عصر کرد

آخرين مطالب

کارگردان اصفهانی:«آقاجون»سمبل موفقیت من است؛«تئاتر» هنری آمیخته با عشق اجتماعی

کارگردان اصفهانی:«آقاجون»سمبل موفقیت من است؛«تئاتر» هنری آمیخته با عشق
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرنگار مهر، گروه استان‌ها: چشم‌های ماشی دم کرده‌اش را در چشم‌های من می‌چکاند، سرتا پا سیاه پوشیده، می‌خندند و دستی بر ریش‌های بلند جو و گندمی اش می‌کشد و می‌گوید: «ببخشید با کمی تأخیر رسیدم.» دست‌هایش را به هم گره می‌زند و در اتاق آبی مصاحبه می‌نشیند. قیژ قیژ صدای کاپشن مماس می‌شود با صندلی. پا روی پا می‌اندازد، دست‌هایش را در هم گره می‌کند و آماده می‌شود تا من سوالات ماسیده در ذهنم را بر زبان بیاورم.
بسیاری از مردم او را با شخصیت «آقاجون» می‌شناسند. عباس جلیل زاده، جوان 36 ساله‌ای است که 30 مهر 1367 متولد شده و تحصیلات دانشگاهی رشته الکتروتکنیک دارد و همچنین در رشته کارشناسی کارگردانی سینما تحصیل کرده. او دقایقی را با خبرنگار مهر به گفتگو نشسته تا از فراز و نشیب هنر تئاتر و بازیگری در اصفهان سخن گوید و ما را به صحنه نمایش‌هایی که با جان و دل و به سختی اجرا کرده، ببرد.
از او درباره چرایی علاقه‌اش به تئاتر و هنر پرسیدیم: «همه چیز از بچگی آغاز شد با همان حس و حال کودکی، مادرم شاغل بود، من مهد کودک می‌رفتم و از همان ابتدای طفولیت در فضای بسیار فرهنگی بزرگ شدم. از بچگی که همه عاشق شغل‌های خلبانی، دکتری و معلمی بودند من دوست داشتم هنرپیشه شوم و می‌توان گفت تماشای بسیار برنامه‌های کودک و هم‌ذات‌پنداری من با کاراکترها عامل اصلی ایجاد این علاقه بود.»

عصر کرد

تئاتر دانش آموزی اولین صحنه ورود جلیل‌زاده به صحنه واقعی تئاتر بود، او در این باره اظهار می‌کند: «سوم راهنمایی بودم که برای تئاتری که برای جشنواره دانش‌آموزی آماده می‌شد، تست دادم و از بین ٥٠ نفر برای بازی پذیرفته شدم و کار من از همین تئاتر و در سال 1383 آغاز شد، در آن دوران فقط تمرین می‌رفتم و آموزش می‌دیدم و از سال 1385 به صورت حرفه‌ای تئاتر را آغاز کردم.»
این بازیگر تئاتر که بر این باور است عدم مخالفت پدر و مادرش برای ورود به تئاتر در واقع تشویقی برای ادامه مسیرش بوده، ابراز می‌کند: «هر چند خانواده‌ام مرا در انتخاب‌هایم آزاد گذاشته‌اند اما من سال‌های زیادی را با دستمزد بسیار ناچیز بازی کردم، در سن 25 سالگی اولین اخطار را از خانواده‌ام در خصوص درآمد گرفتم اما باز هم ادامه دادم و امیدوار به آینده بودم.»
کارگردانی تئاتر از دیگر فعالیت‌های جلیل‌زاده در کارنامه کاری‌اش است، او در این باره می‌گوید: «کارگردانی برای من یک چالش بزرگ و بسیار جدی بوده و به نظرم بسیار سنگین و با مسئولیت است، چه برای تئاتر و چه برای تلویزیون و سینما، الان که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم من بعد از جایی در حرفه بازیگری، بسیار دغدغه کارگردانی داشتم تا حدی که در کارهایی که بازی می‌کردم همیشه ایده‌های خودم را فراتر از یک بازیگر به کارگردان می‌دادم، البته به عنوان پیشنهاد گاهی تأیید و گاهی هم رد می‌شد، اما برایم جذاب بود تا جایی که باعث شد من در رشته کارگردانی تحصیلاتم را ادامه دهم و جدی تر دنبال کنم. امروز نیز هر بار کتاب می‌خوانم و یا می‌نویسم و یا حتی داستانی را می‌شنوم بی اختیار در ذهنم تصویرسازی می‌کنم و این همیشه برایم جذاب است و ممکن است مدت‌ها درگیر خلق موقعیت‌های مختلف در ذهنم نسبت به یک موضوع باشم.»

