عصر کرد
گیم و انیمیشن منبع جدید درآمدی برای جوانان کرمانشاهی است
پنجشنبه 11 مرداد 1403 - 19:21:01
عصر کرد - روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز حداقل 10 شرکت با 70 متخصص در این حوزه فعالیت می کنند و بنا داریم با راه اندازی مرکز گیم و انیمیشن 50 نفر را در قالب 20 گروه سازمان دهی کنیم تا هر کدام بتوانند تیم تخصصی خود را تشکیل داده و در بازه زمانی 2 ساله بیش از 300 نفر از استان کرمانشاه در این حوزه فعالیت کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی مزیت این حوزه را اتصال به بازارهای بین المللی و کسب درآمد ارزی عنوان کرد و افزود: هرکدام از این افراد به مرور زمان و با انجام دادن پروژه های مختلف ارتقاء پیدا می کنند و محصولات و تولیدات خود را در بازارهای بین المللی به فروش می رسانند بطوریکه امروز برای تولید یک دقیقه انیمیشن حداقل 250 دلار دستمزد پرداخت می شود و جوانان با ارتقای کیفیت کار خود تا 10 برابر این مبلغ هم می توانند محصولاتشان را به فروش رسانند.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون شرکت های استان از کشورهای اروپایی و آمریکایی سفارش گیم و انیمیشن داشته و با آنها در ارتباط هستند، افزود : این بازار به شدت گسترده است و افرادی که در این حوزه دانش و مهارت کافی دارند دغدغه شغل ندارند و این در حالیست که بسیاری از فارغ تحصیلان دانشگاهی ما هم تمایل دارند در این حوزه ورود کرده و آموزش های لازم را ببینند.
آزادی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در این حوزه به مراتب کمتر از سایر حوزه ها است گفت: اگر در سایر بخش ها 2 میلیارد تومان برای ایجاد شغل نیاز است در حوزه گیم و انیمیشن با حدود 500 میلیون تومان میتوان شغل ایجاد کرد و در عین حال افرادی متخصص در این حوزه را تربیت کرد تا بتوانند با تولید محصول و ارائه به بازارهای جهانی سود قابل توجهی کسب کنند.
آموزش و پرورش و دانشگاه ها تغییرات فناوری در جهان را درک نکرده اند
این استاد دانشگاه ضمن نارضایتی از وضعیت راهبری و هدایت دانش آموزان در مدارس گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و دانشگاه ها تغییرات فناوری در جهان را درک نکرده اند درحالیکه شناخت و راهبری درست دانش آموزان و تمرکز روی حوزه های اشتغال زا که مزیت امروز جهان و حوزه فناوری است، باید یکی از اولویت های اصلی ما باشد.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تمایل بیش از حد دانش آموزان برای کنکور و ورود به دانشگاه را مصیبت بزرگی دانست و گفت: متاسفانه امسال 57 درصد دانش آموزان رشته تجربی به امید پزشک شدن در کنکور شرکت کردند درحالیکه چند وقت اخیر تیم 6 نفره که با ما همکاری می کرد سه نفرشان پزشک بودند؛ ظرفیت بالای حوزه آی تی و آی سی تی مسیر شغلی این افراد را تغییر داده و جذبشان کرده است و یا فردی که امروز در پارک کرمانشاه با مدرک دیپلم فعالیت می کند پیشنهاد استخدام دائم در شرکت ها نمی پذیرد و به صورت پروژه ای برای آنها کار می کند چراکه ماندن در یک شرکت بصورت دائمی برای او مقرون به صرفه اقتصادی نیست.
آزادی بر ترویج و آگاهی مردم و خانواده ها از ظرفیت حوزه آی تی تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری در بخش های مختلف برنامه های ترویجی خود را ادامه می دهد و این همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه ها آغاز شده است؛ از طرف دیگر می‌توانیم با متقاعد کردن معلمان، اساتید و والدین دانش آموزان گام مهم و موثری برای هدایتگری جوانان و نوجوانان استان در هدایت شغلی آنها برداریم.
وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروز زیست متفاوتی نسبت به بقیه افراد دارند گفت: حوزه هایی مانند گیم و انیمیشن با روحیات و خلق و خوی بچه های امروزی هم سازگاری بیشتری دارد چراکه آنها در چارچوب رایج امروزی نمی گنجند و به دنبال سبک زندگی مختص خود هستند و لذا باید تغییر رویکردهای نظام آموزشی را به کار گیریم تا از ظرفیت و علائق نوجوانان و جوانان نهایت بهره را ببریم.
به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکنون به 770 واحد فناور و شرکت دانش بنیان خدمات خود را ارائه داده است و هم اکنون 330 واحد فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک هستند که 93 شرکت از این تعداد درجه دانش بنیان دارند.
در مجموع 2 هزار و 700 نفر در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.
استان‌ها کرمانشاه 0 نفر

عصر کرد


http://www.Kurd-Online.ir/fa/News/865976/گیم-و-انیمیشن-منبع-جدید-درآمدی-برای-جوانان-کرمانشاهی-است
بستن   چاپ