مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران در گفتوگو با «ایثار»:
کاهش 64 درصدی مراجعات حضوری در پی راهاندازی سامانه دیدار / برپایی 480 میزخدمت در هفته شهید
بنیاد شهید و امور ایثارگران
بزرگنمايي:
عصر کرد - مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران در گفتوگو با «ایثار» گفت: با راهاندازی سامانه دیدار، شاهد کاهش 64 درصدی مراجعات حضوری به بنیاد شهید و امور ایثارگران بودیم.
محمد حسن علینقیان افجهای، مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران در گفتوگو با «ایثار» در رابطه با وظایف این مرکز اظهار کرد: مرکز مراجعات و پاسخگویی ایثارگران به دنبال تسهیل در ارتباط ایثارگران با سازمان و همچنین ایجاد راهکارهایی جهت ارتباط سریع و عدم نیاز به مراجعه حضوری جامعه هدف است.
وی افزود: از زمان حضور دکتر قاضیزاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شد که مراجعان، مکاتبات و سفرها را ساماندهی کرده و ارائه پاسخهای دقیق اقناعی داشته و از فناوریهای نوین استفاده کنیم، تا جامعه هدف نیاز به مراجعه حضوری به مرکز را نداشته باشند.
افجهای با اشاره به ایجاد ساز و کار نظارت بر کیفیت پاسخگویی استانها و شهرستانها، خاطرنشان کرد: دیگر اقدام سنجیده دکتر قاضیزاده هاشمی تفویض اختیارات به استانها و سلب اختیار از ستاد بود به این معنی که ستاد کار ستادی و استانها کار صف را انجام دهند.
مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران افزایش تعامل با سازمانها و ارگانها از جمله نهاد ریاست جمهوری و اداره کل ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دفتر فرماندهی کل قوا را از دیگر اقدامات این ادارهکل برشمرد و افزود: در حال حاضر و بر حسب آمار ما در ستاد، در بخش مکاتباتی که با دفتر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و دیگر نهادها داریم، شاهد کاهش زمان پاسخگویی هستیم.
وی با اشاره به کاهش زمان پاسخگویی به درخواستهای مکتوب از 14 روز کاری به 7 روز، تصریح کرد: علیرغم اینکه کیفیت پاسخها نیز بالا رفته، تمام زوایای درخواست فرد سنجیده شده و پاسخها کاملا اقناعی است و ما تعاملات خود را با این مبادی بالا بردیم تا جامعه هدف در کمترین زمان پاسخ اقناعی خود را دریافت کنند.
افجهای ارائه پاسخهای دقیق و اقناعی و افزایش کیفیت پاسخها را از دستاوردهای ادارهکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران دانست و افزود: برای اینکه استانها نیز پاسخ درست به ارباب رجوع دهند، بر کیفیت پاسخگویی آنها نیز نظارت داشتیم و همین امر سبب کاهش مراجعات شده است.
وی با بیان اینکه بهینهسازی فرآیندهای برگزاری میزخدمت سفرهای استانی و رعایت کامل معیارهای مراجع نظارتی از دیگر اقدامات است، تشریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم و همراه با نهاد ریاست جمهوری در 61 سفر استانی از 73 سفر حضور داشته که 28 سفر توسط ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و 33 سفر نیز به همراه رییس جمهور انجام شد.
افجهای اضافه کرد: با راهاندازی سامانه دیدار، شاهد کاهش ملاقات چهره به چهره با ریاست عالی بنیاد بودیم که با توجه به اصلاح فرآیند و بررسی و پیگیری درخواستهای دیدار توسط رده شهرستان، استان و معاونتهای ستادی، عدم نیاز به دیدار با ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران را در بر داشته که در پی آن کاهش 64 درصدی مراجعات حضوری در سال 1402 نسبت به سال 1399 علی رغم پایان محدودیتهای دوران کرونا را شاهد بودیم.
مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران احیا خط تلفن 1616 در قالب برنامه عملیاتی سال 1401 و افزایش 5 درصدی سهم ارتباط تلفنی نسبت به سال 1400 را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و اضافه کرد: 3 مرتبه حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در سامانه پاسخگویی برخط دولتمردان در نهاد ریاست جمهوری و نیز برپایی 480 میز خدمت در هفته شهید در بنیاد شهرستانها و استانها و همچنین حضور تمام مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز جمعه و در نماز جمعه پایانی سال در سراسر کشور جهت پاسخگویی انجام گرفته است.
انتهای پیام/
-
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳:۱۶
-
۳۴ بازديد
-
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/842408/