عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار: برگشت اعتبارات کردستان از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان، در سنندج اظهار کرد: با توجه به موافقت‌نامه‌های مبادله شده، انتظار می رود، با تلاش مدیران هیچ اعتباری برگشت نخورد.
بخشی از این نشست هم به بررسی الحاق 286 هکتار از ضلع شمال غربی دیواندره به محدوده شهر برای نهضت ملی مسکن اختصاص داشت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
استاندار کردستان با تذکر به دستگاه‌های اجرایی که در زمینه پاسخ به استعلام نهضت ملی مسکن، مشروط و یا مبهم اظهار نظر می‌کنند، گفت: نهصت ملی مسکن، شعار رییس جمهور شهید یا دولت خاصی نیست بلکه قانونگذار آن را در قالب قانون جهش تولید مسکن مصوب کرده و دولت ملزم به اجرای آن است.
وی با بیان اینکه نوع نگاه دولت سیزدهم به این قانون فراتر از حواشی بود، افزود: اهمیت مسکن در کردستان بسیار ویژه است و دومین استان از نطر تعداد تایید شدگان نهایی هستیم.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در استانهایی مانند کردستان که زمین محدود و اندکهای زمین های موجود نیز از درجه بالای کشاورری برخوردار است، باید تبصره‌ای در قانون جهش تولید مسکن دیده می‌شد، ادامه داد: هیچ مسوولی موافق الحاق زمین‌های مرغوب کشاورزی به محدوده شهری نیست و تنها تاکید بر انجام کار کارشناسی دقیق و شفاف درباره توسعه محدوده‌های شهری است.
زارعی‌کوشا، دیواندره را از شهرهای با متقاصی بالا برای نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: 13 هزار و 787 نفر در این شهرستان متقاصی اولیه مسکن ملی بودند که با پالایش انجام شده، پنج هزار و 352 نفر تایید نهایی شد و با الحاق 49.5 هکتار زمینه بهره‌مندی هزار و 991 نفر از این تعداد فراهم شد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در استعلام انجام گرفته برای الحاق 286 هکتار دیگر به محدوده دیواندره حتما باید صریح و شفاف پاسخ دهند و استعلام مشروط و مبهم پدیرفتنی نیست.

عصر کرد

برگشت اعتبارات عمرانی برخورد قانونی به دنبال دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه هر مدیری نتواند اعتبارات دستگاه اجرایی خود را جذب و هزینه کند، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: چنین مدیرانی علاوه بر پاسخگویی درباره کم‌کاری خود به افکار عمومی، باید مصداق ترک فعل شناخته شده و بصورت قانونی برخورد شود.
اکبر محمدی با بیان اینکه توزیع اعتبارات سال جاری، بصورت متعادل دستگاهی و شهرستانی نخواهد بود، افزود: توزیع امسال بر مبنای عملکرد است که به منظور بهره‌وری بیشتر از اعتبارات انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تمامی موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای مبادله شده است، گفت: در زمینه اعتبارات عمرانی نیز 90 درصد موافقت‌نامه‌ها مبادله شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بر اساس نظام نوین هزینه درآمد که با هدف افزایش پایدار درآمدهای استانی، بازگشت نظام مند درآمدهای مازاد وصولی به استان‌ می‌شود.
محمدی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های مدنظر در ستاد توسعه استانهای وزارت کشور است، ادامه داد: چندین پیشنهاد در قالب قرارگیری استان در این طرح داشته‌ایم که شامل افزلیش سهم 15 درصدی از درآمد معادن، به روز کردن تعرفه‌ها، استانی کردن درآمدهای گمرکی و مرزی و برگشت عواید حاصل از فروش آب به دیگر استانهاست که مطرح شده و امیدواریم که مصوب شود.
وی به آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه سال جاری گفت: مقدمات این سرشماری در استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است.
محمدی به تاثیر تامین اطلاعات به‌هنگام برای پیشبرد راهبردهای بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: این سرشماری در کردستان به دلیل نقش اساسی کشاورزی در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده اهمیت ویژه‌ای دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: کشاورزی، 19 درصد ارزش افزوده استان را در اختیار دارد که این سهم در کشور 14درصد و 20.4 کل اشتغال استان به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که این رقم در کشور همان 14 درصد است.
محمدی با بیان اینکه این امار حاکی از اهمیت کشاورزی در کردستان است، تاکید کرد: در سرشماری قبلی سراسری کشاورزی، سهم اراضی آبی استان کمتر از 10 درصد بوده که با ارائه اطلاعات دقیق می‌شود زمینه صعود استان از جایگاه دوم تولید گندم به رتبه نخست را شاهد بود.
وی گفت: 12 ستاد برای این سرشماری عمومی تشکیل می‌شود و تمامی دستگاههای اجرایی، سازمان‌ها و بانکها موطفند امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند.

