کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم

نکونام بازیکن جنجالی استقلال را اخراج کرد

«ابله» روی صحنه می‌رود

گفت‌وگو با آتش‌نشانی که ‌فاتح همه کوه‌ها و قله‌های ایران شد

بهترین راهکار حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد چیست؟

اجتماع امام رضایی‌ها در کرمانشاه + فیلم

رضا به شهر خراسان غریب و تنها ماند

دوعنوان کتاب در حوزه حقوق عمومی در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد

لحظات منتخب سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال

واکنش همسر دخیا به شایعات: خبری از طلاق نیست

کلاس کنکور با خط دفاعی تیم ملی!

توسل اعضای تیم ملی ایران به امام هشتم(ع)

ساره جوانمردی دارنده 4 طلا و یک برنز پارالمپیک از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد

سومین چالش طارمی و میخیتاریان در تمرین اینتر

رونمایی رسمی از نشان جام‌جهانی باشگاه‌های جدید

حضور رسمی دختران فوتبال ایران در اروپا!

طلای سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک

ادعای الغرافه درباره مکان بازی با استقلال

اولین تصمیم بزرگ روبرتو پیاتزا بعد از امضا با ایران

تکلیف لیموچی و سپاهان مشخص شد

وداع ملکه تپانچه از دنیای قهرمانی در پاریس

قتل فجیع گل محمدی در رباط کریم

شرکت تیم‌های برتر قصه گویی چهارمحال و بختیاری در لیگ رقابتی