عصر کرد

آخرين مطالب

تشریح خدمات 3 ساله «شهید جمهور» در کرمانشاه اجتماعی و فرهنگی

تشریح خدمات 3 ساله «شهید جمهور» در کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بخشی از خدمات سه ساله دولت شهید رییسی در استان را تشریح کرد.
محمدطیب صحرایی در نشست خبری امروز(14 تیر) در تشریح خدمات دولت شهید رئیسی در استان، از این دوران به عنوان دوران طلایی خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت یاد کرد و افزود: دولت شهید رئیسی نتیجه یک انتخاب خوب بود و مردم با این انتخاب شخصیتی صادق، خدمتگزار و خستگی ناپذیر را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.
صحرایی گفت: شهید جمهور نشان داد که می‌توان بی‌منت تلاش کرد، می‌توان بدون حاشیه کار انجام داد و می‌توان بدون معطلی کارهای کشور را پیش برد.
وی به خدمات بسیار شهید جمهور اشاره و تصریح کرد: شاید در برخی حوزه‌ها اثرات این خدمات آنطور که باید محسوس نباشد و علت این است که سه سال زمان صرف به روز رسانی حوزه‌هایی شد که در دولت قبل عملا به خواب رفته بود.
وی افزود: شهید رئیسی، دولت را در شرایط تحویل گرفت که دولتمردان قبلی علناً و رسماً اعلام کردند خزانه کشور خالیست، رسماً اعلام کردند که به علت تحریم، فروش نفت ندارند، رسماً اعلام کردند که یک بدهی انبوه انباشته شده به پیمانکاران و بانک‌ها و خزانه دارند و بسیاری از اعتبارات پیش خور شده است.
صحرایی گفت: شهید جمهور در شرایطی روی کار آمد که سرمایه‌های ایران در کشورهای دیگر بلوکه شده بود و ارتباط ما با همسایگان مناسب نبود، از طرفی هزاران کارخانه تعطیل شده بود. ما با بحران آب در بسیاری استان‌ها از جمله اصفهان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و همدان مواجه بودیم، دارایی‌های مردم در بورس دچار خسارت شده بود و کشور با تورم 60 درصدی دست و پنجه نرم می‌کرد.
صحرایی گفت: با توجه به این شرایط، شهید رئیسی عملاً دولت را در یک شرایط بحرانی تحویل گرفت و این دولت در یک شرایط معمول و متعارف سر کار نیامد که اگر اینطور می‌بود الان مردم گشایش‌های بیشتری احساس می‌کردند.
وی افزود: اگر هنوز هم در عرصه زندگی مردم مشکلات بسیاری وجود دارد ناشی از این است که ما شرایط را از زیر صفر تحویل گرفتیم و طی این سه سال بسیاری از چاله‌ها را پر کردیم.
صحرایی راه اندازی هزاران کارخانه، بازگرداندن میلیاردها دلار سرمایه کشور، آبرسانی‌های جهادی به بسیاری از استان‌ها، تبدیل تهدید تحریم به فرصت پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی، افزایش فروش نفت، کاهش تورم 60 درصدی به 40 درصد را تنها بخشی از اقدامات شهید رئیسی در سه سال عمر دولت سیزدهم عنوان کرد.
وی افزود: قطعاً اگر میلیاردها دلار بدهی دولت‌ قبل نبود و خزانه خالی نمی‌بود، قطعاً شرایط کشور امروز به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود.
وی تاکید کرد: امروز هیچ وجدان منصفی نمی تواند خدمات دولت سیزدهم را نادیده بگیرد و امروز همه باید به انصاف و وجدان خود رجوع کنند.
هر 3 روز یک روستا در کرمانشاه آبرسانی شد/ برای آبرسانی 500 روستای دیگر توافق‌نامه داریم
صحرایی در ادامه به تشریح خدمات دولت سیزدهم در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد کرمانشاه با تنش آبی، مشکل گاز، مشکل مسکن و مشکل راه و برق مواجه بود.
وی افزود: وقتی که به کرمانشاه آمدیم لیستی از اولویت‌ها و ضرورت‌های استان تهیه کردیم و رفع تنش‌ آبی یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها بود.
صحرایی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره و تصریح کرد: بر اساس این توافق نامه مقرر شد بیش از 2230 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی 860 روستای استان تامین شود.
وی افزود: بر اساس این توافق نامه 30 درصد این اعتبار توسط استان و 70 درصد از محل بودجه ملی محرومیت زدایی تامین می‌شود.
صحرایی گفت: این توافقنامه در قالب دو قرارداد صورت گرفته است که در قرارداد اول مبلغ 314 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی 349 روستا و در قرارداد دوم مبلغ 1920 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی 511 روستای استان در نظر گرفته شده است
وی با اشاره به اجرایی شدن این توافق نامه در استان گفت: طی سه سال دولت شهید رییسی تنش آبی در 325 روستای استان مرتفع شده است و این آمار نشان می‌دهد که تقریباً در این دولت هر سه روز یک روستای استان آبرسانی شده و از آب پایدار برخوردار شده است.
وی افزود هنوز روستاهای دیگری هستند که با تنش آبی مواجه‌اند و طبق این توافق‌نامه برای آنها هم برنامه‌ریزی صورت گرفته و طی سه سال آینده باید انجام شود.
