عصر کرد

آخرين مطالب

رشد 394 درصدی مشترکان فیبرنوری، هدیه دولت به کرمانشاهیان اجتماعی و فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه فیبرنوری در کشور از 24 بهمن 1400 کلید خورد، روزی که «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات. فناوری اطلاعات آغاز به کار فیبرنوری خانگی در همه شهرها را اعلام کرد و تست سرعت پورت‌های فیبرنوری در مشهد و قم انجام شد و امروز این پروژه در 400 شهر آغاز شده و در حدود 200 شهر به پایان رسیده است.
آخرین آمارها نشان می‌دهد طی سه سال گذشته بیش از هفت میلیون و 583 هزار خانوار زیرپوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند و پیشرفت این پروژه از 38 درصد عبور کرده است و آنچنان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول دادند پایان امسال شاهد پوشش 70 درصدی فیبرنوری در کشور خواهیم بود.
پروژه فیبرنوری در کرمانشاه به عنوان اولین کلانشهر کشور آغاز شد به نحوی که امروز چهار هزار و 291 مشترک از خدمات فیبرنوری در کرمانشاه بهره مند هستند که رشدی 394 درصدی نسبت به دولت دوازدهم را نشان می دهد و در عین حال قرارداد اجرای فیبرنوری در 10 شهرستان استان هم منعقد و در برخی از شهرستانهای استان هم عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عصر کرد

ایجاد زیرساخت فیبرنوری موانع و مشکلاتی هم دارد که حفاری ها و ترمیم حفاری ها یکی از آنها است. در استان کرمانشاه تا به امروز 487 کیلومتر حفاری شهری و 278 کیلومتر هم ترمیم حفاری و بتن ریزی و همچنین 267 کیلومتر آسفالت انجام شده است. 28 هزار و 309 فیوژن فیبرنوری و 229 کابینت شهری هم از دیگر اقدامات انجام شده برای دسترسی چهار هزار و 291 مشترک فیبرنوری در کرمانشاه بوده است.
فیبرنوری پیچیده‌ترین پروژه تاریخ کشور است
آنچنان که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه می گوید پروژه فیبرنوری در کشور پیچیده ترین و سخت ترین پروژه تاریخ کشور است و کاری که در این دولت انجام شده است در سایر کشورهای دنیا 10 سال زمان نیاز دارد اما با عزم دولت در تکمیل این زیرساخت و با وجود مشکلاتی چون مجوزهای شهرداری ها، کمبود تجهیزات و نبود تیم های تخصصی اما روند پیشرفت کار مطلوب است.
سیدابولفضل محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه پروژه فیبرنوری در کرمانشاه به مراحل پایانی رسیده است و به زودی به اتمام می رسد افزود: امروز حدود 50 هزار پورت برای استفاده از شبکه فیبرنوری در استان آماده ارائه خدمات به مردم و کسب و کارها است و البته در سایر شهرستان های استان هم چون روانسر، گیلانغرب، اسلام آبادغرب و قصرشیرین عملیات اجرایی پروژه را آغاز کردیم.
وی با اشاره به اینکه فیبرنوری مهمترین زیرساخت ارتباطی کشور است که تمام فناوری های نوین هم در آینده برای راه اندازی نیازمند شبکه فیبرنوری است، افزود: امروز سرعت این شبکه حدود یک گیگابیت برثانیه است و در نمایشگاه الکامپ امسال هم سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه هم تست شد و در آینده می توان با نصب تجهیزاتی بر همین ساختار فعلی به سرعت های بالاتر هم دست پیدا کرد.
محمدی علاوه بر فیبرنوری سایر دستاوردهای هزار روزه دولت سیزدهم در بخش های ارتباطات، پهن باند، فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، نظارت و بازرسی و امنیت و پدافند استان را هم تشریح کرد و گفت : تعداد خطوط فعال همراه اول 2 میلیون و 231 هزار و 996 است که نسبت به اسفند سال 1399 رشد 12 درصدی و تعداد خطوط ایرانسل یک میلیون و 122 هزار و 303 است که نسبت به اسفند 1399 رشد 10 درصدی را نشان می دهد.
سرمایه گذاری 225 میلیارد تومانی دولت برای توسعه ارتباطات روستاهای کرمانشاه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه 35 شهر استان زیر پوشش نسل چهارم اینترنت قرار دارند و اینترنت نسل پنجم هم در شهرهای کرمانشاه، پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی در دسترس است گفت: امروز یک هزار و 602 روستای بالای 20 خانوار استان از پوشش اینترنت بهره مند است که نسبت به دولت دوازدهم رشد 21 درصدی را نشان می دهد چراکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم مبلغ 225 میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات در روستاهای استان هزینه کرده است به نحوی که امروز 24/99 درصد پوشش تلفن همراه و 94 درصد درصد اینترنت همراه در روستاهای بالای 20 خانوار استان در دسترس است و مردم از خدمات آنها استفاده می کنند.

