عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اجتماعی و فرهنگی

کرمانشاه آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری
  بزرگنمايي:

عصر کرد - چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به مرحله دوم با حضور 2 نامزد کشیده شد و قرار است نهمین رئیس جمهور ایران فردا (پنجشنبه – 15 تیر) برگزار شود که طبق اعلام مسئولان، کرمانشاه آماده برگزاری این رویداد مهم ملی است.
به گزارش خبرنگار ایمنا از کرمانشاه، مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هفته قبل 8 تیر با حضور نهایی 4 نامزد، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد.
در این مرحله و بر اساس اعلام وزارت کشور در مجموع 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر از داخل و خارج کشور واجد شرایط رأی دادن بودند که در نهایت پس از 16 ساعت کار رأی گیری، مشخص شد از تعداد واجدان رأی دادن 24 میلیون و 535 هزار و 185 نفر معادل حدود 40 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.
پس از شمارش آرا مشخص شد مسعود پزشکیان با کسب 10 میلیون و 415 هزار و 991 رأی (42.45 درصد آرا) و سعید جلیلی با 9 میلیون و 473 هزار و 298 رأی (38.61 درصد آرا) به علت عدم کسب حدنصاب لازم باید در مرحله دوم با یکدیگر رقابت کنند.
در این میان استان کرمانشاه حدود یک میلیون و 641 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن داشت که 515 هزار و 382 نفر آنها معادل 31.5 درصد در انتخابات شرکت کردند.
در میان 4 نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان با 294 هزار و 139 رأی بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و سعید جلیلی با 113 هزار و 287 رأی، محمدباقر قالیباف با 76 هزار و 393 رأی و مصطفی پورمحمدی با 4 هزار و 608 رأی در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.
با کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم، کرمانشاه آماده برگزاری این رویداد مهم است و طبق گفته‌های مسئولان و دست اندرکاران، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
آمادگی پلیس برای تأمین امنیت مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری
سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در همین رابطه و در گفت و با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از 7 هزار نیروی پلیس در استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر برگزاری این رویداد مهم هستند و حفظ امنیت آن و حراست از آرا مردم را عهده دار خواهند بود.
وی اظهار کرد: پس از شهادت مظلومانه آیت الله رئیسی و مشخص شدن برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در کشور، پلیس نسبت به انجام برنامه ریزی های لازم برای تأمین امنیت این رویداد ملی اقدام کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا نیروهایی که باید پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و همچنین عوامل پشتیبان مشخص شدند و دوره‌های آموزشی لازم برای این افراد نیز برگزار شد تا با آمادگی کامل به اجرای مأموریت بپردازند.
وی افزود: هرچند نیروهای پلیس کرمانشاه به واسطه برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری آمادگی لازم را برای برقراری امنیت و صیانت از آرا مردم برعهده دارند و مشکلی از این لحاظ نداریم.
سردار حاجیان با بیان اینکه بیش از 7 هزار نیروی پلیس به صورت مستقیم و غیرمستقیم امنیت انتخابات پیش رو در استان را عهده دار هستند، تاکید کرد: تمامی همکاران پرتلاشم بر سر عهد و پیمان خود با مردم هستند و در این کارزار هم با همه توان از آرا مردم حراست می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به رصد فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه، گفت: همه این افراد باید در چارچوب مقررات حرکت کرده و ضمن تمکین به قانون از برخی بداخلاقی‌ها و تخریب وجه دیگر کاندیداها خودداری کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در عین حال از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه بداخلاقی حین برگزاری رأی گیری، موضوع را با نیروهای پلیس مستقر در شعب اخذ رأی در میان بگذارند و مطمئن باشند حتماً به موضوع رسیدگی خواهد شد.
اختصاص یک هزار و 636 شعبه اخذ رأی در کرمانشاه
علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز از اختصاص یک هزار و 636 شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خبر داد و گفت: 961 شعبه از این تعداد شهری و 675 شعبه نیز روستایی است.
علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع یک هزار و 636 شعبه در نظر گرفته شده 988 شعبه آن ثابت است، خاطرنشان کرد: 648 شعبه سیار نیز برای جمع آوری آرای همه افراد واجد شرایط رأی دادن اختصاص داده شده است.
وی تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان کرمانشاه را بیش از یک میلیون و 460 هزار نفر عنوان کرد و گفت: متولدان 15 تیرماه 1385 به قبل می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در هنگام رأی دادن را الزامی دانست و گفت: مهر شناسنامه در این دوره از انتخابات حذف شده و افراد تنها با همراه داشتن کارت ملی هوشمند نیز می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.
وی با بیان اینکه 20 درصد بیش‌تر از تعداد واجدین شرایط در استان تعرفه رأی در نظر گرفته شده و در این زمینه کمبودی نداریم، گفت: بیش از 32 هزار نفر در استان کرمانشاه کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.
شعبانی در پایان از عموم مردم واجدان شرایط رأی دادن دعوت کرد با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، کشورمان را به سمت توسعه، عمران و آبادانی هرچه بیشتر پیش ببرند.
کد خبر 768979

