عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه از استان‌های امن کشور است اجتماعی و فرهنگی

کرمانشاه از استان‌های امن کشور است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین هدف پلیس ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران پرتلاش در حوزه‌های مختلف انتظامی، کرمانشاه امروز جزو امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.
سردار مهدی حاجیان در بازدید از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پلیس همراه همیشگی مردم و خدمتگزار راستین آنهاست و با تمام توان برای امنیت و آرامش آن‍ها تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه مبتلا به برخی آسیب‌های اجتماعی است، گفت: یکی از این آسیب‌ها موضوع سرقت بود که خوشبختانه توانستیم با مجموع اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته جلوی روند 17 درصدی افزایش سرقت را گرفته و آن را به صفر برسانیم.
حاجیان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد جمع‌آوری معتادان متجاهری است که حضورشان باعث ناامنی محلات و شهر می‌شود، موضوعی که اگرچه پلیس قادر است ظرف مدت 48 ساعت آن را حل کند اما باید دیگر دستگاه‌های مسئول، زیرساخت‌های لازم از جمله محلی برای نگهداری این افراد که تعدادشان به حدود 5500 نفر می‌رسد را فراهم کنند.
عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: با همه این شرایط امروز به جرائت می‌توانیم ادعا کنیم کرمانشاه در زمره امن‌ترین استان‌های کشور قرار دارد، موضوعی که ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی خود فراجا هم این موضوع را تایید و اعلام می‌دارد که استان ما جزو 12 استان امن کشور است.
وی با بیان اینکه پلیس کرمانشاه رویکرد جدیدی آغاز کرده است، گفت: این رویکرد مربوط به حرکت از سمت پس رویداد به سمت پیش رویداد است، به این معنا که دیگر منتظر نمی‌ماند جرم یا حادثه‌ای اتفاق بیفتد تا به دنبال کشف آن و یا گزارش رویداد باشد.
حاجیان تصریح کرد: در این رویکرد پلیس هم از بروز آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند و هم با اشراف اجتماعی خود، زمینه را برای آگاه‌سازی مردم از خطرات پیرامونی و اتفاقاتی که ممکن است برایشان بیفتد، مطلع می‌کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین پلیس را مطالبه‌گر مطالبات مردم دانست و گفت: در بسیاری از ملاقات‌های عمومی، شهروندان از ترافیک‌های سنگین و وجود معابر پرخطر که برایشان مشکل ساز و حادثه آفرین بوده گلایه دارند، بنابراین بخشی از توان خود را با توجه به اختیارات قانونی که داشتیم صرف رفع این معضل کردیم.
وی گفت: پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که جلسات قرارگاه کاهش تصادفات و شورای فرهنگ ترافیک را نه در پشت میزوصندلی‌ها، بلکه در داخل خیابان‌ها و معابری برگزار کنیم که مردم از وجودشان گلایه‌مند بودند.
حاجیان ادامه داد: بر همین مبنا با دعوت از شهردار، معاون دادستان، رئیس اداره برق، نماینده استانداری و چند مسئول دیگر جلسات را در نقاط پرخطر برگزار و در همان محل هم تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های مسئول برای انجام وظایف خود فرصت دادیم.
رئیس پلیس کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه اصلاح نقاط پرخطر و حادثه‌آفرین کرمانشاه به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده‌ایم، گفت: پلیس کرمانشاه امروز مطالبه‌گر مطالبات مردم است و از هیچ دستگاهی کوتاهی و کم‌کاری را نمی‌پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های معاون و کارکنان معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه، گفت: این مجموعه جای نخبگان و افراد متخصص خصوصا در حوزه فضای مجازی و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی است و تاکنون نیز توانسته اقدامات خوبی برای شناسایی و رفع این آسیب‌ها چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی انجام دهد.
حاجیان یادآوری کرد: معاونت اجتماعی پلیس با برخورداری از نیروهای خبره و توانمند و با توجه به برخورداری از افرادی که دیدگاه اجتماعی وسیعی دارند می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها به عنوان صاحب نظر ورود پیدا کرده و با ارائه طرح و ایده به حل یا کاهش بسیاری از آسیب‌ها اقدام کند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، معاونت اجتماعی را پل ارتباطی میان مجموعه انتظامی و سازمان‌ها و دستگاه‌ها دانست و گفت: انتظار می‌رود این معاونت بیش‌تر از گذشته برای برقراری تعاملات تلاش و زمینه‌ای فراهم کند که هم پلیس بتواند از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها استفاده کند و هم آن‌ها از خدمات گسترده‌تر مجموعه انتظامی برخوردار شوند.
وی تشکیل شورای اجتماعی، تولید محتوای هدفمند و تشکیل تیم‌های باز اجتماعی با همکاری دیگر سازمان‌ها را از مهمترین انتظارات مورد نظر از معاونت اجتماعی پلیس دانست و گفت: ظرفیت‌های زیادی در این مجموعه وجود دارد که اگر از آن‌ها به درستی استفاده شود، قادر خواهد بود مشکلات زیادی را حل کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/852218/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفتگوی شنیدنی با نویسنده کتاب دنیای شگفت انگیز

