عصر کرد

آخرين مطالب

ظرفیت‌های توسعه گردشگری هوایی در کردستان اقتصادی

ظرفیت‌های توسعه گردشگری هوایی در کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خلبان آریان علاقبند اظهار داشت: گردشگری هوایی در کردستان یکی از پتانسیل‌های گردشگری منحصربه‌فرد این منطقه است که با توجه به چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، کوه‌ها و دره‌های سرسبز و آب و هوای مطبوع، می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.
یادداشت 
«خلبان آریان علاقبند» مشاور توسعه گردشگری هوایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان
گردشگری هوایی در کردستان یکی از پتانسیل‌های گردشگری منحصربه‌فرد این منطقه است که با توجه به چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، کوه‌ها و دره‌های سرسبز و آب و هوای مطبوع، می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.
این نوع گردشگری شامل فعالیت‌هایی همچون پاراگلایدینگ، پاراموتور، بالون‌سواری و پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک می‌شود.
از جمله جاذبه‌های گردشگری کردستان که برای این نوع فعالیت‌ها مناسب است، کوه‌های زاگرس، دریاچه‌های کوهستانی مانند دریاچه زریوار و دشت‌های زیبا در اطراف شهرهای مختلف کردستان است. این مناطق نه تنها برای پروازهای تفریحی جذاب هستند، بلکه برای کسانی که به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیز در ارتفاعات هستند، بسیار مناسب‌اند.
گردشگری هوایی با ارائه تجربیات هیجان‌انگیز و دیدنی از چشم‌اندازهای طبیعی، می‌تواند گردشگران بیشتری را به کردستان جذب کند و موجب رونق صنعت گردشگری منطقه شود. رشد گردشگری هوایی به توسعه زیرساخت‌های مربوطه (مانند فرودگاه‌های کوچک، خدمات پروازی، آموزشگاه‌های خلبانی و...) و اشتغال‌زایی کمک می‌کند. همچنین افزایش توریست‌ها باعث رشد کسب‌وکارهای محلی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی می‌شود.
با گسترش ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدینگ و پروازهای تفریحی، فرهنگ ورزش‌های مهیج و ماجراجویی در منطقه ترویج می‌شود. این نوع ورزش‌ها می‌تواند افراد بیشتری را به شرکت در فعالیت‌های ورزشی و ماجراجویانه ترغیب کند. پروازهای تفریحی، به ویژه در مناطقی که طبیعت بکر دارند، می‌تواند به عنوان نوعی از گردشگری پایدار مطرح شود که حداقل تاثیر منفی را بر محیط زیست می‌گذارد. در عین حال این نوع گردشگری توجه گردشگران را به حفاظت از طبیعت جلب می‌کند.
نیازمندی‌های توسعه گردشگری هوایی
1: ساخت یا بهبود زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه‌های کوچک برای هواپیماهای سبک و تفریحی و همچنین باندهای پروازی مناسب برای پاراگلایدینگ و پاراموتور ضروری است.
2: فراهم کردن تجهیزات ایمنی و پشتیبانی، از جمله برج‌های کنترل پرواز، خدمات امداد هوایی و سیستم‌های ناوبری پیشرفته، برای ایمنی پروازها بسیار حیاتی است
3: ایجاد مراکز آموزش حرفه‌ای برای آموزش خلبانی هواپیماهای سبک و ورزش‌های هوایی (مانند پاراگلایدینگ و پاراموتور) به منظور تربیت خلبانان و افراد متخصص در این حوزه ضروری است.
4: تربیت نیروهای فنی و متخصص در زمینه‌های ایمنی و کنترل پرواز، مدیریت پروازها، و خدمات گردشگری هوایی به منظور ارائه خدمات حرفه‌ای به گردشگران اهمیت دارد.
5: برگزاری مسابقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی در زمینه ورزش‌های هوایی (مانند جشنواره‌های پاراگلایدینگ) می‌تواند توجه بیشتری به منطقه جذب کند و شهرت آن را در این حوزه افزایش دهد.
6: ایجاد ارتباط با آژانس‌های گردشگری و تورهای هوایی در سطح جهانی برای جذب گردشگران بین‌المللی. این همکاری‌ها می‌تواند به برگزاری تورهای هوایی چند روزه و بسته‌های گردشگری منجر شود.
7: دولت می‌تواند با تصویب قوانین حمایتی برای توسعه گردشگری هوایی، مجوزهای لازم را برای پروازهای تفریحی آسان‌تر صادر کند و امنیت حقوقی سرمایه‌گذاران را تضمین نماید.
8: حمایت‌های مالی و اعطای وام به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه شرکت‌های خدمات گردشگری هوایی می‌تواند روند رشد این صنعت را تسریع کند.
9: توسعه اپلیکیشن‌های موبایل برای رزرو پروازهای تفریحی و اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های پروازی، شرایط جوی، و تورهای هوایی می‌تواند تجربه گردشگران را بهبود بخشد و دسترسی به خدمات را آسان‌تر کند.
10: ساخت هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کمپ‌های گردشگری در نزدیکی مناطق پروازی باعث می‌شود تا گردشگران تجربه کاملی از طبیعت و تفریحات هوایی داشته باشند.
11: خدماتی مانند حمل‌ونقل محلی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی و صنایع دستی می‌تواند تجربه کلی گردشگران را ارتقا دهد و ارزش اقتصادی گردشگری را افزایش دهد.
12: بهبود جاده‌ها، گسترش خطوط ریلی و افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی به شهرهای نزدیک مناطق پروازی، مانند سنندج و مریوان، می‌تواند دسترسی گردشگران به این مناطق را تسهیل کند.
13: برنامه‌ریزی برای ایجاد مسیرهای پروازی جدید با هواپیماهای سبک برای اتصال مناطق گردشگری مختلف کردستان به سایر مناطق ایران و حتی کشورهای همسایه، به رشد گردشگری هوایی کمک می‌کند.
14: پروازهای هوایی می‌توانند به معرفی میراث فرهنگی و تاریخی مناطق مختلف کردستان کمک کنند. برای مثال، پرواز بر فراز بناهای تاریخی، روستاهای باستانی و سایت‌های فرهنگی می‌تواند به جذب گردشگرانی که به تاریخ و فرهنگ علاقه‌مند هستند کمک کند.
توسعه گردشگری ماجراجویانه: با ترکیب گردشگری هوایی و سایر فعالیت‌های ماجراجویانه مانند کوهنوردی، قایق‌سواری و اسکی، می‌توان تجربه‌های جذاب‌تری برای گردشگران فراهم کرد و به تقویت اقتصاد گردشگری منطقه کمک کرد.
اجرای تمامی این اقدامات، به‌ویژه با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی، می‌تواند به رشد پایدار گردشگری هوایی در کردستان و دیگر مناطق ایران کمک کند و این صنعت را به یکی از عوامل کلیدی توسعه اقتصادی و فرهنگی تبدیل کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/907951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همتی، وزیر اقتصاد: پیگیر تعلیق اقدام تقابلی «اف‌.ای‌.تی‌.اف» براساس منافع ملی هستیم

سمیعی: با موسیمانه به دنبال سلسله قهرمانی هستیم

آیا رضائیان تمام مبلغ قراردادش را دریافت کرده است؟

سمیعی: وضعیت مصدومیت رضائیان مشخص نیست

سمیعی: استقلال با قوانین من‌درآوردی رفت دسته‌ 3

دستیاران ایرانی موسیمانه چه کسانی هستند؟

سمیعی: موسیمانه اعلام کند مهاجم را رونمایی می‌کنم

کارشناسی داوری دیدار شمس آذر - خیبر خرم آباد

میثاقی به سمیعی: ما دعوا کردیم، درویش محروم شد

سمیعی: می‌خواهیم مانند دوران قلعه‌نویی باشیم

کارشناسی داوری سپاهان - آلومینیوم اراک

صحبت های سمیعی مدیرعامل استقلال درباره روند انتخاب موسیمانه

فرشید سمیعی: موسیمانه در حال بررسی چندین مهاجم است ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده

فرشید سمیعی: افرادی را اطراف استقلال داریم که به من گفته‌اند...

فرشید سمیعی: برخلاف استقلال، پیشکسوتان پرسپولیس یا ساکت هستند یا حامی

فرشید سمیعی: اگر موسیمانه اجازه دهد، روانشناس به تیم اضافه می‌کنم

فرشید سمیعی: باشگاه استقلال با 1000 میلیارد بدهی واگذار شد که البته از آن مطلع بودیم

«مجتبی جباری» معاون ورزشی استقلال می‌شود؟

کارشناسی داوری بازی استقلال خوزستان - پرسپولیس

محمدحسین میثاقی: مبلغ کل خارجی‌های استقلال خوزستان روی هم 600 هزار دلار است

سمیعی مدیرعامل استقلال: اینکه می گویند مربی بدنساز نداشتیم دروغ است

سمیعی مدیرعامل استقلال: از هواداران استقلال عذرخواهی می کنم

چرا نکونام پیش از آغاز فصل از استقلال جدا نشد؟

فال انبیا سه شنبه 15 آبان ماه 1403

در ستایش ساکنین خانه‌ی بی سقف، نیمکت کنار زمین

مربی مس شهربابک: شایسته برد بودیم

بیاتلو: برنامه امسال ما صعود نیست

آنالیز بازی استقلال - تراکتور

خروج رامین رضاییان از ورزشگاه با درد و دست بسته

کارشناسی داوری دیدار ملوان - هوادار

صحبت‌های نیک‌نفس پس از شکست مقابل الهلال

برناردو سیلوا: سیتی جای بهانه آوردن نیست

رسول‌زاده: جایگاه‌ها در استقلال گم شده است

کارشناسی داوری استقلال - تراکتور

برگزاری اختتامیه سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی

جواب پازل بازی میجر امروز سه شنبه 15 آبان 1403

مروری بر هفته 10 لیگ برتر ایران

صحبتهای شکوری درباره عملکرد سرخابی در لیگ نخبگان

انتخاب بهترین بازیکن بازی استقلال کار سختی نبود

کارشناسی داوری چادرملو اردکان - ذوب آهن

کنایه میثاقی به مکالمه رامین و روزبه در دیدار با تراکتور

مجتبی جباری در یک‌قدمی استقلال!

علیرضا جهانبخش صاحب تیم شد

گردنه ته ته در مسیر پاوه به مریوان به صورت موقت بسته شد

ترویج اقامه نماز اولویت آموزش و پرورش است

آخرین وضعیت کاپیتان تیم ملی ایران؛ علیرضا جهانبخش صاحب تیم شد

جدول رده‌بندی لیگ نخبگان در غرب آسیا

خلاصه بازی الهلال 3 - استقلال 0

جشن بازیکنان صنعت‌نفت با هواداران بعد صعود

پپ: فقط یک بازی باختیم، شلوغش نکنید!