عصر کرد

آخرين مطالب

گردهمایی اقتصادی حامیان دکتر پزشکیان اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ایران اکونومیست، گردهمایی اقتصادی حامیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که قرار بود علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم به عنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشته باشد، اما این مراسم با سخنرانی عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی، حشمت‌الله عسگری رئیس کمیسیون اقتصادی شهری و معاون اسبق اقتصادی استانداری تهران سعید لیلاز استاد دانشگاه شهید بهشتی و تحلیلگر اقتصادی و حسین عبده اقتصاددان برگزار شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
انتخاب دولت تازه آغاز یک واقعه است عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در گردهمایی اقتصادی حامیان دکتر پزشکیان گفت: انتخاب دولت تازه آغاز یک واقعه است، پس مهم است در آن حضور پررنگ داشته باشیم. ما فاقد دولت در ایران هستیم و با پدیده بی‌دولتی مواجهیم، بنابراین اصلی‌ترین مساله، استقرار دولت رسمی، مدرن و پاسخگو در کشور است.
وی با بیان این که دولت مدرن متکی به ملت و شهروندی است و بدون شهروند شکل نمی‌گیرد، افزود: مساله ما وجود دولت‌های پنهان است که معلوم نیست چه چیزی را نمایندگی می‌کنند، اما بر اراده ملی چیره می‌شوند.
آخوندی با بیان این که کاهش روند رشد سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل وجود عدم قطعیت‌ها است ادامه داد: در کشوری که شهروند درجه یک و درجه دو و تبعیض رسمی قانونی شده داریم، باید به فرایند استقرار دولت مدرن و متکی به شهروند بیاندیشیم.
60 درصدی‌ها را نباید سرزنش کرد وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردیم مشارکت بین 50 تا 55 باشد، اما جامعه استقبال نکرد و مشارکت به 40 درصد رسید؛ آیا می‌توان این مساله را نادیده گرفت؟ باید این پدیده رو دید و به رسمیت شناخت و نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد؛ کوچک‌ترین توهین و سرزنش به 60 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند نمی‌توان داشت و حقشان بود که شرکت نکنند، زیرا حاکمیت آنان را به عنوان شهروند درجه 2 محسوب کرده بود. اینها قابل سرزنش نیستند اما قابل گفت‌وگو هستند.
وی تاکید کرد: ملت شریف ایران و 60 درصدی که در انتخابات شرکت نکردید، اکنون فقط شما هستید که می‌توانید بازی را تمام کنید. بیایید تا بازی را تمام کنیم. اکنون فرصتی فراهم شده که می‌توان بازی را تغییر داد، لذا باید در بازی شرکت کرد و آن را تغییر داد.
PausePlay % buffered00:00 -03:07 UnmuteMute Settings CaptionsDisabledQuality270pSpeedNormal CaptionsGo back to previous menu QualityGo back to previous menu 270p180p SpeedGo back to previous menu 0.5×0.75×Normal1.25×1.5×1.75×2×4× PIPExit fullscreenEnter fullscreenDownload هیچ چیز جز تجارت آزاد با سرزمین ایران سازگار نیست آخوندی گفت: به دنبال دولتی هستیم که مقررات گذاری و داوری کند. رفاه ملی و عمومی ایجاد کند و در اقتصاد دخالت نکند و بر این اساس کشور باید یک دولت داشته باشد. نمی‌شود در کشور دولت‌های متعدد وجود داشته باشد؛ بر این اساس نیاز داریم که اراده ملی دولت را تشکیل دهد نه اراده‌های خاص.
وزیر اسبق راه و شهرسازی افزود: باید یک ملت متعلق به این سرزمین داشته باشیم، باید اندیشه، عرق، احساس و اندیشه نسبت به ایران داشته باشیم، زیرا بدون آن نمی‌توان هیچ کاری کرد. هیچ چیز جز تجارت آزاد با این سرزمین سازگار نیست و این موضوع در طول تاریخ این کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: اصولگرایان فقط یک اصل دارند و آن، اتکا به دروغ است. توسعه بر اساس دروغ و توهمات بی‌ربط امکان‌پذیر نیست. دولت قبل گفت 7هزار صفحه برنامه دارم که نتیجه آن سه سال تورم بالای 45 درصد، کاهش سرمایه گذاری و توسعه فقر در کشور شد.
آخوندی اظهار داشت: هفته قبل قاضی‌زاده هاشمی (یکی از نامزدهای انتخابات) دروغ گفت که من اعتراض کردم، شورای نظارت نیز آن را تایید کرد، اما دیشب همان دروغ را جلیلی تکرار کرد. برنامه آن است که در صحنه اجماع شکل بگیرد و اجماع ملت روی آن وجود داشته باشد.
حال اقتصاد کشور خوب نیست حشمت الله عسگری رئیس کمیسیون اقتصادی شهری و معاون اسبق اقتصادی استانداری تهران گفت: حال اقتصاد کشور اصلاً خوب نیست. اوضاع و احوال بازارهای مالی و سایر بازارهای ما نابسامان است. مرد میدان می‌خواهد تا ما را از این وضعیت خارج کند فردی که یک پشتوانه قوی داشته باشد و مردی مشورت پذیر باشد.
وی افزود: امروز وضعیت لجام گسیخته قیمت‌ها، رکود سهمگین بر پیکره اقتصاد، کوچک شدن سفره‌های مردم وضعیت نامطلوب کشور در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی را شاهدیم، اما آنچه مردم رنج می‌دهد وارونه جلوه دادن وضعیت است.
16.8 میلیارد دلار کسری تراز بازرگانی داریم عسگری ادامه داد: به اینکه رشد اقتصادی را مثبت کردند می‌نازند، اما همین رشد اندکی مثبت با 30 درصد زیر قیمت فروختن بیت المال حاصل شده است. حال آنکه رشد بخش کشاورزی منفی 6.7 درصد و صنعت صفر بوده است و میلیون‌ها نفر بر سر همین دو سفره کشاورزی و صنعت نان می‌خورند.
وی گفت: ارزش پول ملی در سه سال گذشته یک‌سوم شده است، اما به آن پرداخته نمی‌شود و اقتصاد را به ناکجاآباد و قهقرا بردند. دیدید و دیدیم چه رفتاری با اتاق بازرگانی ما انجام دادند. یارانه را به نان دادند تا قیمت‌ها همان قیمت سال 1400 باشد. اما نتوانستند قیمت نان را کنترل کنند؛ گفتند ارز 4200 تومانی اشکال دارد، پس چرا ارز 28 هزار تومانی گذاشتید؟ 16.8 میلیارد دلار کسری تراز بازرگانی در کشور داریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی شهری افزود: در حالی که سالیانه کمتر از یک میلیارد دلار صادرات صیفی‌جات به روسیه داریم، دم از صادرات 12 میلیاردی به این کشور می‌زنند. این تفکر، کارآفرین ما را سودجو و زالوصفت توصیف می‌کند.
این گزارش در حال تکمیل است...
منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/853181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمودار مرحله حذفی یورو 2024