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/853698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گام بلند سپاه برای رفع محرومیت و اشتغال‌زایی در کردستان+فیلم

اما تو با چراغ بیا!

شروع اولین نشست خبری سرمربی جدید پرسپولیس با سرود ملی

واکنش باشگاه مصری به درگذشت ناگهانی یک بازیکن

گاریدو: افتخار بزرگی است که سرمربی پرسپولیس هستم

لحظه امضای قرارداد گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس

48 ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سبزپوشان لیگ

مذاکره مثبت گل‌گهر با جانشین اوزونیدوس

ورود رسمی کاپیتان محبوب قرمزها به مربیگری

زنده: روز مذاکرات و توافقات نهایی!

صحبت‌های درویش در خصوص عقد قرارداد با گاریدو

بیرانوند با تراکتور هم به اختلاف مالی خورد!

قرارداد پرسپولیس با گاریدو امضا شد

شجاعت مثال زدنی دختر بوشهری در صحنه تصادف + فیلم

خبر‌های «پشت صحنه»، یکشنبه 17 تیر

پیام تبریک استاندار گیلان به رئیس جمهور منتخب

توافق ایران و عراق برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی + فیلم

انجام 586 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج

بازگشت 21 واحد تولیدی به چرخه فعالیت در کردستان

شعله‌های 182 حریق در سنندج مهار شد

سیستان و بلوچستان آماده میزبانی زوار پاکستانی است

آبرسانی به 136 روستای کردستان انجام شد

روزگار سخت روستانشینان کردستان از کم‌آبی؛ سپاه ناجی شد+فیلم

مهاجرت نخبگان تابعی از رفتار مسئولان کشور است

یک هزار و 100 میلیارد تومان درآمد مس در آذربایجان شرقی پرداخت شد

آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی طب سنتی ایرانی تصویب شد

آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی تصویب شد

سفیر روسیه در پکن: الگوی جهان تک قطبی در حال پیوستن به تاریخ است

طالبان: اعتماد همسایگان به اقتصاد افغانستان افزایش یافته است

تشکیل 6600 تعاونی در دولت سیزدهم/ 21 درصد اعضای تعاونی‌ها، زنان هستند

امام جمعه پاوه انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران تبریک گفت

300 میلیارد ریال البسه قاچاق در مرز پرویزخان کشف شد

مصرف برق در کرمانشاه رکورد زد

روزانه 150 میلیارد تومان «زباله با ارزش» در کرمانشاه به سرقت می‌رود!

109 هزار مشترک کرمانشاهی مشمول پاداش خوش مصرفی

ریزگردها مهمان ناخوانده 4 شهرستان کرمانشاه

درج آگهی مجمع بیمه دی در روزنامه‌های کثیرالانتشار

ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش

فرهنگ ایثار و شهادت امتداد تجلی فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس است

صید پشه آئدس در 4 استان‌؛ این پشه 4 بیماری خطرناک را منتقل می‌کند!

حجم مبادلات تجاری گمرکات کردستان از مرز 1/5 میلیارد دلار عبور کرد

عاشقی پیداست از زاری دل

مربیان آرژانتینی کابوس سلسائو!

میزبانی از حریفان در ورزشگاه تختی

احتمال تمدید مدافع ناراضی با پرسپولیس

کاسکارینو: رونالدو نقش مهمی در ناکامی پرتغال داشت

سرمربی برزیل: مقصر این حذف من هستم

مصدومیت جدی؛ گریه ستاره بارسا در زمین

برای کسی که گاریدو را آورده متاسفم

جدایی یک ستاره کلیدی استقلالی منتفی شد