عصر کرد

آخرين مطالب

تربیت بدون توقف دانش‌آموزان کردستانی اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش ایرنا، فراغت از تحصیل و فرصت سه ماهه استراحت دانش آموزان یکی از دلپذیرترین ایام زندگی جوانان و نوجوانان است که اگر به نحو صحیح برای آن برنامه‌ریزی نشود این فرصت می تواند تبدیل به تهدیدی برای قشر جوان و نوجوان شود.
امروز با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و گرایش جوانان و نوجوانان به این سمت، برنامه ریزی برای گذران فراغت سه ماهه دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا خانواده و دستگاه های متولی باید همگام و همسو با هم برای این ایام برنامه ریزی داشته باشند.
خانواده‌ها و دستگاه‌های مختلف متولی امر تعلیم و تربیت باید به این مهم توجه داشته باشند که ایام فراغت دانش‌آموزان فرصتی برای شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای آنان است، لذا باید برنامه‌ریزی درست و اصولی از این فرصت استفاده شود.
وزارت آموزش و پرورش تابستان امسال در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های این ایام را با شعار " تربیت بدون توقف" برنامه‌ریزی کرده است که برگرفته از همان سخن گهربار شهید باهنربا عنوان"مدرسه تعطیل می شود، اما تربیت تعطیل نمی شود" است.
در استان کردستان نیز هرساله برنامه‌ریزی‌های لازم توسط دستگاه‌های مختلف برای گذران این ایام انجام می شود و امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی توسط دستگاه‌های مختلف و در راس آن آموزش و پرورش انجام شده و کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان با قوت در حال برگزاری است.
غنی‌سازی فراغت 80 هزار دانش آموز
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است و این نهاد تلاش دارد دانش‌آموزان به سمتی هدایت شوند که اوقاتشان غنی شود.
عزت‌الله طیبی راد افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 80 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در کلاس‌های اوقات فراغت، شرکت کرده و براساس علایق خود در رشته‌های مختلف آموزش می بینند.

عصر کرد

وی با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان استان از اول تیر ماه آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه دارد، گفت: کلاس‌های اوقات فراغت در 425 پایگاه شامل مدارس، کانون‌های فرهنگی و هنری، مراکز مشاوره، دارالقرآن و سالن‌های ورزشی برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: تمام تلاش خود را انجام داده ایم که رشته‌های پیش‌بینی شده برای این ایام تمام ساحتی باشد که 520 رشته در حوزه‌های مختلف ورزشی فرهنگی، هنری، فوق برنامه، اردویی و تفریحی همراه با نشاط و مهارت آموز تدارک دیده شده است و دانش‌آموزان با نشاط در کلاس‌ها شرکت می کنند.
مهارت آموزی فرهنگی و هنری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این رابطه اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت مساجد و مهارت آموزی فرهنگی و هنری و طرح لیگ های مختلف نماز، حفظ قرآن کریم و کتاب و کتابخوانی برای دانش آموزان بویژه اعضای کانون های مساجد در سطح استان در حال برگزاری است.
علی اصغر دریایی افزود: اوقات فراغت فرصتی طلایی و زمینه مناسب برای رشد و بالندگی افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است و استفاده بهینه از این ایام برای بهبود زندگی اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و تأثیرگذار است.
وی به تغییرات بوجود آمده در اوقات فراغت امروز جوانان و نوجوانان با ظهور تکنولوژی های جدید گفت: با ظهور تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اوقات فراغت و گذراندن این اوقات تغییر کرده و آسیب های فرهنگی و اجتماعی جدید نیز با این تکنولوژی بوجود آمده است که نیاز به برنامه‌ریزی جدی در این زمینه است.
گذر تابستان کودکان با فعالیت‌های ادبی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز یکی دیگر از متولیان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا تابستان کودکان را با فعالیت‌های ادبی و هنری پر کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این رابطه اظهار کرد: کانون محیطی کاملا فرهنگی و هنری و مکانی مناسب برای پر کردن فراغت دانش آموزان نوجوان و کودکان است و ما در طول سال به ایام فراغت کودکان و نوجوانان بها داده و برای آنان برنامه داریم.