عرضه کتاب «آدلا هنوز شام نخورده!»

شعر زیبای فروغ فرخزاد

جانشین زکی پور در سپاهان مشخص شد

تونی کروس جواب خوسلو را داد

فرگوسن خبر داد؛ این آخرین جام رونالدو است

پایان همکاری مربی برزیلی با آبی‌های لیگ برتر

عیادت وزیر ورزش و جوانان از کاپیتان تیم ملی تکواندو

توافق بایرن مونیخ و فولام برای انتقال پالینیا

واکنش وزارت کشور آلمان به شادی گل مدافع ترکیه

ملی‌پوش کاراته زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد

علیرضا یوسفی قوی‌ترین وزنه‌بردار ایران شد

دل‌بوسکه: اطمینان دارم آلمان را می‌بریم

وضعیت سارا بهرامی بعد از آسیب‌دیدگی‌اش

کشف 20 تن گوشت فاسد و لوازم‌خانگی قاچاق در رباط‌کریم

آیت‌الله جنتی: انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است

«چاپلین» به سالن اصلی تئاترشهر آمد

انتخابات صحنه رقابت جدی برای تحقق اراده مردم است

اولین کارگردانی مجتبی شفیعی با «سینگل» و اجرای «در انتهای گلو» و «چاپلین»

سعید جلیلی وارد سنندج شد

جلیلی به مقام شهدای سنندج ادای احترام کرد

سفر جلیلی به سنندج

معرفی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان الوند

جلیلی به سنندج سفر کرد

جلیلی به گلزار شهدای سنندج رفت | ویدئو

جلیلی در سالن آزادی سنندج مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت

فارس صاحب بندر ساحلی می‌شود

ادای احترام جلیلی به مقام شامخ شهدای سنندج

جزئیات سفر جلیلی به سنندج +عکس و فیلم

فیلم| دیدار سعید جلیلی با مردم کردستان

ورود سعید جلیلی به سالن ازادی سنندج

میزبانی مردم کردستان از جلیلی

فارس به عنوان نخستین استان کشور صاحب بندر ساحلی می‌شود

جلیلی: ثمره دریای فرصت در کردستان باید یک جهش باشد

دیدار مسعود بارزانی با السودانی در بغداد

استاندار گیلان: نبض اقتصاد دانش بنیان تقویت و تولیدات به روز شود

در جهان جلیلی و پزشکیان چه می‌گذرد؟

گردهمایی اقتصادی حامیان دکتر پزشکیان/ طیب‌نیا نیامد

پازوکی: نوبلیست‌ها هم در اقتصاد بسته نمی‌توانند کاری کنند/ صاحب‌هنر: با وادادگی برابر غرب سفره مردم بزرگ‌تر نمی‌شود

یونان روزهای کاری را به شش روز در هفته افزایش داد

گردهمایی اقتصادی حامیان دکتر پزشکیان

وزیر اقتصاد: رشد نقدینگی در دولت سیزدهم به پایین‌ترین میزان 62 سال گذشته رسید

راهکار برون رفت از ناترازی بانک‌ها چیست؟

صنعت لیزینگ با جامعه بزرگی از اقتصاد پنهان مواجه است

تصاویر| سفر انتخاباتی «سعید جلیلی» به کرمانشاه

تصاویر| سفر مسعود پزشکیان به کرمانشاه

14هزار دانش‌آموز کرمانشاهی راهی اردوهای راهیان نور می‌شوند

پزشکیان در میان مردم کرمانشاه

مراجعه 2200 نفر به کاریابی‌های کرمانشاه

حمله های ادامه دار سعید جلیلی به پزشکیان/با قدرت با فساد مبارزه می‌کنیم/هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد