عصر کرد

آخرين مطالب

اثربخشی مالی 20 میلیاردی سازمان بازرسی کردستان اجتماعی

اثربخشی مالی 20 میلیاردی سازمان بازرسی کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - بازرس کل استان کردستان گفت: در سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان اثربخشی‌های مالی توسط بازرسی کردستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -
عیسی هواسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به اقدامات سازمان بازرسی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات ریاست قوه قضائیه و سازمان بازرسی با تمرکز بر شناسایی گلوگاه‌های فساد و بسترهای فسادزا اقدامات جدی نظارتی در زمینه مبارزه با زمین‌خواری و شناسایی متصرفان اراضی ملی و دولتی و حقوق دولتی از جمله مالیات، حقوق معادن، تسهیلات بانکی، معوقات بانکی و الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات در حوزه فرزندآوری، ازدواج و مسکن در کردستان انجام داده است.
وی افزود: همچنین در خصوص نحوه نظارت بر طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کلان دولت در استان و نحوه تحقق شعار سال در دستگاه‌های اجرایی کردستان اقدامات نظارتی انجام شده است.
وصول 1540 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن
بازرس کل استان کردستان آثار مالی ناشی از اثربخشی‌های بازرسی کل کردستان در سال گذشته را رقمی در حدود 20 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از این میزان اثربخشی‌های حوزه وصول حقوق دولتی به میزان 3.6 دهم همت؛ شناسایی، پیگیری و تسریع در پرداخت حقوق دولتی معادن نظیر معادن طلای ساریگونی، آهنگ شهرک، صاحب، باباشوراب و ... یکهزار و 540 میلیارد تومان بوده است.
وی ارزش به روزرسانی و اخذ ضمانت‌های جدید از بهره‌برداران معادن استان توسط سازمان بازرسی کردستان را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: پیگیری و تسریع در وصول مطالبات مشکوک‌الوصول و انباشته شده مالیاتی در سنوات گذشته 745 میلیارد تومان، پیگیری وصول مطالبات معوق مربوط به تسهیلات بانکی 72 میلیارد تومان، پیگیری وصول مطالبات دانشگاه علوم پزشکی به مبلغ 500 میلیارد تومان، پیگیری وصول مطالبات و جرائم مشکوک الوصول شهرداری‌ها از محل کمیسیون‌های ماده 100 به میبلغ 261 میلیارد تومان و کسر اضافه پرداختی به پیمانکاران در صورت وضعیت پروژه‌های عمرانی 21 میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در استان است.
هواسی خاطر نشان کرد: اثربخشی‌های حوزه اراضی شامل تثبیت مالکیت و جلوگیری از تصرف و تغییر کاربری در استان کردستان به میزان 550 هکتار و با آثارمالی 15.7 دهم همت بوده است.
شناسایی 400 هکتار از اراضی تصرف شده منطقه برازان سنندج
وی از شناسایی 400 هکتار از اراضی تصرف شده منطقه برازان سنندج و معرفی افراد سودجو به مراجع قضایی به ارزش 1.5 همت خبر داد و اضافه کرد: همچنین 38 هزار مترمربع اراضی تصرف شده دولتی در بلوار توحید شهر سنندج به ارزش 100 میلیارد تومان توسط یکی از تعاون‌های مسکن شناسایی و متهمان به دادگاه اصل 49 قانون اساسی معرفی شدند.
بازرس کل استان کردستان شناسایی 20.6 دهم هکتار از اراضی شهری تصرف شده در محله تپه کرباسی سنندج به ارزش 11 همت را از از دیگر اقدامات سازمان بازرسی عنوان کرد و توضیح داد: این سودجویان با روش‌های حرفه‌ای و نامتعارف سند صدور کرده بودند که همه آنان به دادگاه اصل 49 قانون اساسی معرفی شدند.
وی از شناسایی تغییر کاربری غیرقانونی 57 هکتار از اراضی دهگلان به ارزش 2 همت که دارای کاربری عمومی بودند، توسط سازمان بازرسی خبر داد و اعلام کرد: این سودجویان نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.
شناسایی و دستگیری شبکه فساد 100 میلیارد تومانی
بازرس کل استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته از تحقق ویژه‌خواری و رانت‌‌خواری در یکی از شهرداری‌های سطح استان از طریق جلوگیری از تغییر کاربری 4600 متر مربع از اراضی فضای سبز به مبلغ 800 میلیارد تومان ممانعت شد، اذعان داشت: همچنین همکاران سازمان بازرسی با هماهنگی دادستان و مقام قضایی، شبکه فساد و متهمان انتقال غیرقانونی اراضی دولتی به تعداد 14 قطه به ارزش 100 میلیارد تومان از طریق جعل و استفاده از سند مجهول و تبانی را دستگیر کردند.
وی "جلوگیری از محکومیت یکی از دانشگاه‌های استان به پرداخت خسارت غیرواقع به مبلغ 130 میلیارد تومان از طریق تهیه کارشناسی برای دادگاه تجدیدنظر، کمک به رفع تصرف عدوانی و آزادسازی اراضی شهری متعلق به شهرداری‌های سطح استان به میزان 3.8 دهم هکتار به ارزش 112 میلیارد تومان" را از دیگر اقدامات سازمان بازسی کردستان عنوان کرد.
هواسی با اشاره به اینکه سال گذشته با ورود سازمان بازسی و الزام بانک‌ها، 1209 فقره تسهیلات جهش تولید مسکن به میزان 193 میلیارد تومان در کردستان پرداخت شد، عنوان کرد: الزام بانک‌ها در پرداخت تسهیلات منطبق بر بند پ ماده 46 قانون برنامه ششم توسعه به تعداد 840 فقره به ارزش 200 میلیارد تومان و پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و مسکن به تعداد 4211 نفر در صف انتظار به مبلغ 628 میلیارد تومان 
بازرس کل استان کردستان مبارزه با فساد را مستلزم حمایت و همراهی آحاد مردم دانست و یادآور شد: از تمام مردم کردستان انتظار می‌رود در راستای تحقق و تداوم مبارزه با فساد هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص سوءجریانات مالی، اداری و مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی استان را از طریق درگاه https://136.bazresi.ir/ جهت پیگیری به ما اعلام کنند.
انتهای پیام/481/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/851333/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگو کردن مثال طنز درباره دور زدن قانون