صحرایی خاطرنشان کرد: هفته گذشته آبرسانی به شهر جوانرود هم افتتاح شد، شهری که 10 سال است با تنش آبی مواجه بوده و در دولت شهید رئیسی مشکل آب آن رفع شده و اکنون از شبکه آب پایدار برخوردار است.
یک چهارم روستاهای کرمانشاه در دولت شهید جمهور گازرسانی شد/ باند فرودگاه شهریورماه افتتاح می‌شود
وی از گازرسانی به یک چهارم روستاهای استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: علاوه بر این شهر «ازگله» و نقطه صفر مرزی «هانی گرمله» هم در این دولت گازرسانی شدند.
وی به افزایش 10 برابری بودجه ساخت و سازها و نوسازی مدارس استان در دولت سیزدهم هم اشاره و تصریح کرد: در این دولت طی سه سال گذشته 107 مدرسه کانکسی تبدیل به مدارس سازه‌ای شد.
استاندار کرمانشاه به پروژه باند فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی هم اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این باند که باید در دولت قبل بهسازی می‌شد به دلایل سیاسی متوقف شد و پروژه‌ای که با 80 میلیارد تومان می‌توانست انجام شود اکنون با اعتبار چندصد میلیارد تومانی در حال انجام است.
به گفته صحرایی این پروژه تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح آن فرودگاه کرمانشاه به جایگاه سابق خود برمی‌گردد.
وی افزود: در دولت قبل به دلیل مشکلات باند فرودگاه تعداد پروازهای آن به کمتر از 10 پرواز در هفته رسیده بود، اما دولت سیزدهم بهسازی باند اصلی را شروع کرده و با راه‌اندازی باند فرعی تعداد پروازها را به حدود 50 پرواز در هفته رساندیم که با افتتاح باند اصلی تعداد پروازها افزایش چشمگیر یافته و این فرودگاه دوباره به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل می‌شود.
بیمارستان سرطان تابستان افتتاح می‌شود
استاندار کرمانشاه با اشاره به تکمیل 100 درصدی سازه بیمارستان سرطان کرمانشاه هم گفت: این بیمارستان هم اکنون در حال تجهیز است و تابستان امسال افتتاح می‌شود.
صحرایی گفت: این بیمارستان هم مصوبه سفر مقام معظم رهبری است که در دولت قبل باز هم‌ کار آن به تاخیر افتاد و در دولت سیزدهم توانستیم آن را از رکود خارج کنیم.
وی به اعتبارات اربعین در حوزه زیرساخت‌های استان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته 1760 میلیارد تومان از اعتبارات زیرساختی اربعین به استان داده شد و تقاطع غیرهمسطح آزادگان هم به عنوان یکی از طرح‌هایی که باید از محل این اعتبارات انجام شود مصوب شده و مطالعات آن هم اکنون در حال انجام است.
صحرایی گفت: این‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات دولت سیزدهم بود و نصف شدن نرخ بیکاری استان، ساخت هزاران واحد نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت و بسیاری از خدمات دیگر وجود دارد که شرح آنها در این جلسه نمی گنجد.
امروز به همه ثابت شده انتخاب های قبلی چه اثراتی بر فعالیت های کشور داشته است
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو گفت: این انتخابات سرنوشت چهار سال آینده کشور را رقم می‌زند و اقدامات رییس جمهور بعدی ممکن است تا سالیان سال کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
وی افزود: امروز همه به خوبی می‌دانیم که انتخاب‌های قبلی ما چه اثری در روند فعالیت های کشور دارد، بنابراین همه باید فردا آگاهانه و با دقت در انتخابات شرکت کنند.
وی با تاکید بر حفظ سلامت انتخابات، گفت: 32 هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در استان هستند و این 32 هزار نفر از اقشار و سطوح مختلف جامعه بوده و اینطور نیست که از دسته یا اداره یا گروه خاصی انتخاب شده باشند.
وی افزود از طرفی در این دوره 5000 ناظر شورای نگهبان انتخابات استان را رصد می‌کنند و علاوه بر این، به ازای هر 10 شعبه یک بازرس بر روند انتخابات نظارت دارد.
صحرایی گفت: علاوه بر تمام این نظارت‌ها، هر دو کاندیدا می‌توانند برای تمام شعب ناظر انتخاب کنند که از ابتدا تا پایان رأی‌گیری و شمارش آرا در شعبه حضور داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه امروز به همگان ثابت شده که ساختار انتخابات در ایران به نحوی است که امکان تقلب در آن وجود ندارد، چرا که برگزاری آن توسط هیات های اجرایی بوده که از اقشار مختلف مردم هستند و ناظرانی از طیف‌ها و گروه‌های مختلف و نمایندگان کاندیداها هم بر روند اجرای آن نظارت دارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/853697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گام بلند سپاه برای رفع محرومیت و اشتغال‌زایی در کردستان+فیلم

