عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده مجلس: پیگیر بخشودگی جرایم تسهیلات زلزله غرب کرمانشاه هستیم اجتماعی و فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ، «فتح‌الله حسینی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از جانبازان 70 درصد سرپل ذهاب با تسلیت ایام ماه محرم با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: طبق وظایفی که بر عهده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هست مشکلات و مسائل مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه را پیگیری می کنم و در راستای پیگیری امور مردم تاکنون با 16 وزیر دیدار کرده‌ام.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم حوزه انتخابیه تخصیص آب سامانه گرمسیری به زمین های منطقه است که تا کنون 10 جلسه با مسوولان مختلف در این رابطه تشکیل شده و چند مسوول کشوری از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هم برای بررسی موضوع به حوزه انتخابیه سفر و بازدید میدانی داشته‌اند و ما تا احقاق حق مردم حوزه انتخابیه این کار را پیگیری خواهیم کرد.
سامانه گرمسیری یک طرح بسیار بزرگ آبی در حوزه کشاورزی در غرب کشور است که تاکنون 17 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه را زیر پوشش قرار داده است. بر اساس قرارداد این پروژه بزرگ آبی 23 هزار هکتار از زمین های استان کرمانشاه باید زیر پوشش طرح قرار گیرد که از دشت « ازگلِه » در شهرستان ثلاث باباجانی شروع‌شده و بعد از گذشتن از زمین های شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به زمین های کشاورزی شهرستان گیلان غرب رسیده و سپس از استان کرمانشاه خارج و وارد استان ایلام می‌شود.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در ادامه سخنانش از دیگر مشکلات شهرستان های غربی کرمانشاه را مربوط به حوزه راه‌های مواصلاتی ذکر کرد و افزود: برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های حوزه انتخابیه مشکلات بزرگی دارند و برخی از نقاط حادثه خیز به کشتارگاه مردم منطقه تبدیل شده که پیگیری راه ها به عنوان یکی مطالبه های مردمی از طریق وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است.
حسینی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز مردم حوزه انتخابیه مشکلاتی همچون پرداخت نشدن مطالبات گندمکاران بعد از حدود 2 ماه و همچنین عدم خرید محصولاتی همچون چغندر قند از کشاورزان منطقه را دارند که در این رابطه تذکرات جدی به مسوولان مربوطه داده شده و پیگیری های لازم انجام گرفته که بخشی از مشکلات رفع شده و پیگیری‌ها برای رفع کامل مشکلات کشاورزان ادامه خواهد داشت.

عصر کرد

وی با اشاره به عدم برخورداری مرزنشینان حوزه انتخابیه از مزایای مرزی با وجود مواهب و درآمدهای بالای مرزهای منطقه، گفت: تمام امور مردم را پیگیری می کنم تا مردم بتوانند به حق و حقوق خود برسند.
حسینی در ادامه خواستار تشکیل یک هیاتی از جانبازان برای انتقال مسائل و مشکلات این قشر شد که از این طریق مسایل و مشکلات منتقل و برای پیگیری آن ها در مرکز تسریع شود.
امام جمعه سرپل‌ذهاب نیز با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، امام حسین (ع) را کشتی نجات و چراغ هدایت دانست و گفت: یکی از ابعاد وجودی امام حسین (ع) همین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف بلند است.
حجت الاسلام سید «محمدعلی ساداتی» افزود : ما فرهنگ ایثار را از امام حسین (ع) آموخته ایم و شعار «هیهات من الذله» این امام همام است که ما را در برابر استکبار به برتری رسانده و استقامت و مقاومت در برابر ظلم را از تاسی بر سیدالشهدا یاد گرفته ایم.
وی در ادامه گفت: ملتی که اهل مبارزه با استکبار است و در مقابله با قدرت‌ها و ایادی ظلم و کفر تردید ندارد و برای استیفای حق خود کوتاه نمی‌آید این ملت اسارت ندارد و هرچه که بگذرد بزرگتر می‌شود و ما این عزتی را که در جهان داریم مدیون شهدا و جانبازان هستیم.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: تکریم جانبازان و ایثارگرانی که بر گردن همه ما حق دارند و عزت و اقتدار امروز کشور و آرامش و امنیت امروز جامعه ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی آنها است از این رو بر تک تک مسوولان واجب است که خانواده های بزرگ شهدا و ایثارگران را تکریم کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از90 هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس 803 شهید، 163 آزاده و 840 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و 17 و 500 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم 850 زن شهیده، 1550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر 10، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
استان‌ها کرمانشاه 0 نفر

