عصر کرد

آخرين مطالب

14 مرکز حمایت از حقوق زنان و خانواده در کردستان راه‌اندازی شد اجتماعی

14 مرکز حمایت از حقوق زنان و خانواده در کردستان راه‌اندازی شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: 14 مرکز حمایت از حقوق زنان و خانواده در حوزه‌های قضائی استان کردستان با هدف حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معرفی آنها از طریق دادگستری به سازمان‌های مربوطه جهت کمک و رفع مشکلات مالی، اجتماعی و روانی آنها راه‌اندازی شده است.
وی افزود: با راه‌اندازی سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از طریق این سامانه به مراکز مشاوره خانواده، برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج، توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده و استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی شاهد سازش 3/21 درصدی متقاضیان طلاق توافقی مراجعه کننده به مراکز مشاوره طرف قرارداد این معاونت و کاهش 2 درصدی طلاق در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در استان کردستان بوده‌ایم.
اسدی افزود: 11 مرکز مهر خانواده جهت ملاقات والدین با فرزندان طلاق در محیطی امن و آرام همراه با ارائه مشاوره روانشناسی و مددکاری خانواده در استان دایر و فعال است که در سال گذشته 1470 مورد ملاقات در این مراکز انجام شده است.
وی گفت: 15 دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه‌های قضائی استان فعال و 17 مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان به قضات این شعب مشاوره می‌دهند.
اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان در کردستان
اسدی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان و دانشجویان، اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه ضمن آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، 20 کارگاه آموزشی در سطح استان برای دانش‌آموزان با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شده و طرح امن‌سازی اطراف مدارس با کمک نهادهای انتظامی در حال اجراست.
وی همچنین از اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت در این معاونت خبر داد و افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، در قالب کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی بدون خشونت به دانش‌آموزان آموزش داده شده و دانش‌آموزان با عوامل وقوع آسیب‌ها و جرایم ناشی از خشونت و آسیب‌های آن آشنا می‌شوند.
اسدی به اجرای طرح قاضی مدرسه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: آشنایی کافی با مفاهیم حقوقی، زمینه‌ساز شناخت حقوق و وظایف فرد بوده و به وی توانایی مدیریت حل اختلافات یا دفاع از حقوق خود را می‌دهد و با آگاهی بخشی کودکان و نوجوانان در حوزه حقوق فردی و جمعی توسط قضات با تجربه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ضریب پیشگیری از جرایم و ناهنجاری‌ها را می‌توان انتظار داشت.
راه اندازی ستاد پیشگیری و مقابله با سرقت در کردستان
این مقام قضائی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با سرقت در سال گذشته، گفت: در سال گذشته 9 جلسه با موضوع‌های مختلف پیشگیری از سرقت برگزار شد که در آنها علل و عوامل انواع سرقت احصاء شده و راهکارهایی برای علل شناسایی شده ارائه گردید.
اسدی به اجرای برنامه پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در سطح استان اشاره کرد و افزود: نصب، توسعه و به‌روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان و تقویت بازرسی از سامانه‌های فوق با هدف رفع نواقص سامانه‌های موجود توسط این معاونت پیگیری شده است.
وی تصریح کرد: از جمله حوزه‌هایی که به دلیل نیاز مبرم اشخاص و پایین بودن سطح آگاهی حقوقی شهروندان، همیشه محل مناقشه بوده و حجم بالایی از پرونده‌های دادگستری را به خود اختصاص داده است حوزه املاک و خودرو می‌باشد، لذا این معاونت برنامه‌ریزی مدونی را در ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه املاک و خودرو در سال گذشته و سال جاری مدنظر قرار داده و با همکاری اتحادیه املاک استان در سال گذشته 12 دوره آموزشی برگزار کرده است که از 786 نفر متقاضی پروانه تخصصی در این دوره‌ها پس از برگزاری آزمون، 669 نفر موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند.
اسدی افزود: در این راستا دو کتاب ارزشمند با موضوع ساده‌ساز حقوقی مبایعه‌نامه املاک و ساده‌ساز حقوقی مبایعه‌نامه خودرو تدوین و بالغ بر 1000 نسخه از این کتاب‌ها چاپ و در اختیار اتحادیه‌های استان جهت ارائه به مشاورین املاک و خودرو قرار گرفته است.
برگزاری 4 جلسه شورای پیشگیری از جرم استان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به برگزاری 4 جلسه شورای پیشگیری از جرم استان و 26 جلسه شورای پیشگیری از جرم شهرستان‌های تابعه، افزود: جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور دستگاه‌های مرتبط استان به منظور هماهنگی در اجرا طرح‌ها و برنامه‌های استانی پیشگیری از وقوع جرم، تشویق نوآوری‌های منطقه‌ای، مدیریت پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و ایجاد تحرک و پویایی در استان برگزار می‌شود.
اسدی بر تقویت اطلاع‌رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی تاکید کرد و افزود: در حوزه اطلاع‌رسانی در سال گذشته یک تیزر، دو موشن گرافیک و یک مستند کوتاه با محتوای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در این معاونت تهیه و منتشر شده است.
وی همچنین از تهیه و ارسال 30 عنوان پیامک پیشگیرانه برای 532000 نفر از شهروندان استان و انتشار 24 طرح و پیام پیشگیرانه از طریق نصب بنر در معابر شهری و زیرساخت‌های تبلیغات محیطی استان خبر داد.
اسدی به اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری با استفاده از نهادهای ارفاقی و جایگزین حبس اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 2904 رأی جایگزین حبس، 154 رأی حکم به آزادی مشروط و 13 رأی نظام آزادی تحت نظارت سامانه توسط قضات استان صادر شده است.
وی در پایان با اشاره به همکاری 3023 نفر از شهروندان استان به عنوان دیده‌بان پیشگیری با این معاونت، افزود: آحاد جامعه می‌توانند مشاهدات و گزارش‌های خود را در رابطه با تخلفات و جرایم اتفاق افتاده از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) قوه قضائیه به اطلاع مسئولین دادگستری استان رسانده و به این ترتیب در پیشگیری و حل مسائل مربوط به تخلفات و جرایم مشارکت نمایند.
کد خبر 6152826

