عصر کرد

آخرين مطالب

قرار بود چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد بچرخد اما سانتریفیوژها را جمع کردند اقتصادي

قرار بود چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد بچرخد اما سانتریفیوژها را جمع کردند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ما 11 سال پیش شاهد بود کسانی گفتند با چند قدرت صحبت می‌کنیم و بعد هم چرخ سانتریفیوژ و هم چرخ اقتصاد خواهد چرخید اما نتیجه این شد که عمده سانتریفیوژها را که قرار بود بچرخد، جمع کردند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، سعید جلیلی امروز _ششم تیر_ در جمع هواداران خود در ورزشگاه تختی مشهد اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که در این شهر مقدس در جوار مضجع شریف رضوی در این روز پر شکوه در خدمت شما خواهران و برادران عزیز حضور پیدا کردم؛ ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم.
وی بیان کرد: هنر ملت ما این بوده که در این سال‌ها با انقلاب اسلامی یک انتخاب بزرگ کرد و ملت ما اسلام را برای سعادت دنیا و آخرت خود انتخاب کرد؛ ملت ما 45 سال یک راه پر فراز و نشیب را طی کرده و دوباره در آستانه یک انتخاب است، یک انتخاب این است که به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنند، بلکه به قله‌ها نگاه می‌کنند و می‌گویند آنچه در شأن ملت ما بوده این است که باید به قله برسیم.
جلیلی عنوان کرد: یک نگاه هم این است که ملت را باور ندارد، نگاهش به اخم چند قدرت خارجی است و فرمولی که ارائه می‌دهد این است که آیا می‌شود چند امتیاز به فلان قدرت خارجی داد تا مسائل را حل کرد. ملت ما 11 سال پیش شاهد بود کسانی گفتند با چند قدرت صحبت می‌کنیم و بعد هم چرخ سانتریفیوژ و هم چرخ اقتصاد خواهد چرخید.
وی افزود: آن‌ها این کار را هم کردند، اما خود آژانس 15 بار اعلام کرد که هرچه امتیاز بود دادند و هرچه تعهد کرده بودند انجام دادند، اما طرف مقابل نه تنها یک تعهد خود را انجام نداد، بلکه از تعهدات خود خارج و نتیجه این شد که عمده سانتریفیوژها را که قرار بود بچرخد، جمع کردند.
وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ما درگیر این انتخاب است که آیا رشد صفر یا منفی را در هشت سال دنبال کنند و مسیری طی شود که اگر بپرسیم چرا اینگونه شد بگویند، چون آن طرف دنیا کسی سر کار آمد که تمام مسائل را به هم زد و قدرت ملت را با چنین چیزی معطل کنند. این یک نگاه است. یک نگاه هم این است که شهید رئیسی را انتخاب کردند که به اتکا شما ملت حرکتی را شروع کرد و هنوز چند ماه نگذشته بود که مقام رسمی آمریکا بیان کرد راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است.
جلیلی اضافه کرد: افرادی می‌گفتند 200 هزار بشکه نفت بیشتر نمی‌شود فروخت، اما شهید رئیسی حرکتی را شروع کرد که وقتی از وزیر خارجه آمریکا در سنا سوال کردند چرا ایران قرار بود یک بشکه نفت نفروشد و رئیس‌جمهور سابق بیان‌می‌کرد که 200 هزار بشکه ببشتر نمی‌توانیم بفروشیم، اما امروز دو میلیون بشکه می‌فروشد به صراحت گفت، چون ایران می‌تواند و ما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. وقتی ملتی چنین موفقیتی را به دست می‌آورد می‌گویند خود آمریکا نخواست که این خودتحقیری است.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: حالا دوباره می‌گویند کار را دست ما بسپارید ما را انتخاب کنید. انتخاب کنیم که چه بشود؟ برجام که شما گفتید تقریباً هیچ شد. فقط برجام بود؟ در آن هشت سال به مراکز اقتصادی نگاه کنید که چه صورت گرفت. هپکو را ببینید که می‌گویند سالی 2000 دستگاه و ماشین‌آلات ساختمانی راه‌سازی می‌ساختیم، اما در این هشت سال به صفر، چهار و هشت عدد رسید. حالا دوباره مدعی شدند. ملت ما سه سال پیش یک انتخاب کرد.
وی با اشاره به اینکه ما امروز در یک نقطه و بزنگاه تاریخی هستیم، تصریح کرد: فرصت‌های کم‌نظیر تاریخی، تمدنی، منطقه‌ای، سیاسی، اقتصادی و فناوری برای کشور ما به وجود آمده که کشور می‌تواند امروز یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشد. اگر از یک جهان‌فرصت صحبت می‌کنیم یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت است. اگر خدا به برخی نفت، برخی گاز، برخی جنگل، دریا، معدن، شیلات، ترانزیت و گردشگری داده، به ملت ما همه این‌ها را داده و علاوه بر این‌ها چنین مردمی داده که می‌توانند قدرت تولید کنند و در برابر قدرت‌ها بایستند، نه تنها مقاومت بلکه پیشرفت و جهش کنند.
وی افزود: همین دانشگاه مشهد این ظرفیت را دارد که در عرصه جهش کشور نقش داشته باشد قرار است 5 سال آینده رشد 8 درصدی داشته باشد نقش ایفا کند و نه تنها دانشجویان ما به خارج بروند بلکه آنهایی که رفته‌اند دوباره به کشور برگردند و نقش ایفا کنند.
وی تاکید کرد: روز جمعه که انتخابات است این جنبش بزرگ و حرکت ملت ایران باید بلافاصله شروع شود.
جلیلی در پایان گفت: وقتی مردم بیایند پای کار و حجت را تمام کنند آن موقع چه کسی می‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؟ ما هستیم و تا آخر می‌مانیم و با قدرت ادامه می‌دهیم.
کد خبر 766635