عصر کرد

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/855163/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محل مصرف زکات به صورت شفاف به مردم اعلام شود

افزون بر 16 هزار نفر عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان کردستان هستند

استاندار کردستان: پرداخت مطالبات گندمکاران در دست پیگیری است

ریشه مَثَل دست مریزاد

خواندن حکایت شنیدنی از مولوی

مولوی خیلی به دل اهمیت می‌دهد

تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی

شهری زیبا از استاد شهریار

رجائیان: یامگا می‌خواست ثابت کند، می‌تواند بازی کند

محمد پاپی: در ضربات آخر بدشانس بودیم!

اسطوره‌های فوتبال هوس بازی بسکتبال کردند

سانتیاگو برنابئو به حراج گذاشته شد!

جریمه میلیاردی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

بارسلونا فورا روابطش با رئال را قطع کند

دیدار مریم آزمون با بچه های سرطانی

ضربه آزاد طلایی دیوید بکهام که انگلیس را به جام جهانی رساند

آرتتا: آرسنال از هاورتز یک مهاجم جدید ساخت

سایت AFC: ایران - ازبکستان نبردی جذاب برای صدرنشینی در گروه A

حاج‌کناری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان شد

دوری یک ماهه کنعانی‌زادگان از میادین

ایلان ماسک در صحنه تیراندازی کنار ترامپ ظاهر شد (+ عکس)

بهترین فیلم های شبیه جان ویک ؛ اکشن بی حد و مرز

برخورد هولناک پژو 206 با تیر | برق 4 دختر و پسر جوان کشته و مصدوم شدند + تصاویر صحنه تصادف

چشم تاریخ به گهواره موسی است هنوز

نظر کارشناسان مشهور داوری درخصوص صحنه های داوری بازی پرسپولیس - چادرملو

نظر کارشناسان مشهور داوری درخصوص صحنه های داوری بازی پرسپولیس

صحنه‌ای که از چشم دوربین‌ها دور ماند

نمایش وحدت ملی در «جمعه نصر»/کشورهای منطقه دربرابر جنایت صهیونیست‌ها سکوت نکنند

صحنه تلخ غرق شدن مردی که در حال صحبت با دخترش است

رونمایی از آلبوم «لحظه‌ای تا جنون»/ «لحظه‌ای تا جنون» بزودی روی صحنه اجرا می‌شود

:::آفتاب نو::: ارزیابی کارشناسان از داوری بازی پرسپولیس

بدترین خبر ممکن برای رئال مادرید؛ فصل برای ستاره به پایان رسید

پیام خوسلو به دنی کارواخال: ای کاش من به جای تو مصدوم شده‌بودم

«ناصدا» به تهیه‌کنندگی سارا بهرامی روی صحنه می‌رود

برگزاری کارگاه توانمندسازی نو معلمان شهرستان رباط‌کریم

پوستر «هر چی تو بگی؟!» منتشر شد

سارا بهرامی «ناصدا» را روی صحنه می‌برد

ماجرای «کودکان کاغذی» و «هر چی تو بگی» چیست؟

سارا بهرامی به تئاتر بازگشت

«علی رهبری» در استانبول روی صحنه می‌رود

آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (15 مهر 1403)

بیانیه رسمی رئال برای مصدومیت کارواخال و وینیسیوس

اکران «هر چی تو بگی!؟» در نصف جهان

پرشعجیب ایلان ماسک روی صحنه سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو

متاسفم کارواخال: بدشانس‌ترین بازیکن دنیا را دارم!

پرش عجیب ایلان ماسک روی صحنه سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو

«ناصدا» به تهیه کنندگی سارا بهرامی روی صحنه می‌رود

اتصال 17 واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز

400 پرونده طلاق توافقی در کردستان منجر به سازش شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد کردستان معرفی شد