آخرین لحظه حضور رونالدو در یورو

خلاصه بازی فرانسه و پرتغال

براساس قوانین یوفا؛ نباید برای آلمان پنالتی گرفته می‌شد

سرمربی جدید پرسپولیس به تهران رسید

اسپانیا با یک اتوبوس غایب در نیمه نهایی

ضربات پنالتی دیدار پرتغال 0 (3)-0 (5) فرانسه

اشک‌های په‌په؛ خداحافظی در راه است

حمید سوریان به المپیک می‌رود

پایان 2 اسطوره یورو

ضیافت پنالتی‌ها این بار ناجی رونالدو نشد؛ فرانسه حریف اسپانیا در نیمه نهایی

اقدام عجیب جواد خیابانی در دقایق پایانی آلمان - اسپانیا

روایت فرآیند انتخابات در 147 شعبه اخذ رأی رباط‌کریم

هیچگونه مشکل ارتباطی در امر انتخابات وجود نداشته است

حضور معنادار مردم کردستان در ساعات پایانی انتخابات+فیلم

فعالیت ادارات و بانک‌های کردستان دورکاری شد

پیرمرد 106 ساله کردستانی در پای صندوق رأی حاضر شد

آغاز شمارش آرا در شعب اخذ رای کردستان

آغاز شمارش آرا در اکثر شعب اخذ رای کرمانشاه

شمارش آرا در کرمانشاه آغاز شد

ضربه کاماوینگا که توپ عرض دروازه پرتغال را طی کرد

تمامی گل‌های ساموئل لینو در اتلتیکو مادرید 2023/24

شوت دمبله به بیرون رفت؛ فرانسه 0-0 پرتغال

پالینیا بازی بعدی را از دست داد؛ فرانسه 0-0 پرتغال

کیمیش: بی‌عدالتی شد، داور پنالتی ما را نگرفت

گوندوگان: درباره خداحافظی بعدا تصمیم می‌گیرم

فولکروگ: هضم حذف آلمان هر لحظه سخت‌تر می‌شود

موقعیت خوب گلزنی برای لیائو که توپ توسط مدافعان فرانسه دفع شد

ضربه سر ژائو فلیکس به تور کنار دروازه برخورد کرد

حرکت انفرادی بارکولا که ضربه نهایی او راهی به دروازه نداشت

حذف میزبان به دست ماتادورها؛ خداحافظی تلخ کروس با دنیای فوتبال

فال انبیا فردا شنبه 16 تیر 1403

همه آمدند/حماسه همدلی در کردستان رقم خورد

جزئیات دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی کردستان در روز شنبه 16 تیر

مردم کردستان پای صندوق‌های رأی چه گفتند؟+فیلم

آغاز شمارش آرای شعب سیار در کرمانشاه

استاندار: مشارکت کردستانی‌ها در دور دوم انتخابات بیشتر بوده است

جزئیات دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی کردستان در روز شنبه

پایان مهلت رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری

چیزی جز یار نیست!

ستاره اسپانیا:در لحظه‌های آخر با قلبمان بازی کردیم

بغض ناگلزمن در پخش زنده ترکید

صفحه فارسی AFC با این ویدیو تولد 38 سالگی اشکان دژاگه را تبریک گفت

لاپورت: گل مرینو مدت‌ها در یادها می‌ماند

گل‌های برتر فرانسه در تاریخ رقابت های یورو

کاشته را رونالدو نه، برونو زد؛ فرانسه 0-0 پرتغال

برخورد توپ به محافظ صورت امباپه که منجر به مصدمیت او شد

دو موقعیت خوب گلزنی برای پرتغالی ها که با واکنش خوب مایک مانیان همراه شد

سیو عالی مانیان مانع از فروپاشی دروازه فرانسه شد

ضربه کولو موآنی به طرز عجیبی تبدیل به گل نشد