عصر کرد

نهضت ملی مسکن در کردستان هنوز به اهداف حداقلی نرسیده است
بازرس کل کردستان در این جلسه با اشاره به اهمیت نهضت ملی مسکن که در سومین سال تصویب قانون جهش تولید مسکن قرار دارد، اشاره کرد و گفت: تنها یک سال زمان تا اتمام این نهضت زمان باقی است در حالیکه مشکلات اجرای این طرح و گاهی عدم همکاری برخی دستگاهها به اهداف حداقلی خود هم دست نیافته است.
عیسی هواسی افزود: هشت هزار واحد مسکن ملی در کردستان در دست ساخت و تنها هزار و 500 واحد آماده تحویل است که با احتساب سهم 36 هزار واحدی استان از مسکن ملی در چهار سال، سالانه باید 9 هزار واحد مسکن ساخته می‌شد.
وی با یادآوری اینکه با سازوکار موجود در حوزه نهضت ملی مسکن، مشکلات جدی را در اجرای قانون جهش تولید مسکن در کردستان داریم، بر عمل له تعهدات قانونی تاکید کرد.
بازرس کل کردستان از عدم اظهار نظر شفاف دستگاههای دخیل در حوزه نهضت ملی مسکن انتقاد کرد و گفت: با اطخار نظرهای مشروط برای شانه خالی کردن از زیر بار تبعات قانونی، نمی‌شود. این طرح را پیش برد.
تصویب 126 مصوبه کارگروه زیربنایی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه، به تصویب 126 پروژه اقتصادی کارگروه امور زیربنایی در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و گفت: از 145 مصوبه این کارگروه 84 درصد تایید و تنها چهاردرصد رد شد و بقیه در دست بررسی است.
کیومرث حبیبی با اشاره به افزایش چشمگیر سهم بخش گردشگری از مصوبات کارگروه امور زیربنایی در کردستان و نیز تنوع پروژه‌های مصوب، افزود: 12 درصد از مصوبات به بخش گردشگری اختصاص دارد.
وی با اشاره به سفر و حضور یک میلیون و 600 هزار گردشگر در تعطیلات اخیر در کردستان ادامه داد: با افزایش شمار گردشگران، نیازهای بخش گردشگری استان نیز توسعه یافته و سرمایه‌گذاری در این زمینه، تقویت شده است.
در این نشست الحاق 286 هکتار به محدوده شهر دیواندره به دلیل غیرشفاف بودن پاسخ استعلام دستگاههای اجرایی تصویب نشد و به جلسه بعدی موکول شد.
استان‌ها کردستان 0 نفر برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج اعتبارات مسکن ملی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/887371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«غریب» به تلویزیون رسید/ عاشقانه‌ای در دل جنگ