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/850287/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کردستان گرمترین روز امسال خود را سپری کرد

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

نمایش زشتی و خوبی از سوی خداوند از نگاه مولانا

نکوداشتی برای غلامعلی حدادعادل

مرغ شبخوان که با دلم می خواند

ارغوانم سنگ شد در انتظار

عرضه سی‌وششمین جلد از «شخصیت‌های مانا»

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

خواندن قسمتی از کتاب "پس از بیست سال"

از «تهران‌جان» تا روایت «لهجه‌های غزه‌ای»

فروش 1.9 میلیون دلاری نقاشی هری پاتر

پیرترین بازیکن یورو دست بردار نیست

عاشق بارسا هستم ولی شاید مربی رئال شوم!

خلیلی: از کادرفنی پرسپولیس می خواهیم به جوان ها بیشتر بها دهد

توضیحات خلیلی درباره دستگاه های فیزیوتراپی برای پرسپولیس

محک افغانستان با حریف احتمالی ایران در جام جهانی

چرا فلیک اصرار به ماندن این بازیکن در بارسلونا دارد؟

کنار بهترین بازیکن دنیا در برزیل بازی می‌کنم

تهدید ایران از زبان ستاره سابق تیم ملی قطر

پیش بینی رئالی نیمار از توپ طلا!

اعلام جدیدترین پیش‌بینی جدول مدال‌های المپیک با صدرنشینی آمریکا

معرفی کیف پول مناسب برای آربیتروم

خداحافظی آقای گل با سپاهان!

10 بازیکن برتر مرحله گروهی یورو 2024

پرداختی 100 درصدی پرسپولیس در آستانه وصول

دست رد عرب‌ها به مورایس

بیرانوند شرط پرسپولیس را نپذیرفت

تکلیف مجوز سرمربی پرسپولیس مشخص شد

احتمال ماندن سردار آزمون در رم قوت گرفت

3 گزینه نهایی برای سرمربیگری تراکتور

بمب نقل و انتقالاتی فصل پیش در باشگاه پرسپولیس

نوید محمدزاده، گوهر خیراندیش و رامبد جوان تئاتر کار می‌کنند

پیام جدید القسام به رژیم اشغالگر

حراج؛ کفش الویس پریسلی فقط 120 هزار پوند!

فیلم | رای دادن مرزنشینان شیعه، سنی، کرد و فارس قصرشیرین

خبرهای «پشت صحنه»

همکاری رامبد جوان و عاطفه تهرانی در یک نمایش

کدام بازیگران سینما و تئاتر بر روی صحنه تئاتر هستند؟

حضور نوید محمدزاده، گوهر خیراندیش و رامبد جوان روی صحنه تئاتر

گوشه‌هایی از حضور مردم اهر در پای صندوق‌های رای + فیلم

گزارش برنا از پشت صحنه یورو 2024/ ماجرای کل کل‌های خیابانی و عزیزی چیست؟

پلیس قزوین یک دختر 20 ساله را از خودکشی نجات داد

10 میلیارد ریال سموم کشاورزی قاچاق در کنگاور کشف شد

صحنه هایی از عملیات مبارزان فلسطینی علیه اشغالگران+فیلم

«کوچه عاشقی» به روزهای پایانی رسید

درخشش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان در مسابقات کشوری قرآن و عترت

درخشش دانش‌آموزان استثنایی کردستان در مسابقات کشوری فرهنگی هنری

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین مشارکت را داشتند؟

2 میلیون مترمکعب آسفالت معابر در سنندج انجام می‌شود

برگزاری چهل و چهارمین دوره ملی دانش‌افزایی در کردستان