اما تو با چراغ بیا!

شروع اولین نشست خبری سرمربی جدید پرسپولیس با سرود ملی

واکنش باشگاه مصری به درگذشت ناگهانی یک بازیکن

گاریدو: افتخار بزرگی است که سرمربی پرسپولیس هستم

لحظه امضای قرارداد گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس

48 ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار سبزپوشان لیگ

مذاکره مثبت گل‌گهر با جانشین اوزونیدوس

ورود رسمی کاپیتان محبوب قرمزها به مربیگری

زنده: روز مذاکرات و توافقات نهایی!

صحبت‌های درویش در خصوص عقد قرارداد با گاریدو

بیرانوند با تراکتور هم به اختلاف مالی خورد!

قرارداد پرسپولیس با گاریدو امضا شد

شجاعت مثال زدنی دختر بوشهری در صحنه تصادف + فیلم

خبر‌های «پشت صحنه»، یکشنبه 17 تیر

پیام تبریک استاندار گیلان به رئیس جمهور منتخب

توافق ایران و عراق برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی + فیلم

انجام 586 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در سنندج

بازگشت 21 واحد تولیدی به چرخه فعالیت در کردستان

شعله‌های 182 حریق در سنندج مهار شد

سیستان و بلوچستان آماده میزبانی زوار پاکستانی است

آبرسانی به 136 روستای کردستان انجام شد

روزگار سخت روستانشینان کردستان از کم‌آبی؛ سپاه ناجی شد+فیلم

مهاجرت نخبگان تابعی از رفتار مسئولان کشور است

یک هزار و 100 میلیارد تومان درآمد مس در آذربایجان شرقی پرداخت شد

آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی طب سنتی ایرانی تصویب شد

آیین نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی تصویب شد

سفیر روسیه در پکن: الگوی جهان تک قطبی در حال پیوستن به تاریخ است

طالبان: اعتماد همسایگان به اقتصاد افغانستان افزایش یافته است

تشکیل 6600 تعاونی در دولت سیزدهم/ 21 درصد اعضای تعاونی‌ها، زنان هستند

امام جمعه پاوه انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران تبریک گفت

300 میلیارد ریال البسه قاچاق در مرز پرویزخان کشف شد

مصرف برق در کرمانشاه رکورد زد

روزانه 150 میلیارد تومان «زباله با ارزش» در کرمانشاه به سرقت می‌رود!

109 هزار مشترک کرمانشاهی مشمول پاداش خوش مصرفی

ریزگردها مهمان ناخوانده 4 شهرستان کرمانشاه

درج آگهی مجمع بیمه دی در روزنامه‌های کثیرالانتشار

ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش

فرهنگ ایثار و شهادت امتداد تجلی فرهنگ عاشورا در دوران دفاع مقدس است

صید پشه آئدس در 4 استان‌؛ این پشه 4 بیماری خطرناک را منتقل می‌کند!

حجم مبادلات تجاری گمرکات کردستان از مرز 1/5 میلیارد دلار عبور کرد

عاشقی پیداست از زاری دل

مربیان آرژانتینی کابوس سلسائو!

میزبانی از حریفان در ورزشگاه تختی

احتمال تمدید مدافع ناراضی با پرسپولیس

کاسکارینو: رونالدو نقش مهمی در ناکامی پرتغال داشت

سرمربی برزیل: مقصر این حذف من هستم

مصدومیت جدی؛ گریه ستاره بارسا در زمین

برای کسی که گاریدو را آورده متاسفم

جدایی یک ستاره کلیدی استقلالی منتفی شد