عصر کرد

آخرين مطالب

تاکید ستاره تیم ملی برای خط حمله: ما مهمتریم! ورزشي

تاکید ستاره تیم ملی برای خط حمله: ما مهمتریم!
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش 3 / سعید عزت در گفتگویی طولانی به سوالاتی پیرامون وضعیت خود و تیم‌ ملی پاسخ داد.
سعید عزت اللهی این روزها در ارامش دبی، فوتبال خود را با تیم شباب الاهلی امارات دنبال می‌کند و امیدوار است با این تیم به رویاها و عناوین بیشتری برسد.
عزت‌اللهی که سابقه سال‌ها بازی در تیم ‌ملی را دارد درباره وضعیت تیم‌ ملی ایران هم صحبت‌های جالبی را انجام داده و می‌گوید جوان‌گرایی و پوست‌اندازی نیاز به زمان، صبر و فرصت دارد.
ستاره تیم ملی ایران که قرار است ماه آینده با شباب الاهلی به ایران بیاید و در پلی آف لیگ نخبگان با سپاهان دیدار کند، درباره آینده خود نیز صحبت و تاکید کرده است که فصل آینده در تیم شباب الاهلی خواهد ماند.
این گفتگو را بخوانید:
* اول میخواستم در مورد مصدومیتت صحبت کنی. ما ویدیویی ندیدیم که چی شد این مصدومیت برات اتفاق افتاد و به نظر دردناک هم بود.
در بازی با الوصل این مصدومیت برای من پیش آمد و اینکه خودم هم دقیقا نمی‌دانم کدام لحظه این اتفاق افتاد. چون دو برخورد داشتم و فکر میکنم در یکی از آنها اتفاق افتاده. یک صحنه تکل زدم و بعد چرخیدم ولی جالبش این است که من از وقتی که درد در زانو احساس کردم تا آخر بازی، در زمین حضور داشتم و فکر میکردم چون درد زیادی ندارم، چیز خاصی نیست. گفتم حتما یک ضربه ای چیزی بوده. 15 دقیقه همانطور بازی کردم و بعد که آمدم رختکن دکترهای تیم چک کردند و این احتمال را دادند که ام سی ال زانویم دچار پارگی شده. بعد رفتم عکسبرداری و تائید کردند که اینطور است. ولی خداراشکر پارگی ام سی ال در گرید جراحی نبود و به خاطر همین یک آتل بستم و راه رفتن و این چیزها با همان انجام می‌شود و حدودا 8-10 هفته طول می‌کشد تا برگردم. فعلا تمرینات فیزیوتراپی را انجام می‌دهم تا دو سه هفته دیگر تمرینات تقویتی را انجام دهم و انشالله هرچه سریعتر بتوانم برسم.
* بعد از مصدومیتت خیلی زود کارهای تمرینی خودت رو آغاز کردی و با تصاویری که گذاشتی مثل همیشه نشون دادی که انگیزه زیادی داری و چه بسا این انگیزه بیشتر هم شده. درست میگم؟
قطعا همینطور است. مصدومیت باعث می‌شود یک فشاری را از لحاظ روانی ایجاد می‌کند ولی مصدومیت هم جزوی از فوتبال است. این باعث شده پرقدرت برگردم و همه تلاشم را میکنم چون از همان روز اول کارهای درمانی را شروع کردیم. من پایم مصدوم شده و یک سری تمرینات را نمیتوانم انجام دهم اما تمرینات بالا تنه انجام می‌دهم و پیشبینی این است که به امید خدا در پیش فصل برگردم. مطمئنا تا وقتی به مرز آمادگی نرسم و خیالم از مصدومیت راحت شود، دوست ندارم این اتفاق بیفتد. مصدومیت من طوری است که اگر عجله کنم و بحث ریکاوری را خوب انجام ندهم، احتمال دارد اتفاق بدتری بیفتد.
