رسیدگی به شکایات بهداشتی از طریق سامانه 190
شنبه 25 اسفند 1403 - 17:17:34
|
|
عصر کرد - - دکتر شاهویسی با بیان اینکه این سامانه زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت میکند، گفت: کارشناسان در این سامانه با حفظ محرمانگی اطلاعات تماس گیرندگان، به صورت شبانهروزی و در تمامی ایام هفته آماده ثبت و پیگیری شکایات بهداشتی هستند. رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 500 مورد شکایت در سامانه 190 ثبت شده است افزود: حدود 90 درصد این گزارشات صحت داشته و توسط بازرسین مرکز بهداشت سنندج اقدامات لازم برای بررسی این شکایات انجام شده است. بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان دکتر شاهویسی در خصوص اقدامات بازرسان مرکز بهداشت برای واحدهای صنفی متخلف اظهار کرد: در مرحله اول آموزش و باز آموزی متصدیان واحدی متخلف صنفی انجام میشود، و درصورت وجود نقصهای بحرانی، 24ساعت و نقصهای غیر بحرانی 2هفته به متخلفات صنفی برای رفع نواقص بهداشتی بهآنها مهلت داده میشود. وی افزود: درصورت عدم رفع نواقص بهداشتی این واحدهای صنفی، پرونده متخلفات به دادگاه ارجاع میشود یا طبق قانون ماده 13، بازرسین مرکز بهداشت سنندج واحدصنفی متخلف را پلمپ میکنند.. رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره بهاینکه در سال جاری ببشترین شکایت ثبت شده در سامانه 190 مربوط به سوپرمارکتها و نانواییها بودهاست گفت: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج بلافاصله نسبت به بررسی موضوع اقدام میکنند و نتایج رسیدگی به شکایات در سامانه ثبت میشود و شهروندان میتوانند با داشتن کد پیگیری از روند رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. دکتر شاهویسی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه 190 به اطلاع کارشناسان بهداشت محیط برسانند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.
http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/973089/رسیدگی-به-شکایات-بهداشتی-از-طریق-سامانه-190
|