سبز شدن در صحنه دوستیابی خوب است
اجتماعی
بزرگنمايي:
عصر کرد - چه کسی می دانست که بازیافت می تواند به عشق منجر شود؟ این روزها، آگاه بودن از محیط زیست فقط به معنای نجات سیاره نیست، بلکه ممکن است به شما کمک کند در بازی دوستیابی نیز امتیاز کسب کنید. چه استفاده از یک بطری آب قابل استفاده مجدد باشد و چه انتخاب یک ماشین الکتریکی، انتخاب های پایدار شما می تواند مزیتی پنهان به شما بدهد.
اما دقیقاً چگونه عادات سبز شما جذابیت عاشقانه شما را افزایش می دهد؟ بیایید علم پشت این موضوع را بررسی کنیم که چگونه سبز بودن ممکن است شما را به شریک مطلوب تری تبدیل کند.
قدرت سیگنال های طرفدار محیط زیست وقتی نوبت به قرار ملاقات می رسد، سیگنال هایی که از طریق اعمال خود ارسال می کنیم می تواند بسیار صحبت کند. رفتارهای طرفدار محیط زیست، مانند بازیافت یا انتخاب محصولات کم مصرف، ممکن است بیشتر از کمک به سیاره زمین باشد – آنها همچنین می توانند ویژگی هایی مانند مسئولیت پذیری، سخاوت و قابلیت اطمینان را منعکس کنند. این ویژگی ها نه تنها ممکن است تصویر دوستدار محیط زیست شما را تقویت کند، بلکه بر نحوه درک شرکای بالقوه شما نیز تأثیر می گذارد.
در یک مطالعه، Palomo-Vélez و همکاران (2021) بررسی کردند که چگونه رفتارهای دوستدار محیط زیست ممکن است بر ادراک سخاوت و قابل اعتماد بودن تأثیر بگذارد. به شرکتکنندگان مشخصات افرادی نشان داده شد که خریدهای سازگار با محیطزیست یا غیرپایدار انجام میدهند، مانند خرید کیسههای قابل استفاده مجدد یا انتخاب اقلام غیرقابل بازیافت. نتایج نشان داد که افرادی که درگیر حفاظت آشکار (اقدامات قابل مشاهده دوستدار محیط زیست) هستند، سخاوتمندتر و مسئولیت پذیرتر تلقی می شوند – ویژگی هایی که ممکن است نشان دهنده سرمایه گذاری در دیگران باشد، نه فقط در محیط. به نظر میرسد این رفتارهای سبز درک جذابیت عاشقانه کوتاهمدت و بلندمدت را تقویت میکنند، اگرچه به نظر میرسد که تأثیر قویتری بر کسانی که به دنبال روابط بلندمدت هستند دارند.
سبز شدن = سخاوتمند؟ آیا چیزی به سادگی بازیافت می تواند شما را سخاوتمندتر نشان دهد؟ طبق تحقیقات ممکن است. در مطالعه ای که توسط دیدوناتو و جاکوبیاک (2016) انجام شد، شرکت کنندگان غریبه هایی را که خریدهای دوستدار محیط زیست یا لوکس انجام می دادند، ارزیابی کردند. این آزمایش شامل سناریوهایی بود که در آن فرد مورد نظر یا یک ماشین یا ماشین ظرفشویی با انرژی کارآمد یا یک گزینه عجیب تر و کمتر پایدار خریداری می کرد. محققان همچنین هزینه این موارد را تغییر دادند تا بررسی کنند که آیا قیمت بر ادراک تأثیر می گذارد یا خیر.
یافتهها نشان میدهد که افرادی که انتخابهای دوستدار محیطزیست انجام میدهند از نظر ویژگیهایی مانند گرمی، شایستگی و شایستگی به عنوان شرکای بلندمدت رتبهبندی بالاتری داشتند. با این حال، در مقایسه با کسانی که خریدهای لوکس را انتخاب کرده بودند، از نظر فیزیکی برای روابط کوتاه مدت جذابیت کمتری داشتند. این نشان میدهد که اگرچه انتخابهای سبز ممکن است نشاندهنده قابلیت اطمینان و عمق باشند، اما ممکن است جذابیت فوری مشابه خریدهای مجللتر را نداشته باشند. با این حال، برای کسانی که به دنبال یک شریک متعهد هستند، پایداری می تواند یک مزیت باشد.