تنهایی ام را با تو تقسیم می کنم

فسخ قرارداد مدافع پرسپولیسی با نساجی

لیست بارسلونا برای بازی مقابل موناکو در لیگ قهرمانان اروپا؛ بازگشت آنسو فاتی

چگونه بازیکنان والیبال نشسته را پیدا می‌کنید؟

دلیل موفقیت ایرانیان در والیبال نشسته چیست؟

داستان عکس تیمی والیبال نشسته و نشان دادن عدد هشت

رضایی نخستین ایرانی تالار مشاهیر جهانی والیبال است

خلیج فارس سوژه تراکتوری‌ها برای جدال الوکره

تغییر چهره فولاد با نسخه یحیی

اسطوره فوتبال کرواسی به آیندهوون پیوست

کشف 200 میلیارد کالای قاچاق در مریوان

کشف اسلایم های تاریخ مصرف گذشته در نمایشگاه پاییزه سنندج

782 برنامه هفته دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود

درخشش عضو 5ساله کانون پررش فکری سنندج درجشنواره دوسالانه کاناگاوا

استعدادهای دانش اموزان در دوران تحصیل شکوفا شود

«غریب» به تلویزیون رسید/عاشقانه‌ای در دل جنگ

بیش از 2 میلیون شماره تلفن همراه اول در کردستان فعال است

3 نقره و 2 برنز فرنگی‌کاران ایران در تورنمنت ارمنستان

با آغاز هفته دفاع مقدس؛ «غریب» به تلویزیون رسید/ عاشقانه‌ای در دل جنگ

کشف آثار 5000 ساله در «تپه تیلینه» کرمانشاه

مدرسه 15 کلاسه امام رضا (ع) با مشارکت آستان قدس رضوی در جوانرود به بهره‌برداری رسید

برگزاری هفته دفاع مقدس 1000 برنامه در کرمانشاه

60 هزار رزمنده دفاع مقدس استان کرمانشاه تجلیل می‌شوند

کشف 4 هزار مُهر 5 هزار ساله در کرمانشاه + عکس

پیام پزشکیان به حادثه تروریستی در لبنان

سه کشته در 2 سانحه رانندگی در محور‌های مواصلاتی کردستان

پیام انتخاب «استاندار کرُد اهل سنت» در استانداری کردستان از زبان رحیمی جهان آبادی /چه اشکالی دارد سفیران از میان مسیحیان و ارامنه انتخاب شوند؟

کمک 13 میلیارد ریالی هلال احمر کردستان

پیام انتخاب «استاندار کرُد اهل سنت» در کردستان از زبان رحیمی جهان آبادی /چه اشکالی دارد سفیران از میان مسیحیان و ارامنه انتخاب شوند؟

عشق در دل ماند و یار از دست رفت!

مخالفت AFC با درخواست هواداران ایرانی

اشتباهات ادامه‌دار قطری‌ها؛ پرسپولیس بجای تراکتور!

آخرین خرید فصل استقلال از آسیای میانه و آفریقا!

حسرت بزرگ سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

مهاجم سرباز پرسپولیس زیر تیغ جراحی

نقص پرسپولیس در هیاهوی جده گُم شد!

تیزر باشگاه تراکتور برای دیدار مقابل الوکره قطر

اولین سالی که در والیبال نشسته شرکت کردیم 50 درصدش جانبازان بودند

دادگاه ملی پوش سابق فرانسه به اتهام تجاوز

اطلاعیه پرسپولیس در مورد میزبانی در شهر قدس

محدوده مدارس و دانشگاه ها در آستانه بازگشایی مدارس ایمن سازی شد

شناسایی 3600 ماده شیمیایی از بسته‌بندی‌های مواد غذایی در بدن انسان

حجم تجارت الکترونیک به 3.2 همت رسید

تعزیر نمایندگی خودروی متقلب در کرمانشاه

47 عنوان کتاب در کنگره ملی شهدای کرمانشاه تألیف می‌شود

رژه پیاده و موتوری نیروهای مسلح در بزرگراه سرابیان کرمانشاه برگزار می‌شود

اظهارات پزشکیان درباره انتصاب زره تن

جذب حامی مالی از اتفاقات موثر برای ورزش کردستان است

زورگیری 7 مرد افغانستانی از موتورهای مسافرکش