عصر کرد
رادیو و تبیین شعار سال
پنجشنبه 28 فروردين 1404 - 13:14:19
عصر کرد - سرمایه‌گذاری به‌عنوان موتورمحرک تولید و تولید به‌عنوان موتور پیشرفت کشور ‌به پویایی چرخه اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی ومعیشت مردم منجر می‌شود. اجرای کامل و کارآمد این برنامه، نیازمند حرکت هماهنگ همه نهادها و سازمان‌ها،به‌خصوص رسانه‌هاست که درحوزه تولید گفتمان‌عمومی ومردمی‌سازی تولید وتبیین نقش مردم در سرمایه‌گذاری که ‌به پویایی چرخه اقتصاد کشور منجر خواهد شد نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارد.
رسانه‌ها در تبیین، تحقق اهداف و پیشبرد شعار سال دارای نقشی تسهیلگر و بی‌بدیل هستند. رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به‌موقع، جریان‌سازی، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به‌نفس ملی و فرهنگ‌سازی صحیح و مشارکت عمومی، می‌توانند انگیزه جمعی را در میان مردم برای حضور و مشارکت در تولید ایجاد کنند اما در بین این رسانه‌ها، رسانه گرم و تأثیر‌گذار رادیو چه نقشی می‌تواند در تحقق اهداف شعار سال داشته باشد؟ رادیو با شبکه‌های متعدد و مأموریت‌های متنوع همراه با جامعه مخاطبان متکثرخود، ظرفیت قدرتمندی در نهادینه‌سازی این مهم دارد.این رسانه از طریق برنامه‌های جذاب در ساختارهای متنوع تلاش می‌کند ایده‌ها و اهداف شعار سال را به جامعه مخاطبان خود در اقصی نقاط کشور برساند و به تقویت تعامل بین مردم و مسئولان بپردازد. 
نقش رادیو در اطلاع‌رسانی، گفتمان‌سازی حول مقوله سرمایه‌گذاری و تولید، مطالبه‌گری برای برچیدن موانع تولید از دستگاه‌های ذی‌ربط، ارائه تحلیل‌های جامع برای طرح مشکلات فعالان اقتصادی و بیان فرصت‌های پیش‌روی سرمایه‌گذاری در این حوزه، اشتیاق ملی برای سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. این رسانه می‌تواند در تسهیل نوسازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و بنگاه‌های نیمه‌فعال مطالبه‌گر باشد.همچنین بامعرفی موانع و مقررات دست‌و‌پاگیر تولید و سرمایه‌گذاری، تبیین فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری، الگوهای موفق شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع برتر ملی را به افکار عمومی و مخاطبان معرفی کند. 
علاوه براین، رادیو می‌تواند سکویی مناسب برای جهت‌دهی سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی حوزه‌های غیرمولد به بخش تولید باشد. رسانه گرم رادیو حتما پیشتاز مطالبه‌گری برای دریافت یارانه‌ تولید به مردم و صنایع، ترغیب مسئولان برای تزریق سرمایه برای تقویت تولید ملی و پرهیز دادن از هدررفت سرمایه‌های ملی در عرصه‌های سوداگری و هزینه‌های غیرضرور جاری کشور، نقشی مهم ایفا می‌کند. به همین منظور همه شبکه‌های رادیویی؛ ایران، تهران، فرهنگ، اقتصاد، ورزش، گفت‌وگو، جوان، نمایش، پیام، معارف، قرآن و... با ارائه روایت صحیح پیشرفت ایران اسلامی، ایجاد امید و انگیزه برای سرمایه‌گذاران و امیدآفرینی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و تشویق جامعه به حمایت از کالاهای ایرانی در ساخت تصویر ذهنی صحیح از ایران قوی نقش‌آفرین هستند. 
این شبکه‌ها مأموریت دارند تا با کمک نظام کارشناسی ــ نخبگانی کشور، حفره‌های هدررفت اقتصاد ملی را شناسایی کرده و با تبدیل شعار سال به یک مطالبه ملی برای رفع چالش‌های کشور، از ناترازی‌ها تا ارزش پول ملی، صادرات، تولید و اشتغال، برنامه راهبردی و کاربردی ارائه کند. درنهایت معتقدیم، اگرشعارسال دربخش‌های مختلف اقتصاد ملی اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات و... محقق شود، موج این تحول ‌به تقویت امنیت ملی می‌انجامد.اقتصاد قوی موجد دیپلماسی، سیاست، فرهنگ قوی و اقتدار ملی است. وقتی حرکت رسانه‌ملی در مسیر شفافیت، آگاهی و مشارکت است، تحقق آرمان‌ها و شعارها دست‌یافتنی‌تر خواهد بود. ان‌شاءالله.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/988272/رادیو-و-تبیین-شعار-سال
بستن   چاپ