* دقیقا کی برمیگردی؟
فکر کنم از اواخر تیر کارم را شروع کنم و مرداد آماده بازی کردن باشم.
* فصلی که برای تو گذشت خیلی خاص بود چون قرارداد مهم و بزرگی با شباب الاهلی بستی. اول اینکه قراردادت چند ساله ست؟ و از نیم فصل اول راضی بودی؟
به هر حال فکر کنم فصل فوتبالی خوبی بود، من اول با وایله شروع کردم و با کم و کاستی‌ها تا نیم فصل عملکردی داشتم که خداراشکر پیشنهاد تمدید این باشگاه را هم گرفتم اما به نظرم تایمی بود که دیگر باید چالش جدیدی تجربه میکردم.
* حالا چرا شباب الاهلی؟
بعد از جام ملتها پیشنهادات مختلفی آمد اما چون شباب الاهلی باشگاه بزرگ و شناخته‌شده در سطح آسیاست و در سالهای اخیر هم قهرمان لیگ امارات شده و در آسیا هم حضور داشته است. در حال حاضر یک سال دیگر قرارداد دارم اما قابل تمدید است و باید ببینیم در فصل جدید چه می‌شود. اول از همه دوست دارم یک فصل خوب داشته باشم و به اهدافمان برسیم.
* ولی برای ما جالب بود که خیلی سریع وفق پیدا کردی.
به هر حال وقتی به لیگ جدید می‌آیی قطعا به زمان نیاز داری اما عملکردی که داشتم، رضایتبخش بود. از لحاظ تیمی به نظرم میتوانستیم بهتر باشیم و حتی قهرمان لیگ شویم اما کسب قهرمانی سوپرجام، برایم خیلی خوب بود. برای فصل جدید امیدوارم عناوین بیشتری هم کسب کنیم.
* سطح لیگ امارات رو چطور میبینی؟ دوست داشتم به خصوص در مقایسه با لیگ قطر که اونجا هم بازی کردی، بگی. همچنین کیفیت تمرینات چطوره و خودت چه حسی از بازی توی این لیگ داری؟
از لحاظ کیفیت به نظرم تیمها خیلی نزدیک هم هستند و اکثر تیمها بازیکنان خوبی دارند. در قطر این چیزها را خیلی کمتر میبینی و بیشتر بازیکنان سطح بالا در یکی دو تیم هستند. بقیه تیمها نمی‌توانند با السد و الدحیل زیاد رقابت کنند و جذابیت کمتر می‌شود. قهرمان واقعا قابل پیشبینی نیست و این فصل هم الوصل بعد از چندین و چند سال قهرمان شد و سال پیش هم تیم ما قهرمان شده بود. العین هم که قهرمان آسیا شد، در لیگ ما سوم شد. ما این تیم را در ورزشگاه آنها شکست دادیم و این جذابیت برای من خیلی خوب است و قبل از شروع بازی هیچکس نمی‌تواند حدس بزند که چه تیمی برنده است. لیگ خیلی نسبت به قطر رقابتی‌تر است.
* این فصل چند گل مهم زدی که بهترینش با اون شوت از پشت محوطه بود. درباره این گل‌ها صحبت کن و اینکه به عنوان یه هافبک دفاعی این چقدر برات مهم بود؟
این گل‌ها خیلی برایم مهمتر بود. باتوجه به پستی که دارم انتظار این است که گل و پاس گل نداشته باشم اما لطف خدا بود و گل زدم. یکی از قشنگترین گلهایی بود که در کریرم زدم و خیلی لذت بخش و مهم بود. این گلها خیلی در روحیه بازیکن تاثیر دارد اما واقعیت من همیشه دوست دارم تیم برنده شود، چه گل بزنم و چه گل نزنم. امیدوارم در فصل جدید هم گل بزنم.
* توی امارات با احمد نوراللهی تا حالا صحبت کردی؟
