عصر کرد

آخرين مطالب

افزایش ظرفیت 6000 مگاواتی برق تا دو سال آینده/توسعه صنعت برق رابطه مستقیمی با اقتصاد کشور دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری آریا - نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس در جلسه مشترک با وزیر نیرو بر موضوعاتی همچون عدم پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو و بخش خصوصی یکی از دلایل مشکلات ایجاد شده در صنعت برق است و اینکه پرداخت مطالبات بخش خصوصی ناترازی برق را کاهش می‌دهد و البته جمع‌آوری آب باران در مناطق شهری بین 30 تا 40 درصد مصرف آب شرب برای شستشو را کاهش می‌دهد و.
.. تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو عصر روز گذشته (سه‌شنبه 17 مهرماه) در محل وزارتخانه نیرو با هدف برررسی و پیگیری مشکلات پیرامون صنعت برق و ناترازی انرژی برگزار شد.
احمدی: وزارت نیرو بسیار اثرگذار در زندگی اقتصادی، فردی و حتی امنیتی مردم است
بنابراین گزارش، موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی در ابتدای این نشست با بیان اینکه مجلس ریل گذار نظام اداری و اجرای کشور است، گفت: به طورحتم ما زمانی می‌توانیم ریل گذار خوبی باشیم که نسبت به مسائل و مشکلات دولت اگاه بوده و با ارائه راهکار، نظام اداری را از این مشکلات خارج کنیم.
وی با اعتقاد به اینکه آسیب‌ها و موانعی در راه پیشرفت کشور وجود دارد، افزود: تنها با همراهی با یکدیگر می‌توان از این شرایط عبور کرد، هرچند وزارت نیرو، وزارتخانه بسیار اثرگذار در زندگی اقتصادی، فردی و حتی امنیتی مردم است، بنابراین باید مسائل را جدی بگیریم.اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق و قوانین مرتبط با انرژی در برنامه هفتم توسعه درخواستی است که ما به جد از وزارت نیرو داریم و اجرای آن را دنبال خواهیم کرد.
مرادی: پرداخت مطالبات بخش خصوصی ناترازی برق را کاهش می‌دهد
در ادامه احمد مرادی رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی با بیان اینکه ناترازی برق برای همه ما مشهود است؛ بنابراین باید برای راهی برای رفع این مشکل پیش آمده برای صنایع و مشترکان خانگی پیدا کنیم، گفت: مشکلاتی در تولید، انتقال و توزیع و نیروگاه‌های برق حرارتی در سطح کشور، مسائل خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع وجود دارد که حل آن مشکلات نیازمند ارائه برنامه جامع توسط وزارت نیرو است.
وی مطرح کرد: پرداخت مطالبات بخش خصوصی توسط وزارت نیرو می‌تواند بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مشکلات را حل کرده و سرمایه‌گذاران را به فعالیت در این حوزه ترغیب کند.
کوچک‌زاده : جمع‌آوری آب باران در مناطق شهری بین 30 تا 40 درصد مصرف آب شرب برای شستشو را کاهش می‌دهد
همچنین مهدی کوچک‌زاده کمیته آب، سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی کمیسوین انرژی، گفت: شاید پیچیدگی قبض‌های برق به نظر مسئله جزئی به نظر برسد اما نارضایتی‌های در بین مردم ایجاد کرده است و اعمال آیتم‌های مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ بیمه، بیمه همگانی حوادث طبیعی سبب شده مردم بگویند؛ دولت‌ها فقط می‌خواهد از ما پول بگیرند، در حالی که باید آیتم‌ها شفاف شوند تا افراد عادی جامعه نیز بدانند برای چه منظوری این هزینه‌ها پرداخت می‌کنند.
این نماینده مجلس در ادامه مطرح کرد: همچنین با جمع‌آوری آب باران در مناطق شهری بین 30 تا 40 درصد در مصرف آب شرب مورد نیاز -که صرف شستشو و غیر می‌شود- کاهش پیدا خواهد کرد، بنابراین با کمک شهرداری باید جمع‌آوری آب‌های سطحی و باران را محقق کرد.
نخعی: توسعه صنعت برق رابطه مستقیمی با اقتصاد کشور دارد
مصطفی نخعی رییس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو کمیسیون انرژی نیز در این جلسه گفت:12 هزار مگاوات پیش‌بینی شده برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم مسئله‌ای است که تحقق آن نیازمند همراهی همه مسئولان و کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت برق رابطه مستقیمی با اقتصاد کشور دارد، اضافه کرد: بنابراین تا مشکل برق حل نشود اقتصاد توسعه پیدا نخواهد کرد، البته اجرای کامل تکلیف مندرج در قانون مانع زدایی از صنعت برق می‌تواند به حل بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مشکلات اقتصاد برق کمک کند.
شریعتی: باید تا پایان برنامه هفتم به تولید 12 هزار مگاوات برق تجدیدپذیر برسیم/تولید کنونی کمتر از هزار مگاوات
در ادامه مالک شریعتی نیاسر رئیس کمیته حساب سرمایه‌گذاری نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: نکته نخست اینکه براساس بخش‌های مهم جدول اهداف کمی برنامه هفتم توسعه در حوزه برق ظرفیت کمی تولید کنونی شما 95 هزار مگاوات است که تا پایان برنامه باید 125تا 130 هزار مگاوات برسد، از این میزان باید 12 هزار مگاوات ان برق تجدیدپذیر باشد که اکنون کمتر از هزار مگاوات تولید برق تجدیدپذیر داریم، ضمن آنکه در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های برق آبی حدود 39 درصد که باید به 44 درصد برسد و بازدهی آن‌ها افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: همچنین 40 درصد تولید نیروگاه‌های جدید احداث فارغ از نیاز به سوخت‌های فسیلی و فرآورده‌های نفتی باشد، در حوزه آب نیز مهمترین برنامه اجرای ماده 37 در جدول شماره 7 که براساس آن نظام یکچارچه مدیریت منابع آب در وزارخانه‌های کشاورزی و نیرو مشخص کرده است لذا لازم اجرا است.
این نماینده مجلس نسبت به تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی با هدف تحقق این مهم تاکید کرد و افزود: صادرات 10 درصدی نیز باید در سال نخست برنامه اتفاق بی‌افتد و سالی 3 درصد افزایش پیدا کند.
شهرکی: آقای وزیر توضیح دهید؛ ناترازی برق در ابتدای پیک 1404 چقدر خواهد بود؟
این گزارش می‌افزاید؛ فرهاد شهرکی عضو کمیسیون انرژی به قطعی شدید برق در تابستان در استان‌های گرمسیر انتقاد کرد و گفت: بسیاری از کودکان و نوزادان در این استان‌ها بسیار آسیب دیدند، بنابراین باید پرسید چه کسی پاسخگوی این آسیب بزرگ است، لذا اگر فکری نشود این مشکل تابستان سال دیگر نیز تکرار می‌شود و ما باید در کنار مردم باشیم نه مدیرانی که کم‌کاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه آقای وزیر نسبت به نصب کنتورهای هوشمند، جمع‌آوری استخراج رمز ارز و انشعاب‌های غیرمجاز قول داده بودید اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، تاکید کرد: توضیح دهید؛ ذخیره برق در ابتدای پیک 1404 چقدر خواهد بود؟ برنامه مشخص عملیاتی برای کاهش ناترازی چیست؟، برنامه اجرایی و عملیاتی برای جلوگیری از خاموشی صنایع برای سال آینده چیست؟ و شما برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه برق چه برنامه‌ای دارید؟
اسماعیل حسینی: مدیریت ضعیف آب در استان شیراز، ما را دچار تنش آبی کرده است
همچنین در ادامه سید اسماعیل حسینی دیگر عضو کمیسیون انرژی، گفت: اگرچه شیراز با مشکل شدید کمبود آب رو به رو نیست اما مدیریت ضعیف آب در استان ما را دچار تنش آبی کرده است، لذا باید هر چه سریع‌تر برای ارتقاء مدیریت آب در استان فکری اساسی توسط وزارت نیرو شود.
فتح‌الله حسینی: سامانه مهار آب‌های مرزی در غرب کشور بی‌نظیر در کل خاورمیانه است
فتح‌الله حسینی عضو کمیسیون انرژی نیز اشاره به اینکه سامانه مهار آب‌های مرزی در غرب کشور بی‌نظیر در کل خاورمیانه است، گفت: بنده از تمامی مدیران و کارگران زحمتکش برای تحقق چنین ساز و کاری تشکر می‌کنم، اما هنوز ایراداتی وجود دارد، برخی سدهای حوزه انتخابیه دچار شکاف و برخی از سدها بعد از گذشت دهه‌ها هنوز افتتاح نشده‌اند.
وی با بیان اینکه 200 روستای مرزی در استان کرمانشاه مشکل کمبود آب دارند، ادامه داد: همچنین در یک حرکت بسیار اشتباه به 11 هزار هکتار زمین‌های بایر آب اختصاص داده شده، در حالی که زمین برای شخم آماده نیست، در حالی که 50 هزار زمین جا مانده داریم، اما آب ندارند که خسارات بسیاری به همراه داشته است، لذا تقاضا دارم این قصور و کوتاهی جبران شود و مقصران آن مجازات شوند.
مختار: عدم پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو و بخش خصوصی یکی از دلایل مشکلات ایجاد شده در صنعت برق