عصر کرد

وی در خصوص بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار استان از پوشش اینترنت هم گفت: امروز قصرشیرین با 20 و پاوه با 37 روستا به صورت کامل، اسلام آبادغرب با 131 روستا 97/71 درصد، سرپل ذهاب با 140 روستا 97/14 درصد، کنگاور با 58 روستا 96/55 درصد، گیلانغرب با 135 روستا 96/03 درصد، روانسر با 94 روستا 96/81 درصد، صحنه با 150 روستا 96 درصد، هرسین با 89 روستا 95/50 درصد، کرمانشاه با 488 روستا 93/84 درصد، جوانرود با 65 روستا 93/84 درصد، سنقر با 159 روستا 91/82 درصد، دالاهو با 81 روستا 85/18 درصد و 79/10 درصد از 67 روستای شهرستان ثلاث باباجانی از اینترنت بهره مند هستند.
محمدی با بیان اینکه 280 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در عین حال 15 سایت اینترنت نسل پنجم هم در استان راه اندازی شده است افزود: اعطای تسهیلات حمایتی به مردم استان هم نسبت به سال 1399، 595 درصد رشد داشته است و در نتیجه این اقدام هم میزان اشتغال زایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هم 119 درصد افزایش را نشان می دهد که نیاز امروز کرمانشاه است.
رشد 200 درصدی تعداد دفاتر پیشخوان روستایی نسبت به سال 1399، تحقق 98 درصدی اشتغال در سامانه رصد در سال 1401، تحقق 105 درصدی اشتغال در سامانه رصد در سال 1402، تحقق 86 درصدی اشتغال در سامانه رصد در سه ماهه اول سال 1403 و کسب رتبه نخست گرنت رشد کشور از دیگر افتخارات و اقدامات اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان بود که آقای محمدی به آنها اشاره کرد.
به گزارش ایرنا؛ فیبرنوری رشته باریک و بلندی از یک ماده شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نور وارد شده از یک سر را، از سمت دیگر خارج کند. کابل فیبرنوری دارای پهنای باندی بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و براساس تست سرعت، می تواند سرعتی حدود 50 برابر بیشتر نسبت به کابل های معمولی را در اختیار کاربران قرار دهد.
ایجاد زیرساخت فیبرنوری در کشور علاوه بر اینکه سرعت قابل توجهی از اینترنت را در اختیار مردم، سازمان ها و کسب و کارها قرار می دهد اما یک پروژه آینده نگرانه است که دولت سیزدهم برای انجام این مهم کمر همت را بست. حاصلی که پروژه فیبرنوری دارد و تاثیری که در زندگی مردم می‌گذارد در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد، زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری به حد زیادی راهگشا است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 2 هزار و 597 روستا، 35 شهر، یک هزار و 714 روستای بالای 20 خانوار و 883 روستای زیر 20 خانوار جمعیت دارد.
استان‌ها کرمانشاه 0 نفر برچسب‌ها فیبرنوری عیسی زارع پور شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه استان کرمانشاه دولت سیزدهم دولت دوازدهم پروندهٔ خبری روایت خدمت در دولت سیزدهم

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/859976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

کفش‌های مخصوص آدیداس برای فضانورد بایرن

لوا هم‎‌تیمی‌اش را نشناخت؛ تو دیگه کی هستی!