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/851745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرب المثل‌ها با استعاره‌ها جان می‌گیرند

نقره تاریخی نوجوانان پینگ پنگ در آسیا

مدودف عنوان‌دار بیشترین بردهای ATP از 2022

رسول خطیبی ‌سرمربی‌ استقلال خوزستان می‌شود؟

اولین نیروی تقویتی هانسی فلیک رسید

انتقاد تند از گریه رونالدو؛ خجالت بکش خودخواه!

نواب رئیس فدراسیون هندبال مشخص شدند

ادعای سنگین مربی اتریش قبل از بازی با ترکیه

نخستین مرد ایرانی که به 7 قله صعود کرد

زمان قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا مشخص شد

گران‌ترین قرارداد تاریخ NBA ثبت شد

شهید رئیسی مرد میدان و جهاد بود/ تاثیر شهید خدمت در صحنه بین‌الملل و  حمایت از مقاومت در غزه

سناریوی قطبی‌سازان برای رقیب‌هراسی

مک‌کلن با «پادشاهان بازیکن» ادامه نمی‌دهد/ سقوط دردسرساز

219 شعبه اخذ رای در شهرستان سقز دایر می شود

بازنگری در سند ملی موسیقی با مشارکت حداکثری فعالان

احیای 85 واحد صنعتی و معدنی در کردستان

جلوگیری از تعطیلی 21 واحد تولیدی در کردستان

نجات جان 12 فرد غرق شده در کردستان

مقابله با کالای قاچاق نیازمند فرهنگسازی/تولیدکنندگان حمایت شوند

‌19 پروژه آبرسانی روستایی در کردستان آماده بهره‌برداری است

(ویدئو) واکنش طیب‌نیا به انتشار فایل صوتى: رفاقت من با ظریف 40 ساله است

نمایشگاه آرد، نان، شیرینی و شکلات در کرمانشاه گشایش یافت

هشدار افزایش مصرف برق کرمانشاه در روزهای آینده

حمایت استانداران ادوار کشور از مسعود پزشکیان در مرحله دوم انتخابات 1403 + اسامی

آزمایشگاه مرکز بهداشت قصرشیرین تجهیز شد

اجرای خط‌کشی محوری در معابر شهر کرمانشاه

حمایت استانداران ادوار کشور از پزشکیان در مرحله دوم انتخابات

جانباز 70 درصد «مصطفی ابراهیمی» به همرزمان شهیدش پیوست

سپاه در انتخابات برای مشارکت حداکثری متمرکز است

89 دانش آموز دوره ابتدایی در کردستان متقاضی جهش تحصیلی شدند

معرفی کتاب «آنها»

سرمربی اسلوونی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم

قهرمان اسبق دوومیدانی: حدادی کار سختی دارد

دختران ایران مغلوب ویتنام شدند

بحران همسر سرمربی تیم ملی در سوشال مدیا!

جوانترین ورزشکار المپیک پاریس چند سال سن دارد؟

رضایی: هلندی‌ها خودشان دعوت کردند، اما ویزا ندادند

معرفی 7 ورزشگاه برای نصب VAR

خلاصه بازی بولیوی 1-3 پاناما

برنامه بازی‌های تیم ملی جوانان ایران در تورنمنت کافا مشخص شد

زنده؛ بازار داغ نقل و انتقالات!

ورزشگاه 15 هزار نفری خرم‌آباد به زودی تکمیل می‌شود

جریمه 3 باشگاه به دلیل نقض دستورالعمل مجوز حرفه‌ای

یک مربی خارجی در راه نیمکت استقلال

فاصله گرفتن از ترفندهای فریبنده گیشه

آقایان نامزدهای محترم ریاست جمهوری!

عشایر کرمانشاه: رئیس جمهور آینده دست دلالان را قطع کند

میان مغز نوزاد و هوش مصنوعی شباهت‌هایی کشف شد

کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا