عصر کرد

آخرين مطالب

دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت اجتماعی

دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت
  بزرگنمايي:

عصر کرد - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت، گفت: ظرفیت‌ها و چالش‌های استان را به خوبی می‌شناسم و هر مدیری که کارنامه قابل قبولی داشته باشد، فارغ از اینکه متعلق به چه جناحی است فرصت خدمت در استان را خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بهرام سرمست در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، گفت: در برابر مردم قهرمان و قهرمان‌پرور آذربایجان که همواره تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز و سرمنشأ تحولات عمیق و بنیادین در یکصد سال اخیر ایران بوده‌اند سر تعظیم فرود می‌آورم.
وی با قدردانی از فعالیت‌هایی که در دولت سیزدهم توسط مرحوم عابدین خرّم، شهید مالک رحمتی و آقای تراب محمدی در استان صورت گرفته است، افزود: در حادثه شهادت شهدای خدمت، آذربایجان با از دست دادن امام جمعه فقید و شهید خود، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم ضایعه جبران‌ناپذیری دید که این ضایعه را خدمت همه مردم استان تسلیت می‌گویم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به نقش تبریز و آذربایجان در تحولات تاریخی اشاره کرد و گفت: بیش از آن که به تبیین اهمیت آذربایجان بپردازیم کافی است به همین یک جمله پرمغز و پرمعنای رهبر انقلاب که «آذربایجان سر ایران است» باور داشته باشیم؛ آذربایجان نه تنها سر ایران، بلکه سرّ ایران هم هست.
وی افزود: آذربایجان انقلاب مشروطه را نجات داده، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانده و در دفاع مقدس به همت قهرمانان لشکر عاشورا حماسه آفریده و از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده است.
سرمست خاطرنشان کرد: آذربایجان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز «برای ایران» مبارزه انتخاباتی کرد و اگر رای مردم آذربایجان نبود شاید پیروزی آقای دکتر پزشکیان به این شکل رقم نمی‌خورد؛ آفرین بر همت شما مردم آذربایجان.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان هیچ‌گاه در تحولات بنیادین اجتماعی برای خود چیزی نخواسته و همواره برای ایران و اسلام خود را وقف کرده است، اما امروز ما نیازمند اقدامات بزرگی در جهت جبران عقب‌افتادگی‌های آذربایجان هستیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه تبریز دیگر شهر اولین‌ها نیست، افزود: بنده عادت ندارم نسبت به گذشته انتقاد کنم و همه عزیزان نیز به نوبه خود زحمت کشیده‌اند؛ نگاه ما باید آینده‌نگرانه باشد، باید از گذشته برای آینده درس بگیریم و گذشته را پلی برای آینده بسازیم.
سرمست خاطرنشان کرد: شان و تاریخ و جغرافیای آذربایجان دچار یک فرسایش تاریخی شده است، صنایع آذربایجان به‌ویژه صنایع مادر استان، دچار فرسودگی است و نیاز به نوسازی دارد؛ ما نیازمند جبران و تکمیل زیرساخت‌ها هستیم و نیاز داریم به سرعت برخی ابرپروژه‌ها را در استان اجرا و تکمیل کنیم.
وی تصریح کرد: من نماینده عالی دولتی هستم که به نام وفاق ملی نامگذاری شده و اگر امروز برای آذربایجان چیزی می‌خواهیم در جهت وفاق ملی و امنیت و منافع ملی است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت، افزود: مدیران اجرایی اگر کارنامه قابل قبولی داشته باشند فارغ از این که متعلق به چه جناحی هستند در استان فرصت خدمت خواهند داشت و کسانی که برنامه نداشته باشند باید به فکر برنامه زندگی شخصی خودشان باشند و در این استان جایی نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، به تجربیات مدیریتی خود از رده‌های کارشناسی تا پست‌های مدیریتی و سیاسی و علمی و تجربه 3 ساله در استانداری قم اشاره کرد و گفت: من جایگاه استانداری را به درستی می‌شناسم، آموخته‌ام، اندوخته‌ام و با تجربیات زیسته‌اش زیسته‌ام، هم استان را می‌شناسم و هم ظرفیت‌ها و چالش‌های آن را و معتقدم که استقرار و پیاده‌سازی اهداف دولت وفاق ملی به شان و جایگاهی برمی‌گردد که استاندار برای خود قائل شده باشد.
سرمست با ذکر خاطره‌ای از دوران سرپرستی فرمانداری تبریز در سال 1381، گفت: بنده با خدای خود عهد بسته‌ام و از او خواسته‌ام که به من قدرتی که ظرفیتش را پیشاپیش نداده باشد ندهد و وقتی که 16 سال بعد توفیق خدمت در استان قم را پیدا کردم، در آن‌جا گفتم که به لحاظ تعلقات سیاسی، من یک اصلاح‌طلب معتدل نشان‌دار هستم، اما باید حس پدری نسبت به همه مردم استان و نسبت به همه جریان‌های سیاسی داشته باشم و اگر همه جریان‌ها بتوانند در جهت پیشرفت و آبادانی و خدمت به مردم یک حرف و پیشنهاد مشترک داشته باشند من آن را اجرا خواهم کرد.
وی، حضور دکتر پزشکیان در کسوت ریاست جمهوری را یک فرصت تاریخی و تکرارنشدنی برای ایران و آذربایجان دانست و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و بنده ادعایی ندارم که کارها به نام من ثبت شود؛ کار وقتی صورت گرفت ضمیر خودش را پیدا می‌کند و خدمتی اگر بی‌ادعا و بی‌منت انجام شد ماندگار می‌شود.
سرمست با بیان اینکه همواره به وجود خیرین متدین و بخش خصوصی خودبسنده و سازنده در استان افتخار کرده‌ام، افزود: قدردان حسن اعتماد دکتر پزشکیان و کل اعضای کابینه نسبت به خود هستم و امیدوارم خداوند مرا شرمنده این اعتمادی که به بنده شده است نفرماید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/897684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات رای صادر شده درباره پرونده بیرانوند