جوانمردی: دلم برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تنگ می شود

اشک‌های غلامرضا رحیمی تیرانداز تیم ملی پس از حذف زودهنگام

حذف زودهنگام غلامرضا رحیمی از بخش انفرادی تیراندازی ریکرو مردان

مربی‌گری همسر غلامرضا رحیمی بجای مربی تیم

هشدار به گریلیش؛ باید منتظر هو شدن باشی!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : بیش از 250 هزار خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زائرین اربعین ارائه شد

خدمت به جانبازان و آزادگان پاسخ به فداکاری آن‌ها است/فاصله ی بین شایستگی و خدمات به جانبازان و آزادگان باید به حداقل برسد

ویرایش جدید کتاب «ایستاده باید مرد» در بازار نشر

لیسیتسین: مثل ایران، جام جهانی می‌خواهیم

پرز بهترین تاریخ است، رئال مرا نخواهد از اروپا می‌روم

وینیسیوس خراب کردی، سریع عذرخواهی کن!

کیچین: امیدوارم صعود کنیم

شروع نشست خبری امیر قلعه نویی و مهدی طارمی پیش از دیدار با قرقیزستان

بازگشت به کابوس؛ ایسکو بدترین خبر را شنید

قلعه‌نویی: منتقدین هم مشاور من هستند

رحیمی حذف شد

طارمی: هستم تا باافتخار به تیم ملی کمک کنم

عیسی گل محمدی قهرمان بوکس چطور به قتل رسید ؟

قتل مربی ورزشی در باغ ویلایی در رباط کریم +عکس

برپایی دو نمایشگاه در پیرانشهر

فیلم | حج فقرا؛ سروده دختران کرمانشاهی در مدح امام رضا

فوری و قاطع؛ رودریگو جواب بلینگام را داد!

اولین آتش‌بس هانسی فلیک در بارسلونا

سلیمی خیال استقلال را راحت می‌کند

بازیکن قرقیزستان: تلاش خودمان را می‌کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم

نکونام بازیکن جنجالی استقلال را اخراج کرد

«ابله» روی صحنه می‌رود

گفت‌وگو با آتش‌نشانی که ‌فاتح همه کوه‌ها و قله‌های ایران شد

بهترین راهکار حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد چیست؟

اجتماع امام رضایی‌ها در کرمانشاه + فیلم

رضا به شهر خراسان غریب و تنها ماند

دوعنوان کتاب در حوزه حقوق عمومی در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد

لحظات منتخب سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال

واکنش همسر دخیا به شایعات: خبری از طلاق نیست

کلاس کنکور با خط دفاعی تیم ملی!

توسل اعضای تیم ملی ایران به امام هشتم(ع)

ساره جوانمردی دارنده 4 طلا و یک برنز پارالمپیک از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد

سومین چالش طارمی و میخیتاریان در تمرین اینتر

رونمایی رسمی از نشان جام‌جهانی باشگاه‌های جدید

حضور رسمی دختران فوتبال ایران در اروپا!

طلای سعید افروز با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک

ادعای الغرافه درباره مکان بازی با استقلال

اولین تصمیم بزرگ روبرتو پیاتزا بعد از امضا با ایران

تکلیف لیموچی و سپاهان مشخص شد

وداع ملکه تپانچه از دنیای قهرمانی در پاریس

قتل فجیع گل محمدی در رباط کریم

شرکت تیم‌های برتر قصه گویی چهارمحال و بختیاری در لیگ رقابتی