با احمد چند بار صحبت کردم و او از دوستان خیلی خوب من است. فوتبالیست قوی است و این فصل هم فوق العاده کار کرد و جا دارد به او تبریک بگویم. البته آنها در ابوظبی هستند و زیاد نشده همدیگر را ببینیم اما باهم در ارتباطیم.
* خیلی جالبه که هر دو تون به عنوان هافبک دفاعی اونجا هستید. قبلا معمولا امارات بازیکن هجومی ایرانی میخرید ولی شما انقدر خوب بودید که دنبال شما اومدن.
این دیگر همه جا مشهود است. در فوتبال روز دنیا پست هافبک و مخصوصا هافبک دفاعی خیلی تعیین کننده است. قبلا تیمها دغدغه داشتند بازیکن هجومی بخرند اما الان برای موفقیت یک تیم، شما نیاز دارید ساپورت خوب از عقب زمین داشته باشید. هافبک دفاعی به نظرم قلب یک تیم است و الان مثلا شما نتایج منچسترسیتی را ببینید که با رودری و بدون او چه نتایجی می‌گیرد. در رئال مادرید و سایر تیمها هم همینطور است و به نظرم تیم اگر از عقب زمین خوب ساپورت نشود، بازیکنان تهاجمی هم نمی‌تواند عملکرد خوبی نشان دهد. در فوتبال اروپا به این باور رسیده اند و در امارات و قطر هم روی آن کار می‌کنند و اهمیت این پست را درک کردند.
* شباب الاهلی یه باشگاه بزرگ تو اماراته با یه پیشینه عالی. اونجا موقعیتت به عنوان یه ایرانی چطوره؟
قطعا همینطور است، جو رختکن و تماشاگران و مردم برای من عالی است. خیلی ایرانی‌ها را دوست دارند، مخصوصا در این باشگاه. امیدوارم امیدوارم امیدوارم اتفاق خوبی برایم رقم بخورد و به عنوان یک ایرانی بتوانم آن شخصیت و سطح کیفی مورد انتظار از یک فوتبالیست ایرانی را نشان بدهم.
* در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم. این دوری از تیم ملی چقدر برات سخت بود؟ چون تو خیلی کم مصدوم میشی و کلا هم همیشه بودی.
قطعا خیلی برایم سخت بود. اینکه بعد از سالها بازی تیم ملی را از تلویزیون ببینم خیلی سخت بود. البته کنار بچه‌ها نبودم اما از راه دور در ارتباط بودیم و سعی کردم روحیه بدهم که این دو بازی را پشت سر بگذاریم. تیم ملی ما در چند سال اخیر عملکردی داشته که انتظارات رفته بالا و این وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند. قطعا تیمهای روبروی ما از همه لحاظ خودشان را آماده می‌کنند که با حداقل نتیجه ممکن ببازند یا یک مساوی بگیرند و عملکرد ما را خنثی کنند.
* گفتی که برات خیلی سخت بود دور از تیم ملی باشی، در کل وضعیت تیم ملی رو چطور ارزیابی میکنی؟
به عنوان کسی که سالها در تیم ملی بودم خیلی برایم سخت بود اما خداراشکر تیم برنده شد و بازیکنان بدون مصدومیت از زمین بیرون رفتند. نتایجی هم که گرفتیم تا حدودی خوب بود، تیم ملی در زمانی است که نیاز به حمایت دارد و پروسه‌ای که آقای قلعه‌نویی برای جوانگرایی و پوست اندازی آغاز کردند، نیاز به زمان دارد. تیمهای دیگر هم کار می‌کنند و از بازیکنان جوان استفاده میکنند. قطعا شرایط پرورش استعداد و زیرساخت، باید با کشورهای دیگر مقایسه شود. ما نباید انتظار داشته باشیم که آقای قلعه نویی برود یک فوتبالیست را از خانه بیرون بیاورد و به تیم ملی ببرد.