عدم وجود آمبولانس، علت تاخیر بازی با سپاهان

آنچلوتی: متاسفانه مصدومیت کارواخال جدی است

مارکوس تورام: علاقه‌ای به کفش طلا ندارم!

پاس گل سوارز روی گل اول اینترمیامی به تورنتو

پیروزی ناپلئونی اینترمیامی با حضور کوتاه مسی!

بررسی سه صحنه مشکوک بازی هوادار - استقلال

مصدومیت شدید کارواخال؛ گریه کاپیتان رئال درآمد

اولین تصویر از بیرانوند بعد از حکم جنجالی

گلایه اینزاگی؛ نباید این همه گل بخوریم!

مشکلات ادامه‌دار رئال؛ وینی مصدوم شد!

صحنه مشکوک به خطا در محوطه جریمه چادرملو

به جای مانده از مصاف استقلال و هوادار

آخرین وضعیت پروژه‌های پیشران فولاد کردستان

پیروزی رئال در شب مصدومیت شدید کارواخال!

وقتی قلی‌زاده نبود، لخ پوزنان باخت!

اعتراف جنجالی مسی؛ پاری‌سن ژرمن مزخرف بود!

صحنه مصدومیت شدید «کارواخال» از ناحیه زانو در لحظات پایانی بازی مقابل ویارئال

اشک و فریاد کارواخال که گمان از مصدومیت این بازیکن از ناحیه رباط صلیبی می‌رود

پوگبا داره به فوتبال برمیگرده ولی احتمالا یووه اونو نخواد

رحمتی: جسارت حلقه گمشده بازی امروز بود

بررسی صحنه‌های داوری مهم پرسپولیس - چادرملو

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی پرسپولیس – چادرملو – رسانه7 | اخبار ورزشی

طرفداران تیم فوتبال استقلال قراردادم را ببینند خنده‌شان می‌گیرد

با گسترش جنگ، اقتصاد اسرائیل بهای سنگینی می‌پردازد

ترکش‌های عملیات موشکی ایران به اقتصاد اسرائیل خورد

برد دشوار اینتر با هت‌تریک تورام

گل دوم الهلال توسط میتروویچ در دقیقه 78؛ الاهلی 1-2 الهلال

سیدحسین حسینی: باشگاه اول فصل با یک گلر دیگر مذاکره کرد و پیشنهاد 60 میلیاردی به او داد

گل سوم اینتر توسط تورام در دقیقه 60؛ اینتر 3-1 تورینو

سمیعی: مذاکره با استراماچونی و مجیدی در جریان است

وکیل علیرضا بیرانوند: به رای صادر شده اعتراض خواهیم کرد؛ حقایق را وارونه نشان می‌دهند

موقعیت خوب طارمی در دقیقه 80؛ اینتر 3-1 تورینو

ابراز علاقه هواداران استقلال به جلال الدین ماشاریپوف

گل دوم رئال مادرید به ویارئال توسط وینیسیوس در دقیقه 73

گل دوم تورینو توسط ولاشیچ؛ اینتر 3-2 تورینو

الاهلی هم از پس الهلال برنیامد!

تهدید وکیل بیرانوند؛ ما هم به CAS می‌رویم!

سپاهان صدرنشین، پرسپولیس دوم و استقلال هشتم!

کارشناس داوری: پنالتی هوادار آنقدر واضح بود که نیازی به VAR نداشت

بررسی تصمیمات داور دیدار هوادار - استقلال + فیلم

اخباری: به مجموعه چادرملو تبریک می‌گویم

بررسی تصمیمات داور دیدار هوادار – استقلال + فیلم

مورایس: خوشحالم پنالتی ما گل نشد!

کارشناسی سه صحنه مشکوک هوادار - استقلال

این تکل می‌توانست طارمی را فیکس کند! (عکس)

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و چادرملو

مرادمند:باید 6 گل به هوادار می‌زدیم/در اروپا و لیگ نخبگان، این صحنه‌ها را پنالتی نمی‌گیرند

کارشناسی داوری بازی هوادار و استقلال

محبی: VAR در صحنه خطای سیلوا دوربین کم داشت