عصر کرد

او در خصوص تجربه کارگردانی‌اش نیز می‌گوید: «از سال ١٣٩٢ دو نمایش کودک به نام «یه آسمون آبی» که نویسنده‌اش هم خودم بودم و «گربه‌های محله قانزاریا» را کارگردانی کرده ام و بعد از آن با نوشتن نمایشنام ه‌های خیابانی «محمود و محبوبه» و «کمکم کن» و کارگردانی این نمایش‌ها رکورد بیشترین اجرای نمایش خیابانی در یک ماه را به نام خودم و گروهم در آن سال‌ها ثبت کردم و پس از آن با یک کار کمدی با نام «پنجه طلا» فضای کمدی آن سال‌ها را تجربه کردم که با حدود یکصد اجرا در سال ١٣٩٧ در شهر اصفهان آن پروژه را هم به سر انجام رساندم».
این کارگردان تئاتر ادامه می‌دهد: «سال بعد هم یک نمایش با نام «کی داده کی گرفته» را کارگردانی کردم که متأسفانه همزمان شد با آمدن ویروس کرونا و نتوانستم آن کار را روی صحنه ببرم و با آمدن کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش به سمت کارگردانی تصویر رفتم و شروع به ساختن کارهای تلویزیونی ومجازی کردم، در واقع کرونا باعث شد که من به عنوان کارگردان پشت مانیتور نشستم و تصویر را تجربه کردم و از معروف‌ترین کارهایم در این فضا «ماجراهای آقاجون» بود که به سفارش تلویزیون یک سال هر هفته پخش می‌شد.
او درباره شخصیت «آقا جون» می‌گوید: «آقاجون برای من فقط یک شخصیت نمایشی یا تیپ نیست، برای من سال‌ها تلاش و تجربه و در مجموع برای من در زندگی هنری‌ام یک سمبل موفقیت است.»
جلیل زاده تئاتر را هنری آمیخته با عشق توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: «هنر تئاتر از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که می‌تواند به تمام ابعاد جامعه بپردازد و دغدغه‌ها، مطالبات و ظرفیت‌های مردم این سرزمین را به مسئولان یادآوری کند.»
کد خبر 6428800

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/982766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

ژست بامزه بهرام افشاری و هومن حاجی عبداللهی در پشت صحنه پایتخت + عکس جدید

تبدیل قوانین کشور به 54 قانون جامع / باید پیگیری ها و نظارت ها بیشتر شود

مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، بهره‌وری و اشتغالزایی را افزایش می‌دهد

پشت صحنه دیده نشده از سکانس حمله خرس در سریال پایتخت 7 + فیلم

عکس جنجالی از بدلکاران نقی و بهتاش در حمله خرس پایتخت 7

از صحنه پایتخت تا آسمان و خیابان؛ زندگی پرماجرای بازیگر نقش «سارا» در دنیای واقعی

شب خاص پایتختی‌ها در برج میلاد؛ تنها یک مانع تا ساخت فصل 8

ساره جوانمردی: خوشحالم که 2 جایزه کسب کردم + فیلم

تجارت و اقتصاد جهانی امسال،سال سختی را خواهد داشت

سیو دیدنی زومر مانع از گل تساوی بخش بایرن مونیخ شد

حاشیه‌ تازه از پشت صحنه پایتخت: عکس صمیمی بهرام افشاری و سنا حسینی خبرساز شد!

اتفاق جنجالی برنابئو: درگیری کارواخال و ساکا (عکس)

پشت‌ صحنه ورود خرس سریال پایتخت به کمپر ارسطو + فیلم

عکس | بوسه رامین رضاییان در شبی که منجی استقلال شد

صفحات زمین حافظه دارند

گل اول رئال مادرید توسط وینیسیوس در دقیقه 67

فرصت سوزی اولیس در مقابل دروازه اینتر

ورود مهدی طارمی به زمین در دقیقه 81

گل دوم بایرن مونیخ توسط دایر در دقیقه 78

علیزاده: استقلالی ها از تک امتیازی که گرفتند خوشحال بودند

عالمی: ان‌شاءالله مدیران استقلال با رضاییان صحبت می کنند

پنالتی آرسنال کاملا واضح بود

چراغ سبز کردستان به سرمایه‌گذاران حوزه آب؛چشم‌انداز توسعه با منابع آبی

نهایی شدن وضعیت خوابگاه دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

شوت خطرناک چالهان‌اوغلو؛ اینتر 0-0 بایرن مونیخ

موقعیت عالی برای باواریایی‌ها؛ اینتر 0-0 بایرن مونیخ

کورتوا رئال رو در بازی نگه میداره! رئال مادرید 0-0 آرسنال

درگیری کارواخال و ساکا در ورودی تونل بین دو نیمه

گل اول بایرن مونیخ توسط هری کین در دقیقه 52

صحنه جالب؛ درگیری زوج خط میانی تیم ملی انگلیس در جریان دیدار رئال و آرسنال

گل اول اینتر توسط لائوتارو مارتینز در دقیقه 58

گل دوم اینتر توسط پاوارد در دقیقه 61

گل اول آرسنال توسط ساکا در دقیقه 71

صحنه مشکوک پنالتی برای رئال مادرید توسط var رد شد

خادمان و مروجان کتاب الهی در کامیاران تجلیل شدند

بیش از 46 هزار مادر باردار و کودک شیرخوار کردستانی زیر چتر حمایتی وزارت کار قرار گرفتند

آب منطقه‌ای کردستان فرصت‌های سرمایه گذاری در محدوده منابع آبی را احصاء کند

تصاویر؛ برف بهاری در کردستان

رشد 21.8 درصدی ترانزیت ورودی به مرزهای کرمانشاه

ضرورت عبور از نظریات پولی نئوکلاسیک‌ها با نظریات پولی مدرن

70 درصد اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است

اقتصاد چین، آمریکا را غافلگیر کرد

استقبال معاون استاندار از ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در کردستان

در اشعار قدیم پهلوانی چگونه تعریف شده است؟

آواز خوانی چند بیت از اشعار حافظ توسط صادق شیخ زاده

برای آخرین بازی‌ها برای لیورپول؛ آرنولد برگشت!

پزشکیان: مراسم ورزشی امروز خیلی قابل قدردانی بود

مومنی: اخلاق سرلوحه زندگی من است

پوستکوگلو: اهمیتی نمی‌دهم اگر اخراج شوم!