در ادامه جلیل مختار سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: تولید تمامی نیروگاه‌های برق در مجموع 62 هزار مگاوات می‌شود و ناترازی موجود در برق به معنای عدم توانایی ما در تولید در مقابل تقاضای کشور است این در حالی که ناترازی در مردادماه 18 هزار مگاوات بود و براساس بررسی‌های انجام شده باید علاوه‌بر بیان مسئله علت این مشکلات نیز مشخص شود.
وی توضیح داد: عدم اجرای ماده 6 قانون حمایت از صنعت برق مصوب سال 1394 یکی از علل مشکلات ایجاد شده در صنعت برق و عدم اجرای ماده 8 قانون رفع موانع صنعت برق مصوب سال 1401 مبنی بر پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو، ناشی از مابه التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بدهی دولت به صنعت برق 80 همت است، مطرح کرد: کمیسیون انرژی باید احکام بودجه‌ای را طوری تدوین کند که بخش خصوصی نیز با دریافت مطالبات خود دوباره به وزارت نیرو جهت سرمایه‌گذاری اعتماد کنند.
همتی: کمیته بهینه‌سازی مصرف سوخت میان 4 وزارتخانه نفت، نیرو، صمت و کشاورزی تشکیل شود
بنابراین گزارش، عبدالحسین همتی عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بهینه‌سازی مصرف سوخت، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم کمیته بهینه‌سازی مصرف سوخت میان 4 وزارتخانه نفت، نیرو، صمت و کشاورزی تشکیل شود.
وی همچنین تاکید کرد: رانت بودجه‌ای و تبعیض آبی مسئله دیگری است که باید در دولت و وزارت نیرو جدید فکری شود و نبود بودجه برای ساخت سدها سبب شده آ‌ن‌ها چندین دهه نیمه کاره بمانند.
مظلومی: یکی از مشکلات حوزه آب کمبود و معیوب بودن شبکه توزیع آب به ویژه در روستا است
محمدطلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی نیز گفت: یکی از مشکلات حوزه آب کمبود و معیوب بودن شبکه توزیع آب به ویژه در روستا است. همچنین برای شبکه توزیع ردیف اعتباری پیش‌بینی نشده است لذا درخواست عبور از این مشکل با اراده راهکارهای کاربردی را دارم.
سعدون زاده: در آب آبادان آلودگی وجود دارد
جواد سعدون زاده نیز با بیان اینکه مدیریت در سطح ملی نتیجه خوبی نداشته و گویا قطار ما به ناکجاآبادی می رود که این مسئله نگران‌کننده است، گفت: کمبود منابع آب در کشور کاملا محسوس است و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی مشکلات متعدد زیست‌محیطی ایجاد کرده، همچنین آب آشامیدنی منطقه آلوده است، تاجایی که به گفته برخی کارشناسان 25 ماده سرطانی در آب آبادان وجود دارد، البته دلیل آن ورود عفونت‌های بیمارستانی به کارون است و این به نوعی به معنای خودکشی جمعی است که در هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد.
شکرالهی: ناترازی برق بحران خطرناکی برای صنعت برق شده است
در منصور شکرالهی بیان کرد: ناترازی برق بحران خطرناکی برای صنعت برق به ویژه مناطق صنعتی همچون حوزه انتخابیه بنده شده و به طورحتم این قطعی برق برای اقتصاد کشور جبران‌ناپذیر است.
به گفته وی اگرچه تخصیص آب دریای عمان به صنایع استان کرمان صورت گرفته اما تحقق آن نیاز به سرمایه گذاری دارد.
کعب عمیر: ضرورت رایزنی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استفاده از منابع مالی آن‌ها با هدف عبور از ناترازی
محمد کعب عمیر با بیان اینکه علاوه‌بر تولید کم با مشکلات دیگری در حوزه بهینه‌سازی و توزیع داریم، اظهار کرد: ما نمایندگان خوزستان ظرفیت خوبی برای مجلس و دولت هستیم چراکه ما مشترکاتی مانند میادین با کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم و آن‌ها اعلام آمادگی جهت همکاری کرده‌اند لذا باید با قطر رایزنی‌ها شود تا بتوانیم از منابع مالی‌شان استفاده کنیم.
متفکرآزاد: تذکر درباره اصلاح وضعیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی
همچنین روح الله متفکرآزاد نیز نسبت به اصلاح وضعیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و وضعیت نیروگاه‌های تبریز تذکر داد.
سنگدوینی: بدون همراهی بخش خصوصی هر نوع تلاشی برای حل مسئله ناترازی بیهوده است
رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه مجلس و وزارت نیرو باید در کنار هم مشکل ناترازی را حل کنند، گفت: در هیچ دوره‌ای از مجلس 50 هزار میلیارد تومان به وزارت نیرو برای حل مشکلات مالی خود کمک نشده است اما این اتفاق در مجلس یازدهم رخ داد، بنابراین ما برادری خود را ثابت کرده و انتظار داریم وزارت نیرو برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای حل مشکلات ارائه دهد.
به گفته وی جبران 20 هزار مگاوات برق بدون کمک از بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست بنابراین بدون همراهی بخش خصوصی هر نوع تلاشی بیهوده است.
رشیدی: دولت باید دست از حکمرانی بردارد و اجازه ورود و فعالیت بخش خصوصی را دهد
این گزارش می‌افزاید؛ محمد رشیدی نیز با اشاره به عدم عدالت در توزیع امکانات و پژوه‌ها، گفت: به عنوان مثال یک شهرستان کوچک تصفیه‌خانه فاضلاب دارد اما کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر چنین تصفیه‌خانه‌ای ندارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید دست از حکمرانی بردارد و اجازه ورود و فعالیت بخش خصوصی را دهد، افزود: سامانه سردسیری مکمل سامانه گرمسری بوده اما در تخصیص‌های سامانه گرمسیری اجحاف شده است، لذا نیاز به بازبینی دارد و بین 400 تا 500 مترمکعب آب از کشور خارج می شود لذا باید پروژه مرتبط با حذف این آب هرچه سریع‌تر کلید بخورد چراکه این مهم یک پروژه ملی است نه استانی.
موسوی: از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رونق انرژی‌های تجدیدپذیر شود
سید موسی موسوی نیز با بیان اینکه نگران قطعی برق در زمستان هستیم، گفت: باید پرسید انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد سوختی ما چه جایگاهی دارند؟ لذا توقع داریم از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رونق انرژی‌های تجدیدپذیر شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم آب‌شیرین‌کن منطقه لامرد و مهر که به عنوان عسلویه دوم نام گرفته هرچه سریع‌تر تکمیل شود و آقای وزیر از این منطقه بازدید داشته باشد.
عزیزی فارسانی: امید است مافیا اجازه فعالیت جوانان دانش بنیانی در عرصه تولید و خلق ثروت را بدهد
در ادامه حمیدرضا عزیزی فارسانی نیز با بیان اینکه امید است مافیا اجازه فعالیت جوانان دانش بنیانی در عرصه تولید و خلق ثروت را بدهد، گفت: هدف من از حضور در کمیسیون انرژی گرفتن حق آبی مردم چهار محال و بختیاری بگیرم اما تاکنون نتوانستم چراکه برگه برنده دست افرادی است که لابی می‌کنند اما جنگل‌ها، رودخانه‌ها و چاه‌های استانی -که زمانی آب کشور را تامین می کرد- به دلیل بی‌آبی رو خشک شده‌اند.
وزیر نیرو: افزایش ظرفیت 6000 مگاواتی برق تا دو سال آینده/ توسعه تجدیدپذیرها تا پایان سال‌جاری
این گزارش می افزاید: در ادامه وزیر نیرو در پاسخ به صحبت‌های نمایندگان با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم تا دو سال آینده در مجموع 6000 مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و سایر اقدامات رقم بزنیم.
علی‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و گفت: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.
وزیر نیرو یادآور شد: برنامه‌های ارائه شده برای صنعت آب و برق در ابتدای دولت چهاردم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که 100 درصد آن مورد تایید نمایندگان قرار گرفت.
وی به درخواست خود از رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد و هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی 100 همت است.
علی‌آبادی در ادامه تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیرها در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید ساز و کار توسعه این امر فراهم شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه هریک کیلووات نیروگاه خورشیدی، 1800 کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحدهای تجدیدپذیر کشور افزوده خواهد شد و امیدواریم طی دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود 6000 مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و غیره رقم بزنیم./
پایان پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/899587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