پایداری به عنوان یک استراتژی دوستیابی آیا مردم در رفتارهای سبز خود اغراق می کنند تا تأثیری رمانتیک داشته باشند؟ تحقیقات فارلی و بوگال (2021) نشان می دهد که آنها ممکن است. به شرکت کنندگان تصاویری از یک شریک بالقوه عاشقانه یا یک همسال غیر عاشقانه نشان داده شد، سپس از آنها خواسته شد تا گزارش دهند که چند بار رفتارهای دوستدار محیط زیست، مانند بازیافت یا خرید محصولات پایدار را انجام می دهند.
نتایج نشان داد که شرکتکنندگان تمایل داشتند رفتارهای سبز خود را زمانی که با یک چشمانداز عاشقانه معرفی میشوند اغراق کنند، اما در هنگام مشاهده یک همسال، نه. این یافته نشان می دهد که پایداری می تواند به عنوان یک سیگنال استراتژیک در تاریخ یابی عمل کند. به رخ کشیدن عادات خودآگاه زیست محیطی ممکن است ویژگی هایی مانند آینده نگری، نوع دوستی و تعهد را برجسته کند – ویژگی هایی که به ویژه هنگام جستجوی یک رابطه جدی جذاب هستند.
شخصیت سبز چه چیزی مردم را به سمت عادات دوستدار محیط زیست سوق می دهد؟ شخصیت ممکن است نقش داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که افرادی که تمایل زیادی به تجربه دارند – کسانی که کنجکاو، خلاق و برای ایدههای جدید باز هستند – احتمال بیشتری دارد که از شیوههای پایدار استقبال کنند. چنین افرادی تمایل به آگاهی بیشتر از مسائل زیست محیطی دارند و انگیزه لازم برای اقدام دارند. ویژگیهای دیگر، مانند وظیفهشناسی، موافق بودن، و صداقت و فروتنی نیز با رفتارهای طرفدار محیطزیست مرتبط است.
اگر شریک زندگی شما آنقدر سبز نباشد چه؟ اما چه اتفاقی میافتد اگر شما نسبت به محیط زیست آگاه باشید و شریک زندگیتان اینطور نباشد؟ تحقیقات نشان می دهد که این پویایی ممکن است متعادل شود. در مطالعه ای که توسط Cakanlar، Nikolova و Nenkov (2023) انجام شد، مشخص شد که افراد در روابط، کمبود رفتارهای دوستدار محیط زیست شریک زندگی خود را با اتخاذ شیوه های پایدارتر جبران می کنند.
روابط ضروری خوانده می شود
اگر شما نیمه سبزتر زوج هستید، اقدامات شما به طور بالقوه می تواند به شریک زندگی شما الهام بخشد تا در طول زمان عادات دوستدار محیط زیست را اتخاذ کند و پایداری را به ارزشی مشترک تبدیل کند که پیوند شما را تقویت می کند.
برای مجردها: پایداری به عنوان یک ویژگی برجسته اگر مجرد هستید و به دنبال ایجاد تأثیر ماندگار هستید، به نظر می رسد که پایداری را در آغوش بگیرید. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که رفتارهای آگاهانه از محیط زیست ویژگی هایی مانند سخاوت، مسئولیت پذیری و قابلیت اطمینان را نشان می دهد – که همه آنها در یک شریک بالقوه جذاب هستند. چه در اولین قرار ملاقات باشید و چه در حال ایجاد یک رابطه جدید باشید، نشان دادن اینکه به محیط زیست اهمیت می دهید نیز می تواند نشان دهد که به آینده خود و شریک زندگی خود اهمیت می دهید.
بنابراین، دفعه بعد که کیف قابل استفاده مجدد خود را به ارمغان می آورید یا تصمیمی دوستدار محیط زیست می گیرید، به یاد داشته باشید: شما فقط سیاره زمین را نجات نمی دهید، بلکه ممکن است زندگی دوستی خود را نیز نجات دهید. پس ادامه دهید و بازیافت کنید—هیچ وقت نمی دانید چه کسی تماشا می کند.
-
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴:۰۱
-
۷ بازديد
-
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/894237/