عصر کرد
استفاده از فناوری‌های نوین برای ارتباط نزدیک‌تر و هوشمندانه‌تر با مردم
چهارشنبه 22 اسفند 1403 - 22:45:30
عصر کرد - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین رونمایی از پروژه‌های کوتاه‌مدت شرکت ملی پست، از تحولات چشمگیر در حوزه خدمات مشتریان و زیرساخت‌های پستی خبر داد و تأکید کرد که با استفاده از فناوری‌های نوین، ارتباط نزدیک‌تر و هوشمندانه‌تری با مردم ایجاد کرده‌ایم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، در این مراسم که عصر امروز (سه شنبه 21 اسفند ماه) در مرکز تجزیه مبادلات لشکر با حضور جمعی از معاونان وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد گفت: «امروز نگاه و رویکرد ما در افتتاح این پروژه‌ها، توسعه سطح دسترسی و خدمات امور مشتریان است تا بتوانیم ارتباط نزدیک‌تر، صمیمانه‌تر و هوشمندانه‌تری با مردم ایجاد کنیم.
»
وی افزود: «در دولت چهاردهم با همکاری و همدلی همه همکاران مجموعه شرکت ملی پست، تمرکز بر برنامه‌محوری و هوشمندسازی فرایندها و همچنین ارتقای معیشت همکاران شرکت ملی پست قرار گرفت. همکاران ما به‌عنوان صادق‌ترین و سخت‌کوش‌ترین افراد، با وجود شرایط سخت مالی، همواره از خود گذشتگی کرده‌اند تا خدمات مطلوبی ارائه دهند.»
تحول در خدمات مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی
احمدی با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی پست در حوزه امور مشتریان، اظهار کرد: « نظام جدیدی در پاسخگویی به مشتریان ایجاد کرده‌ایم. امروز می‌توانم با افتخار بگویم که شرکت ملی پست توسعه‌یافته‌ترین فضای استاندارد پاسخگویی را ایجاد کرده است. این تحول هم در ساختار فیزیکی و هم در توسعه نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی محقق شده است.»
وی ادامه داد: «با راه اندازی مرکز جدید تماس اطلاع‌رسانی به مردم تسهیل شده و سیستم‌های ما قادر به تحلیل شکایات، سوالات و مسائل مردم هستند. این تحلیل‌ها به ما کمک می‌کند تا خدمات خود را بهبود بخشیم. همچنین، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند «بله» و «ایتا»، دسترسی به خدمات پستی در لایه‌های الکترونیک، فراهم شده است.»
پروژه‌های زیرساختی و توسعه شبکه پستی
مدیرعامل شرکت ملی پست در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های زیرساختی اشاره کرد و گفت: «امروز 22 دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین به شبکه خطوط پستی اضافه شده‌اند که سرعت و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهند. همچنین، پروژه‌های سورتینگ در استان‌های همدان و کرمانشاه به‌زودی افتتاح خواهند شد و امیدواریم بتوانیم نظام هوشمندسازی تفکیک مرسولات را در تمام استان‌های کشور پیاده‌سازی کنیم.»
وی از توزیع 3 هزار گوشی هوشمند در مناطق روستایی خبر داد و افزود: «با این اقدام و با استفاده از نزدیک به 5 هزار نمایندگی روستایی شرکت ملی پست، توزیع محصولات در روستاها تسهیل خواهد شد. همچنین، با همکاری اتحادیه‌ها، شبکه هوشمند توزیع در روستاها راه‌اندازی شده که روزهای بهتری را برای اقتصاد دیجیتال در این مناطق رقم خواهد زد.»
لاکرهای هوشمند و تسهیل خدمات پستی
احمدی به همکاری شرکت ملی پست با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه لاکرهای هوشمند اشاره کرد و گفت: «با راه‌اندازی سرویس L2L ، ایران به جمع دومین کشورهای پیشرو در استفاده از صندوق‌های هوشمند پیوسته است. این سرویس در هشت نقطه از کشور و با بیش از 150 لاکر هوشمند راه‌اندازی شده و به مردم کمک می‌کند تا خدمات پستی را به‌صورت تسهیل‌شده‌تری دریافت کنند.»
وی در پایان با تشکر از همه دست‌اندرکاران و شرکای شرکت ملی پست، اظهار امیدواری کرد که با توسعه این پروژه‌ها، خدمات پستی در کشور هرچه بیشتر بهبود یابد و رضایت مردم جلب شود.
پست، رکن اساسی اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک
در ادامه این مراسم رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از زحمات خانواده پست، گفت: «نام پست برای هر ایرانی یادآور خاطرات خوب و خدمات ارزشمند است. پست همواره به‌عنوان یکی از ارکان مهم ارتباطی و اقتصادی در کشور نقش آفرینی کرده است.»
وی افزود: «با تحولات اخیر در حوزه کسب‌وکارها و صنایع، پست برای مدتی کوتاه کمرنگ شد، اما این خلا به سرعت جبران شد. امروز شاهدیم که پست در حوزه‌های مختلف خود را به‌روز کرده و به یکی از ارکان اصلی اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک تبدیل شده است.»
حمایت مجلس از برنامه‌های پست
علیزاده با بیان اینکه مجلس و کمیسیون صنایع آمادگی کامل برای حمایت از برنامه‌های شرکت ملی پست در تمامی حوزه‌ها را دارند، اظهار کرد: «توجه به معیشت و رفاه کارکنان پست بسیار مهم است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم. رضایتمندی مشتریان نیز از اولویت‌های اصلی است که خوشبختانه پست با به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.»
وی ادامه داد: «استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در خدمات پستی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این صنعت است. این تحولات نه‌تنها کیفیت خدمات را ارتقا می‌دهد، بلکه رضایت مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت.»
پست، پیش‌ران اقتصاد دیجیتال
رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر نقش پست در پیشبرد اقتصاد دیجیتال، گفت: «پست به‌عنوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد دیجیتال، نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تجاری کشور ایفا می‌کند. ما در مجلس از هر اقدامی که منجر به تقویت این نقش شود، حمایت خواهیم کرد.»
علیزاده در پایان با تشکر از مدیرعامل و کارکنان شرکت ملی پست، اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند، پست بتواند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از نهادهای پیشرو در حوزه خدمات‌رسانی و اقتصاد دیجیتال تثبیت کند.

http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/971808/استفاده-از-فناوری‌های-نوین-برای-ارتباط-نزدیک‌تر-و-هوشمندانه‌تر-با-مردم
بستن   چاپ