* نکته جالبی گفتی. یعنی باید در لیگ برتر باشند؟
اگر دنبال این هستیم که استعداد خوب پرورش بدهیم، باید به نظرم از همین باشگاه‌ها شروع شود و به زیرساخت چندین برابر توجه شود تا نتیجه اش در تیم بزرگسالان دیده شود. به عنوان کسی که چندین و چند سال در تیم ملی بودم، میدانم خیلی دغدغه برای پوست اندازی هست اما شما به عنوان مربی تیم ملی همه مسئولیت برعهده شماست و این چالش نیاز به حمایت از سوی همه دارد. نباید بار این مسئولیت را کاملا برعهده کادرفنی تیم ملی بگذاریم و بخشی را باشگاه باید بردارد. در فوتبال دنیا هم عرف این است که مربی نباید از خانه طرف، بازیکن را بیاورد و بازیکنان باید در پایه و لیگ برتر کار کنند و نهایتا به صلاحدید کادرفنی و مربیان، وارد تیم ملی شوند و کم کم به تیم برسند.
* فکر میکنی ورود بازیکنان به تیم ملی باید چطور باشد؟
به نظر من خودم به شخصه فکر میکنم انقدر راحت نیست، شما برای اینکه مجموعه خوب داشته باشید نیاز به بازیکنانی دارید که چندین سال تجربه داشته باشند. بازی در عرصه ملی کاملا با باشگاهی متفاوت است و به نظر من یک دنیای دیگری است. اصلا تضمینی نیست کسی که در باشگاهی خوب بازی میکند در عرصه ملی هم خوب باشد. همه این موارد نیاز به زمان دارد و بازیهای ملی کاملا متفاوت است. امیدوارم با کمک همه مجموعه تیم ملی، تیم ملی به سمت مثبتی برود و نتایج خوبی کسب کند.
* باتوجه به وضعیت سیدبندی، فکر میکنی مرحله بعدی برای ایران آسونه؟ یا ممکنه صعود چالشی داشته باشیم.
همیشه گفتم که ما به عنوان تیم مدعی و قدرت آسیا، فرقی ندارد در چه گروهی باشیم. انقدر به مجموعه تیم ملی ایمان دارم که باید بگویم بقیه کشورها باید دغدغه این را داشته باشند که با ما هم گروه شوند یا نه.
* پایان لیگ رو دیدی؟ ملوان تیم سابقت بهترین رتبه تاریخش رو گرفت و پرسپولیس هم قهرمان شد. نظر تو چیه؟
هفته آخر لیگ را دنبال کردم و به نظرم ملوان با آقای تارتار فصل خیلی خوبی داشت. به ایشان و آقای فهمیده تبریک میگویم و ملوان با تیم کاملا جوان و پرانگیزه دست به کار بزرگی زد و باتوجه به اینکه آنها بودجه کمی داشتند، خیلی کار بزرگی کردند و دل هواداران را شاد کردند. امیدوارم فصل جدید باتوجه به انتظاراتی که هست، مسئولان تیم و باشگاه بتوانند به رده خوبی برسند.
* فصل بعد شباب الاهلی هستی یا ممکنه تصمیم تازه بگیری؟
من قرارداد دارم و فصل بعد حتما اینجا هستم.
* در مورد بازی با سپاهان در پلی اف آسیا هم لطفا صحبت کن که باید بیای ایران و بازی جالبی میشه. بعدش هم ممکنه با استقلال و پرسپولیس بازی کنید.
من هم تازه فهمیدم که پلی آف با سپاهان بازی داریم. سپاهان تیم خیلی خوب و بزرگی است و یکی از تیمهای قدرتمند ایران است. کار سختی داریم اما باید ببینیم در آن روز چه اتفاقی رخ می‌دهد. به نظرم بازی جذابی خواهد بود و امیدوارم تیمی که لایقش است، به نتیجه برسد.