عصر کرد

حمیدرضا گوهری افزود: تمام تلاش ما این است که تابستان امسال برای اعضا و خانواده های کانون ساختنی دوباره در کنار کتاب باشد و فعالیت‌های مختلف همانند معرفی کتاب، شعر خوانی مربیان و اعضا، برپایی کارگاه داستان، نوشتن خلاق، خوانش متون کهن فارسی مناسب برای آنان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین شورای خانواده در راستای تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شور و نشاط در جامعه و همراهی پدران و مادران با کودکان خود در مراکز فرهنگی هنری کانون های استان تشکیل شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: شعار ملی فعالیت‌های تابستانی 1403 در سراسر کانون های کشور "تابستونتو بساز" است و پوستری با این مضمون برای فضای مجازی در سراسر کشور پخش شده و مراکز فرهنگی هنری استان نیز فضاسازی ویژه مرکز را طبق همین شعار انجام داده‌اند.
غنی‌سازی فراغت دانش آموزان استثنایی در 18 پایگاه
آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی، کلاس های مختلفی را در 18 پایگاه برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویزه استان طراحی کرده است.
رئیس آموزش و پرورش کردستان در این رابطه گفت: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار "تربیت بدون توقف، رشد وتعالی دانش‌آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم" است.
طالب محمدی افزود: تابستان امسال 18 پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در کانون‌های پرورش فکری و سالن‌های ورزشی دایر شده است و فعالیت این پایگاه‌ها تا 20 شهریور جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

عصر کرد

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، اضافه کرد: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت های دانش آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.
امید می رود برنامه‌هایی که برای ایام فراغت دانش‌آموزان توسط دستگاه های مختلف برنامه ریزی شده است، خروجی مناسبی داشته باشد و منجر به شکوفایی و تقویت استعدادها و توانایی‌های قشر جوان و نوجوان شود.
استان کردستان 300 هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و 800 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
استان‌ها کردستان 0 نفر برچسب‌ها قران کریم کردستان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سنندج وزارت آموزش و پرورش

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/863469/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

برد پرگل نیجریه با درخشش اوسیمن و لوکمن

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

مصدومیت اولمو جدی نیست

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

به بهانه ثبت گل 900 توسط رونالدو، نگاهی کنید به اولین گل دوران حرفه‌ای او در سال 2002

اثر جدید حمید سحری؛ واکنش ها نسبت به اعلام لیست توپ طلای 2024

یورگن کلوپ و شادی خاص خودش همراه با دیوار زرد در بازی امروز

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای نجات جان مصدوم بیجاری

رد اعتراض اول ایران به دیسکالیفه شدن بیت سیاح

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

صادق بیت‌سیاح: در مسابقات پارالمپیک توکیو پرچم حضرت ام‌البنین را در دست گرفتم و مشکلی پیش نیامد

شوک به کاروان ایران؛ اعتراض رد و طلای صادق سوخت

گل سوم آلمان به مجارستان توسط ویرتز

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

(ویدئو) بعد از گریه این بار خنده امیر مقاره خواننده «ماکان بند» اشک همه را درآورد!

9 ضربه ایران به تروریست‌ها؛ چه سلاح‌هایی کشف شد؟

تعاون بخش مردمی اقتصاد کشور است

ضرورت فعال شدن شبکه‌سازی و ایجاد زنجیره ارزش در بخش تعاون

بازگشت 2 بره آهوی ایرانی به دامان طبیعت کرمانشاه

هفته دفاع مقدس بستر ارزشمندی برای تبیین راه شهدا و دستاوردهای حماسی ملت ایران است

نالد به حال زار من!

تازه داماد پرسپولیس همچنان دور از تمرینات گروهی

گل تیمی بازیکنان تیم آکادمی فلوریدا پس از رد و بدل شدن توپ بین 9 بازیکن مختلف

صلحی پور: می‌خواستم خداحافظی کنم اما توکلی اجازه نداد

علیپور می‌خواهد از پرسپولیس به تیم ملی برگردد

گل اول هلند به بوسنی توسط زیرکزی

گل اول آلمان به مجارستان توسط فولکروگ