٢٠٣ بنای تاریخی کردستان در فهرست ثبت آثار ملی کشور قرار دارند

تغییر کاربری بناهای تاریخی باید براساس مقتضیات زمان و مکان صورت گیرد

با هر نوع ثبت میراث فرهنگی مخالف هستیم

(ویدئو) شیخ گورکن نامزد انتخابات شد

«جانِ‌وَر» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «نهج امیرالمومنین» روانه بازار نشر شد

آن دوست که عهد دوست داری بشکست!

رشته‌ی محبت تو پاره میکنم!

هرکسی لیاقت اشک انسان رو نداره!

ستاره مسلمان بوندس‌لیگا جانشین صلاح

هری کین غایب بزرگ انگلیس

پایان جلسه سرنوشت‌ساز آینده تیم ملی فوتسال

عبدالکریم حسن برای این قاب به تهران آمد!

زمان بازگشت خارجی‌های پرسپولیس مشخص شد

رئال در شوک؛ کارواخال آمد و رختکن را به‌هم ریخت!

پیشنهاد سیتی رد شد؛ من به میچل قول داده‌ام

سرمربی قطر: عبدالکریم لایق حضور در تیم ملی بود

مدافع استقلال قرمزپوش شد!

آمادگی بدنی بالای اوستون اورونوف در تمرینات ازبکستان قبل از دیدار با ایران

«هیوا» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت

پای جشنواره پسته به رباط شهربابک هم باز شد

«نیجریه» راهی 2 جشنواره جهانی شد

رضا آشفته به وی‌آی‌پی بیمارستان منتقل شد/ حمایت یک تئاتر از منتقد

رگبار مرگ به خاطر قتل برادر

مهدی گودرزی: برای گلزنی به استقلال مصمم بودم

خادمان و موکب‌داران اربعین در قصرشیرین تجلیل شدند

(ویدیو) ملاقات خاطره‌انگیز حمید لولایی و علی صادقی

داستان یک سریال کمدی با بازی بهنوش بختیاری که به زودی می‌آید

«بارسلونا» با بازی لیلی کالینز و آلوارو مورته روی صحنه می‌رود

ویدئو| ملاقات خاطره‌انگیز حمید لولایی و علی صادقی

مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده بیستون

سریال کمدی با بازی بهنوش بختیاری که به زودی می‌آید

رئیس شورای اسلامی نصیرشهر رباط کریم بازداشت شد

صحنه‌سازی در تصادفات توسط برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب

دو اجرای رایگان نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» در مرکز تئاتر کانون

تکریم شهدا برای نسل جوان سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن است

قتل در افسریه: جسد مرد جوان در خودرو پژو 206

نمایش اتود در ساوه روی صحنه رفت

استندآپ کمدی رضا پهلوی روی صحنه ضدانقلاب

فیلم رقص کردی ژیلا صادقی در پشت صحنه رادیو تهران ! / خانم مجری شاد این روزها !

یک اجرای ویژه در حمایت از رضا آشفته

تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای احیا دریاچه ارومیه ضروری است

فیلم/ ملاقات خاطره‌انگیز حمید لولایی و علی صادقی

کشف و امحای بیش از 4 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه

آغاز دور جدید کنسرت‌های عرفان طهماسبی

یونسکو رباط را پایتخت جهانی کتاب در سال 2026 اعلام کرد

نیلی: «جشنواره تئاتر مریوان» فرصت اشتراک گذاشتن پیام‌ صلح، دوستی و همدلی

معاون شهردار: تهران صاحب 6 آرامستان می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد صاحب مدال طلای پیشکسوتان کاراته شد

نقش‌آفرینی بیش از 50 درصد منابع مالی کردستان در استان‌های دیگر