سرانه فضای آموزشی در تمام مناطق کرمانشاه یکسان شود
سیاسی
بزرگنمايي:
عصر کرد - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی باید در تمام نقاط استان یکسان باشد که عدالت آموزشی برقرار شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، ضرغام پرنیان در آیین گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرستانهای مختلف باید به صورت یکسان از فضاهای آموزشی برخوردار شوند و استانداری میتواند در صورت لزوم به این موضوع ورود کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی عنوان کرد: چنانچه فضای آموزشی در برخی شهرستانها به صورت پلکانی و در برخی به صورت قطرهای افزایش یابد عین بیعدالتی است.
استاندار کرمانشاه گفت: در صورت لزوم روند توسعه در شهرستانهای دیگر باید متوقف شود که شهرستانهای کم برخوردار با آنها یکسان و عدالت برقرار شود و این موضوع در برنامهریزی 1404 باید ویرایش شود.
حبیبی بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه با وفاق و همدلی در حال پیشرفت است.
وی عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت محور توسعه و پیشرفت کشورها است و به هر میزان به آن توجه شود نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود و این یک شاخصه مهم برای تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگی در راستای تعلیم و تربیت انجام شده اما با انتظارات مقام معظم رهبری هنوز فاصله وجود دارد و باید با سند تحول بنیادین جبران شود.
پرنیان افزود: سند تحول بنیادین که در دولت یازدهم تصویب شد نقشه راهی برای اقدامات آینده است و در دولت چهاردهم نیز روی آن تمرکز شده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از هشت سال جنگ دو رئیس جمهور به نظام تعلیم و تربیت نگاه ویژه داشتند بیان کرد: نخستین رئیس جمهور، شهید رئیسی بود که سند تحول بنیادین در دولت ایشان مصوب و اجرا شد.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اقدام دیگر شهید رئیسی اجرای طرح رتبهبندی بود که در دولت چهاردهم نیز در حال ویرایش است؛ بنابراین رئیس جمهور پزشکیان دومین رئیس جمهوری است که به نظام تعلیم و تربیت به صورت ویژه توجه داشته است.
پرنیان با اشاره به اینکه همه دستگاهها موظف به حمایت از نظام تعلیم و تربیت هستند زیرا برای مردم است افزود: بودجه دولتی در جمعآوری مدارس کانکسی و سنگی نقش ندارد و استانداران باید از تمام امکانات لجستیکی خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: برای جمعآوری این مدارس کارخانهها در راستی مسئولیت اجتماعی، خیران و سازمانهای مردم نهاد باید همکاری کنند و گفتمان عمومی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شود.
انتهای پیام/
-
شنبه ۲۹ دي ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰:۱۶
-
۳ بازديد
-
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/950531/