«اسماعیل کاداره» درگذشت

رونالدو یا اوزه بیو، ببخشید نمی‌توانم جواب بدهم!‏

تاکید مجدد تاج بر ضرورت آغاز لیگ برتر با VAR

امشب سرمربی جدید استقلال خوزستان معرفی می شود

تمدید قرارداد سهرابیان با استقلال

کارگری: کار تعطیل نیست تا ورزشکاران در پاریس نتایج خوبی بگیرند

دشان امشب ببازد اخراج می‌شود!‏

ترکیب رسمی فرانسه - بلژیک

رئال مادرید به کروس و ناچو پشت کرد!‏

لغو سفر ملی‌پوشان والیبال نشسته به هلند

مجوز فعالیت سرمربی پرسپولیس صادر نشد؛ نیاز به بررسی بیشتر!

سجاد افشاریان با نمایش «تایتان» در سالن قشقائی تئاتر شهر

آغاز ساخت دو مدرسه شش کلاسه در گلپایگان

استقبال خوب قزوینی‌ها از نمایش «بادشاه» + فیلم

صحنه هایی از عملیات سرایا القدس و قسام علیه اشغالگران+فیلم

کرمانشاه، رتبه نخست در نوسازی با بیش از 2500 هزار واحد مسکن روستایی

خط قرمز ما سلامت انتخابات است

باند کلاهبرداران 40 میلیاردی در کردستان دستگیر شدند

مشارکت حداکثری در انتخابات، تسهیلگر خدمات و پیشرفت است

اعضای باند کلاهبرداران فضای مجازی در بانه دستگیر شدند

هتل‌های کوثر صاحب کتابخانه شدند

راهکار دانشمندان برای جلوگیری از دوشاخه شدن مو

واحدهای تولیدی همچون 3 سال گذشته احیا می‌شوند؟

سخنان مهم طیب‌ نیا درباره اقتصاد و برنامه مهار تورم در دولت پزشکیان

سخنان مهم طیب‌نیا درباره اقتصاد و برنامه مهار تورم در دولت پزشکیان / در حال حاضر بالاترین تورم 80 ساله اخیر را داریم (فیلم)

رسالت تاریخی مخابرات ایران در تحول اقتصاد دیجیتال

96 درصد اقتصاد آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است

58 درصد خرید تضمینی گندم به 3 استان اختصاص دارد

رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه دی سال پر سودی را پشت سر گذاشت

کلاهبرداران 40 میلیاردی در بانه دستگیر شدند

داستان جالب به وجود آمدن مثل سنگ تمام

روایت جالب از سر خر کج کردن

باشگاه پرسپولیس: گاریدو هفته آینده در تهران

پرسپولیس به استقبال جدایی دانیال و ترابی رفت!

قرارداد دو بازیکن بارسلونا روی هوا

سقوط سه پله‌ای مقصودلو به رده 20 شطرنج جهان

مدیرعامل فجر: رجب‌زاده خودش نخواست بماند

واریزی 100+120 میلیاردی مالک به پرسپولیس

پریمیر لیگ؛ سالروز تاسیس جذاب ترین لیگ فوتبال

طالبی: هدف ما حضور با تمام قدرت در المپیک پاریس است

حذف مکزیک در شب صعود ونزوئلا و اکوادور

تیم رویایی لیگ ملت‌های والیبال؛ بیزار MVP شد

سرپرست سابق استقلال محروم شد

لباس جدید استقلال رونمایی شد

20 هزار نفر تماشاگر آثار تماشاخانه ایران‌شهر شدند

20 هزار تماشاگر پای آثار تماشاخانه «ایران‌شهر»

نخبگان با اقتدار به صحنه بیایند/قهر با صندوق آورده‌ای ندارد

نخبگان با اقتدار به صحنه بیایند/ برای حل مشکلات به میدان بیاییم

از اجرای «شاه لیر» تا اعلام آمار تماشاگران ایرانشهر