عصر کرد

آخرين مطالب

از جدیدترین تئاتر سیما تیرانداز تا خبرهایی از «یوز» و حرکت خاص یک زوج اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - در این باکس خبری مروری می‌کنیم بر مهم‌ترین خبرهای ارسالی سینما و تئاتر که ذر تاریخ 7 آبان ماه مخابره شده است.
به گزارش ایسنا، سیما تیرانداز بعد از حدود یکسال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش «جیمی جامپ» به نویسندگی صالح علوی‌زاده را آبان ماه امسال روی صحنه می‌آورد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تهیه‌کنندگی نمایش «جیمی جامپ» برعهده صهبا خلدبرین است.
سیما تیرانداز تاکنون نمایش‌های‌ «رومئو و ژولیت»، «بوتولیسم»، «راپسودی»، «سه روایت از یک زندگی» و… را به‌عنوان کارگردان روی صحنه برده است.
در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: «تا چند سال پیش، این که یه دختری رو تو استادیوم ببینی رویا بود اما الان قراره به عنوان جیمی جامپ ببینیش…»
بازیگران، دیگر عوامل، محل اجرا و زمان بلیت‌فروشی این اثر نمایشی به‌زودی اعلام می‌شود.
انیمیشن «یوز» در راه است/ 1404 منتظرش باشید
اولین ویدیو از انیمیشن سینمایی «یوز» محصول مرکز انیمیشن سوره منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه، نخستین تصاویر از انیمیشن سینمایی «یوز» به نویسندگی و کارگردانی رضا ارژنگی و تهیه‌کنندگی احسان کاوه جدیدترین محصول مرکز انیمیشن سوره همزمان با ٢٨ اکتبر، روز جهانی انیمیشن منتشر شد.
انیمیشن سینمایی «یوز» که چالش‌های یک یوز را برای بازگشت به اصالت خود به تصویر می‌کشد؛ در فضای ماجراجویانه و کمدی با تکنیک سه بعدی ساخته می‌شود و همزمان از اولین ویدیو این اثر رونمایی شد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این انیمیشن سینمایی در سال 1404 در سینماهای سراسر کشور اکران شود.
زوج جوان هزینه عروسی‌شان را صرف دعوت از کودکان کار به تئاتر کردند
یک زوج خیر هزینه عروسی‌شان را صرف دعوت از کودکان کار برای تماشای نمایش «آهای کوزه کجا کجا!؟ در تالار هنر کردند.
به گزارش دفتر رسانه اداره کل هنرهای نمایشی، عروس و داماد هنردوست با مهمان کردن صد کودک کار برای دیدن نمایش «آهای کوزه، کجا کجا؟!» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی یکشنبه 6 آبان ساعت 19 در تالار هنر، آغاز زندگی‌شأن را جشن گرفتند.
این زوج هنردوست تصمیم گرفتند نزدیک به 100 نفر از این کودکان را به تماشای نمایش دعوت کنند تا به‌صورت اختصاصی تماشاگر نمایش «آهای کوزه کجا کجا!؟» باشند.
همچنین این زوج، انگیزه خود از این کار را ایجاد فضای ذهنی سالم برای این کودکان و تماشای نمایش را ابزاری برای ایجاد لحظات سالم و فرهنگی دانستند.
در این نمایش که مناسب کودکان بالای 4 سال است محسن صفری، ملیحه مقیمی اسفندآبادی، حمید فضل ا...، علیرضا تاجیک، سمیه سلمانی، سما مقیمی، فاطمه تقی‌نژاد، محمد رضا مقیمی، سوگند عرب کوهسار، ستایش دهقان زاده به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش «آهای کوزه کجا کجا؟!» در دپارتمان گروه فرهنگی و هنری تئاتر خاک تهیه شده است و سرمایه گذاران آن محسن صفری و مهدی مقیمی هستند.
سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: شاعر: محسن صفری, دستیاران کارگردان: ملیحه مقیمی و محسن صفری, آهنگساز: رامین عبدالهی، طراح صحنه: سمیه سلمانی، ساخت دکور: قاسم انصاری شاد، ابوذر کریمی، فرزانه غیاثی، ریحانه قوامی، طراح لباس: سما مقیمی، دوخت لباس: زهرا زارع‌زاده، صوفیا صیدی، طراح و ساخت عروسک: علیرضا حسین پور، طراح گریم: حسین تبریزی، طراح نور:حسین اکبری، طراح پوستر و بروشور: منصوره کریمی، دستیار صدا و نور: مریم صادقی، ساخت تیزر: سمانه جوشقانی، مدیر صحنه: محمدرضا مقیمی، دستیار صحنه: فاطمه تقی‌نژاد، منشی صحنه: ستایش دهقان‌زاده و سوگند عرب کوهسار، عکاس: فائزه مقیمی، روابط عمومی: گروه تئاتر کودک ببین، ریحانه مطهری، روژین ستاری، روشنک کریمی.
در خلاصه این نمایش آمده است: «پسر بچه ای کوزه‌گر، در حجره‌ پدرش مشغول بازی و سرگرمی است. او هر چیزی را می بیند، دوست دارد که آن را داشته باشد در صورتی که از آن وسیله در خانه مشابه اش را دارد. این رفتارش باعث شده اهل بازار از دستش عاصی باشند. هر روز پسر بچه اسباب‌بازی و وسایل دیگران را با کشمش از آنها می‌گیرد و به حجره می‌آورد و ...»
نمایش «آهای کوزه کجا کجا؟!» تا نیمه آبان هر روز به جز شنبه‌ها در تالار هنر به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، ورزنده روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان می توانند از طریق سایت‌های تیوال و گیشه‌تئاتر اقدام به تهیه بلیت کنند.
نشست «چالش‌های نمایش‌نامه‌نویسی در تئاتر امروز» با حضور آرش عباسی، ساناز بیان و پیام‌ لاریان روز شنبه 12 آبان در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر، نشست «چالش‌های نمایش‌نامه‌نویسی در تئاتر امروز» توسط تماشاخانه‌ی ایران‌شهر و با حضور آرش عباسی، ساناز بیان و پیام لاریان شنبه 12 آبان ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریانِ این تماشاخانه برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ رایگان‌ بلیت‌های این نشست به سایت تیوال مراجعه کنند.
گفتنی است پیش از این نیز رویداد «17 دقیقه صحنه‌ی خالی»، و نشست‌های «شبیه‌خوانی الگویی برای پرفورمنس‌های معاصر»، «نمایش‌های ایرانی و معاصر بودن»، «تجربه‌ی مواجهه‌ با نمایش‌ تاری» ، «دراماتورژی متن و مواجهه‌ با عناصر اجرا» ، «تئاتر و آموزش؛ با محوریت تجربه‌ی‌ اجرا» ، «طراحی صحنه‌ و لباس در تئاتر ایران» و «نقش بازی‌گر در تئاتر حرفه‌ای امروز» در برنامه‌ شنبه‌های تماشاخانه‌ ایران‌شهر برگزار شده است.

عصر کرد

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر سودای عشق تهران مشخص شدند
داوران بخش خیابانی پانزدهمین جشنواره تئاتر سودای عشق تهران مشخص شدند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، بخش خیابانی جشنواره تئاتر سودای عشق تهران بزرگ همزمان با اتمام اجراهای بخش صحنه‌ای چهارشنبه و پنج شنبه ، نهم و دهم آبان ماه در ایوان انتظار مترو میدان حضرت ولیعصر (عج) اجراهای خیابانی انجام خواهد شد.
داوران این بخش میلاد جباری مولانا، شهاب راحله و علی علیایی نژاد از هنرمندان و کارشناسان عرصه تئاتر هستند.
دو اجرای نمایش «پدر» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی ترکمان در سانس ساعت 30/16 در تالار ماه و نمایش «بوکسور» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش احمدی نیز در شب دوم اجراهای صحنه‌ای به نمایش در آمدند.
دو نمایش «دست در دست» به کارگردانی احسان فلاحیان و «من همون شعرم» به کارگردانی تکتم شاه تقی» نیز امشب ، هفتم مهر ماه در تماشانه‌های مهر و ماه حوزه هنری در جشنواره سودای عشق اجرا می‌شوند.
براساس این گزارش علاقه‌مندان برای تهیه آثار به سایت تیوال و صفحه جشنواره تئاتر سودای عشق تهران بزرگ مراجعه و پس از رزرو بلیت رایگان با درد دست داشتن بلیت به حوزه هنری مراجعه کنند.
ببعی 30 روزه 30 میلیاردی شد
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» در 30 روز با استقبال بیش از 600 هزار مخاطب به فروش 30 میلیارد تومانی دست یافت.
به گزارش روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری و کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی پس از گذشت یک ماه از آغاز اکران خود 30 میلیاردی شد.
همزمان با 30 میلیاردی شدن این انیمیشن سینمایی از پوستر جدید آن با طراحی روح‌الله مختاری رونمایی شد.
نسخه سریال «ببعی قهرمان» پیش از این مورد استقبال مخاطبان به ویژه کودکان قرار گرفته بود و تاکنون بیش از 600 هزار نفر به تماشای نسخه سینمایی این انیمیشن نشسته‌اند.
این انیمیشن در روز نخست اکران موفق شده بود با جذب 18هزار تماشاگر، به فروش یک میلیاردی برسد.
«ببعی قهرمان» با تکنیک سه بعدی طراحی و ساخته شده و سعی دارد تا مخاطب را به باور مفهوم «خواستن توانستن است» برساند.
«ببعی قهرمان» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و همکاری شرکت رایمون مدیا به تولید رسیده و پخش آن را موسسه بهمن سبز بر عهده دارد.
فراخوان شرکت در بخش فیلم‌های کوتاه بیست‌وسومین مراسم سینمایی و تلویزیونی حافظ
مراسم سینمایی و تلویزیونی حافظ در بیست و سومین دوره خود از تمامی فیلمسازان علاقه‌مند دعوت می‌کند تا آثار کوتاه خود را برای شرکت در این رویداد ارسال کنند. فیلم‌های کوتاهی که از اول مرداد 1402 تا پایان مهر 1403 ساخته شده‌اند، واجد شرایط حضور در این بخش هستند.
علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 15 آبان 1403 با مراجعه به سایت www.hafezawards.com، دریافت و تکمیل فرم ثبت‌نام، و ارسال آن به ایمیل shortfilm@hafezawards.com ثبت‌نام کنند.
اطلاعات لازم درباره مراحل ارسال آثار در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که انصراف از شرکت پس از ثبت‌نام امکان‌پذیر نیست.
این بخش به فیلم‌های کوتاه با مدت زمان کمتر از 30 دقیقه اختصاص دارد و هر فیلمساز تنها می‌تواند با یک اثر در این بخش حضور داشته باشد. همچنین، آثار برگزیده پس از بررسی اولیه برای اخذ پروانه نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال خواهند شد.
عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان 3 اجرای جدید شد
عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان نمایش‌های «جوف»، «صید ممد» و «تراژدی مکبث» شد. 
نمایش‌های «جوف»، «صید ممد» و «تراژدی مکبث» اجراهای جدیدی هستند که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌روند. 
نمایش «صید ممد» به نویسندگی و کارگردانی هادی سعادتی از شب گذشته ششم آبان اجراهای خود را ساعت 19:30 در سالن نمایشی این عمارت آغاز کرد. 
علیرضا جلالی‌تبار، کاظم برزگر و روشنک خسروی بازیگران این اثر هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «صیدممد و همسرش در انتظاری نامتعارف برای ورود رییس جمهور به خانه سرایداری خود به سر می‌برند.» 
نمایش «تراژدی مکبث» دیگر اثر نمایشی عمارت نوفل‌لوشاتو است که با آغاز اجراهای خود از ششم تا بیست‌ویکم آبان ساعت 21:30 روی صحنه خواهد بود.
«تراژدی مکبث» نوشته ویلیام شکسپیر با ترجمه و تهیه‌کنندگی مانا آل احمد و کارگردانی مهدی صلاحی میزبان مخاطبان است.
پریسا آرتا، امیرحسین آهنگران، امیر علی ابوالقاسم، عاطفه اجدادی، مسعود ارجمندنیا، پریسا اسدی‌پور، روژین بشیری، ابوالفضل بیات، امیرحسین ترابی، روژینا جودت، مجتبی چاوشیان، سهیلا چزانی، آسو حدادی، زینب حمزه، مهفا حیدری، ملیکا دادرسی، میلاد دنیادوست، آتوسا دورقی‌نژاد، انسیه رحمانی، مبینا رحیمی، کیوان زارعی، اشکان زهره‌وند، امیرحسین سوری، سیما سهرابی، احسان شاهی، فرهاد شریعتی، آناهیتا شیرعلی، بیتا طالبی، مژگان طاهری، نیما عطاران، سارا غنی‌زاده، حمید فیروزآبادی، فرزانه قائینی، گندم مرادی، محمد موسوی، مصطفی ناصری‌زاده، علیرضا نجاتی، مهناز نجفی، اکرم واحدی و علیرضا یوسفی بازیگران این نمایش هستند. 
درباره این نمایش نوشته‌اند: «طراحی جدیدی از نمایشنامه «مکبث» اثر جاودانه ویلیام شکسپیر. این اثر با طراحی و دراماتورژی تیم کارگردانی 12 نفره، با هدایت مهدی صلاحی و با تکیه بر عناصری چون کرئوگرافی، آداپتاسیون، گزینش درآمیزی (اَکلکتیسیم) فیزیکال تئاتر، رقص معاصر، پانتومیم، ژستوس، فیگوراتیو دیزاین، موسیقی زنده و ... طراحی شده است. در این نمایش 40 بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند و ابداعات نورپردازی و پرداخت به مقوله ground plan از نقاط قوت آن است.» 
نمایش «جوف» به نویسندگی و کارگردانی جواد سحر دور دوم اجراهای خود را به مدت محدود از هفتم تا دوازدهم آبان ساعت 18 آغاز می‌کند. 
«جوف» که پیش از این در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا شده بود بنا به درخواست مخاطبان تنها برای 6 شب دیگر روی صحنه خواهد بود تا روایتگر سربازانی باشد که باید به جبر قانون از فرمانده‌ای که پایان جنگ را نمی‌پذیرد؛ تبعیت کنند. 
نمایش «دورهمی چارلی» به نویسندگی و کارگردانی نیما مظاهری دیگر اثر نمایشی عمارت نوفل‌لوشاتو است که نیز که اجراهای خود را از بیست‌وپنجم مهر آغاز کرده و تا پانزدهم آبان میزبان مخاطبان خواهد بود.
نمایش «گرامر» به کارگردانی حسین ‌برفی ‌نژاد در خانه نمایش دا، تمدید شد.
نمایش «گرامر» به کارگردانی حسین ‌برفی ‌نژاد به علت استقبال مخاطبان، تمدید شد. دور دوم این نمایش از روز دوشنبه 7 آبان‌ماه 1403 در خانه نمایش دا، سالن شماره 2، رأس ساعت 19 روی صحنه خواهد رفت.
دور اول اجرای این گروه نمایشی از تاریخ 13 تا 27 مهر 1403 میزبان تماشاگران بوده است.
فائزه ‌یوسفی و متین ‌خیبلی در این نمایش 70 دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما نرفتیم؛ ولی تا الان پنج بار تمرین رفتن کردیم.»
عوامل نمایش «گرامر» عبارتند از:نویسنده و کارگردان: حسین ‌برفی ‌نژاد، تهیه‌کننده: حسین ‌برفی ‌نژاد، متین ‌خیبلی، فائزه ‌یوسفی، بازیگران: فائزه ‌یوسفی، متین ‌خیبلی، صدا: نگین ‌نشاط، دستیار کارگردان: هادی حاجی‌زاده، درسا دفترچی، مدیر صحنه: محمدماهان ‌اصفهانی‌پور، طراح نور: نیلوفر ‌نقیب ‌ساداتی، محمدرضا ‌رحمتی، طراح لباس: ساناز دوردی‌نژاد، ویدئوکریتور: سعید الیاسی، طراح گرافیک: متین ‌خیبلی، موشن‌گرافیک: امیرحسین ‌کربلایی، تصویرساز: کیمیا حشمتی نژاد، عکاس: مریم خیبلی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/905213/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمیته امداد قصرشیرین 9 میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان اهدا کرد

ملت ایران با بیداری و آگاهی در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند

فرماندار قصرشیرین: درخت مقاومت هر روز تنومندتر می‌شود

بیمارستان توحید سنندج به سه دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه مجهز شد

همه ما مدیون خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم

برخورد تعزیرات با قاچاقچی کالا

صنعت آب و برق کردستان، میزبان هفدهمین دوره مسابقات تنیس روی میز بانوان وزارت نیرو

طرح نهضت ملی مسکن در کردستان با الحاقات جدید، جان تازه می گیرد

انفجار ناشی از نشت گاز شهری چند مصدوم بر جا گذاشت

هیات اقتصادی اقلیم کردستان عراق از آبادان و خرمشهر بازدید می‌کنند

قانون اساسی ایران حاصل همفکری صاحب‌نظران و اندیشمندان است

فراخوان جمع آوری آثار اولین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح

فال انبیا فردا سه‌شنبه 8 آبان 1403 برای متولدین ماه‌های مختلف

نوجوان قمی مقام سوم مسابقات جودوی دانش‌آموزی جهان را کسب کرد

عدم خسارت و تلفات جانی حادثه انفجار خمپاره جنگ تحمیلی در گیلانغرب

پاسخ وزارت اقتصاد به تعرفه 100 درصدی واردات خودرو

درخواست همتی اصلاح لایحه بودجه بود؟

استارمر: راه میان‌بُر برای ترمیم مشکلات اقتصادی انگلیس وجود ندارد

ریزش ساختمان خالی از سکنه در این شهر

امدادرسانی با ٢ تیم از سگ‌های جست جو و نجات ادامه دارد

توضیحات مقام مسئول درباره صدای انفجار در گیلانغرب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: اولویت اصلی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزاست

ریزش ساختمان خالی از سکنه در چهارراه چوب فروش‌ها کرمانشاه

پیکر مطهر شهید مدافع حریم هوایی کشور، با شکوه تمام در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد

فوری/ انفجار مهیب در گیلانغرب / علت چیست؟

صدای مهیب انفجار در گیلانغرب ناشی از چه بود؟

گزارش انفجار در گیلانغرب + علت

آخرین وضعیت امدادرسانى در محل ریزش آوار منزل مسکونى در کرمانشاه

مسجد نرم ‌افزار اداره جامعه است

انفجار ناخواسته گلوله جنگی در گیلانغرب؛ مرزنشینان در خطر

شنیده شدن صدای انفجار مهیب در گیلانغرب + توضیحات فرمانداری

صدای مهیب انفجار در گیلانغرب/ ماجرا چیست؟

پیشگیری از خودکشی جوان کرمانشاهی

ریزش یک ساختمان خالی از سکنه در کرمانشاه + فیلم

امدادرسانی با تیم از سگ های جستجو و نجات ادامه دارد

آخر هفته‌ای بارانی در کرمانشاه/دمای هوا بدون تغییر می‌ماند

قول رئیس جمهور برای رسیدگی ویژه به مشکلات کرمانشاه

آخرین وضعیت امدادرسانى در محل ریزش آوار منزل مسکونى در کرمانشاه؛ امدادرسانى با ٢ تیم از سگ هاى جستجو و نجات ادامه دارد

شعر دلنشین بابا طاهر

شعر زیبای فروغ فرخزاد

شعر انتخابی محمدرضا نوری در مرحله اول-قسمت سوم رقابت شاعران

اینتر و یوونتوس مثل بوکسورهای بدون گارد بودند

توپ طلا را فقط باید به مسی بدهند

قهر کامل رئال؛ مراسم توپ طلا را پخش نمی‌کنیم!‏

دومین ضربه به رئال؛ آنچلوتی هم جایزه نمی‌گیرد

دعوت 18 بازیکن به اردوی تیم ملی هندبال

یامال با پدرش در مسیر مراسم توپ طلا

باشگاه رئال: اگر وینسیوس نه توپ طلا حق کارواخال است!

لحظه به لحظه با توپ طلای جنجالی 2024‏

توضیح باشگاه فولاد درباره غیبت خبرنگاران در بازی با سپاهان