عصر کرد


* که تو الان توی 27 سالگی به مرز 60 بازی ملی رسیدی. فکر میکنی بتونی رکورد جواد نکونام رو بشکونی و بیشترین حضور توی جام جهانی رو داشته باشی؟
من همیشه با افتخار لباس تیم ملی را پوشیدم و به عشق مردم بازی کردم اما بقیه اش دست خداست. خودم خیلی به رکورد فکر نمیکنم اما دوست دارم تا وقتی مثمرثمر هستم به تیم ملی کمک کنم. باید ببینیم تا چه تایمی میتوانم بازی کنم و امیدوارم در این سالهای باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشم. نمیدانم اصلا چند بازی ملی دارم و فکر کنم حدود 70 تا باشد، البته چند بازی ملی حساب نشده ولی باور کنید دقیقش را نمیدانم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/846306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ملی‌پوش استقلال پیراهن یک تیم دیگر را پوشید!

ضربه دیبروینه روی غفلت دروازه بان اوکراین که تبدیل به گل نشد

گل اول رومانی به اسلواکی توسط رزوان مارین از روی نقطه پنالتی

موقعیت عالی گلزنی برای اوکراینی ها که مهاجم به توپ نرسید

شوت محکم دیبروینه در دستان دروازه بان اوکراین قرار گرفت

خیال یوفا راحت شد؛ اسلواکی اهل تبانی نیست!‏

ستاره سوئیس: برای بازی با ایتالیا احساساتی نمی‌شوم

دی فرانچسکو سرمربی جدید ونتزیا شد

آرمین سهرابیان: قراردادم را دو فصل دیگر تمدید کردم

اولین بازیکن استقلال تمدید کرد

گزارش زنده؛ رومانی 1-1 اسلواکی

سرلشکر سلامی: انتخابات باید به صحنه غلبه ملت ایران بر دشمنان تبدیل شود

زاکانی: در صحنه انتخابات خواهم ماند

در صحنه انتخابات خواهم ماند/ رهبر ما یار در میدان می‌خواهد

مسلما امنیت و آرامش ما با آرای زیاد مردم ممکن می‌شود

برداشت گندم در کردستان آغاز شد

مردم به شعارهای پوپولیستی توجه نکنند/قالیباف تحول‌گراست+فیلم

مصلحت نظام و جبهه انقلاب برای زاکانی بسیار مهم‌تر است + فیلم

اربعین شهدای پرواز در کردستان برگزار می‌شود

آبرسانی به 325 روستای کرمانشاه در دولت شهید رئیسی؛ هر سه روز یک روستا

راه‌اندازی چهار مرکز ملی آفرینش فناوری در ایران

جلیلی: آنهایی که می‌گفتند می‌رویم لبخند می‌زنیم مشکلات را حل می‌کنیم و تحریم را برمی‌داریم، خودشان تحریم شدند

جلیلی: آنهایی که می‌گفتند می‌رویم لبخند می‌زنیم مشکلات را حل می‌کنیم و تحریم را برمی‌داریم، خودشان تحریم شدند + فیلم

پوششی‌ترین کاندیداها، نجومی‌ترین وعده‌ها را دادند

استاندار: کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات است

مطالبه‌گری بعد از انتخاب رئیس‌جمهور حق مردم است

نیکزاد: قالیباف فردی امتحان پس داده است

قالیباف فردی امتحان پس داده است

ز چه با دشمن جانم شده ام دوست ندانم

پرچم ایران دست هواداران ژاپنی!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با سایپا قرارداد بست

افشاگری بعد از 3 دهه؛ مارادونا دوپینگ کرده بود!‏

ستاره استقلال راهی المپیک پاریس شد

پیام مرتضی پورعلی‌گنجی برای هواداران پرسپولیس بعد از تمدید قرارداد

واکنش خوب دروازبان اسلواکی روی شوت بازیکن رومانی

ضدحال کونته به پی‌اس‌جی؛ ستاره‌مان در ناپولی‌ می‌ماند

گزارش زنده؛ رومانی 0-0 اسلواکی

گزارش زنده؛ اوکراین 0-0 بلژیک

جای خالی یک زن در فدراسیون فوتبال احساس می‌شود!

راهبرد انتخاباتی سپاه چیست؟

اظهارات زاکانی در مورد ماندن در صحنه یا کنار کشیدن

زاکانی: در صحنه انتخابات خواهم ماند/رهبر ما یار در میدان می‌خواهد

مردم با بصیرت، فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد

بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی در دولت سیزدهم

سفر یک‌روزه استاندار کردستان به شهرستان قروه

ارتباطات مخرب را قطع کنیم

ال‌نینیو و افسانه‌های یورو 2008؛ اسپانیا قهرمانه!‏

جباری: هولدینگ می‌خواهد بازیکنان بزرگ جذب کند

جنجال در نشست اسکالونی؛ کی شماره‌ام رو بهت داده!‏

رونمایی از موشک عبدالکریم حسن در قطر!